Serdar Elvan

2011 Mazda3 Impressive Otomatik - İyiler/Eksikler/Sorular

Değerli arkadaşlar,

Yaklaşık 1 hafta önce aldığım 2011 model mazda3 impressive otomatik aracıma ait izlenimlerimi paylaşmak ve mümkünse bazı sorulara cevap bulmak istiyorum. Aracın motor performansı konusunda yorum yapabilmem için çok erken olduğundan herhangi bir kritik yapmadım. Kullanımım genelde olacağı gibi bu süre içinde de İstanbul trafiğinde gerçekleşti. Profil olarak da sakin ve defansif bir sürücüyüm. Risklerden kaçınır, yüksek sürat yapmam. Araçtan performans olarak beklentim sollama ve benzer manevralarda ihtiyacım olan  gerekli ivmelenmeyi sağlamasıdır. Sürüş emniyeti ve konforu benim için motor performansının önünde gelir. Bu şartlar altın aşağıdaki yazdıklarım kişisel görüşümdür ve tecrübeli mazda kullanıcıları tarafından yorumlanabilir hatta yanlışsa düzeltilebilir.

İyiler:

İyi yönleri teker teker yazmama gerek yok çünkü rakipler ile kıyaslandığında çok fazlalar ve genel olarak bu fiyata bu özellikleri barındıran, alımlı bir tasarımı olan başka bir araç seçeneği yok. Benim ilk mazdam ama üyelerin değerli yorumlarından anlaşıldığı gibi tüm fiyat ve zengin donanımın yanında sağlamlık da geliyor. Bu bilgilere bir haftalık sürüş tecrübemi de eklediğimde doğru tercih yaptığımı görebiliyorum. Aracın yakın sarfiyatının yüksek olduğu yönündeki eleştirilere katılmıyorum. Bence bu sunulan konforun ve kusursuz otomatik şanzumanın doğal bir bedeli bu.

Eksikler:

1. Kapıların belli bir sürate ulaşınca kendi kendine kilitlenmemesi. 2004 model aracımda bu özellik vardı. Koltuğun üzerinde unuttuğum cüzdanım kırmızı ışıkta çalınma teşebbüsü geçirdi ama kapılar otomatik kilitlendiği için sadece teşebbüs olarak kaldı.

2. Müzik sistemi kötü değil ancak çok kaliteli olduğu da söylenemez. Sanrım ülkemizde olmayan bose opsiyonu bunun için var.

3. Anahtarı kontaktan alınca veya arabayı kilitleyince aynaların kendi kendine kapanıyor olmasını beklerdim. Aynayı otomatik yapıp bu özelliği eklememek garip.

4. Arabayı kilitleyince camların ve sunroof’un da kapanması hoş olurdu.

5. Cam açma/kapama kumanda düğmelerinin aydınlatmasının olmaması gerçekten izah edilmesi mümkün olmayan bir durum. Kol dayama bölümünün de aydınlatması olmaması gece yolculuğunda fark edilecek bir eksiklik.

6. Birçok markanın yaptığı gibi tam boy yedek lastik olmaması da pek hoş değil.

7. Daha önce de dile getirildiği gibi araç içinden bagaj açmak için çeşitli komboların gerekli olması iyi olmamış. Bunun yerine kapılar ve bagaj otomatik kilitlense ve benzin deposu kumandasının yanında bagaj için de bir kumanda olsa her şey çok daha kolay olurmuş.

8. Bagaj içindeki döşemeler biraz daha kalın, daha çok sabitlenmiş ve daha fazla alanı kaplıyor olabilirdi.

9. Kesinlikle daha iyi bir ses izolasyonu beklerdim. Bu konu Japon arabalarının yumuşak karnı ancak bize navigasyonu, deri döşemeyi, AFL’yi, Bose’yi, BT’yi gerek yok diye seçtirmeyen mantık gerekli olan daha iyi bir izolasyonu da sunmalı.

10. Yan yana duran yol bilgisayarının olduğu bölüm ile klima bilgilerinin olduğu bölüm neden ayrı ışıklandırma, renkte ve tasarımda Led seçilmiş. Bu göstergeler aynı olsa eminim konsol çok daha ahenkli olurdu.

11. Benim gibi takıntılı iseniz direksiyonda ve sol bölümdeki olmayan tuşlara ait boş yerler gözünüze kötü görünebilir. Türkiye’ye bu sistemlerin olduğu araç göndermemelerini bir kez daha kınıyorum. Ayrıca bu sadece Mazda’ya özgü bir şey değil.

