MazdaClubTR

Mazda 787B 20 Yıl Sonra Le Mans'a Geri Dönüyor

1991 Yılı Le Mans Şampiyonu Mazda 787B 20 Yıl Sonra Geri Dönüyor

2011 yılı, dünyadaki en zorlu dayanıklılık yarışı olan 24 Saatlik Le Mans yarışında Mazda’nın zaferinin 20. yıl dönümü kutlanacak. 1991 yılında, Mazda bu yarışı kazanan ilk ve tek Japon otomobil üreticisi oldu. Yıl dönümünü kutlamak amacıyla ve Automobile Club de L'Ouest’in (ACO) daveti üzerine, Mazda, 11 Haziran 2011 Cumartesi günü Fransa, Le Mans'taki Circuit de la Sarthe pistinde 24 saatlik yarış başlamadan önce, kazanan 787B’yi sergileyecek.

110520a.jpg

79uncu 24 Saatlik Le Mans yarışının, 11 Haziran 2011 Cumartesi günü saat 15.00'te (yerel saat) başlaması ve bir sonraki gün aynı saatte bitmesi planlanmaktadır. Mazda, 787B yarış aracını, Circuit de la Sarthe pistinde 11 Haziran’da saat 12.30’da sergileyecek. Buna ek olarak, 787B ayrıca 10 Haziran Cuma günü La Mans şehir merkezinde düzenlenen geçit törenine katılacak.

Mazda 787B, 24 Saatlik Le Mans yarışını kazanan ilk ve tek Japon otomobili ve rotary motorlu araç oldu. Mazda ve Mazda’nın yarış programını yöneten kuruluş olan Mazdaspeed tarafından ortaklaşa geliştirilen 787B, C Grubu yarış aracı teknik yönetmeliklerini karşılayacak biçimde tasarlanmış bir şasiye sahipti ve araca 700 beygir gücü üreten dört rotorlu rotary motor güç sağlıyordu. Yarış yönetmeliklerindeki değişiklikler nedeniyle, 1991 yılı, rotary motorlu bir aracın 24 Saatlik Le Mans yarışına katılabildiği son yıl oldu. Son değişiklikle, 17 yıllık bir sürenin ardından, Mazda uzun süredir devam eden Le Mans'ta tam zafer elde etme hayalini en sonunda gerçekleştirdi. Bu zafer tek başına Mazda’nın değil; Mazdaspeed, sürücüler, tedarikçiler ve ekibe dahil olan başka birçok kişinin uzun yıllar boyunca yoğun çalışmalarının sonucuydu.

Mazda’nın Başkan ve CEO’su Takashi Yamanouchi şunları ifade etti: “Mazda, ‘mücadeleyi asla bırakma’ düşüncesi üzerine kuruludur. Bu ruh, dünyadaki Mazda Group çalışanlarını bir araya getiriyor ve kendi koyduğumuz zorlu hedefleri gerçekleştirmek için bize ilham veriyor. Tam 50 yıl önce, 1961 yılında, Mazda rotary motorun geliştirilmesine başladı. Bu başlangıçtan Le Mans’ta 1991 yılındaki zaferimize ve mevcut SKYACTIV TEKNOLOJİSİ geliştirme programımıza kadarki yol, bu mücadele ruhumuza dayanmaktadır. Yeni nesil araçlarımızın dünyada piyasa sunulmasıyla SKYACTIV çağımıza girdiğimiz için, 2011 yılı tüm Mazda Group için başka bir dönüm noktası olacak.”

1991 yılından bu yana, Mazda 787B, Japonya, Hiroşima’daki Mazda Müzesi’nde sergilenmiştir. Le Mans’taki sergiye hazırlık olarak, Mazda, kazanan 787B yarış aracını özenle bakımdan geçirerek, 1991 yılında yarış sonrasındaki bakımdan bu yana ilk kez sürülecek konuma getirdi. Bu çalışma, Mazda’nın mühendislik şirketi Mazda E&T’den mühendislerle birlikte, şirketin orijinal Le Mans Challenge Projesi’ne katılan mevcut Mazda ekibi tarafından gerçekleştirildi. Bakımdan geçirilen 787B, Mazda’nın şirket içi en hızlı sürücüleri tarafından test edildi ve performansı Mazda’nın batı Japonya’daki Mine Deneme Sahası’nda eski Mazda fabrika test pilotları Yoshimi Katayama, Takashi Yorino ve Yojiro Terada tarafından teyit edildi.

20. yıl dönümü kutlamalarının parçası olarak, 1991 Mazda ekibinin birçok üyesi de Le Mans’a geri dönecek.  Kazanan sürücü Johnny Herbert’e (İngiltere) 1991 Mazda sürücüleri David Kennedy (İrlanda), Pierre Dieudonné (Belçika) ve diğer ekip üyeleri katılacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Le mans yayınlanıyor mu uyduda filan bilginiz var mı izlesek haziranda :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eurosport'da yayinlaniyor diye biliyorum. Ibrahim, arac Le Mans'da yarismayacak, sadece gosteri surusu yaacak ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazıda geçiyor, kurallar değiştiği için artık yarışması imkansız..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başlığı görünce büyük bi heyecanla daldım konuya ama düz duvara çarpmış gibi oldum :( Yeni sezona araç hazırlıyorlar gibi bi hayale kapılmıştım :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

nasıl bir mantığa dayanarak 1,3 ü 2,6 kabul ediyorlar anlayamadım ben ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

nasıl bir mantığa dayanarak 1,3 ü 2,6 kabul ediyorlar anlayamadım ben ???

yanlışım varsa düzeltsin arkadaşlar ama bildiğim kadarıyla wankell deki tek bir rotorun hacmi 1300 cc iki tane olduğu için toplamda 2600 cc ediyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok, tek motorun hacmi 650 ve ikisi 1300 ediyor ama otto cycle motorlarda tek donuste yarim birim is yapilirken wankelde tek donuste bir birim is yapildigi icin iki kati sayiliyor sanirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok, tek motorun hacmi 650 ve ikisi 1300 ediyor ama otto cycle motorlarda tek donuste yarim birim is yapilirken wankelde tek donuste bir birim is yapildigi icin iki kati sayiliyor sanirim

Bu biraz mantıklı gibi geldi ama tek dönüşte birim iş değil üç iş yapıyo gibi geliyor bana :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

genelde wankell tipi motorlar bilinmez pek ancak esasında girmediği alanlar yoktur diyebilirim. çu seyyar çim biçme makinalarından ortalama 3kw lık jeneratörlere kadar birçok alanda kullanılmaktadır sachs wankell ler...

benim rx serisinde merak ettiğim esas olay, ortalama 1/50 oranındaki yakıt-yağ karışımını nasıl yaptıkları,nasıl hızı farklı devirlerde kontrol ettikleridir. genelde bu tip motorlar hız regülatörleri ile karbiratör arasına mil bazlı kontrol uyguluyorlar. ancak devir distorsiyonlarını nasıl aştıklarını hala merak ediyorum.

neyse çok kafa karıştırdım sanırım :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.