Jump to content

Mazda 6 xenon


olekesiz
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba,

Mazda 6 için xenon farla ilgili konu aradım ama bulamadım.Umarım konu açarak kalabalık etmiyorumdur.Neyse geçen gün aklıma geldi de xenon far nasıl olur diye akşam baktım sanırım bizim arabalarda mercek var ama xenon takmamışlar. Ben de taktırsam mı diyorum?

Ama böyle şahinler doğanlar gibi rahatsız edici ve itici birşey olsun da istemiyorum. Mercek sanırım bunu halleder. Bu konuda forumda örnek var mı? Accord gibi yada diğer mercekliler gibi olur mu yani mercekler aynı mı acaba bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Aradan bir buçuk yıl geçmiş olmasına rağmen, cevaplayayım.

Olmaz. Çünkü tüm zennonlarda dikkat ettiysen

1. Far yıkama var

2. "Otomatik" far yükseklik ayarı var. Bizimkiler manuel. Yani sen ne yaparsan yap, karşındakinin gözünü ala ala gidecen. Farı aşaya indirsen sen göremiyecen yolu vs. Bir ton dert.

3. Bu ikincisi olmadığı için de sanırım (okuduğum kadarıyla) Tüv Türk ten geçemiyosun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben yeni xenon kullanicisiyim birkac sorum olucak.far yikama ne gibi bi sorun olusturuyor?ikincisi farlarin bi kelvin degeri var 4300k 5000k 6000k 8000k gibi...bugun bi mercedes bi bmw gibi markalar fabrika cikisi araclarina 4300k xenon uyguluyor.bu deger hem net bi gorus sagliyor hemde goz almiyor.ozellikle aracimin karsina gecip test ettim.3. saydiginiz muayne olayinda da eski farlarinizi kolaylikla takabilir ve muayneden gecebilirsiniz.xenon ozellikle mercekli farlarda verimlidir.bizim milletimiz 8000k lik xenonlari cakip gittigi icin hep sorunlar burdan basliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

Son cevaptan 3.5 yıl sonra da ben hortlatayım konuyu. Zira bu xenon konusu fazlasıyla ilgi alanıma girdiği için kendimi tutamadım.

18.11.2012 at 18:50, mus_tr :

Aradan bir buçuk yıl geçmiş olmasına rağmen, cevaplayayım.

Olmaz. Çünkü tüm zennonlarda dikkat ettiysen

1. Far yıkama var Muayeneden geçmek için şart 

2. "Otomatik" far yükseklik ayarı var. Bizimkiler manuel. Yani sen ne yaparsan yap, karşındakinin gözünü ala ala gidecen. Farı aşaya indirsen sen göremiyecen yolu vs. Bir ton dert. Muayeneden geçmek için şart. Fakat şunu düzeltmek gerekli mercekli farda (halojen mercek de olsa) karşıdakinin gözünü almazsınız çünkü merceğin yapısından dolayı illaki bir kesilme çizgisi oluşur ve fakat orijinal xenon merceği ile halojen merceğin yapısal ve malzeme farklılıklarından dolayı takacağınız Xenon HId dönüşüm kiti orijinal Xenon gibi hiç bir zaman aydınlatmaz ve kesinlikle önermem. (Sırf bu yüzden Mazda3 se Mirai, 6 ise exclusive bakıyorum...)

3. Bu ikincisi olmadığı için de sanırım (okuduğum kadarıyla) Tüv Türk ten geçemiyosun. 

 

 

18.11.2012 at 00:40, onurum41 :

ben yeni xenon kullanicisiyim birkac sorum olucak.far yikama ne gibi bi sorun olusturuyor?ikincisi farlarin bi kelvin degeri var 4300k 5000k 6000k 8000k gibi...bugun bi mercedes bi bmw gibi markalar fabrika cikisi araclarina 4300k xenon uyguluyor.bu deger hem net bi gorus sagliyor hemde goz almiyor.ozellikle aracimin karsina gecip test ettim.3. saydiginiz muayne olayinda da eski farlarinizi kolaylikla takabilir ve muayneden gecebilirsiniz.xenon ozellikle mercekli farlarda verimlidir.bizim milletimiz 8000k lik xenonlari cakip gittigi icin hep sorunlar burdan basliyor.