Sorular:

1. Kapıların kendi kendine kilitlenmesi servislerde gerçekleştirilebilir mi?

2. Kabine giren gürültüyü azaltmak için etkili ama pratik uygulamalar nelerdir?

3. Cam kumanda düğmelerinin Astra gibi aydınlatılmasını okumuştum. Serviste böyle bir uygulama yaptırmak mümkün mü?

4. Kol dayama bölümün aydınlatılması için herhangi bir orijinal çözüm var mı?

5. Orijinal müzik sistemini değiştirmeden bu araca gidebilecek en iyi navigasyon hangisidir? Multimedia sistemler hoşuma gitmiyor. Ayrıca zaten güçlü olmayan müzik sisteminde herhangi bir modifikasyon yapmak istemiyorum. Aracın içinde sırıtmayan, salkım saçak kabloları olmayan ve cama at sırtına kelebek konmuş gibi yapışmayan bir cihaz arıyorum.

6. Ön camda hem görüntü hem de kullanım açısından OGS yapıştırılacak en uygun nokta neresidir? Ön camda ısıtma olduğu için tereddüt ediyorum. Dikiz aynasının arkasına yapıştırıldığına okumada sorun olur mu?

7. Müzik sisteminde changer yok ama disc up/down diye ne işe yaradığını çözemediğim bir tuş var. Acaba gelecekte changer montajı yapılırsa diye mi?

8. Kol dayama altındaki aux çıkışına mp3 player bağladığımızda kontrolleri direksiyondan ve müzik sisteminin üzerinden yapabiliyor muyuz?

askin.tc bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kötülerden 4.madde ilk gelen araçlarda var daha sonra kaldırılmış.kötülerden 5.madde aynı şeklide ilk gelen serilerde var.

sorulardan multimedya olarak önerebileceğim markalar arasında olanlar necrox ,cyclone ve flyaudio yu sayabiliriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dün yeni kasa honda civic sedan otomatik sahibi aynı zamanda Honda çalışanı arkadaşıma bir tur atması için anahtarı verdim,  ilk izlenimi " hımm hafifmiş, seriymiş " oldu ve aracın performasını baya bi beğendi, bu ön bilgiyle "Eksikler" ile ilgili görüşlerimi yazıyorum:

1- Emniyete başka bir bakış açısı, kapılar yerine bagaj kilitleniyor aracın vitesi P konumuna almazsanız açılmaz bagaj

2- Müzik sistemi oldukça güçlü keyfe keder iyileştirilebilir, Başka marka çalışanı birinden duydum ki gürültü kirliliğinin önüne geçilmesi için bundan böyle çok güçlü sistemler olmayacakmış araçlarda...

3&4 Gerektiğinde tek tuşla kapatılıyor, sürekli kapanıp açılması arıza payını artırabilir

5- Gece seyirlerinde içerideki fazla aydınlatma dışarının görünmesini zorlaştırır

6- Tam boy lastik ve jant araca ekstra ağırlık, bagajdan kayıp, fazla tüketim ve performans kaybı

7- Bagaj kendini kitliyor yolda, açmak içinse eğilip kol çekmek gibi durumlarda kalmıyorsunuz sadece parmağınız kapağın üzerindeki  tuşa dokunuyor o kadar

8- Bagaj full kaplı benim araçda, ekstra kalınlık ağırlık yok

9- Araç aerodinamiği itibariyle oldukça başarılı  rüzgar sesi konusunda, hatta Ford, Subaru gibi bazı markalarında aynı tasarım iyileştirmelerini yaptıklarını  görüyoruz bu sene, yol sesi için koltukları, döşemeyi söktürüp aracın altını kapı içlerini kendinden yapışkanlı ses izolasyonu malzemesiyle komple kaplatabilirsiniz, aracı lifte kaldırıp  altına pütür de atılıyor

10-Yol bilgisayarının renk farkı okunmasını kolaylaştırıyor, dikkat ederseniz menüsü oldukça kapsamlı

11- Buton hazırlıkları ilave edeceğiniz aksesuarların kumandaları için  kullanışlı olabilir...

