realove

Otomatik Şanzuman Sorunu Lütfen Yardım :(

4 ay önce takasta aldığım 626 tım son günlerde over drive açıkken 4 vitese geçiyim mi geçmiyim mi diye zorlanıyordu yağ kontrol ettirdim olması gerektiği gibi vites geçişleri yapılarak az bi eksiği vardı eklendi ancak bi süre düzeldi sonra yine aynı sorunla karşı karşıyayım (yağ normal)  :'(over drive ı kapattığım zaman geçişler gayet normal ama açınca geçiyim mi geçmiyim mi yapıyor ufaktan vuruyor ve çoğunlukla geçmiyor bende zorlamadım ve kapalı konumda kullanıyorum şanzımanı indirmeden öncelikle neler yapabilirim ve istanbul avrupa yakasında maddi açıdan üzmiycek işinin ehli bir usta tavsiye edebilirmisiniz lütfen günlerdir sıkıntıdan ne yapacağımı şaşırmış vaziyetteyim. değerli önerilerinize ihtiyacım var! saygılarımla mazda dostları..  :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

maalesef o araca düzgün bir işlem yapılamaz,yaparım diyende geçici bir iş yapmış olur,tavsiyem çıkma şanzıman araştırmanızdır..kesin çözüm..2. önerimde aracı manuele çevirmeniz olur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benzer problem lantiste başıma gelmişti.teşhis için ilk önce yağ çubuğunu çekip ucundaki yağı bir koklayın eğer yağda yanık kokusu varsa balatalar bitmiştir koku yoksa yağı boşaltın eğer yağın içinde yüzen parçalanmış plastik parçalar çıkarsa gerekli basıç düştüğü için vuruntu yapar gerekli contaların değişmesi gerekir.ozaman teşhis koymak daha kolay.eğer vites geçişlerinde dağılma varsa yani mesela kalkışlarda ağırdan alması sanki 3. 4. viteste kalkıyormuş gibi ise şanzıman beynidir.doğru komut veremediğinden yada türbündendir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik vitesi tecrübe edenler var sitede. Biride benim ama O/D modu yoktu. Aracım 323 tü. Şanzımanı tamir ettirirken orjinal parçaların kullanılması şart. Eğer tamir ettirmeyi düşünüyorsanız tabi ki. Fiyat sizin için önemliyse hiç uğraşmayın düz vitese çevirin kurtulun. Hurdacılar eski şanzımanı alıp yerine düz olanı takım halinde takıyorlar.

Bu arada benim aracımda da vites geçmekte kararsızlık davranıyordu. geçer gibi oluyor geçmiyor yada geçince yığılıyor gibi. Birine götürdüm 5 dk sürmedi yapması. Bir hortum çatlamış değiştirdik dedi ve araç düzeldi. Ne yaptığını tam bilmiyorum ama...

Birde otomatik viteste yağ kontrolü biraz farklı. Seviyeyi iyi bilen biri kontrol etse daha sağlıklı olur. Yukarıda da belirtmiş arkadaşlar. Düşük yağ yada özelliğini yitirmiş yağ, basıncı düşüreceği için vites geçişlerinde geçikme, zorlanma olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim önerimde şanzımana yapıcağınız masraf yerine manuele çevirmeniz olur tabii karar size ait.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşhis koymadan manuele çevrilmesine karşıyım.bende yukarıdaki yazdıklarımdan sonra manuele çevirdim ama benim yaptığım bir hatadan dolayı oldu ( ikincide araç yüklü iken fazla zorlamadan şanzımanı karpuz gibi ikiye böldüm).ben manuele geçişim 2000 tl tuttu.eğer şanzımanın masrafı bunu aşmasaydı değiştirmezdim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

anlayan bir usta için otomatik şanzuman tamiri manuel şanzumandan daha basit bana kalırsa problemi bir teşhis ettirin ondan sonra düze geçirin mazdanın otomatik şanzumanının öyle büyük bir sıkıntı vereceğini sanmıyorum Kayseride olsanız her türlü yardımcı olabilirdim İstanbulda imkanlar buradan daha geniş fakat işte aradaki fark biraz duygusal tek dikkat etmeniz gereken orijinal parça kullanılması gerekirse e-baydan bile tamir seti getirilebilir orada böyle parçalar çok daha ucuz kargo da 20-25 dolar civarı ama işte herşeyden önce meraklı size vakit ayıracak bir usta bulmanız ve sorunu adamakıllı teşhis etmeniz gerekiyor

