okanttnc

Rotary Motor Sağlıklı Olduğunu Nasıl Anlarız.

Merhaba arkadaşlar

İzmirde bir tane mazda rx8 buldum. Belki bu forumda bu aracı tanıyanlar çıkabilir umuduylan bu konuyu açtım.

Aracın km si 26bin , hatta ilanıda alta ekliyorum.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-2006-mazda-1-3-rx-8-46696168/detay/

Aracın boyası olduğunu biliyorum , nereleri boyandığı önemli değil fakat aklıma takılan bir  kaç soru var onları sormak istiyorum.

Aracı benzini bitmiş ekledikten sonra çalıştırdık , çalıştırınca araçtan beyazımsı bir duman çıktı. Sonra bu duman kesildi motor sıcaklığına ulaşana kadar gaza basmadım. Rolantısı klima açınca dalgalanma yaptı , klimayı kapattıktan sonra devir göstergesi 0-1 dd arasında bir yerdeydi.

Motor sıcaklığına ulaştıktan belli bir süre sonra aracı kapattım , kapatıp tekrar marş bastım , araç çalıştı.(forumdakı bazı sorunlu araclar var onu denemesını bır nevı yaptım sayılır)

Ama gözlemlediğim bir durum var , araç rolantıde iken vites kolu hafif hafif titreşiyordu.

sizce bu normalmi?

sağlıklı bir rotary motor nasıl çalışır?

Yada etrafınızda sorunsuz olduğunu düşündüğünüz mazda rx8 varmı?

Teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhabalar kardeşim,makina güzelmiş,hakkında hayırlısı olsun öncelikle...

bende 98 lantis var yeni aldım,daha yeni yeni çözüyorum olayı,çok fazla bilgi yok bende ancak tecrübi olarak bikaç şey söyleyim sana...

vw ve alman sistemli araçlarda klima motor çalıştığından itibaren otomatik devreye girdiğinden dediğin olayı yapmaz ancak japon olanlarda farklı,klima sana bağlı,ister çalıştır ister çalıştırma. bu çerçevede klimayı açman ile devrin düşmesi gayet normal... diğer testleri yaptım diyorsun bilemiyorum ancak şuan bak ki debriyaj ve fren durumunda arabanın rölantisi artmalı ve azalmalı...

motoru çalıştır,boşa tak ve freni pompala... devir düşüp yükselir... aynı işlemi debriyaj içinde yap( auto değilse)...

titreme olayına gelincede... dostum devri net olarak kaçta?

850-900 bandından düşükse normaldir... yok bu 1000 de ise o zaman bi tuhaftır,direk avansına baktır. sente kaçması durumu olabilir arabada...

benim gibi acemiden inciler bu kadar,hakkında hayırlısı olsun derim....

allaha emanet olasın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizdeki araç lantis bahsi geçen araç rx-8 arasında en başta sınıf sınıfı geçersek motor farkı var, lantis motor; rx-8 rotor lu bir araç. Yani yanlış bilgi olmaması için bu farkı söylüyorum.

RX almak isteyen arkadaşım; sizde araçla beraber bir yetkili mazda servisine gidip expertiz raporu alın, belki cebinizdeki 100 liradan olursunuz ama 45 milyarı motor ömrünü bilmediğiniz bir araca ödemezsiniz, vites titremesi devir gibi problemleride servise sorar ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

+1

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu tür testlerde genelde ben dahil hemen kompresyon testi aklımıza geliyor fakat ordada risk var.farzedelim ömrünü yarılamış bir motora bor katkısı attınız 1-2 ay sonrada satışa çıkardınız.gittiniz kontrole.o aracın kompresyon oranı %-90 çıkıyo sizde aldanıp alıyosunuz.yani motor kapalı kutu açmadan kimse net birşey söyleyemez.bunu test yapan yerler söylüyor ben değil.fakat mantıklı.

konuyu açan arkadaş için ne desek boş.ben km.ye takılmıyorum.aracın önceki sahibi nasıl kullanmış bakımları kullandığı yakıt ( işin içinde rx olunca yakıt ve yağın kalitesi bakım süreleri çok önemli )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu durumda biraz "sosyal mühendislik" yapmak gerekli bence, yani aracı kullanan kişiye

"aracın start/stop prosedürünü uyguladınız mı" diye sorduğunuzda

"evet, çalıştırdıktan sonra normal sıcaklığa ulaşmadan motoru hiç stop ettirmedim" diye cevap almak var, "start/stop prosedürü mü, o da ne?" diye cevap almak ta var.

