erenkar

2010 Mazda 3 17" Jant - Yay - Amortisör

2010 Mazda 3 Touring sahibiyim.  Bir kaç ay önce 15" olan orijinal jantları çıkarıp yerine 17" kullanmaya başladım. Çamurlukla jant arasında oluşan boşluğu azaltmak amacıyla Mazda servisinde Eibach yay kiti taktırdım.

Görünüş olarak istediğimi elde etsem de artık konfor açısından rahatsız oluyorum. Özellikle sokak aralarında hatta kimi yerlerde E-5'te bile yol bozuklukları araçta oldukça fazla hissediliyor.

Öğrendiğim kadarıyla 17" Jantlı 90.yıl Mazda 3'lerin amortisörleri diğerlerinden farklı. O amortisörlerle ilgili detaylı bilginiz var mı?

15" jantlı araçlarınkine göre daha mı yumuşak daha mı sert, daha mı uzun daha mı kısa?

Bu bilgiye göre aşağıdaki yollardan birini izleyeceğim. Görünüş ve konforun optimum ayarını arıyorum

1) Orijinal yay + 17" jantlık amortisör = 90. yıl aracı (konfor artışı, görünüş fena değil)

2) Eibach yay + 17" jantlık amortisör (amortisör yumuşak ise belki yaydan dolayı oluşan konfor kaybını telafi edebilir ve şimdiki görünüşüyle kullanmaya devam edebilirim)

Deneyip öğrenmek oldukça maliyetli olacağından sizlere danışmayı tercih ettim.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastik de etkili oluyor.Lastik mümkünse yumuşak hamur kullan

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu an Michelin Pilotsport 3 var. Ne önerirsiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu an Michelin Pilotsport 3 var. Ne önerirsiniz?

Bende Michelin öneriyorum zaten.Ebat tam olarak ne?45 yanak mı,50 yanakmı takdın?

Ben hayatımda bir kere o hatayı yaptım.15 inch den 17 inch jant takdım.Artı birde 3,5 santim OMP yay takdım.Yapmaz olaydım :D

Bence yol yakınken 16 İnch Jant a geç.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende Michelin öneriyorum zaten.Ebat tam olarak ne?45 yanak mı,50 yanakmı takdın?

Ben hayatımda bir kere o hatayı yaptım.15 inch den 17 inch jant takdım.Artı birde 3,5 santim OMP yay takdım.Yapmaz olaydım :D

Bence yol yakınken 16 İnch Jant a geç.

225/45/17

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın bir resmini görseydik.. :D Özellikle jantların.. :D

post-4203-141695284288_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şık durmuş güle güle kullanın, 45 yanak yerine 50 kullansaydınız biraz daha rahat olurdu aracın yol tepkisi esnemesi, güle güle kullanın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim.

Bu ölçü 205/50/17 yanağıyla hemen hemen aynı oluyor.

205*0,50 =102,5  mm

225*0,45 =101,25 mm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı işlemi bende yapmayı düşünüyordum, bu durumda vazgeçeceğim galiba...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

225/45/17

Bence 205-50-17 olmalıydı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konfor kaybı muhakkak olacak. bunu göz önüne almak lazım. konfordan vazgeçmek istemiyorsanız eskiye dönün veya en kötü 16"

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben toyoları çok beğendim. sonraki lastiğim de toyo olacak muhtemelen :) bugün bi 90. yıl gördüm 17 güzel duruyor. ama kullanmadan farkı anlamak zor. gerçi mps de rahatsızlık hissetmemiştim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 15 inch jant bulunan mazda 3 aracıma orjinal yay taktırmıştım. baya bir konfor kaybım olmuştu. sonra yayı çıkarıp 17 inch janta geçtim. lastik olarak da michelin 205/50/17 seçtim.hem konfor eskiye göre arttı hem de görüntü güzelleşti.

bu yöntemi tavsiye edebilirim.çünkü hem yay hem 17 jant baya bi kabus yaşatır konforda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.