martysoul

Performans Sorunu (98-03 Astina)

Aşağıdaki araçların hangisini tercih edersiniz?   3 oy

  1. 1. Aşağıdaki araçların hangisini tercih edersiniz?

    • 99 model Astina 1.8GT
      4
    • 99 model 626 GLX (orjinal çelikjant ve sunroof)
      1

Oy vermek için lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
Bu konuda 26 ileti var

Herkese Merhabalar,

Yaklaşık 4 yıldır 94 model 323 Sedan kullanıcısıydım, elime biraz para geçince  99 Astina 1.5 aldım. Fakat önceki aracımdan yani 94 model 323 Sedan'ın performansı bu araçta yok. 1. vites 50, 2. vites 90 3. vites 120 ve 5. vites son gaz 150 yapıyor. Bu verdiğim değerler araç iyice zorlanarak ve devir saati kesiciye girmeden hemen önce alınmış değerlerdir. Hava filtresi bujiler değiştirildi ama yine aynı. Ayrıca gaz yada benzin farketmiyor performans hep aynı. Ayrıca önceki arabamla 4. vites 110 ile çıktığım rampayı bu araçla 3.vites 70 km ile çıkabiliyorum. Çok moralim bozuk.2. viteste patinaj bile çekmiyor. arac 1. viteste uzayınca 2. viteste yığılıp kalıyor. Çekmiyor yani. Sorun nerelerden kaynaklanıyor olabilir. İnjektörlerden olabilir mi acaba? ama hem benzin hem gaz performansı düşük olunca bilemiyorum. boş yere aracın muhtelif parçalarını da söküp takmak istemiyorum. Servise götürdüm, servis bu aracın normal performansı bu dediler bana. Motor küçük geliyomuş. Pek inandırıcı gelmedi. 1.5 Practica kullandım canavar gibiydi. İnanın çok moralim bozuk!! Serfvise de inancım kalmadı. Antalyada iyi bir mazda ustası bilen var mı? Servis olmasın ama....

Şimdiden teşekkürler....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet hava filtresi değiştirildi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

egzos tıkanık mı ona bak subap ayarını yaptır avans ayarını yaptır ayrıca aracı bir sure yuksek devirde kullan ben bunları yaptım 93 model 323 hb 210 km gordu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egzostun tıkanık olup olmasığını nasıl anlarım acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

egzozcu anlar bende tam bilmiyorum bana denilenleri yapmıştım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki arkadaşlar bu aracın normal performansı nedir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla ben hiç kullanmadım ama benimkinden iidir benimki mazdan performans açısından en kotu aracı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hava akışmetresi değiştirildi, sübap öne alındı, yakıt yolları temizlendi, bor katkılı yağ katıldı ama sonuç hüsran!!!! yine çekmiyo yine çekmiyor... stıcam lanet olsun, 300 lira harcadım yine yok yine yok!!! bu aracın motoru bu kadar demekki yazık mazdaya yakıştıramadım!!!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracın baskı balatasında problem olabılır bujıler orjınal olmayabılır akısmetre bozuk olabılır uzar gıder en ıyısı bılgısayara baglatıp cıkan hatalara gore karar vermek bosu bosuna para harcamayın derım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egsoz'a baktırdınız mı, bana çok garip geliyor bu durum; hani servisede gösterdim ama bu araç normal dediler yazmışsınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egzoz tıkalı olduğunu anlamak için arabanın altında olup vurmak lazım boru boyunca. Özellikle son susturucuda içinde yogun toprak gibi sallantı varsa bitmek üzeredir tıkanıyodur demektir bildigim kadarıyla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Umarım sorununuzu halledersiniz, ancak arkadaşlar yapmayalım, bu kadar zorlamayalım araçları, hem malımıza , hem canımıza yazık...Ne gerek var 1.viteste 50, 2 'de 90 falan...ne kendi canımızı nede başkasının canını tehlikeye atmaya değmez. Ancak problemin ateşleme sisteminde olma ihtimali kuvvetle muhtemel. Ateşlemede sorun yoksa araç daha önce hararet yapmış olabilir, silindir kapak kontrol edilmeli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle şunu söylemeliyim arkadaşlar, lütfen beni trafik canavarı sanmayın aksine hız sınırlarına uyan ve kontrollü araç kullanan bir insanım. Hayatımda da 2 defa ceza yedim. Benim araçtaki sorunu keşfetmem, Antalyanın kaş ilçesindeki rampayı çıkarken, beyaz bir şahinin beni geçmesiyle başladı. ben söz konusu virajı ancak 3. viteste 60km hızla çıkarken şahin yanımdan geçti gitti. HAZMEDEMEDİM. Sonra arabanın sınrılarını denemeye karar verdim ve yukarda yazdığım performansa ulaştım. Servis söz konusu performansa çok normal diyor.Ancak benim 94 model 323sedanım söz konusu rampayı 4. viteste 90km hızla çıkabiliyordu.(ki biliyorsunuz 323 sedan injektörsüz bir araç) aracın bujileri dahil diğer tüm aksamları serviste orjinali varsa orjinali yoksa yan sanayisi ile değişti. egzos tıkalı değil kontrolü yappıldı. Hatta injektörlere bile baktırdım. Araç benden önce hararet yaptıysa bilemicem ama az önce ustamı aradım hararet yapmış olsa bile etkilemez dedi. Bu arada haftasonu 1.8 GT kullandım. inanılmaz farklı bir araç. 99 model 626 GLX de canavar gibi. Sanırım bunu satıp onlardan birini alcam ama bu aracı kim alır onu bilemem:) insanları kandırmayı da sevmiyorum. hayırlısı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastik ebatlarınız orjinal mi ? Şimdi aklıma geldi, eğer lastik ebatlarınız normalden kalın ise araçta yığılma çekiş kaybı km de daha az gösterme gibi sorunlar olur.

