Jump to content

Mazda 3 LPG Uyumu - Ortak Konu


_zoom_
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda 3 ün LPG ile uyumu, yaşadığı problemler ve sarfiyat ile ilgili bir çok sorunun cevabını bu konuda bulabilirsiniz.

Araştırmalar neticesinde motor sübapları konusunda çelişkili bilgiler buldum.
Güvenlik konusundaki soru işaretleri gitti.
1.LPG'yi zaten 50-100 bin km yapmak için takmayı düşünürken, tam ortada motor sorunu çıkarmı?
2.Vialle lpi nin motora vereceği zarar diğer lpg sistemlerine göre farklı olurmu?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

1.LPG'yi zaten 50-100 bin km yapmak için takmayı düşünürken, tam ortada motor sorunu çıkarmı?

Kardeşimin maz6 da 70 bin km. den fazla zamandır lpg kullanıldı.

Motorda herhangi bir sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...
  • 1 yıl sonra ...

arkadaşlar 2011 model m 3 touring at sedan'a lpg taktırmak istiyorum.Ankara da neresi güzel takıyor. Landi renzo yada prins düşünüyorum.Yorumlardan anladığım kadarıyla lpg montajı yapan firma ustası iyiyse sorun yaşanmıyormuş.Ankara bu iyi montaj yapan usta arıyorum.İlginize teşekkür ederim.Beni sevindirirsiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba

Öncelikli olarak konuyu yanış yere açmışsınız. Mazda 3 diye bölüm var, siz diğer modellerin altına açmışsınız konuyu.

Mazda 3 Lpg ile açılmış 3 sayfalık konularımız var. Bunları incelemenizi öneririm, muhakkak işinizi görecektir. İyi günler diliyorum.

http://www.mazdaclubtr.com/mazda3-teknik-lpg/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar 2011 model m 3 touring at sedan'a lpg taktırmak istiyorum.Ankara da neresi güzel takıyor. Landi renzo yada prins düşünüyorum.Yorumlardan anladığım kadarıyla lpg montajı yapan firma ustası iyiyse sorun yaşanmıyormuş.Ankara bu iyi montaj yapan usta arıyorum.İlginize teşekkür ederim.Beni sevindirirsiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar 2 mazda 3arabamız var.160 bin km dir lpgli hiçbir sıkıntı yok.markası yağlama kiti olup olmamasının hiçbir önemi yok.sadece manifold delinirken enjektörlere çok yakın ve açısı düzgün olacak.enjektörlerle lpg filtresi arasındaki hortum max 30cm olcak.filtre ve mixer arsıda max 30 cm olacak.ve seviye olarak radyatörün altında kalmayacak.bundan sonrsını hiçbir önemi yok.bu mesafeler doğru ayarlanırs asla va asla sorun yaamazsınız...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

arkadaşlar 2011 model m 3 touring at sedan'a lpg taktırmak istiyorum.Ankara da neresi güzel takıyor. Landi renzo yada prins düşünüyorum.Yorumlardan anladığım kadarıyla lpg montajı yapan firma ustası iyiyse sorun yaşanmıyormuş.Ankara bu iyi montaj yapan usta arıyorum.İlginize teşekkür ederim.Beni sevindirirsiniz

Bence TELEFLEX GFİ taktırın. Tuna otomotiv de 10 numara. Ben çok memnunum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

selamun aleykum arkadaşlar;  2006 model mazda 3 sport dynamic triptronik aracım mevcut,  yaklaşık 5 aydır kullanmaktayım nazar değmesin aşırı derecede memnunum. 5 aydır kullandığım süreçte düşündüren tek nokta yakıt konusu oldu. 100 km/8.8 lt benzin yaktı. Biraz  fazla yaktığını düşünüyorum. Açıkçası lpg taktırmayı düşünüyorum ama biraz kararsızım, servise sordum kesinlikle taktırma tarafı değiller, marmariste ikamet etmekteyim sizce taktırmalımıyım? taktırırsam hangi marka taktırmalıyım? tatmin edici bir yakıt tasarrufu sağlarmı yardımlarınızı ve saygıdeğer düşüncelerinizi bekliyorum selametle..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konu ile ilgili forumda araştırma yaparsanız belki 20 ayrı konuya rastlarsınız, her üyenin açmış olduğu konu kirliliğinden ziyade tecrübeli üyelerin ayrı ayrı aynı şeyleri yazması da mümkün değil...

