alitastan

Arabanın içi buz gibi

slm

94 model 626 2000 glx lpg li aracmla

her  sabah yaklasık 20 km yol yapıyorum işe gıtmek ıcın

arabayı calıstrdıktan 4-5 dk sonra hararet normal seviyeye gelıyo

ısınmak ıcın fanı actıgımda  soguk hava ufluyoo.işe gıtmem 25 *30 dk yı buluyo

o kadar sure sonunda bıle ancak ılık hava ufluyoo

sorun  nerde olabılır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer varsa kalorifer musluğunu kontroledin dicem ama ılık üflüyo demişsinizbüyük ihtimal kalorifer radyatörüdür.kalorifer radyatörünü söküp / söktürüp şişletin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı problem benim eski aracımda var. İlk önce kalorifer sisteminde( Torpido altında) kaçak vardı orayı tıkadım biraz iyi oldu ama tatmin etmedi.Sonra kalorifer radyötürünün tıkalı olduğu kanısına vardık. Benimkide çok sıcak değil ılık üflüyordu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim araçta da aynı sıkıntı vardı kalorifer radyatörünün içine kireç sökücü sıkıp bol su ile defalarca temizledim artık gayet güzel

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende yaşamıştım o sorunu.

Yalnız bir durum var, 626ların 94 ve sonrasının petekleri plastikten yapılma. Önceki modeller bakır. Ve bakırlar şişlenebilirken plastikler şişlenemez. İlk önce kaloriferin kışlık-yazlık durumunu kontrol edin. Sonrası "iyi" bir ustaya söktürüp baktırın. Eğer plastikse hiç kurcalamadan yenisini alıp taktırın. Yaparız abüüü diyenler peteği kırdıklarında arabanız yatmasın oralarda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burda Semavi ve Gökhan Abi'nin verdiği örnek aynı arabaya ait ikiside yaptıramamış demekki işin zor biraz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

neden zor olsun metin abi.gayet basit.sadece işçiliği zor.çünkü bildiğim kadarıyla petek torpidonun arkasında ve mecburen komple toridoyu söküyosun.benim 323'te öyleydi.

gökhan abi dediğin doğru petek plastik daha doğrusu üst ve alt tarafı plastik orta bölüm yine aliminyum yada bakır.burda en doğru işlem porçöz gibi bir temizlik maddesi.ben öyle yapmıştım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Termostatta bu sorunu yapıyor diye biliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir yanlış anlama oldu sanırım. Ben 94 ve sonrası plastik dedim.

Benimki 93 olması nedeniyle bakırdı. Adem usta temizlemişti ve sorun hallolmuştu. Gayette sıcak üflemeye başlamıştı. Benden sonra Kadir sanırım ayar sorunu yaşadı. Zaten doğru dürüst kullanamadan sattı Tombağı. Plastik için ise şunu söyleyeyim, "iyi" usta olmadıktan sonra değil bakır, platinyumda olsa farketmez. İyi bir usta plastiği birşeyler yapar belki. Ama sıcaktı soğuktu derken özelliğini kaybediyor ve kırılmaya çok meyilli olabiliyorlar.

Demek istemiştim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en mantıklısı ve kolay olanı

kalorifer borulaarının motor tarafından sökülup porçözle  petegın temızlenmesı olsa gerek

ama peteğin giriş cıkıs uçlarıının hangi hortumlar oldugunu nasıl anlıycaz.

ayrıca ilgilendiğinz için  hepinize teşekkur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mrb

benim eski arabada 323 94 modelde radyatörde problem vardı radyatör kenarları plastikti plastikleri söküp alüminyuma çevirdiler hiçbir sıkıntı yaşamadım.Ama usta önemli Kırıkkkaled yaptırmıştım.Tamir yapanlarda vardır heryerde diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en mantıklısı ve kolay olanı

kalorifer borulaarının motor tarafından sökülup porçözle  petegın temızlenmesı olsa gerek

ama peteğin giriş cıkıs uçlarıının hangi hortumlar oldugunu nasıl anlıycaz.

ayrıca ilgilendiğinz için  hepinize teşekkur.

93 model 323 için söylüyorum : kalorifer peteğinin girişi yolcu tarafındaki, çıkışı şoför tarafındaki uç

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.