muzur_velet

Performans Sorunu Hakkında (1999-2001)

Bu konuda 28 ileti var

Merhaba

İlk arabam ve mazda 323 (2000) olması sebebiyle karşılaştığım sorunlar karşısında hiçbir yorum getiremiyorum.

sorunum şu

araç 1 senedir bende, aracı istanbuldan aldım, otoban da 160 km yi gördüm. ama şimdi aracım 100km , bilemediniz 110 km ye geldiğinde araç zorlanıyor devir saati 3500-4000 arası gösteriyor, yani araç gitmiyor daha fazla.

hava filtresi, gaz filtresi değişti. 3 gün önce de motor yağını (mobil 10w -40) ve yağ filtresini değiştim.(araç 196.000 km de)

yağ değişme zamanı geldikçe araçta bu denli performans düşüklüğü olabilirmi, ve yağ değişikliğinden sonra belli bir süre yağ kendini anca mı gösteriyor.

birde aracı kullandıktan sonra , kaputun tekerlekler tarafındaki aralıktan rahatsız edici bir koku geliyor, frenlerin sıkmasından dolayı olabilirmi, bu araçtaki performans eksikliğine ne kadar etkisi olur.

ve doğal olarak ankarada fren konusunda bildiğiniz iyi bir usta varmı

teşekkür ediyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Koku normal değil, sebebini bul(dur)manız gerekiyor.

O denli performans düşüklüğü de normal değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu iş çözülürse çok güzel olacak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızın katalizörü dağılmış olabilir.Onun için araba hız yapmaz.Bir egzoscuya gösterin

pis koku onun içindir.(Çürük yumurta kokusu.)Yalnız tanıdık bir egzoscuya gösterin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

katalizör dağılmasında koku ön taraftan gelebilir mi,

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

katalizör için baya şey okudum, katalizörü tamamen söktürüp yerine susturucu taktıranlardan tutun, katalizörü temizletmeye kadar bir çok şey yazılıyor.  birde katalizör dağılmasında egsozdan şıkır şıkır ses geliyomuş, bende öyle bir problem bulunmamakta

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeş debriaj balatan bitmiş sanırım,gelen kokuda debriaj balatasının kaydırmasından  dolayı oluyor-aracın bağırır ama gitmez .sorunu başka yerde arama bence !!!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Katalizör sorunu standart söyledir diyemeyiz bunun belirtilerinden birileri sizde varsa gidip bir egzozcuya kontrol ettirirsiniz temizlenme şansı var daha iyi olur yoksa da susturucu takıyorlar sanırım ama ne kadar sağlıklı diye sorarsanız daha iyi bilen biri cevaplamasını tercih ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeş debriaj balatan bitmiş sanırım,gelen kokuda debriaj balatasının kaydırmasından  dolayı oluyor-aracın bağırır ama gitmez .sorunu başka yerde arama bence !!!

Abinin dediği gibi büyük ihtimal debriyaj balatasından,aynı sorunu biz de yaşadık,devir yükselip araba gitmiyordu. Debriyaj balatasını değiştirip tekrar deneyin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracın 1.5 L ise ben sana maliyetini bile söyliyim :) valeo marka (kore malı) debriaj seti :150 tl şanzıman sökme-takma işçiliği:125 tl  volant tornası(kavrama ayarı):25 tl  şanzıman yağı(3 lt):25 tl

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

debriyaj bitmiş. kısa zamanda değiştirin yoksa volant da değiştirilme sırasına girer...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dün kokudan dolayı frenciye gittim, arkadaki diskler hiç tutmuyormuş, hidrolik dağıtıcı arızalanmış. arkalar tutmadığından öne çok baskı geliyor ve doğal olarak ısınıp koku yapıyormuş. arka diskler temizlendi ayarları yapıldı, dağıtıcı tamir edildi,hidrolik eklendi derken 85 tl ye mal oldu bize. şimdi koku gitti gibi.

performans düşüklüğüne gelince kesinlikle debriyaj bitmiştir diyorsunuz yani, bunu daha ucuz yollu yapamıyormuyuz, o kadar pahalımıdır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

e tabi ucuz yolu da var ...debriaj balatasını 20 tl ye çaktırırsınız -şanzıman yağını değiştirmezsiniz-volant tornasını yaptırmazsınız toplam 150 tl ye biter işiniz.ondan sonrası nerde tırak orda bırak allaha emanet:)))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Debriyaj önemlidir arkadaşım. Bazı parçalar vardır onlarda ucuza kaçılmaz. Triger debriyaj vs gibi. Dbriyajı hemen yaptırki başına büyük dertler açılmasın.

Ben yeni aldığım aracımın trigerini değiştirmedim diye 1ilk 3 gün kullanmadım bile. Bir koptummu daha büyük dertler açılırdı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yürüyen aksam da orijinalden şaşmamak gerekir diye düşünüyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında Burak Abi'nin dediği gibi her yürüyen aksamda orjinalden şaşmamalı, aracı bu şekilde kullanıp daha fazla yormaktansa yaptıracağınız süreye kadar bekletmek daha mantıklı debriyaj bu Allah vermesin yolun ortasında kalırsınız trafikte.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

debriyaj yaptırmayacağım yada yan sanayi taktırayım demiyorum, set olarak hepsinin değişmesi mi gerekiyor. araçtaki duruma göre şunun değişmesi uygun olur diye parça ihtimali olabilir mi, onu sormak istemiştim. ilginizden dolayı teşekkür ediyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Debriyaj baskı balata ve bilyalar hepsi set zaten bir kerede değiştir yıllarca bin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.