By_JeSTeR_

Mazda 626 Sente Ayarı

Bu konuda 22 ileti var

arkadaşlar 93 model 626 Hb aracımın sente ayarını bulamıyorum çok acil bi şekilde bu bilgiye ihtiyacım war bilgisi olan varsa yardımcı olabilirmi acaba şimdiden tşk ederim

0534 625 68 87 çagrı msj atın ben ararım tşkler.

Açık başlıklar kullanılması, daha çabuk yanıt almamızı sağlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Telaşlanma kardeşim.Sanayideki tamircilerde programı var. Onlar sente ayarını biliyor.Bilgisayardan bakıversinler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tşk ederim yinede ilginizden dolayı aldım sentesini bi şekilde bulduk bursada mazdadan anlayan bi usta bulamadım ben saolsun ki babam war o geldi halletti ama yinede sentesinde hafif bi kaçıklık war sanayideki ustalardanda bi cacık olmaz burdakilerden...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Maalesef Mazdanın Bursada iyi bir ustası yok. Çok aramıştım bende.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracım rölantideyken 800-1000 devir arasında gidip geliyor hem lpg hem benzinde aynı.Motordada biraz sesli çalışıyor ve biraz fazla yakıyor bu şikayetle İzmir bornovadaki ADN Mazda servisinde serkan ustaya gösterdim aracıma binip turladık ve kontrol etti eksiklerini belirledi uygun bi zamanda götürüp yaptırıcam.Aracın çalışmasının biraz sıkıntılı olduğunu görüp avans ayarı yapmak istedi fakat ayar yapılamadı bi mekanizma var bi somun gevşetip yönünü çevirdi motorun çalışmasında bi değişiklik olmadığını gördü ve sente atlak dedi.Bu arızayı neden yapar bi bilginiz var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Sente kaçık olma durumu, trigeri takarken yanlış takma sebebiyle olur, sizin arabalarınız çift egzantriklidir, üstteki iki egzantrik dişlisiyle alttaki dişlinin , triger kayışı takılırken motorun ve dişlilerin üzerindeki işarelerin milimi milimine denk gelmesi ve kayış gerdirilirkende kayma yapmaması gerekir. Bahsi geçen olay budur. 

     Avans ise arabanın ateşleme zamanını belirler , yakıta direkr etki eden bir sorundur, bu bahsi geçen mevzu, kolay gelsin geçmiş olsun.

iksir35 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginiz için teşekkürler gürhan bey.Şunu merak ettim usta arabamın avansına bakarak nasıl "sente atık" teşhisi koydu ? Aracım çalışıp  ısındıktan sonra 800/1000 devir arasında gidip geliyo hep sabit bi rölantide çalışmıyo. sabahları biraz geç çalışıyo 4-6 saniye marşa basıyorum.Düz yolda lpg de 180 km hızı geçmiyo 2500 3000 devir arası uzun yolda 27 - 30 kuruş yakıyo onun dışında bi problem yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Avansına bakarak sente ayarından demek bence biraz ezberedir , açılması ve kaçıklık olup olmadığına bizzat bakılması daha iyi olacaktır, hem başka bir sebepte olabilir bahsettiğiniz problemlere sonuçta rölanti dalgalanmasına , sizin arabalarda var olan rölanti sensörü arızasıda sebep olabilmektedir, 626 bölümünde bu konu çözülmüştür, oraya bakınız, geç çalışmaya gelince lpg den olabilir, yani ana gaz vanası fazla kısıksa sabah geç alabilr, size önerim marşa bir kes basıp 1 saniye sonra kapatın sonra kontağı bir daha kapatıp basın tek marşta alacaktır, lpg kısılı olunca yöntem bu. ;)

     Sürate gelince bununda pek çok sebebi vardır, araç kaçkm de ??? motor km yapmış ise eğer az çok artık eski formunu kaybedecektir, onun dışında gene lpg ayarı bu hızlara çıkabilecek şekilde olmalı, benzinde nasıl durum ???  işin özü aracınız bakımlı ve temiz olmalı, ayarları çok iyi olmalı.