Xenon farlar halojen ampulden farklı olarak xenon gazı ile dolu olduğu için halojen ampullere göre inanılmaz güçlü ışıldar ve mercek kullanılmaz ise kesilme çizgisi elde edilemez. Bu kadar güçlü olmasından ötürü farların kirlenmesi durumunda mercek içinde de olsa bu sefer far camında parlama ve dağılma yaşar ve halojen ampullerden çok daha fazla görüş kaybı yaşatır. Bu sebeple xenon aydınlatmalı farların her daim temiz olması gerekir.

Diğer Kelvin konusuna gelirsek. Kelvin değeri ampulün yaydığı ışığın rengini tanımlar. 4300K renk sıkalasında güneş ışığına denk görülür sarı - mavi arası yani 3000K - 6000K ortası insan gözünün en güzel algıladığı renktir. Yeni led aydınlatmaların da 5000K renkte olduğunu okumuştum. 4300K'dan yukarı çıkıldıkça yani değer arttıkça aydınlatma miktarı artmaz aksine azalır çünkü renk gün ışından mavi mor tonlarına kaymaya başlar. Kozmetik olarak belki daha hoş görünebilir ancak başka hiç bir işe yaramaz hatta değer yükseldikçe daha çok dağılır ve aydınlatma anlamında hiç bir işe yaramaz. Bu minvalde en uygun renk tonu üreticilerin de kullandığı fabrika çıkışı kullanılan 4300K değeridir. Mamafih halojen merceklerde dönüşüm kiti kullanılacaksa en baştan orijinal xenon aydınlatmasını aramamak lazım. Özellikle halojen merceklerde 4300K üzeri değerler hepten aydınlatma anlamında kayıp yaşatacaktır.

Şu bir gerçek ki halojen ampule göre dönüşüm kiti de olsa xenon ampuller çok daha fazla ışık yaydığı için aydınlatmanız bir miktar daha kuvvetlenebilir ancak bu da tartışılan bir konudur. Teoride bu artış olması öngörülürken kullanıcılar sıklıkla eski ampullerimi taktım xenondan daha iyi görüyorum demişlerdir. 

Şu detayı da vereyim ki halojen merceğe xenon kit uygulaması yapmak niyetinde olanlar renk konusundaki farkı görebilsinler. Eskiden sıkı bir ralli yarışı hayranı olarak hep o ralli araçlarının koca koca sis farlarının sarı olduğunu hatırlarım. Yıllar sonra bu aydınlatma konusuna kafayı takınca öğrendim ki yağışlı, ıslak asfallta, karda ve özellikle siste sarı tonları çok daha iyi aydınlatma sağlıyormuş. Bunun da sebebi yanlış hatırlamıyorsam sisli havalarda hakim olan gri tonları içerisinde sarı tonlarındaki ışığın daha rahat ilerleyip aynı zamanda insan gözündeki renk seçimi ile de alakalı olarak görüşü arttırdığını okumuştum. Bu minvalde kullanacağınız aydınlatmanın rengi gün ışığından maviye kaydıkça özellikle yağışlı havalarda mutlak görüş kaybı yaşarsınız. Xenon farlı araçlarında sarı (halojen) ampullerin çirkin durduğunu düşünüp parlak mavi ya da lep ampul takanları da bu sebepten anlayamıyorum. Süs olarak kullandıkları o sis farlarına asıl ihtiyaçları olduğunda hiç bir işlerine yaramayacak. 

Halojen mercekli farlarda daha iyi aydınlatmaya ulaşmanın hem yasal, hem de bütçesel anlamda en doğru yolu halojen performans ampulleridi. Osram'ın NightBreaker serisi, Philips'in X-treme Vision serisilerini kesinlikle öneririm. Şirket aracı demeden her aracımda bu güncellemeyi yapmışımdır. Osram NightBreaker Plus ve Unlimited ikisini de kullandım kesinlikle tavsiye ederim. Son olarak Philips X-treme Vision Plus %130 kullanıyorum hepsini öneririm. Hatta şu anki aracımda (2008 Jetta) mercekli far olmamasına rağmen çok memnunum.

Halojen farlara Xenon dönüşüm kit uygulamalarını kesinlikle önermediğimi belitreyim, sadece bildiğim kadarı ile bilgi aktardım.

Ayrıca bu bilgilerin tamamını asıl kaynağı olan www.geceucusu.com forumundan bulabilirsiniz, şiddetle tavsiye ederim. Ticari kaygı gütmeden araç, marka ve model gözetmeksizin kayıtsız şartsız bilgi paylaşımı amaçlı bir forum sitesidir.

Moderatörlere şunu desem haddimi aşmam umarım, konu mazda 6 xenon fakat jant lastik başlığı altında :tey:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...