Lütfen aracınız üstündeki lastik ebatını tam olarak yazabilir misiniz ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hararet nasıl etkilemezmiş şaşırdım doğrusu ;D bunu söyleyende bir usta ise dahada şaşırdım.Bundan 5 sene kadar evvel 1991 323 HB aracım vardı, performansı benim için tatminkar bir araçtı ancak uzun yolda iken ve müziğin sesi normalin üstünde açkı iken fan müşürüm arızalanmış, fan takılı kalmış ve fan erimiş, hiç hararet problemi yaşamadığım için (mazda ile) hararet ibresine pek bakmazdım..Bir ara gözüm takıldı hararet her zaman sabit olduğu yerden biraz yukardaydı, durdum kaputu açtım ki fan erimiş, su kaynıyor.Tabi durunca hararet biraz daha arttı ve kırmızıya oldukça yaklaştı.Olduğum yerde durdum ve benzin istasyonundan elektirikçi ve parçacıya ulaşarak sorunu giderdik, ancak araç performans olarak çok şey kaybetti.Silindir kapağında kimse bişey olduğunu anlayamadı; çünkü ne yağa su verdi, nede suya yağ..Su eksiltme ve kaynatmada olmadı, hararetde olağanın dışına çıkmadı.Ama gel görki segman ve pistonda hasar oluşmuş.Performans kaybını hiçbir ustaya izah edemedim en sonunda motoru açtırınca segmanların kaynadığı görüldü.Sizinde probleminiz böyle birşey olabilir ki umarım değildir.Allah kolaylık versin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun üzücü bir durum ancak araç hararet yaptığında yapılması gereken aracı rolantiye bırakmak ve hemen değil yavaş yavaş durmaktır böylece rüzgar ile araç biraz daha soğur tabi bunu hatırlatmak için söyledim yanlış anlamayın.

Araç servise gitmiş ve servis görevlileri tarafından normal denmiş fakat şimdi benim kafamı kurcalayan 2 soru var

1) Egsoz kontrol edildi mi  ?

2) Lastik ebatı orjinal mi  ?

Lastiğin yanak yada taban büyüklüğü normalden fazla olursa araç performansdan kaybeder km olarak daha az gösterir (tur sayısı azaldığı için) yakıt artar vs vs.

Egsoz tıkanık ise; araç gaza basar basmaz değil bastıktan ortalama yarım saniye ile 1 saniye arasında bir gecikme ile devirlenme yapar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastik ebatlarınız orjinal mi ? Şimdi aklıma geldi, eğer lastik ebatlarınız normalden kalın ise araçta yığılma çekiş kaybı km de daha az gösterme gibi sorunlar olur.

Lütfen aracınız üstündeki lastik ebatını tam olarak yazabilir misiniz ?

175-65-14 :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun üzücü bir durum ancak araç hararet yaptığında yapılması gereken aracı rolantiye bırakmak ve hemen değil yavaş yavaş durmaktır böylece rüzgar ile araç biraz daha soğur tabi bunu hatırlatmak için söyledim yanlış anlamayın.

Araç servise gitmiş ve servis görevlileri tarafından normal denmiş fakat şimdi benim kafamı kurcalayan 2 soru var

1) egzoz kontrol edildi mi  ?

2) Lastik ebatı orjinal mi  ?

Lastiğin yanak yada taban büyüklüğü normalden fazla olursa araç performansdan kaybeder km olarak daha az gösterir (tur sayısı azaldığı için) yakıt artar vs vs.

egzoz tıkanık ise; araç gaza basar basmaz değil bastıktan ortalama yarım saniye ile 1 saniye arasında bir gecikme ile devirlenme yapar.

Egzos kontrol edildi. Arkadaşlar ilginize çok teşekkür ederim. Derdimi paylaşıyorsunuz. İnanın Her cumartesi servisteyim yada sanayide. 4-5 farklı usta gördü hatta biri vakit ayırdı kullandı. benzine aldı gaza aldı durum aynı. bana dediği ifadeyi aynen yazıyorum ' kardeşim bana mı sordun 1.5 motor alırken...' dedi ve ben de o an tükendim. 4-5 haftasonudur  gidiyorum sağa sola. İnanın bana o kadar büyük birhayal kırıklığı ki. keşke 94 model 323sedanımı satmasaydım da klima taktırsaydım daha az masraflı olurdu benim için. :((( Hatta 23 nisan günü akdeniz sanayiye gittim. bir baktım 34 palka praktica yanıyor. Yanına gittim arkadaş benim yaşlardaydı tanıştık. Sordum hangi ustaya gidiyorsun diye. meğer adam kocaelinden geliyormuş:)) tabi 34 plaka olduğunu sonra farkettim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar tekrar merhaba... Sorunum çözüldü. Aracımın tüm egzosu değiştirildi. meğer sorun egzosdaymış, egzosu kontrol ettirmiştim ama kontrol eden usta anlamamış galiba.sorunum çözüldü araç kendine geldi. bor katkılı mtor yağı katkısı da koyduktan sonra araçiyice rahatladı. istediğim performans ve çekiş var sonunda. ilginize çok teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.