Guest ReyEm

Düşersen sanayiye, Allah Yardımcın Ola...

Bu konuda 30 ileti var

evet arkadaşlar,lantisi aldım,masraflara başladık. ben ömrü hayatımda bu kadar dengesiz bir birleşim görmedim! hala mazdaya bulaşmayanara açık açık söyleyebilrim ki ya 0 alın ve 3-4 yıl binip satın,yada tanıdığınızın arabasıysa ve ii biliyorsanız alın! aksi takdirde ben inanmıyorum problemsiz lantis olduğuna!

arabayı aldım,ankaraya geldim gayet güzel... ancak son dakkada hava ulaştırmanın önünde elektrik kesti motor... çık çıkabilirsen işin içinden... sonra olan oldu... ne sente ayarı kaldı,ne akışmetresi,ne regülatör controller ı ne tevzi makarası,ne kabloları,ne sistemi ne düzeni... bu arabalarda 1 kere düzen bolzuldğunda bir daha dikiş tutmuyor arkadaşlar,bunu bizzat profosyonel bir ustanın ağzından duydum. idareten aküden direk beyini iptal edip 1 nolu giriş ucuna voltajı verdik,sadece benzdinde çalıştırdık... ogün bugün herşey problemli... bi fikri olan arkadaşım var mıdır?

:)

ancak şunuda ekleyeyim,gözünüz benim gibi karaysa,audi de tokatlarsınız,merco da bm de... yalnız uzunda araba en fazla 220 gördü gazda o moralimi bozdu! modif atıcak motor yok arkadaşlar alacak olanlara! yani bu dohc motoru daha fazla GÜÇLENDİREMEZSİNİZ!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet bende bir lantis sahibiyim ve motor probleminden kurtulamadım açıkcası hep sogudum araçtan ama yola cıktıgım zaman her seferinde daha da cok sevmeye başladım ikilemdeyim yani altımdaki 12-13 bin liralık arabayla 60 bin liralık arabaya kafa tutmak paha biçilemez hemde hiç modifikasyonda bulunmadan hatta şu sıralar bu lafı cok söylemeye başladım ''ruhsatına girelim mi ben 10 liralık arabama güveniyorum sen 60 bin liralık arabana güveniyomusun........?''

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:) abi harikasın sen ya :)

sorma bu aralarda avans ayarı ile başımız dertte... dikiş tutturamadık motora yav :(

ama az kaldı onuda çözcem, bi mazda motoru kalmıştı el atmadığım,ona da giriyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi yanlış anlaşılmasın,ben çok memnunum.

modifiye olayına gelince, motora komple el değmeden verim alınamıyor!

ha derseniz manifolddu,tetrisdi,filtyreydi tamam,ancak diğer hususlarda motoru indirmek ve komple elden geçirmek gerekiyor.

diğer hususa gelince... abi ben arabadan çok memnunum. ama gel gelelim bu sıkıntısı canımı da sıktı... insan ister istemez soğuyor :(

nereye elimizi atsak sıkıntı çıkar oldu... acaba bende hata var mı diye 323 serisindeki bütün arızaları okudum,istatistiki veriler çıkardım değerlendirdim. lakin sonuç gene aynı,yapmadığımız bişey yok...

artık bekliyoruz sabırla...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motora el değmeden verim alınamıyor derken nasıl bi verimden bahsettiniz.performans olarak derseniz zaten böyle birşey hibir markada mümkün değil.gazda ise 220 gördüm dediniz.valla ben benzinde 215'i zor görmüştüm.hemde arabayı ilk sahibinden almıştım ve aracım çok verimliydi.sorunların çözülememesi yanlış mazdadan anlamayan usta hatası diyebilirim.çünkü gerçek bir mazda ustası bulmak gerçekten zor.doch motoru güçlendiremezsiniz derseniz forumun eski üyelerinden vedat bey lantisi en son 240 bg'ye çıkarmıştı. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mümkünse bana güneydoğu ve içanadolu çevresinde bildiğiniz bir usta varsa söyleyebilir misiniz?

antep-ankara arası hat döşemekten sıkıldım yahu... verdiğim yol parasına yazık artık! araba ankarada kalıyor,ben her fırsatta gidip geliyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

istanbul dışında bildiğim yer yok.fakat forumda o bölgelerde bulunan arkadaşlar var yardımcı olacaklardır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi vazgeçtim modifiyeden vs...

