beyto323

Rektifiye Sonrası Hakkında (90-94)

Meraba arkadaşlar. 92 model 323 hb sahibiyim. Aracımın yağ yakması nedeniyle bu gün ustaya bıraktım arabayı pazartesi günü alıcam. Rektefiyeden sonra nelere dikkat etmem lazım. usta daha bişey demedi arabayı verirken yine bilgi alıcam tabi. arkadaşlar 3.000 deviri geçme belli bi km. dediler ama tam bir bilgi sahibi değilim. İsteyen olursa arabayı aldıkdan sonra kullanılan parçaları ve fiyatını yazabilirim.

    Bu arada aracıma 15 inç jant ve lastik takımı almak istiyorum. 4 tane 13inç jan ve lastiğiyle takas yapabilirim :)

herkese iyi forumlar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1000 km kadar gittikten sonra yağını , yağ filtresini değiştir mutlaka ve fazla gazlama 120 km sürati geçme ki parçalar rahat rahat alışsın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yağ ve yağ filtresi rektefiede zaten değişicekde 1000km sonra neden tekrarlancak onu anlayamadım. 120km 4000 devir filan yapıyor. 1-2-3-4 viteslerdedemi 4000 deviri geçmemem gerekiyor.

teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor açılınca içine bir miktar toz vs girer, birde yeni takılan metal parçalarda aşınma alışma evresinde normalden daha fazla olur , işte tüm bu yağa karışıp yağı kirleten maddelerden kurtulmak tavsiye edilir ki motor ömürlü olsun, oyüzden alışma evresi bitiminde yağ ve yağ filtresi değiştirilmesi tavsiye edilir. Ayrıca parçaları alıştırırken uzun süre aynı devirde değilde değişken devirlerde kullamayı tavsiye ediyor mazda, tüm viteslerde motoru zorlamadan gaza sonuna kadar yüklenmeden aracı kullanmalı,  usta ilk etapda maks 3000 devir dediyse öyle yapabilirsin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ustam bana 3000 devir filan demedi arabayı teslim ederken bişeyler söyler heralde  :)

Söylediğiniz çok mantıklı ve yapıcam yağ ve yağ filtresini değiştircem. arabayı zaten şehir içinde kullandığımız için değişik devirlerde kullanıyoruz. ama kaç bin deviri geçmiceğim konusunda bi bilgim yok. bazen motoru zorladığım zamanlarda oluyo rektefiyeden sonra bunu yapmamam gerekiyo heralde. yani kaç bin km sonra arkdaşlarımla kapışabilirim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1500 km yi bitirdikten sonra filtreleri değiştirirsiniz, ancak forum içinde kapışmak hız yapmak gibi terimlerin kullanılması pek hoş değil :) Trafik kurallarına uyulmasından yanayız :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabiki trafikde hız yapmaya bende karşıyım. Benim oturduğum yerde kullanılmayan boş bir yol var. arkadaşlarla bazen sadecee kalkış yapıyoruz. yani kimsenin canına ve malına zarar veremeyeceğimiz bir biçimde:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam aynı aracın motorunu yaptırmıştım.arkadaşlargerekeni söylemiş fakatbirşeyi atlamışlar.araç karbüratörlü olduğu için rektefiyeden ortalama 2 bin km.sonra üst kapağı açıp sibopların alışıp alışmadığını kontrol ederler ve tekrar sıkmak gerekiyorsa sıkılır.ama bunu mutlaka yaptır.ben şahsen sırf üşendiğimden dolayı yaklaşık 10 bin km.de götürdüm.gerçi bir sorun çıkmadı hatta durumuda gayet iyiydi fakat yakıtı etkilediğini düşünmeye başlamıştım.devir aralıklarını ise bir sonraki vites yolun durumuna göre aracın ağırlığını ne zaman kaldırıyorsa ozaman değiştir.yani burdan şunu yap demek mantıksız fazla bağırtmadan ve aracın kaldırabileceğini düşündüğün vitese et.tamamen psikolojiye kalmış birşey.1000 km.sonraki yağ değişiminide gayet mantıklı buldum.onuda aşamalı olarak yükseltirsin.1000-3000-7000-ve sonra devamlı olarak 10 bin.süper verimli olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Devir olayını anladım verdiğin bilgiler için teşekkürler. Sibop ayarınıda yağ değişiminde baktırırım 1500km de ikisinide çıkartırım aradan. Birde arabayı benzinde stop edip çalıştırcam. lpg de çalışınca motor ömrünü çok yiyormuş die duydum. Bide bu motor açma olayını kaç bin km den sonra yapıcaz ? bastıkça motor açılır daha iyi gider diyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence motor açma diye bişey yok, motorlar ömrünü tükettikçe kendiliğinden açılıyor zaten, yarış motorları  70 bin km civarında beklenen en iyi performansı veriyor diye bir belgeselde izlemiştim, yani motoru zorlayıp erken eskitip açabilirsin ama ömrü o oranda kısa olur diye düşünüyorum, modern araçlar kullanım tarzını belirli bir süre hafızasında tutuyor gaz tepkileri o şekile gerçekleşiyo diye biliyorum ,yani performanslı kullanırsan araç buna uyum sağlıyor ama karburatörlü araçlarda bu beyin sistemi varmı fikrim yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rodaj bitene kadar en azından benzinde kullanmanızı tavsiye ederim, zaten düşük devirde kullanıcagınız için daha az yakıcaktır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

10-15 bin km.den sonra yavaş yavaş otobanlara çıkmaya başla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum beyler.  :clap:  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıntılı olarak bilmiyorum neler alındı babam listeyi atmış ama fiyatlar şöyle

Tamamen orjinal parçalar kullanıldı ve parçalar 525 tl tuttu.

Rektefiyeciye 300tl verdim. normalde 450 tl yapıyormş usta akrabam olduğu için yardımcı oldu

140 tl yağ filtre benzin vs. filan almış

işciliğede bişey almadı.

Kalarifer ısıtmıyodu onu yaptırdım 100 tl aldılar göğüs sökmeye 20 tl şişlettirdim canavar gibi oldu.

pazartesi tampon ve kaput ayarlancak 120 tl ye

son olarakta tambon boyası kalıyor onun için fiyat almadım.

benim 323ün hiç bi eksiği kalmadı çok şükür. Bu arada motor çok hoşuma gitti bastımmı gidiyor gavur  düşük devirlerde bile canavar gibi  :egy: rodaj bitincede bi video filan bişeyler atarım artık  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.