MazdaClubTR

Mazda'dan Yüksek Verimli SKYACTIV-G 1.3 motor

Bu konuda 75 ileti var

110518a.jpg

Mazda Motor, SKYACTIV Teknolojileri çerçevesinde piyasaya sürülen ilk motorun SKYACTIV-G 1.3 direk enjeksiyonlu benzinli motor olacağını duyurdu.

Mazda, bu motoru 18-20 Mayıs tarihleri arasında Japonya'da düzenlenen  Automotive Engineering Exposition'da sergileyecek.

Devrim yaratacak motor, seri üretilen benzinli araçlar içerisindeki en yüksek sıkıştırma oranına sahip ( 14:0:1 ) olmakla kalmıyor, aynı zamanda yük altında ve düşük devirde yüksek verimlilik de vaad ediyor.

Mazda, bu ürünü ilk etapta Japon piyasasına makyajlı Mazda2 ile sürmeyi planlıyor. Mazda'nın özgün i-stop teknolojisi ve CVT şanzımanı ( Japon'ya piyasasına sunuluyor sadece ) ile SKYACTIV-G 1.3, 1 litre ile 30 km gidebilmeyi başarıyor ( ~ 3.4 Lt/100 km )

Mazda ,bu motor için 130'un üzerinde patent başvurusunda bulundu ( 2011 Şubat sonu itibari ile )

SKYACTIV-G 1.3 benzinli motorun bazı özellikleri

* Yüksek verimli ve dünyanın ilk 14:0:1 sıkıştırmalı motoru

* %30 daha az mekanik sürtünme

* Güncellenmiş i-stop teknolojisi. %8 daha iyi yakıt tasarrufu. Daha sık çalışabilme özelliği, tekrar çalışma için daha az yakıt ihtiyacı ve daha yumuşak bir çalışma

* Hafif ve daha dayanıklı aluminyum motor bloğu

SKYACTIV-G 1.3 Motor özellikleri

Hacim : 1.298 cc

Sıkıştırma oranı : 14:0:1

Maksimum Güç : 62kw / 84bps @ 5400 rpm

Maksimum Tork : 112 Nm @ 4000 rpm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnanılmaz... Bu veriler pratiktede tutarsa, dizel falan aramaya gerek kalmaz, turbo ile uğraşma derdi olmaz...

Mazda uzun süredir hibrit ve turbo beslemeli teknolojilerden kaçınıyordu. Anlaşılan bu konuda başarılı da olmuşlar.

Bu arada verilen bu değer Japonya'nın 10-15 testi sonucu ortaya çıkmış .

http://www.dieselnet.com/standards/cycles/jp_10-15mode.html

Gidilen mesafe 4.16 km, ortalama hız 22.7 km. Ortalama hız şehiriçi değeri. Ortalama hız düşünüldüğünde gerçek hayata yakın görünüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnanılmaz... Bu veriler pratiktede tutarsa, dizel falan aramaya gerek kalmaz, turbo ile uğraşma derdi olmaz...

Dizel de dizel.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel de dizel.

Bir de aynı serinin dizel motoru çıkacak, bakalım ne tür verilerle geliyor ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de aynı serinin dizel motoru çıkacak, bakalım ne tür verilerle geliyor ;)

Benzinli bunu veriyorsa, dizel sky'dan beklentim daha da arttı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bize gelir mi veya ne zaman gelir :)

Gelecek tabii ki , artık Mazda bu motorları kullanacak yeni araçlarında ama ne zaman gelir o soruyu Mazda'ya sorup öğreneceğiz inşallah en kısa zamanda ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nefis nefis :) bu yeni skyactive serisi muthis birsey. Yeni şanziman da 6 ileri, cift kavramali olacak. Valla yeni mazdalar can yakar kanimca :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elektrikle veya farklı alternatif yakıt ile ilgili ne yapıyor arkadaşlar acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şu andaki Mazda3 40 bin lira civarı dersek bu araçların fiyatları, geldiğinde alınabilir seviyede olur umarım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada verilen bu değer Japonya'nın 10-15 testi sonucu ortaya çıkmış .

http://www.dieselnet.com/standards/cycles/jp_10-15mode.html

Gidilen mesafe 4.16 km, ortalama hız 22.7 km. Ortalama hız şehiriçi değeri. Ortalama hız düşünüldüğünde gerçek hayata yakın görünüyor.

Yukarıdaki mesajıma ekledim sizin de bilginiz olsun ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gökhan, Mazda'nın iddiasına bak :)

"SKYACTIV-D, dizel motorlar hakkındaki alıgıyı değiştirecek yeni bir yanma mekanizması. Bu motor konusunda o kadar tutkuluyuz ki bunun "dizel motor" olarak adlandırılacağını bile düşünmüyoruz.

SKYACTIV-G (Gasoline Engine) —A Technical Explanation by one of Mazda's Engineers—

SKYACTIV-D (Diesel Engine) —A Technical Explanation by one of Mazda's Engineers—

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhteşem.. Mühendislik bu işte.. Özellikle dizellerdeki adblue sıvısı gerektirmeden bu kadar düşük emisyon elde edebilmek gerçekten olağanüstü..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazdadan da bu beklenir.... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhteşem iş çıkarmış Mazda. Haydi hayırlısı. İnşallah en kısa zamanda piyasaya sürülür bu teknolojiler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence güç olarak çok az.Dizelin yerini tutmaz.En azından tork var dizelde.Klasik şehir içi otomobili olarak ok ama uzun yolda baya bir keyifsiz olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor 1.3 , Araba da Mazda2 zaten Murat :)

Ben tamamen Mazda 3 ü düşünerek yazdımBir yerlerde Mazda 3 e uygulanacak diye okumuşdum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.