ya çıldırtacak beni ya... çeşit çeşit arıza vermeye başladı. şimdi arkadaş aradı,dün elektrik kesmiş gene...

ve en son bombasıda araba rölanti tutmuyormuş. deli olmamak elde değil...

ya sabır ya bismillah....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla arkadaslar ben çözümü satmakta buldum bu aralar satıcam aklımda cok gsl araçlar var gti gibi ama benim için lantis bir unutulmaz olucak çünkü ilk aracım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arıza çıkartmaya başlamış bir araba ve ondan soğumuş veya soğumaya başlamış bir sahip bir araya gelmişse, satmaktan başka çare yok. Fakat bu noktada şunu merak etmişimdir; arabayı satarken bu sizi bıktıran problemlerden bahseder misiniz? Sattığınız fiyatta bu problemleri göz önüne alıp makul bir fiyat mı olur? Yoksa ben aldığım paraya bakarım, yeni sahibi ne halt ederse etsin beni ilgilendirmez mi dersiniz?

Dip not: ReyEm, arabana yetkili serviste check-up yaptırmanı öneririm. Sanayi ustalarının (istisnalar hariç) hepsini bir araya getirsen bile bir tane adam etmezler. Her boş vaktimde yeni aldığım 323F aracımdaki usta ayıplarını düzeltmekle geçiriyorum zamanımı. Ustaların her söylediğine de inanma. Adamların çoğunun tek amacı müşteri bafilemek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu başlığı aslında "Düşersen sanayiye, Allah yardımcın ola" olmalıydı. Çünkü bu durum her marka-model için geçerli.

Örnek: 1995 model Kartal'ım vardı. Arabanın lpg performansından şikayetçi olarak ustaya gittim. Mikser değişecek dedi. Peki dedim, gittim istediği tipte mikseri alıp taktı. Fakat rampalarda arabanın performansı yine aynı şekilde kötüydü. Bir hafta sonra aynı ustaya tekrar gittim. Arabaya baktı etti, "mikser değişecek" dedi tekrar. Dedim topla şu söktüğün parçaları, bir daha da seninle işim olmaz. Neden? dedi. Sen daha 1 hafta önce bu mikseri değiştirdin, bi durma mikser mi aldıracaksın bana? diyerek uzaklaştım oradan. Gittiğim bir başka usta sadece gaz ayarı ile problemi düzeltti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet, sitem ederken karalama yapmaya hakkım yok,sizlerde haklısınız arkadaşlar... arabam güzel ancak yıldırdı yahu beni :(

satmak istemiyorum,seviyorum ve tahminimce bidaha bu kadar temizini bulamam! bikaç güneş yanığı vardı,onları boyattım. daha arabada ne değişen var nede boya, %100 orjinal....

bi motor yüzünden de satmak pek kafama yatmıyor,yapayım diyorum. ama olamadı bi türlü gitti...

abiler,ustalar... arızları listeleyim size şuanda...

önce sadece rölanti yüksekti. sonra bi el atıldı ve durum şu şekilde....

-araç lgp de gaz yemiyor

-rölanti dansöz gibi oynuyor ve yüke bindiğinde araç ısınmadıktan sonra stop ediyor direk.

-yolda giderken ilginç bir şekilde elektrik kesiyor ve lpg off moda geçiyor,benzine de beyin geçirmiyor. ancak kablo çekerek beyin devre dışı bırakılıp benzinde çalıştırılabiliyor.

-motor sente ayarı kusursuz olmasına rağmen avans en sonda tutuyor.

-1500-3000 devir arası araç fena kelkiniyor ve neredeyse kusturuyor veya boşaltıyor adamı git-gellerle :)

- ve şuanda sanırım avansın sonda olmasından kaynaklı motordan bir ses geliyor ama nereden bilemiyoruz,çözemedik... alt piston yataklarından mı geliyor yoksa iticilerden mi veya avans uyumsuzluğundan mı bilemedik...

durum bundan ibaret arkadaşlar... bu akşam ankaraya arabayı almaya gidiyorum. bozulursa benim elimde bozulsun artık! yanarsada yansın... hayırlısı diyelim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1000-1500 devir aralığında silkeleme yapan 1997 Familia (Lantislerle kasa hariç herşey aynıdır) arabamda bir sürü ihtimali denedikten sonra distrübitörden kaynaklandığına emin olduk ve ben o arada arabayı satmış olmama rağmen gidip çıkma bir distrübitör alıp yeni sahibine teslim ettim. Silkeleme sorunu tamamen bitti. O noktaya gelene kadar 2 takım buji kablosu. Üstelik bir takımı orjinal kablo. Farklı tipte (tek tırnak, çift tırnak, üç tırnak) 3 takım buji, LPG beyni ve enjektör değişimleri (benzinde pek anlaşılmıyordu silkeleme, bu yüzden ilk önce lpg sistemine giriştik) yapıldı. Kendi distrübitöründeki avans ayarı en sondaydı. Yani distrübitörün civatalarını gevşettikten sonra arabanın motorun arka tarafına doğru sona kadar çevriliydi.