Pek karamsar olmayın , kesinlikle multimedya da alın derim , Cyclone dan memnunum mesela...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kötü noktalarının bir çoğuna ben de katılıyorum. Ancak şu noktaları belirtmek istiyorum :

Kapıların otomatik kilitlenmesi, kaza anında sıkışma riski doğuruyor, bunun için olmaması bence daha iyi. Şehir merkezine girdiğimde tek tuşla kilitleyebiliyorum sonuçta. Bugüne kadar ki hiçbir aracımda yoktu, sıkıntısını da çekmedim.

Ses izolasyonu bu segmentteki tüm arabalarda yaklaşık olarak aynıdır. Hangi marka forumuna girerseniz girin bu konuda şikayet vardır. Bunu önlemek için ses izolasyonu yaptırabilirsiniz, davlumbaz içlerine köpük benzeri bir marka sıkıyorlar. Ancak araba daha bayiiden çıkmadan yaptırmak daha iyi olur; ki ben öyle yaptım. :)

Bagaj açma kolunun olmaması sıkıntı...

Çift aydınlatmalı ekranlar benim hoşuma gitti, okunabilirlik açısından daha iyi olduğunu düşünüyorum.

Bence en önemli eksiklik, cam açma düğmelerindeki aydınlatma eksikliği...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler. Ancak bir hususu açıklığa kavuşturmak istiyorum. "Kötü" başlığı altındaki maddeler araçtan vazgeçirecek veya bezdirecek konular değil. Zaten yazımın başında da en doğru seçimi yaptığımı düşündüğümü belirtmiştim. Fakat bu noktaların varlığını da inkar edemeyiz. Belki de yanlış kelime seçtim "Eksikler" daha doğru olabilirdi. O şekilde edit ediyorum.

Kendi kendine kilitlenen kapılar için güvenlik bir neden olabilir belki. Ama önceki aracımda (2004 seat) kapılar 20km sürate ulaşıldığında otomatik kilitlenirdi. Bu durumda araç içerisindeyken kapıyı açmak için kulpu ilk çekişinizde kapı açılmazdı. Fakat arda arda 2 defa kapı kulbunu çekildiğinde kapı kilitli olsa bile içeriden açılırdı. Böylece herhangi bir kritik durumda içeride kilitli kalma riski ortadan kaldırılmıştı. Ben yıllarca bu sisteme alışık olduğum için kapıları kilitlemeyi hep unutuyorum. Güvenlik açısında bu da İstanbul'da büyük risk teşkil ediyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kasa makyajlandığında bahsettiğiniz eksikliklerde giderilecektir bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben araçda aşırı otomasyondan yana değilim çünkü beraberinde arıza riskini de getirebiliyor mesela otomatik kapı kilitlenmesi nedeniyle mağdur olan  Başbakanımız  dahil 1 yaşıdaki çocuk, babaanne ile torunu gibi dışardan yardımla kurtarılanların haberlerini okuyorsunuzdur  ve bu arızalar giderilirken de ekstra maliyetler ortaya çıkıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel bi derleme olmuş bence, bi başlık altında bu kadar çok bilginin olması yeni alacak arkadaşlara kaynak olması açısından iyi olacağını düşünüyorum. Haa gerçi şöyle birşey de var ki onu da belirtmeden geçemeyeceğim; yukarıda ufak tefek eksiklik olarak yazılan şeylere rağmen bence mazda 3 sınıfında alınabilecek en iyi araçlardan biridir. (çoğu da işinden anlayan bi elektrikçide ufak meblağlara halledilebilecek durumlardır)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiç bir araç %100 değil zaten. Bu yazdıklarımız bir aracı %100 yapar. Kaldıki %100 yapılmış bir aracıda 45 yerine 55e almaz hiç birimiz.

Zaten mazdanın az satılmasının sebeplerinden bir taneside yüksek donanımın düşürelemeyişi...

Yani " abi 2 hava yastığı olsun, arka camlar ve aynalar manuel olsun, jant kapağı olsun, esp, tcs olmasın ama 30 bin olsun" diyemiyoruz. hal böyle olunca boş linea veya eraları insanlar ucuz satılıyor zannediyor.

