mozhan79

Yetkili servis problemi

selamlar. takip eden arkadaşlar RX8' im ile ev takasını bilirler. ben bu takastan  yetkili servisteki işgüzar bir arkadaşın, servis elemanı ve oradaki ustalardan biri "bu araba sana yaramaz sana gel biz yeni verelim " demesi üzerine vazgeçtim. ben vazgeçtim ki zaten zar zor takas etmeyi kabul etmiştim ve 16 gündür karşı tarafın mirasçılarını toplamasını bekliyordum.

ben aracımla ne kaza yaptım ne de bir vukuat yaşadım, aşık olduğum bir araç... ama anlamadığım ve açıklığa kavuşturmak için ankaradan bursaya cuma gecesi çıkıp gelmeme neden olan olay "HANGİ SERVİS ELEMANI BÖYLE BİR CÜMLE KURAR VE KURABİLİR"...

bursa mazda inallar servisinde kim böyle bir cümle kurmaya kendini yetkili veya cesaretli görüyorsa GERÇEKLİĞİNİ ARAŞTIRIP, o kişiye de hesabını soracağım tabiki.

inşallah sizler yaşamazsınız arkadaşlar. acayip geriyor insanı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

servise gittim. servis müdürü ismini söyleyin gereğini yapayım dedi sağolsun. bizden öyle birşey söyleyen olmamıştır dedi, uzatmadım bende diyaloğu. ama insan cidden buz gibi oluyor. gerçi evin sahibini alıp yüzleştir diyor şeytan ama adam istanbula gitti, benim ankaraya gitmem gerek...

inşallah sizin başınıza gelmez, çok canım sıkıldı çoooooooooook ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Can sıkıcı bir durum ama " vardır bunda da bir hayır " deyip oluruna bırakmak lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence Mazda Bayileri ikinci el alım satımına karışmamalı, hem karizmayı çizdiriyorlar showroomun önüne koydukları türlü yaş ve marka araçlar yüzünden hemde takasa araç alırken aracın fiyatını öldürmeye çalışarak müşteri ile olan ilişkilerini zedeliyorlar... Müşteri araç satışıyla uğraşmak istemiyor doğrudur ama en azından her bir showroom anlaşmalı olduğu bir galeri temsilcisini müşterisiyle muhatap edip aradan sıyrılırsa  bu ve benzeri istenmeyen muhabbetler de ortadan kalkmış olur. Mesela ben bu nedenle sıfır aldığım bayiden soğudum , pazar fiyatı 16 olan aracımı 14/15 e sayılacak diye konuşmamıza rağmen , aracımı teslim alacakları gün orası şöyle burası böyle fiyat 11 dediler, bende alel acele ertesi güne 13,5 dan alıcı buldum,aracım bayideydi alıcı  bayiye aracımı görmeye gittiğinde muhterem 2. el yetkilisi alıcıyı caydırmaya çalışmış, adam beni aradı abi bunlar senin aracı kötülüyorlar dedi "bende merak etmeyin aracı kendilerine almak istiyorlar ondan öyle diyorlardır, birazdan geliyorum" diye ikna ettim alıcıyı ... Sonuç olarak bu satıştan kaybım 2,5 lira eğer bayiye takasa verseydim kaybım 5 lira olacaktı, şimdi 2 lira takas indirimi yapılsa ne olur ... Sözüm bayilere  "Apaçilik yaparsanız uzun vadede kendinize zarar vermiş olursunuz " kulağınıza küpe olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sözüm bayilere  "Apaçilik yaparsanız uzun vadede kendinize zarar vermiş olursunuz " kulağınıza küpe olsun.

bener mutsuzluk yaşamışsın kardeşim, geçmiş olsun.

ama gözden düşen marka oluyor, servis oluyor. kime neyi nereye bildireceksin, bildirsen ne olacak...

ticaret ahlakı kavramının bizde gelişmesi gerek. satış rakamını arttır, marka imajını düzelt ama bunu belli bir çizgide yap. bakıyorsun satana kadar bin tane takla atıyor, sonrasında işlerin rengi değişiyor. işte çizgisiz, ticaret ahlakı olmayan bir anlayış var ise sonuç hep aynı. çoğu marka veya model için bence durum aynı. belli bir çizgi yokkkk...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim kazasız arabama vuruk diyen bir servis' te ben biliyorum. Bu kadar rezil bir servis olamaz dedim bir daha önünden geçmedim. Mazdaya bu  konu yazsanda bir uyarı verir hiç bir şey düzelmez. Toplu olarak bunun önüne geçmek için bazı konularda müşterisini düşünmesi lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

demek ki mazda araçları ne kadar sağlam ve donanımlı olursa olsun marka yetkilisi, servislerinin alması gereken çok yol var.

geçen günler opel astra araç bakıma girdi, normal 30000 bakım. ama aracın volan dişlisini söküp kırmışlar bi de... buyur burdan yak...mazda servislerden ben korkmaya başladım. hangi servise gitcez şimdi biz ? kime güveneceğiz... allah korkusu olan bir servis bulmak gerek :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım bu durum özverisiz(işçilerin) ve yeterli eğitimden geçmemiş teknik eleman çalıştırmaktan kaynaklanıyor. Ne kadar kötü bir durum geçmiş olsun.

