inferno977

Gaza Basışlarda Gelen Ses

Arkadaşlar Mazda da yeni olduğum için özellikle otomatik vitese , anlam veremediğim bazı konular var yardımcı olursanız çok sevinirim.

1.Araca ilk hareketi vermek için gaza bastığımda sanki dizel motorun çalışma sesi gibi (traktör sesine yakın  :krrsz: )ses geliyor hatta pedalda titreme hissediyorum.Normal devrini aldıktan sonra hareket halinde ayağımı gazdan çekip bastığımda bu ses gelmiyor ve normal devirde giderken araç çok sessiz.

2.Vites geçişlerinde özellikle ilk harekete başladıktan sonra vites değişirken tak diye bi ses geliyor araç kendini birden ileri atıyor aynı zamanda bu tak sesi gelirken gaz pedalının altından sanki biri vuruyor gibi.

3.Kontağı ikinci kez çevirdiğimde yani motoru çalıştırmadan önceki konumda dönen bi şey çok gürültü yapıyo.Aynı konu tartışılmış daha önce.Direksiyonun solunda alt tarafta küçük bi fan var onun temizlenmesi gerektiği yazılmış.Hemen açıp temizledim fakat değişen bişey olmadı.Bu konu hakkındaki düşünceleriniz?

4.Ben aracı aldıktan sonra sadece sanayide normal Japon otolardan anlayan birine sadece yağ, yağ filtresi, hava filtresi değiştirttim.Bunun haricinde Bilgisayara felan bağlanmadı.Usta bi ara kutup başlarını ayırdı akünün oksitlenmiş yerlerini temizledi.Aracı bilgisaya ne sıklıkla bağlayıp yazılım güncellemesi olayını yapmak gerekir.

Şimdiden teşekkür ederim.Sevgiler Saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konu güncel ve halen yardımlarınızı beklemekteyim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1. Sabahları benden de geliyor o ses. Muhtemelen triger zincirinden. Isınınca kayboluyor, dert edilecek birşey olduğunu sanmıyorum.

2. O ses ABS'nin kontrolünden geliyor. Araç ilk çalıştığında 20km hıza gelince o tak sesi gelir. İleri atılma sebebide tam o anda aracın 1'den 2'ye atmasından. Şanzıman yağı da soğuk olduğundan kasılıyor tabi. Yani bunlar bağımsız olaylar.

3. Bende hemen cd çalmaya başladığından o fan sesini pek duymuyorum:)

4. Yazılım güncellemesi Japon araçlarında çok sık görülmez. Yolda kafası karışıp şanzımanı kitlenen fransızlar içindir bu güncellemeler:)

Yine de yağ su değişimi de olsa yetkili servis öneririm. Normal bakımlar 200tlyi geçmiyor yetklili serviste zaten.

Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok teşekkür ederim içimi rahatlattınız.

Yetkili servis demişsiniz ama 80.000 km bakımlarını yaptırmak için önce servisten fiyat aldım.320 tl kampanyalı fiyat dedi. Neler yapılacağını ayrıntılı anlattı  şimdi unuttum ama pahalı gelmişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bnm de 5 ile giderken genellikle ayapmı gazdan çekip tekrar bastığımda bir üfleme sesi geliyor nedendir anlamadım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2.Vites geçişlerinde özellikle ilk harekete başladıktan sonra vites değişirken tak diye bi ses geliyor araç kendini birden ileri atıyor aynı zamanda bu tak sesi gelirken gaz pedalının altından sanki biri vuruyor gibi.

2-Aracın motorunda yağ eksiltme'de varsa ve vites geçişlerini eskisinden çok hissetmeye başladıysanız mutlaka şanzıman'ına ve şanzıman yağına baktırın...

Güvendiğiniz bir ustaya....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

vites geçişlerindeki vuruntu şanzımanda bir arıza olduğuna işaretttir!!!!ilk kalkıştaki ses ise muhtemelen ya sağ motor kulağıdır yada iç aks kafalarıdır...test etmeden kesin bir şey söylenmez ama ilk akla gelenler bunlardır,,,,,serviste rutin bakım nasıl 200 tl yi geçmiyor çok merak ettim doğrusu ,sadece motor bakımı yapılırsa amenna............

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

serviste rutin bakım nasıl 200 tl yi geçmiyor çok merak ettim doğrusu ,sadece motor bakımı yapılırsa amenna............

Rutin bakımda başka ne yapılır ki? Yağ, yağ filtresi, hava filtresi. Ablamın aracının son bakımına fren hidroliği dahil 195 tl ödedik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rutin bakımda  aracın 4 lastiği açılır frenler kontrol edilir lastikler gerekirse ön arka yapılır rot ve balans ayarı far ayarı kontrol edilir,ön takım kontrol edilir-yağ ve filtreler değişir-bujiler kontrol edilir-şanzıman yağ seviyesi kontrol edilir-v kayışı kontrol edilir-ışıklandırma ve elektrik sistemi kontrol edilir-sizin bahsettiğiniz sadece motor bakımı :piyasada motor yağı-50 tl (elf-texaco-bp-castrol vs... 10w/40)  yağ filtresi-10 tl  hava filtresi-15 tl  mekanik işçilik-25 tl    toplamda 100 tl yapar.....daha ne diyim  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya arkadaşlar bu benm dediğim olay nedendir üfleme sesi geliyo gaza bazınca sanki rüzgar sesi gibi 5 ile giderken yukarda bahsetmiştim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.