iksir35 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Önerinizi deniycem.Dediğiniz gibi açtırıp baktırcam.Rölanti sensörünüde ustaya kontrol ettircem.Aracıma 1 sene önce komple motor yapılmış, benzindeki hızını denemedim onada bi bakıcam. teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Senteye bakmak için,triger kayışı ve gergi bilyeleri görecek kadar sökülür, zaten kaçık değilse sorun yok tekrar kapatılır, yoo eğer hakkatende sentede kayma varsa, ustaya düzeltmesini söle, ustan nasıl biri bilemiyorum ama , çift egzantriği çoğu düzgün ayarlayamıyor, dişliler milimi milimine tırnaklara denk gelmeli,düzeltme esnasında, gergi bilyelerini ve kayışı konrtol ettir, gerçi 1 yıl önce motor yapıldıysa yenidirler, ama genede baktır. 626 bölümündeki rölanti problemi konusuna bakmayı unutma. 

    Rica ederim kolay gelsin.

iksir35 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gürkan bey söylediklerinizi not aldım bile.Dediklerinizde çok haklısınız avansa bakarak hemen sente atık teşhisi konulmaması gerekirdi.En azından rölanti motoru veya sensörüne bakılmalıydı neyse aracımı götürdüğümde bunları ustaya söylicem.Ufak bi önerinizi almak istiyorum aküyü değiştircem tavsiyeniz nedir ? saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

           Rica ederim saygılar bizden, Hemen hemen çoğu aynı, kalite açısından , fiyatlarıda birbirine yakındır ama  fiyat konusunu araştırmanı öneriyorum,bazen fiyat düşürebiliyor markalar, yani böle dirak marka öneremeyecem.

iksir35 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracımla selçuktan izmir merkeze gittim yol boyunca yağmurluydu hava araç teklemeye başladı buji kablolarını kontrol ettim biraz pisti temizleyip taktım araç düzeldi bikaç km sonra daha beter teklemeye başladı.busefer 2. sanayide bi ustaya gösterdim kontrol etti bujileri söktü baktı buji kabloloarına baktı problem boğaz kelebeğinde değişecek dedi.tatmin olmadım bi başka ustaya gösterdim oda kontrollerini yaptı 1. sibop vurmuyor dedi üst kapak sökülüp bakılacak dedi.Bi arkadaşımın methettiği bi usta var 1. sanayide ibrahim usta bide ona baktırdım.adam distrübütör kapağını söktü kapaktaki iki tane platin oksitlenmiş onu temizledi taktı git bi tur at gel dedi.aracım düzeldi teklemeden eser kalmadı.iykide gitmişim ibrahim ustaya.yaw adamlar kertecek yer arıyolar yok üst kapak sökülecek yok kelebek boğazı değişecek.Her adam usta olamıyor tabi siz siz olun işini bilmeyen adama araba göstermeyin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1991 mazda 626 1.6 arabamın silindir kapağı çatlaktı değiştirdim..grang ve exsentrik sentesini ayarladım..distribütörü çıkardığım gibi taktım..arabam çalışmıyor..Eksi olan ne var bilmiyorum..Lütfen yardım..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar Arabam 1991 mazda 626 hb modeli geçtigimiz günlerde trafikte ilerlerken aracım birden hararet göstergesi tavan yaptı sag çektim tahliye bidonuna su ekledim ve o suyu çektikten sonra normale döndün arabayı sogutup suyunu ekledim ve normale döndü ertesi gün arabam aşırı yag kaçırmaya başladı marşa bastıgımda dank diye bir ses geldi ve arabanın sübapların oldugu kapagı söktüm meger arabam conta yakmış ve pistonların üstüne su vermiş bu üst kapagı sökerken senteye getirmedigimden dolayı arabamın sentesi kaçtı ve alt kranktan nasıl senteye getirilecegini bilemiyorum burda dogru dürüst usta yok ve güvenemiyorum kendim motorsiklet tamircisiyim makanikten anlıyorum sadece alt krank sentesini bulamadım bilen varsa yardım edebilirmi şimdiden iyi forumlar 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