Bu servis yada market farketmez, hiç bir mal kötülenip başka bir mal satılmaya çalışılır mı, ne insanlar var...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nasıl yani, yeni vane-o gitti mi ??? macun adayı demeyin çünkü fransız kaldım. Bu yazdıkların eski vaneo için mi yeni vaneo için mi Kadir Abi ?

Yeni ise dicem ne bu hız  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

iyice bozuldu millet ya. yapacak bişey var mı bilemiyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben en güzel uygulamayı Adapazarı Toyota bayisinde gördüm ondan örnek vermek istiyorum, ikinci el takasa araç alıyormusunuz diye sorduğumda "kendimiz almıyoruz ama anlaşmalı galericimiz var sizi onunla görüştürebiliriz " dediler, hay hay dedim ve 10 dk  ya galerici atladı geldi , pazarlık vs anlaştık.. sonra toyota ile görüşmeye devam ettim ve pazarlık sadece sıfır araç üzerinde devam etti...Bu arada ne bayide eski püskü araç gördüm ne de satış temsilcisiyle papaz olduk ikinci el aracımın pazarlığı esnasında işte yapılacak budur, imaj böyle korunur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eski vaneo için İbo

haa tamam o zaman :)

iyice bozuldu millet ya. yapacak bişey var mı bilemiyorum...

Yapılıcak tek şey dengesiz konuşan elemanların kimlik bilgilerini alıp şirket tarafından uyarılmalarını sağlamak olur, takıntı başladı bende; yabancı biriyle muhattap olmuşsam adını soruyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence kimse bu tarz şeyleri bildirsem ne olacak dememeli zira şikayetin sıklığı ve sayısı dikkate alınırlığı arttırır ama hiç bildirilmezse kimse haberdar olmaz, biz burada kendimiz çalıp oynarız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benzer olay benim de başıma geldi.opel corsa aracımı takasta kullanmıştım şimdiki arabamı alırken.aracın kazası yok diye almıştım ama takasta kullanırken kazalı dediler.babamın rahatsızlığı nedeniyle işim acele olduğu için uğraşacak vaktim yoktu.eğer kazasız araca kazalı deyip fiyat indirdilerse hakkımı helal  etmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bursa İnallar, zamanında Tombaka bakmamıştı bile. :D

Satıp gelin değerlendirelim demişlerdi. Şöyle satılan bir araba olsa neyse demişti eleman.

Bende:

Bir Mazda bayisinden 0 Mazda almak için, kullandığım Mazdayı getirip takas teklif etmek, gerçekten çok aptalca bir iş dedim.

Cümle çok uzun geldi, anlamadı ayrı ama kötü olmuştum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Istanbul'daki bayiler genelde antlaşmalı oldukları galerilere yönlendiriyor yukarıda anlatıldığı gibi veya hiç girmiyorlar. Bence doğru olanı da bu, müşteri en azından aracı aldığı bayi hakkında daha dakika birde bir önyargıya sahip olmuyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence kimse bu tarz şeyleri bildirsem ne olacak dememeli zira şikayetin sıklığı ve sayısı dikkate alınırlığı arttırır ama hiç bildirilmezse kimse haberdar olmaz, biz burada kendimiz çalıp oynarız.

Arkadaşlar bence olay birkaç 2. elden sorumlu bayi çalışanını şikayet edecek kadar minör değil, bayilerdeki 2. el yetkilileri  zaten satış müdürleri kontrolünde onlara raporlama yapıyorlar sürekli, hatta satış müdürleri bile aynı kuralı uyguluyor müşteriye karşı yani "araca bahane uydurulur , araç ölü fiyatına alınır" kuralını buna şahit de oluyorsunzdur bayilere gittiğinizde...Ve bu sadece Mazda da değil çoğu markada bu böyle artık , çünkü süper bir gelir kapısı ikinci el alım satım kimse vaz geçmek istemez, bugün kaldırıyorum 2el çirkinliğini showroomlardan gidin galericilerle anlaşın onlarla kırışın parayı dese bir Mazda GM'i  kesin isyan çıkarırlar, ayağını kaydırmaya çalışırlar o Babayiğit Genel Müdürün...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İzmit'teki bayilerin hemen hemen tamamı (buna Mazda da dahil) anlaşmalı olduğu galericiyi çağırıp müşteriyi o galerici ile görüştürüyor 2. el araç için. Müşteri kabul ederse, 2. el araç o galeriye gidiyor. Kendisi alıp satan sadece Honda ve Seat kaldı bildiğim kadarıyla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

servislerden yana sıkıntı yaşayan ne çok arkadaş varmış şaşırdım doğrusu... ama en garanti yöntem araya galerici koymak...

insanın sıkıntı olmayan aracına da sıkıntı varmış gibi anlatılması dokunuyor. ben kaza yapmadım bi şey yapmadım aracımla. ve RX8 yani araç , özel bir araç... bu aracı nasıl iki dakikada harcadı, o dokundu ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.