Kullandığı motor yağında hangi unsurlara dikkat ettiğini, kaç bin km'de bir veya kaç ayda bir değiştiğini sor.

Buji, buji kablosunun kaç bin km'de olduğunu sor.

Şanzuman yağı değişimi konusunu yokla.

Araca mümkünse alttan bak, şanzuman ve diferansiyel 'de yağ sızıntısı izleri var mı. Aşırı yanlama yapılmış araçlarda diferansiyelde yağ sızıntısı olabiliyor.

Hava filtresine bak, kirlilik durumuna göre kaç bin km'de bir havafiltresi bakımı yaptırdığını sor.

Bunun gibi "sosyal mühendislik" çalışması ile, araca bor katkı maddesi koymuş olsalar ve kompresyon o sayede iyi gösterse dahi önemli ipuçları edinebilirsin.

Motor tamamen soğukken ilk çalıştırmada 2-3 bin devre kadar yükselip sonra yavaş yavaş 1000'e kadar inmesi lazım, daha da devam edince 800 rpm'e kadar düşebilir. Ancak 1000 rpm civarında devirde dalgalanma varsa kompresyonda bir sıkıntıya işaret olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle Rotary motorda şuna baktırman lazım.

Kompresyon ölçümü yaptırıcaksın, ama bu ölçümde dikkat etmen gereken değer sadece yüksek olması değil. 2 rotor arasında ki basınç farkına da baktırman lazım. Bu fark çok fazla olmamalı. Örneğin Ön rotor 8.2 arka rotor 7.2 çıktı bu araç uzun ömürlü olmaz.

Yani hem değerler yüksek olmalı hemde 2 rotor arasında ki oran fazla olmamalı. 0.3 0.4 lt fark kabul edilebilir ama bunun üzeri riskli olur. 

Birde şuna bakabilirsin açıkçası aracı sahibi ile aldın götürdün servise ölçümler güzel çıktı anlaştın. Aracın sahibi soğuk motor ile servisten çıkarken gazladıysa bilki o motor yıpranmaya yüz tutmuştur.

Çünki rotary motor lu bir araç ile kesinlikle ama kesinlikle soğuk motorda değil gaza basmak, 1 metre yürütmemek gerekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu soğuk motorda aracı yürütmemek durumu nedir? ilk çalıştırdığımda revivo nun dediği gibi 2000 devir e çıkıyor ve biraz bekleyince 1000 devire düşüyor. eğer bu süreçte beklemekten bahsediliyorsa mantıklı toplam 15-20 sn sürüyor. fakat bu sırada motor sıcaklığı ibresi halen en düşükte görünüyor, yola çıkmadan da zaten o sıcaklık artmıyor. yani amaç çalıştırdıktan sonra motorun 1000 devire kadar düşmesini beklemek değil mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir önce yazan arkadaş abartmış "1 metre yürütmemek gerekiyor" derken. Motor soğukken çok gaza basılmaz yoksa uygun şartlarda düşük devirde hareket  ettirilebilir. Benim mahallede aracı hep hafif yokuş aşağı park ettiğim bir yer var. Motoru çalıştırdıktan 30sn sonra yokuş aşağı yavaşça hareket ettirerek gidiyorum bazen. Yokuş bitene kadar 1dk sürüyor, sonra düz yolda da düşük devirde devam ediyorum.Ondan sonra zaten motor çalışma sıcaklığına ulaşıyor. Önemli olan o sıcaklığa gelene kadar 4-5bin devire çıkartmamak. Ben yokuş aşağı zaten rölantide iniyorum, düze gelince de 2 en fazla 3bin.

 

Bazen kapalı otoparka parkettiğimde otopark çıkışında 4-5 metre kadar rampa var, orada 3bin devir gibi gerekiği için o otopark çıkışlarında motoru çalıştırdıktan sonra en az birkaç dakika bekliyorum.

 

Ancak diyelim ki aracı çok yokuş yukarı bir yere park ettim ve kalkıştan itibaren yüksek devirle hareket ettirmek zorundayım o zaman herhalde sıcaklık ibresi oynayana kadar hareket ettirmezdim. Olayın dikkat meselesi olduğunu düşünüyorum.

sergio_01 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.