SeRcAn35

Mazda 3 Yol Tutuşu (2010)

Bu konuda 49 ileti var

Merhaba, aracım Mazda 3 2010 impresivve, bugün aracımın ESP ve frenlerini test etmek istedim, aracımda kendi orjinal lastikleri (TOYO) bulunmaktadır ve araç üstünde hiç bir değişiklik yapılmamıştır. Araçta ben ve birde arkadaşım vardı, araç fren testinde gayet başarılıydı ve durma mesafesi çok kısaydı gerek düşük hızda gerekse yüksek hızlarda çizgi dışına çıkmadı, ESP testinde ise beni biraz hayal kırıklığına uğrattı, araç düz yolda giderken yapılan tepkilere çok hızlı müdahale ederken ancak özellikle yokuş yukarı çıkarken girilen virajda sert girdiğinde kesinlikle savuruyor, yağmurlu havada düşünemiyorum artık onun için çok dikkat etmek gerekiyor, Mazda' dan önce Vw Transporter kullanıyordum (2008 1,9 105 BG) onla istediğim viraja korkmadan girebiliyordum kesinlikle savurma yapmıyordu ikisinin arasında yol tutuşunda dağlar kadar fark var! Ama tabi birisi 2000 kg birisi 1200 kg, birisi ticari birisi binek yol tutuşunda ister istemez fark olucak herhalde  :)  Artık alışacağız yapacak bişe yok  :-[

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Siz savuruyor diyorsanız kesin bir mühendislik hatası vardır bu işte ;) mazda mühendisleri konuyu yakından inceleyeceklerdir mutlaka. :D :D Hocam şaka bir tarafa her aracı fizik kurallarına aykırı olarak kullanırsak mutlaka olağan dışı tepki verecektir bu gayet normal istediği kadar esp ebd vs olsun.Bu arada mazda 3 en iyi yol tutuşu olan araçlar içinde en üst sıralardadır. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilinenin aksine hafif araç daha iyi yol tutar. Fizik kanunları böyledir. Aracın üzerindeki Toyo lastik treadwear olarak 220 dir ve bu çok iyi bir değer. Çok yumuşak bir lastiktir. Lastikleri ısıtmanız gerekli. Ayrıca ıslak zemin performansı çok çok iyi olan bir lastiktir. Aynı lastikleri 2 aracımda da kullanıyorum. Bir tanesi bayağı hızlı ancak gayet iyi yol tutuyor.

Benim fikrim lastik havalarını kontrol edip bir daha lastikleri ısıtarak denemeniz yönünde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla merak ettim nasıl bir test yaptınız..? Transporter'ın 170bglik (yanılmıyorsam 2006 modeldi) ve 130 (ya da 135) bglik (2010model) versiyonlarını kullanmış birisi olarak yol tutuşu binek araba ile mukayese edilemez bence. Henüz Mazda 3'de yeniyim birşey diyemem ama Focusumu (ESPsiz) yol tutuş konusunda Transporter ile kıyaslamazdım bile. Mazda'nın da yol tutuşu konusunda olumsuz birşey duymadım onun için testinizde bir sorun olduğunu düşünüyorum. Kaldı ki transporter uzun şaseli ve yüksek bir araç. İşin içine merkezkaç kuvveti giriyor, rüzgar direnci katsayısı giriyor. Dolayısı ile onun yol tutması daha zordur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

viraja sert girdiğin sürece araç savrulur tabiki, aracı toparlamanda yardımcı olur esp savrulmanı engellemez benim bildiğim.. direksiyonu kırıp viraja daldıktan sonra virajın keskinliği ve süratinle orantılı olarak az ya da çok savrulmanı önleyecek bir sistem var mı bilmiyorum.. viraj çıkışı araç yanlıyorsa kontrayla birlikte esp gayet iyi işliyor ama savuruyor diyorsan zorlama derim, kazası var belası var..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla merak ettim nasıl bir test yaptınız..? Transporter'ın 170bglik (yanılmıyorsam 2006 modeldi) ve 130 (ya da 135) bglik (2010model) versiyonlarını kullanmış birisi olarak yol tutuşu binek araba ile mukayese edilemez bence. Henüz Mazda 3'de yeniyim birşey diyemem ama Focusumu (ESPsiz) yol tutuş konusunda Transporter ile kıyaslamazdım bile. Mazda'nın da yol tutuşu konusunda olumsuz birşey duymadım onun için testinizde bir sorun olduğunu düşünüyorum. Kaldı ki transporter uzun şaseli ve yüksek bir araç. İşin içine merkezkaç kuvveti giriyor, rüzgar direnci katsayısı giriyor. Dolayısı ile onun yol tutması daha zordur.