Çoğu yapılabilecek şeyler ama eksikliği yaptırmayı gerektirecek kadar rahatsızlık vermediği için yaptırmıyorum. Ki bu da demek oluyor ki çok da büyük eksiklikler değil :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ocak ayında aldıgım aracımda bahsetmiş oldugunuz eksiklikler vardı.bende yavaş yavaş halletmeye çalışıyorum.mesala orta konsolun aydınlatılması(kol dayama blm) ön tavan lambalarının oldugu bölümde küçük bir delik var oraya servisinde mavi led taktırdım.camlar kumandadan kapanmıyordu bir modülle bunuda çözdük dezavantaj camlar birlikte degil sırayla kapanıyor(sadece sürücü camının otomatik olmasından kaynaklı bir durum) çokta sorun degil.ayrıca ayak dayama taktırdım ki tavsiye ederim yoksa ayak dayamadan dolayı malum bölge deforme olacaktır buda hoş durmaz.şimdi sıra multimedyada sipariş verdim bekliyorum bakacaz artık:) bahsettiginiz cd çaklardaki tuş eger bir cd içerisine 5-6 cd yi mp3 yaptıysanız o da bir nevi cd kaydırma işi yapıyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

izolasyon için döşemeciden metresi 7 tlye alacağınız arkası ziftli keçeyi taban halısını kaldırıp altına güzelce yerleştirdiğiniz zaman inanılmaz fark oluyor.zaten halıyı kaldırdığınızda iyi izolasyon yapılmış olduğunu da görürsünüz.takviyeyle sonuç gayet tatminlar oluyor.arka koltuk altını ve bagajın altınıda kaplamayı unutmayın.daha da ileri gitmek isterseniz bagaj duvar kaplamalarını söküp orayada takviye yapabilirsiniz.sonuç olara max 25 tl ye toplam 2 saatlik işçilik sonucunda gayet tatminkar bir izolasyona sahip olursunuz.alltan pütür attırmaya falan gerek yok zaten güzelce pütürle kaplamışlar aracın altını.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ocak ayında aldıgım aracımda bahsetmiş oldugunuz eksiklikler vardı.bende yavaş yavaş halletmeye çalışıyorum.mesala orta konsolun aydınlatılması(kol dayama blm) ön tavan lambalarının oldugu bölümde küçük bir delik var oraya servisinde mavi led taktırdım.camlar kumandadan kapanmıyordu bir modülle bunuda çözdük dezavantaj camlar birlikte degil sırayla kapanıyor(sadece sürücü camının otomatik olmasından kaynaklı bir durum) çokta sorun degil.ayrıca ayak dayama taktırdım ki tavsiye ederim yoksa ayak dayamadan dolayı malum bölge deforme olacaktır buda hoş durmaz.şimdi sıra multimedyada sipariş verdim bekliyorum bakacaz artık:) bahsettiginiz cd çaklardaki tuş eger bir cd içerisine 5-6 cd yi mp3 yaptıysanız o da bir nevi cd kaydırma işi yapıyor..

Mavi ledi ve camlara kumandayı nerede taktırdınız? Ben ledi yapan yer bulamadım henüz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konu başlığını 2010 ve sonrası diye değiştirip Impressive'i de tam yazsak nasıl olur. Malum benzer bir konu var ama yeni kasa eski kasa olarak ayırmak amacı ile 2010 ve sonrası şeklinde başlık atılabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cam modülü 45 tl artı işçilik verdim.mavi led te servisten isteyiniz getirtirler oda aynı fiyat 45 tl

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar. Bu başlığa son ileti 2011'de atılmış. Biraz canlandırayım istedim. 2011 Mazda 3'üme yeni sahip oldum. Eksilerin hepsine katılmakla beraber, bu eksilerin araç hakkında memnuniyetimi şimdilik düşürmeyeceği kanaatindeyim. Belli bir hızdan sonra kapıların otomatik kilitlenme özelliğinin olmayışı can sıkıcı gibi görünse de güvenlik açısından sanırım böyle olması daha iyi gibi. Fakat kapıları kilitlemek unutulabiliyor. Diğer eksiler ufak tefek ve şimdilik kafama takmıyorum. Zamanla bunları kapatmayı düşünüyorum. Önceliğim LPG gibi.

kitlenme olayi mazda'nin hic bir arabasinda yok. en azindan guncel hic bir arabada yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Belli bir hızdan sonra kapıların otomatik kilitlenme özelliğinin olmayışı can sıkıcı gibi görünse de güvenlik açısından sanırım böyle olması daha iyi gibi. Fakat kapıları kilitlemek unutulabiliyor.

Ben bu özelliği Mazda da 89-96 929 modelinde duydum :) 25 km hızı geçtikten sonra kendini kilitliyormuş :)

Mobilden gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.