tarantino75

Mazda 3 Güvenlik

Arkadaşlar merhaba.  Merak ettiğim bir konu var. Mazda 3'lerde yan koruma varmı? Yani aracın kapılarında çelik bar bulunuyormu? Bayi var dedi ancak internetde herhangi bir görsele denk gelmedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler yanıt için. Araçların kapılarındaki çelik barın bir anlamı yok demişssiniz ancak Volvo Vw gibi markalar çelik barları kapılarında kullanıyorlar. Gerçi farklı markalar farklı kabin koruma sistemlerini kullanıyorlar. Aralarında en iyisi şu demek zor gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler yanıt için. Araçların kapılarındaki çelik barın bir anlamı yok demişssiniz ancak Volvo Vw gibi markalar çelik barları kapılarında kullanıyorlar. Gerçi farklı markalar farklı kabin koruma sistemlerini kullanıyorlar. Aralarında en iyisi şu demek zor gibi

kapılarda çelikbar yok dememiş.. kapılarda tabiki çelik bar var. ayrıca MAIDAS da var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ok.Aklımı karıştıran ne Mazdanın broşürlerinde nede nette yaptığım araştırmalarda kapılarda çelik bar olduğuna dair bir bilgiye denk gelmedim . Siz Mazda bayii ve yetkili servisinde çalışıyorsunuz forumdan biliyorum siz var diyorsanız vardır bu yeterli. Sizin yorumuzu alabilirmiyim Mazda 3'ün kasa sağlamlığı ve güvünlik için kullanılan çelik barları hakkında.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ok.Aklımı karıştıran ne Mazdanın broşürlerinde nede nette yaptığım araştırmalarda kapılarda çelik bar olduğuna dair bir bilgiye denk gelmedim . Siz Mazda bayii ve yetkili servisinde çalışıyorsunuz forumdan biliyorum siz var diyorsanız vardır bu yeterli. Sizin yorumuzu alabilirmiyim Mazda 3'ün kasa sağlamlığı ve güvünlik için kullanılan çelik barları hakkında.

5. jenerasyon mazdalarda (güncel mazda2, mazda3, mazda5, mazda6) yüksek dayanımlı çekme çelik kullanılıyor. aslında bu ARGE mazda ile volvo nun ortaklık döneminden kalma bir birikim. bu sayede araçlar hem hafifliyor, hem de daha sağlamlaşıyor. bu sayede tüketim ve emisyon değerleri düşüyor, fren mesafasi azalıtken ve yol tutuş artıyor.vs.vs... ayrıca 6.jenerasyon araçlarda bunun 1 adım ötesine giderek skyactiv chasis teknolojisi kullanılacak ve işin rengi iyice ortaya çıkcak.

kapı içi çelik bar dediğimiz şey aslında kapı meteşeleriyle kağı kilidi arasında bir mukavemet oluşturmak niyetiyle konan bir destek parçadır. aracın temel gövde elemanları (direk, tavan atkısı,marşbiyel sacı, A ve C sütün direkleri) sağlam olmadıkça kapı içi çelik bar falan fayda etmez. piyadasa malesef kapı içi çelik bar süperman gibi lanse ediliyor ve tüketici ciddi bir altmacaya alet oluyor.

aslında konu açılmışken söylemekte fayda var, euroncap yada benzeri çarpışma testleri de tam olarak gerçeği yansıtmıyor, bazı satış adedi odaklı avrupalı veya avrupa dışı firmalar güvenlik için sadece bu sınava hazırlanıyor, ama hiçbir kaza standart olmuyor. yani hiçbiri birbirinin aynısı olmuyor... malesef uyutuluyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim söylemek istediğimi Okan gayet güzel anlatmış, kapı neticede oynar bir parça, bir tarafında iki menteşe diğer tarafında bir kilit dili tutuyor, komple çelik olsa ne yazar? Bilakis fazla dirençli olması içeriye vereceği zararı da arttırır...

Tam kapıya denk gelecek hafif darbeler zaten kabinde oturanlara ölümcül veya ağır yaralamalı bir hasar veremez, kapı değişir, daha büyük bir darbe ise A, B veya C sütunu tarafından tutulur, yine pek bir şey olmaz, zaten yan ve perde hava yastıkları da açılır, kapı içi çelik barlar çok abartılmış bir mevzu..

EURONCAP baştan aşağı palavra zaten, kaza yapmak için eşitinizi seçme şansınız yok boks ve güreşte olduğu gibi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim söylemek istediğimi Okan gayet güzel anlatmış, kapı neticede oynar bir parça, bir tarafında iki menteşe diğer tarafında bir kilit dili tutuyor, komple çelik olsa ne yazar? Bilakis fazla dirençli olması içeriye vereceği zararı da arttırır...

Tam kapıya denk gelecek hafif darbeler zaten kabinde oturanlara ölümcül veya ağır yaralamalı bir hasar veremez, kapı değişir, daha büyük bir darbe ise A, B veya C sütunu tarafından tutulur, yine pek bir şey olmaz, zaten yan ve perde hava yastıkları da açılır, kapı içi çelik barlar çok abartılmış bir mevzu..

EURONCAP baştan aşağı palavra zaten, kaza yapmak için eşitinizi seçme şansınız yok boks ve güreşte olduğu gibi...

aynen canım abicim... çok doğrusun...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu noktada Volvo s40 aklıma geldi. Kapı içlerinde ultra güçlü çelik kullanıyor yandan darbelerde  çok etkileyici olduğu hakkında yazılara denk geldim.Aslında sizlerinde anlattığı gayet mantıklı. Mazda3 olsun Volvo S40 olsun özellikle arka yolcu bölümü dar ve sütunlar yeterince koruma sağlıyabilir. Zaten milimine kadar Mazda 3 ve Volvo dingil mesafesi aynı diye biliyorum.

Mazda 3 1180 kg. Araç ağırlığı=kasa sağlamlığı demektir gibi bir yanlışa düşmem ama aracın bu kadar hafif olmasının kasa sağlamlığına özellikle yaşam hücresine çok azda olsa etkisi varmıdır diye merak ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3 sınıfının en ağır araçlarından biri, hatta en ağırı diye biliyorum, eski kasa 1300 kg civarındaydı, 1.6 motorda arabayı hantallaştırdığı için hafifletmeye çalıştılar..

Mazda 3 - Focus - S40 şasi olarak birbirinin aynı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.