Nasıl test ettiğimi yukarıda ki yazımda anlattım ve dediklerinize katılmıyorum focus'un nasıl yol tuttuğu hakkında bir şey diyemem çünkü hiç kullanmadım ancak Transporter'ın Mazda 3'den daha yol tuttuğuna eminim  ;) Biraz da olsa lastiklere bağlıyorum çünkü ilk defa farklı bir lastik kullanıyorum bugüne kadar hep michelin lastik kullandım, lastik dişlerinin çabuk kopmasından başka bir sorun görmedim performansı çok yüksekti...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba, aracım Mazda 3 2010 impresivve, bugün aracımın ESP ve frenlerini test etmek istedim, aracımda kendi orjinal lastikleri (TOYO) bulunmaktadır ve araç üstünde hiç bir değişiklik yapılmamıştır. Araçta ben ve birde arkadaşım vardı, araç fren testinde gayet başarılıydı ve durma mesafesi çok kısaydı gerek düşük hızda gerekse yüksek hızlarda çizgi dışına çıkmadı, ESP testinde ise beni biraz hayal kırıklığına uğrattı, araç düz yolda giderken yapılan tepkilere çok hızlı müdahale ederken ancak özellikle yokuş yukarı çıkarken girilen virajda sert girdiğinde kesinlikle savuruyor, yağmurlu havada düşünemiyorum artık onun için çok dikkat etmek gerekiyor, Mazda' dan önce Vw Transporter kullanıyordum (2008 1,9 105 BG) onla istediğim viraja korkmadan girebiliyordum kesinlikle savurma yapmıyordu ikisinin arasında yol tutuşunda dağlar kadar fark var! Ama tabi birisi 2000 kg birisi 1200 kg, birisi ticari birisi binek yol tutuşunda ister istemez fark olucak herhalde  :)  Artık alışacağız yapacak bişe yok  :-[

Aracınıza alıştıktan sonra Mazda3 hızıyla girdiğiniz virajlara Transporterla sakın girmeyin derim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ancak Transporter'ın Mazda 3'den daha yol tuttuğuna eminim  ;)

Çok şükür bunu da gördük :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3 sınıfında en iyi yol tutuşuna sahib araçların başında geliyor. Arabanın lastik havalarını kontrol edin bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Transporter'a göre yol tutuşunun zayıf gelmesi değişik bi durum, ben ilk aldığım da yol tutuşunu o kadar beğenmiştim ki yonca yapraklarına girmek için can atar olmuştum :) Arkadaşların da dediği gibi acaba lastik basınçlarıyla alakalı bir durum olabilir mi ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok zorlanınca Mazda3  driftliyorsa iyidir bir bakıma,  takla atmaz en azından toparlama şansı verir şöföre ama transporter yola iyice yapışan  bir araçsa takla kaçınılmaz olur böyle durumlarda ki bu sefer hangi aracın daha iyi yol tuttuğunu söylemek çok zor olmaz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen 140 ile tatlı bir viraja girdim duble yolda. Yol köprü çıkışı hafif rampa yay virajdı. bana mısın demedi yapıştı yola ve döndü. Geçen gün Aynı viraja corolla hatcback ile kapışarak girdim. yağmurlu hava hız 120 corolla dikizde kayboldu.

Tabi çok güvenmek hata. Mazallah bir an tutar atar, yolun mıcırlı kısmına gelirsiniz, en iyisi arabaya fazla güvenmemek temkinli olmak.

Geçen yaz, 80 ile duble yolda normal bir viraja girdim. Tam virajın ortasında asfalt kalkmış, çakıl taşları her tarafa yayılmış ve..: viraja sağ şeritten girdim sol şeritten çıktım.