       Kardeşim senin araban Soch yani üstten tek egzantrikli diye biliyorum sonuçta 1991 model ,üstte tek dişli olmalı,  dişliler ile motor blogu üzerindeki tırnak işaretlerini aynı hizaya getirmelisin. Motor kirli ise belli olmayabilir demem oki üztteki dişlinin üzerindeki çıkıntı veya yiv veya is her neyse bloktaki iz ile aynı hizada olmalı alttaki dişlide aynı şekilde, bizim arabalarda böyle ama 626 larda nasıl tam bilemiyorum büyük ihtimalle aynıdır.Silindir kapağını taşlama yaptırdınmı yoksa sadece contayı takıp sıkacakmsıın istersen takmadan önce bir rektefiyeciye göster.  Contayıda yetkili servisten orjinal al.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, NoooFearrrr :

       Kardeşim senin araban Soch yani üstten tek egzantrikli diye biliyorum sonuçta 1991 model ,üstte tek dişli olmalı,  dişliler ile motor blogu üzerindeki tırnak işaretlerini aynı hizaya getirmelisin. Motor kirli ise belli olmayabilir demem oki üztteki dişlinin üzerindeki çıkıntı veya yiv veya is her neyse bloktaki iz ile aynı hizada olmalı alttaki dişlide aynı şekilde, bizim arabalarda böyle ama 626 larda nasıl tam bilemiyorum büyük ihtimalle aynıdır.Silindir kapağını taşlama yaptırdınmı yoksa sadece contayı takıp sıkacakmsıın istersen takmadan önce bir rektefiyeciye göster.

Öncelikle Teşekkürler arabamın Üst kapagını kapakcıya götürdüm kapagı taşladı egrilik varmış bütün sibopları kontrol etti ve sibop keçelerim ölmüş hepsi deyişti arabamın sentesini az önce kurdum yan komsumsa 1990 model sedan kasası var yan triger kapagını söküp baktım onunki ile aynı şekilde kurdum sente tamam ama tek sorun arabamda kompresör var ama emiş yok benzini ememiyor galiba ateşlememde çok ölü ateşliyor alt sente yanlış olabilir ama arabaya marş basmadan önce alt kranktan 3 4 defa çevirdim siboplar takılıyormu diye ama muazzam dönüyor bir takılma yok gibi 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      KOmpresyon var ise emişte olmalı başka bir sorun var alt senteyide aynısı gibi ayarladıysan sorun sente değil.   Karbüretörden mi baktın. Lpg demi denedin ne alakası var şimdiye kadar ateşleme vardaıda yenimi kesildi. ya silindir kapak contasında kaçırma var , ki onada kompresyon var diyorsun. kafam karıştı şimdi. arkadaşım alt senteyede bak alt taraftada gene tırnaklar göreceksin. tam hizada olsun. Böle durumlarda aslında tebeşir veya boya kalem ile işaretlemek çok iyi olurdu. Sübaplar öle kolay kolay takılmaz 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, NoooFearrrr :

      KOmpresyon var ise emişte olmalı başka bir sorun var alt senteyide aynısı gibi ayarladıysan sorun sente değil.   Karbüretörden mi baktın. Lpg demi denedin ne alakası var şimdiye kadar ateşleme vardaıda yenimi kesildi. ya silindir kapak contasında kaçırma var , ki onada kompresyon var diyorsun. kafam karıştı şimdi. arkadaşım alt senteyede bak alt taraftada gene tırnaklar göreceksin. tam hizada olsun. Böle durumlarda aslında tebeşir veya boya kalem ile işaretlemek çok iyi olurdu. Sübaplar öle kolay kolay takılmaz 

Abi şimdi Kompresör söyle var parmagımı 1. buji gözüne tıkıyorum pas pas diye itekliyor bu demektirki kompresör var sentede sıkıntı yok emiş söyle karburatöre giren hortumlarda emiş yok benzini ememiyor sıkıntı orda araç benzini ememiyor 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araçla bir alakası yok benzini emmesinin senin arabanda benzin otomatiği var oda direk motora bağlı onun bağlantıları doğrumu. Yani motor çalışamsa bile döndüğü anda benzim emişi olmalıdır. Çünkü otomatik mekanik bir parça ve motora bağlıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.