Sonuç olarak, sadece distrübitörü değiştirerek kurtulabileceğim bir problemi çözene kadar 2 dsitrübitör parası harcadım. (çıkması 250-300 lira civarlarında). Bu bilgiler belki işine yarayabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her zaman ''usta çok önemli'' derim , cumartesi, baskı balata+bilya(valeo)+volan bilyası+ viraj lastikleri (ki bunun için ön şase iniyor !) değiştik , baskı balata seti 120 tl , volan bilyası 5 tl , viraj lastikleri çifti 10 tl .  İşçilik : 7 saat uğraştılar, 120 tl.

işçilik çok gibi görünsede , çocukluğunu sanayide geçirmiş biri olarak ,bana göre normal fiyat.

Sanayide tanıdık ve işi bilen ustası olmayıp düşenin vay haline.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mustafa abi "Yani distrübitörün civatalarını gevşettikten sonra arabanın motorun arka tarafına doğru sona kadar çevriliydi." yazmışsın... umutlanmadım desem yalan olur :)

ama her ne olursa olsun,kesinlikle arabamı alıp geliyorum bu akşam. sonrasında peyderpeyi bakarız. ümidim yolda kalmadan gelebilmek :)

peki bu elektrik kesme işine nasıl bir yorum yaparsın abi? onuda bi çözsek?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

usta olayına gelince....  :kafa:  :jedi:  >:(  :boks:

bu smile lar yeterlidir sanırım. artık buralarda bi usta bulcaz,napalım... sora sora bağdat bulmuşlar, bizde bi usta buluruz herhalde....

ha olmadı,kendi ustam kendim olurum... alırım takım sandığımı elime, açarım laptopu koyarım dizime... yavaş yavaş girişirim... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki bu elektrik kesme işine nasıl bir yorum yaparsın abi? onuda bi çözsek?

O kısımla ilgili bir yorum yapamıyorum ama ilk aklıma gelen şey; Lpg montajı yaparlarken, sırf daha ucuza gelsin diye araya konnektör v.s. takmadan direkt kablo kes-ekle-bantla taktiğini yaparlar. Montaj sırasında hangi kablolara gireceklerini bilmedikleri için de deneme-yanılma yöntemini kullanırlar. Benim arabada montaj yaparken kestikleri bir kabloda sadece tek bir tel tutuyordu. Üzeri bantlandığı için de görülmesi mümkün değildi. Arızayı ararken bütün ek yerlerini v.s. sökünce görebildik. Muhtemelen sende de bir yerlerde kesik/kopuk kablo vardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

atiker sıralı sistem mevcut... olabilir abi,ben en iyisi gene de yanıma yola çıkarken 10 tane sigorta alayımda :) ne olur ne olmaz :) 2m de kablo,takım sandığı... vuruyumkendimi yola... en azından bi 700 km sıksın dişini :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence sağda solda para harcamayın. İşten anlayan bir ustaya bırakın. Farklı şehirde bile olsa.

İstanbulda benim bildiğim ve mazda konusunda güvendiğim bir Adem usta var.

Tel. numarası 0535 315 57 19. Arabayı ona bırakmazsanız bile arayıp bir fikir alın. Tahminim size detaylı açıklama yapacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben katılmıyorum arkadaş,lantisi alalı 1 sene oluyor ufak tefekler dışında hiçbir problem yaşamadım.. Kronik denen silkeleme vb olayı bende bi kez bile olmadı..

Modifiye olmuyor diyorsan Tuning dergilerinin baş aktörü 07 LAH plakalı gri lantis (Adana'da yapıldı) şu an evime 500 mt mesafede oturuyor ve turbolanmış vaziyette 18' jantlarla 3. viteste patinaj atarak gittiğine bizzat şahidim. Sen bütçeden haber ver,modifikasyonda sınır yok ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.