Bizim yollara güvenmemek gerek, işimizi kış tutalım yaz çıkarsa bahtımıza.

Aman arkadaşlar, arabaya çok güvemip basmak iyi değil, sonuçta arabalarımızın teknolojisi ilerideki yol durumunu söyleyecek kapasiteye ulaşmadı :):):)

Kazasız sürüşler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili Sercan ,aracını bayiden aldıktan sonra lastik havalarına bakmadıysan 50psi ile kullanıyor olabilirsin . Bu da tabi yol tutuşu bozar . Elimden cok araç gecti ve hem lastikler hemde aracın yol tutuşunun inanılmaz olduğunu söyleyebilirim . 1 kere TEM de İzmit-ist. Arası bir kere Eskişehir-Ankara arası fırtınaya yakalandım . 140 ile aquaplaninge girdim araba çizgiden çıkmıyor . İnanamadım . Yağmurda 170 le Hiç bir terslik hissetmedim . Ayrıca aynı şase mps de var . O da 210 la rahat viraj donüyor :) fazla test edemedim onu . Ama bu araçta kötü yol tutus var diyorsan iyisine nasıl ornek vereceğimi bilmiyorum .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3 sınıfında en iyi yol tutuşuna sahib araçların başında geliyor. Arabanın lastik havalarını kontrol edin bence.

Lastik havaları önler 33 arkalar 34 normal bence, belkide denediğim yolun asfaltı çok kötüydü ondandır, sonra tekrar deneyeceğim madem bu kadar çok övdünüz  ;) zaten amacım mazdayı kötülemek değil öyle bir şey olsaydı aklımda, mazda almazdım. Şahsen transporter ı sırf her tarafından ses geldiği için sattım, zaten 10,000 km de turbosu falan değişmişti, vw de bariz kronik sorunlar var : :fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kötüye kötü denildiğinde kimse birşey demez ama "transporter mazda3 den iyi yol tutuyor" dediğinizde, bu durum fizik kanunlarına tamamen ters oluyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

forumda bununla ilgili test videosu vardı en iyi açıklama orada fakat konunun başlığını unuttum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

forumda bununla ilgili test videosu vardı en iyi açıklama orada fakat konunun başlığını unuttum

İzlemiştim daha önceden, transporter 'ında var esp test videosu ve gayet tatmin edici isteyen izleyebilir, link vermek yasak herhalde onun için youtube vw transporter esp test yazdığınızda karşınıza çıkan test videosunu izleyin gayet iyi...  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok zorlanınca Mazda3  driftliyorsa iyidir bir bakıma,  takla atmaz en azından toparlama şansı verir şöföre ama transporter yola iyice yapışan  bir araçsa takla kaçınılmaz olur böyle durumlarda ki bu sefer hangi aracın daha iyi yol tuttuğunu söylemek çok zor olmaz...

"transporter yola iyice yapışan  bir araçsa takla kaçınılmaz olur" Herhalde yanlışlıkla kurdunuz bu cümleyi, takla atmak falan;Transporter'de sunulan güvenlik donanımları bilmiyorsunuz herhalde hemen sayayım, ESP, ASR, ABS, EBC, EDL, BAS, ARP (Yüke duyarlı devrilme koruması !), EBD, FBS, PREFİLL, HİLLHOLDER... Ancak mazda yı kullanırken aldığım konforu transporterde alamıyordum mazda 3 gerçekten çok konforlu bir araç, zaten transporter ile mazda 3 ü karşılaştıramayız bile birisi ticari birisi binek 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastikleri 35-35 kullanıyorum ben . Dogrusu o sanırım . Suan bakamıyorum kılavuz yok yanımda :)

Önden çelişki araçlarda viraj çıkışı yakın gaza basman icab eder onu da belirteyim . Yoksa hem esp iş göremez , hem ağırlık merkezi buruna kaydığından araç onden savrulur .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

belkide denediğim yolun asfaltı çok kötüydü ondandır

nerede denedin merak ettim.. Balçova son durakların üzerindeki viraj mı bu yokuş yukarı dediğin viraj?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.