Önce araştırmanızı yapın, daha sonra mevcut konulara sorunlarınızı iletirsiniz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu konu çok fazla olduğu için zaten tekrardan temiz bir sayfa açmak istedim, çünkü aşırı derece de bilgi kirliliği mevcut insanlar aradığı bildiyi bulmak için saatlerce okumak ve araştırmak zorunda kalıyor, burda bu konuyu tartışan arkadaşların yeterince tecrübelendiğini ve kısa yoldan en iyi ve en taze bilgileri paylaşabileceklerini düşündüğüm için tekrardan yeni ve sıfırdan bir sayfa açma gereği duydum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu konu çok fazla olduğu için zaten tekrardan temiz bir sayfa açmak istedim, çünkü aşırı derece de bilgi kirliliği mevcut insanlar aradığı bildiyi bulmak için saatlerce okumak ve araştırmak zorunda kalıyor, burda bu konuyu tartışan arkadaşların yeterince tecrübelendiğini ve kısa yoldan en iyi ve en taze bilgileri paylaşabileceklerini düşündüğüm için tekrardan yeni ve sıfırdan bir sayfa açma gereği duydum..

Sizin yeni konunuz da eskilere dahil oluverdi... Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

selamun aleykum arkadaşlar;  2006 model mazda 3 sport dynamic triptronik aracım mevcut,  yaklaşık 5 aydır kullanmaktayım nazar değmesin aşırı derecede memnunum. 5 aydır kullandığım süreçte düşündüren tek nokta yakıt konusu oldu. 100 km/8.8 lt benzin yaktı. Biraz  fazla yaktığını düşünüyorum. Açıkçası lpg taktırmayı düşünüyorum ama biraz kararsızım, servise sordum kesinlikle taktırma tarafı değiller, marmariste ikamet etmekteyim sizce taktırmalımıyım? taktırırsam hangi marka taktırmalıyım? tatmin edici bir yakıt tasarrufu sağlarmı yardımlarınızı ve saygıdeğer düşüncelerinizi bekliyorum selametle..

aleyküm selam :hi:

marmarisi çok seven, ilk gelişim 1999 yılı olup, 5 senedir de her yaz gelen, seneye ölmez de sağ kalırsak yine gelecek olan, hatta tamamen taşınmayı kafaya koymuş birisi olarak sakın haa marmaris'de bu işe kalkışma ;D ben sırf meraktan her geldiğimde sanayisini geziyorum ama malesef hiç bir konuda usta göremiyorum. sana en yakın yer muğla görünüyor bu konuyu temiz bir şekilde çözmek için. brc plug&drive mükemmel uyum sağlıyor. tabi ki güzel bir işçilikle...

bu arada marmaris nasıl? 8:) ayrıca avatarımdaki resimide gökovada ağaçlı yolda çekmiştim bu yaz 8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

apojitso sağolasın yorumun için, gerçekten marmaris sanayisinden usta çıkmaz, bundan önce 1998 model polo vardı tüp taktırdım, arabanın başına gelmeyen kalmadı, boğaz kelebeği değişti, endüksiyon bobini değişti yine de stop etme sorunu bir türlü geçmedi, sanayide gitmediğim yer sormadığım usta kalmadı, artı elini veriyorsun resmen kolunu kaptırıyorsun, o yüzden biraz pimpirikliyim açıkçası, marmaris herzaman süper...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

apojitso sağolasın yorumun için, gerçekten marmaris sanayisinden usta çıkmaz, bundan önce 1998 model polo vardı tüp taktırdım, arabanın başına gelmeyen kalmadı, boğaz kelebeği değişti, endüksiyon bobini değişti yine de stop etme sorunu bir türlü geçmedi, sanayide gitmediğim yer sormadığım usta kalmadı, artı elini veriyorsun resmen kolunu kaptırıyorsun, o yüzden biraz pimpirikliyim açıkçası, marmaris herzaman süper...

Lpg'den uzak durun...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...