Jump to content

Mazda RX-8 Ateşleme Bobini


Onur7
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

evet yazdığınız kod doğru işte bahsettiğim parça bu... ancak eminmisiniz Türkiyede 4 tanesinin fiyatı bu mu ? bn Türkiye de yaşamıyorum diye bilmiyorum. tam fiyat bu mu eğer öyleyse getirmeyi düşünüyorum çünkü burda sadece 1 tanesi 150 euro  >:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada elimde iki tane mazda 323 bobini var 1999 model için.

Bunun için satılık bölümüne konu açmanız daha çok üye tarafından görülüp ihtiyaç sahibine daha rahat ulaşabilir.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım bahsettiğin parçanın kodu N3H1-18-100B ve 4 tanesi 278 TL + KDV olarak görünüyor. Tek satılıyor mu bilmiyorum.

!BotBz-Q!mk~$%28KGrHqQH-DQEufz5LMlQBLogO6HIhw~~_35.JPG

Fiyatı yaklaşık olarak doğru  (yarın kesin bakabilirim) ancak bu fiyat tane fiyatıdir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki. Tam olarak net bir fiyat verebilirseniz iyi olur cünkü 4 tanesi o fiyata biraz tuafıma gitti ama sanırım dediğin gibi adet fiyatı bu.. neyse bilgilendirirsin burdan o zmn.. smdiden tskler..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Ateşleme bobinleri 100B serisi şu anda oldukça uygun fiyatta. Orjinal Mazda N3H1-18-100B-9U 4 adeti u.arası kargo dahil $209'a aldım (yükselmiş dolar kurundan sonra Paypal hesabıma 420TL olarak yazdı) Şu sayfadaki görünenden aldım. Yunanistan'dan gönderilecek, kargo daha kısa sürer herhalde.

Bir de aynı parçanın 100C serisi çıkmış onda fiyat $259+$25 kargo yazıyor. 100C serisinin 100B 'ye göre ne artısı var diye rx8club.com'da konu başlığı açılmış orada baktım, bobinlerin motora bağlandığı kısım "yükseltilmiş" onun dışında yeni seri olmak dışında gözle görünülür hissedilir hiçbir artısı yok. Yükseltilmenin sebebi de motordan gelen ısıyı daha azaltmak yönünde bir şey. 100B 100A 'ya göre zaten oldukça mantıklı iyileştirmeler içeren seri. O yüzden 100C için ekstradan $75 vermek gereği duymadan 100B aldım.

prg4t.png

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Ateşleme bobinleri geçen pazartesi geldi. Gönderici, bobinlerin altına motorun ısısını izole eden özel bir aluminyum/elyaf parça da gönderdi, yanında hediye olarak! O elyafı da uygulayarak 4 bobini bugün taktım. En sondaki bobinin soketi yerine biraz zor girdi, içine baktığımda metal uçları eğilmişti, düzelttim sorunsuz girdi.

4 BOBİNİ TAKTIKTAN SONRA:

--> Aracın çekişi hemen değişti, düşük devirde daha iyi tork sağladı.

--> Rölantide istikrarlıydı ancak şimdirölanti daha da kararlı oldu.

--> Ve en önemlisi (bu bobinleri yenileme sebebim)di cok yüksek devirde egzostaki patlama sesi kayboldu! Bazen motora aşırı yüklenince (red line) ayağım gazdayken egzos tek patlama yapıyordu. Yani vites değiştirmek üzere gazdan ayağı çektikten sonra  gelen patlamadan bahsetmiyorum ki o patlamadan da yapıyordu. Katalizör iptalli ancak yine de patlama sesi hem hoşuma gitmiyordu hem de motor sağlığı için kesinlikle iyi birşey değil, özellikle de rotary motor için. Bu patlama sesinin iyi çalışmayan bobinden kaynaklı old tahmin ediyordum ve nitekim öyleymiş. Şu anki performans fabrika çıkış gibi. O kadar yüklendim tek patlama sesi yok.

Değişim esnası çektiğim resim. Resimde en sonraki soket takılı değil gözüküyor cunku o sırada onu düzeltmekle uğraşıyordum.

q91cm.jpg

SONUÇ: Bu aracın 88bin km'de motor sıfır değişmiş, ancak tahminim o yönde ki bobinler o sırada değişmemiş ve ondan sonra da zaten değişmedi. Yani araç tam 7 yaşında ve 120bin km'de ve bobinler hala fabrika çıkışıydı. Bobinler gerek kullanıcılar, gerekse servisler tarafından pek dikkat edilmeyen ve coğu kişi tarafından "araç ömrü kadar uzun ömürlü" olarak düşünülen parçalar, o yüzden ciddi şekilde bozulmadığı sürece pek değiştirilmeyen şeyler... Ancak bence belli bir zaman veya km sonra değişmesi çok iyi olan parçalar. Sonuç ortada. Aracın motoru şimdi gerçek sıfır gibi oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Keyifli gazlamalar o zaman elinize sağlık :) Bir şey soracağım ürünler gümrükten geçerken sıkıntı yaşadınız mı? 209 dolar yüksek bir miktar çünkü.

takip..

Güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler. Dün akşam aynı zamanda aracın önceki sahipleri ile görüştüm ve gerçekten "Ateşleme Bobini" denen şeyin önemini tam bilmiyorlardı. Yanlış anlama olmasın, tüm iyi niyetleriyle araca bakmış, 5000km 'de bir düzenli bakımları yaptırılmış, kayıtları duruyor ancak kayıtlarda ve ifadesinde sadece buji ve kablosu geçiyor, ateşleme bobini geçmiyordu. Ben bahsedince o da yeni öğrenmiş oldu :)

Bu arada ateşleme bobini dediğimiz şey temel olarak bakır bir kablo ve bilindiği gibi yüksek sıcaklıkta kabloların iletim direnci artar bu ise gerekli ateşleme akımının düşmesi , bu ise motorun daha kötü ateşlemesi demek. Bu sebepten dolayı ateşleme bobinlerinin motor ısısından izole olması öneme biniyor. Bana bobinleri satan satıcı bunu iyi bildiği için izolasyon elyafı eklemiş olmalı. Satıcı onu eklememiş olsaydı elyafsız direkt metal üstüne takacaktım bobinleri. Şimdi çok daha iyi oldu.

Tüm bunlar, aracın bu yaz öğlen sıcağında neden biraz zorlanarak ve egzosta tek patlama sesi ile çalıştığını da açıklıyor olabilir, sıcakta direnci daha da artıp işlevi düşen bobinler daha zor ateşleme yaptığı için.

Kargo dahil $209'a aldığım 100B serisi bu Bobinlerin, alttan ısı izolasyonu geliştirilmiş kargo dagil $285 fiyatlı 100C serisi bu amaçla çıkmış olmalı.

q9p96.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...