kolay gelsin

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yardımlarınız için teşekkür ederim fırsat bulamadığım için henüz gidemedim zaten nereye gidiceğimide bilmiyorum açıkçası 3 kuruşluk şeyi farklı sorunlar varmış gibi kandırıp insanları aptal yerine koyup dolandıran tamircilerin eline düşmek istemiyorum hala istanbul içi bir usta tavsiyesi göremedim :( biraz beklemeye devam edeceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gökhan Abi (Gökhan77) eskiden otomatik 626 sahibiydi ve şanzımanla bir sıkıntı yaşayıp tamir yoluna gitmişti, eğer kendisi gelirse size gerekli bilgiyi verir usta konusunda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nereye göstereceğinizi siz bilirsiniz tabiki ama tavsiye olarak 'şanzımanı açmadan bilemeyiz' diyen olursa aracı ona teslim etmeyin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tavsiyeniz üzerine gökhan beyle görüştüm sağolsun oda adem ustayla görüşmemi tavsiye etti bende görüştüm büyük ihtimalle şanzuman beyninden kaynaklandığı düşünülüyor bakalım nolcak.. teşekkürlerimle..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hakkınızda hayırlısı olsun, umarım çok az bir mebla ile bu arızadan kurtulursunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

uzun bir aradan sonra tekrar merhaba inanmıyabilir siniz ama şanzumanı tamir ettirmedim ve kendi kendine düzeldi adem usta dahil olmak üzere şaştık kaldık :) bu arada aracım LPG li ve hava girişlerinde filtrede bantlar vardı aracıma biraz özen göstermeye başladım son günlerde ve ufak tefek eksikliklerini yapabildiklerimi kendim yapamadıklarımı ustaya yaptırıyorum değişik renklerdeki bantlar iğrenç bir görüntü yaratıyordu bende internette de biraz araştırma yapmıştım lpg li araçlarda performans çekiş sorunları filan diye bayağı makaleler okudum ve bant olayını çoğunluğun tavsiye etmediğini kendini usta yerine koyan bilgisiz lpg cilerin işin içinden çıkamadıkları durumda işin kolayına kaçarak yaptıklarını anladım ve bantları bi sökiyim dedim söktüm baktım araç gaz yemiyo sadece üst tarafını bantladım hava girişini değil baktım çalışıyor bi turladım çekiş eskisine göre bayağı arttı ancak hafiften gaz yemediğini fark ettim yazlık kışlık anahtarı ile oynadım daha iyi oldu bide benzinde deniyim dedim ki eskiden benzinde bile çekiş iyi değildi motor 2000 olmasına rağmen gaza dokunmam ile araç neredeyse kanalanıp uçacaktı :) patinaj çeke çeke kalktım rampada filan banamısın demedi araba oldu uçak :) dedim şimdi bi lpg ayarı yaptırırsam daha iyi olcak gittim usta ya hava filtresini actı benzine aldım oraya 200 ml kadar mobilin bir yağını döktü araç 3000 devire sabitledim bu sırada acayip dumanlar çıktı bir süre sonra gaza aldım ve ince bi ayar yaptı hadi bas gaza bi turlıyalım dedi ve aracım eskisine göre % 80 çekişi arttı ve şanzuman da ki ufak tefek geçişlerdeki vuruntu bile tamamen ortadan kalktı uzun lafın kısası lpg li araçların ayarları ozenle ve ehline yaptırılmalı yoksa araç sapıtıyor bunu anladım özellikle otomatik şanzuman lı araçlarda lpg ayarı çook önemliymiş şimdi egzos emisyon ile lpg ayarı yapılıyormuş ve 60 liralık bir kit ile hem lpg tasarrufu hemde çekişi arttıran bir parça işte onları yaptırıp deneyimlerimi paylaşmaya devam edeceğim.  :egy:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.