clashasan

Şarj Dinamosuna Takviye !!!! ( Elektirik Konusunda Bilgisi Olanların Dikkatine)

Bu konuda 24 ileti var

Merhaba arkadaşlar 92 model 323 arcımda yaşadığım ve araştırmama gör aracı çalıştırdığımızda otamatik jikle devreye giriyor jikleyi, devreden çıkardığımızda diğer marka model araçlardan aksine mazdada devir düşüklüğü çidi olarak düşüyor çünkü arç devirdaim motorlarından dolayı çok voltaj şekiyor aklıma gelen sonuç şarj dinamosu besleyemiyor ( şarj dinamoma baktırdım normalmiş ) bunu çözmenin yolu varmıdır yani amperi yüksek akü veya şarj dinamosuna bağlayabileceğimiz birşey.

kendi tahminlerime göre bu sorunu kaldırırsak farları havalandırma ve klima gibi sistemlerti çalıştırdığımızda araç devir kaybetmeyecek veya çok az fark edecek belkide yakıt tasarufuda sağlayabilir  .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda 90-94  model 323 lerde klimalı ve klimasız modeller var bu iki modelde aynı şarj dinamosu mu kullanılmış bilen varmı ? İnternette 12V  90 A olarak gördüm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracımda sadece 1000 devirin altında  kafa sallama meydana geliyor gaz yememe gibi bir problemim yok .

90 ile 94 modelerin bazılarında klima mevcut klimalı modellerde şarj dinamoları farklımı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor soguk olduğu için düşük çalışıyor şarj dinomasıyla alakası yok bence. peki motor ısınınca yiye normal çalışıyor dinoma voltajımı yükseltiyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam olarak anlamadım ama sorun sadece ilk çalıştırmada ise aküyü bir kontrol ettirmenizde ve değişmesi gerekiyorsa da yüksek amperli bir akü taktırmanızda fayda var...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selam arkadaşlar.benzer bir meseleyi paylaşmak istedim.aracı ilk çalıştırdıgımda motor sogukken vede gaza basıp otomatik jikle devre dışı kaldıktan sonra, yani rolanti düşükken(motor soğukken düşük olması normal) farları açıyorum,teyibi(anfi mevcut) kalorifer fanını açıyorum arka cam rezistansını açıyorum yani nekadar elektirikli sistem var hepsini açıyorum.. bunları yapınca artık araç elektirik yetiştiremiyor olacakki; saniyelikte olsa elektirik kesmesi yapıyor teyip kapanıyor fan kapanıyor göstergelerin ışığı gidiyor ama hemen geri geliyor 4-5-6 kere yapıyor ama ısınınca rolanti normale gelince ve hafif gaza basınca yapmıyor.mesela bi türlü ustama ispatlıyamadım yanına gittiğimde hiç yapmıyor.. elektirikçiler ükü zayıflamış diyor ama ben aynı zamanda şarj dinamosundaki konjektörlerdenden şüpeleniyorum çünkü araç çalışdıkdan sonra akü devre dışı kalır diye biliyorum ama dengeleyicilik gibi bir görevi varmı bilmiyorum ustalar kafana takma bi sıkıntı yok diyorlar ama ben içimin rahat etmesi için yaptıracam ama danışdığım elektirikciler kesin teşhis koyamıyor bende ezber işi yapmak istemiyorum bakalım ne olacak ..Bu konu ile ilgili bilgili arkadaşlar varsa yazabilirlermi  TŞK..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkese selamlar iyi geceler,

Benzer problem bende de var (93 323 sedan) ,farları,arka cam rezistansını açınca devir çok düşüyor ,motor soğuksa duracak gibi oluyor.Geçenlerde rölantide devir yüksek olduğu için(1 le 1.5 arasındaydı) gaz ayarı yaptırdım kıstırdım gazı iyice ,motor sıcakken 08.-0.9 gibi oluyor ama farlar vs gelince dibe vuruyor .Ayar yapan usta şarj dinamosunda arıza olabilir dedi bakalım gidip ölçtüreceğim vakit olursa.Bu sorun bizim araçlarda genelde görülüyor mu acaba ,başka benzer sorun yaşayan var mı,varsa nasıl ve ne kadar maliyetle çözdüler anlatırlarsa çok sevinrim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selam arkadaşlar.benzer bir meseleyi paylaşmak istedim.aracı ilk çalıştırdıgımda motor sogukken vede gaza basıp otomatik jikle devre dışı kaldıktan sonra, yani rolanti düşükken(motor soğukken düşük olması normal) farları açıyorum,teyibi(anfi mevcut) kalorifer fanını açıyorum arka cam rezistansını açıyorum yani nekadar elektirikli sistem var hepsini açıyorum.. bunları yapınca artık araç elektirik yetiştiremiyor olacakki; saniyelikte olsa elektirik kesmesi yapıyor teyip kapanıyor fan kapanıyor göstergelerin ışığı gidiyor ama hemen geri geliyor 4-5-6 kere yapıyor ama ısınınca rolanti normale gelince ve hafif gaza basınca yapmıyor.mesela bi türlü ustama ispatlıyamadım yanına gittiğimde hiç yapmıyor.. elektirikçiler ükü zayıflamış diyor ama ben aynı zamanda şarj dinamosundaki konjektörlerdenden şüpeleniyorum çünkü araç çalışdıkdan sonra akü devre dışı kalır diye biliyorum ama dengeleyicilik gibi bir görevi varmı bilmiyorum ustalar kafana takma bi sıkıntı yok diyorlar ama ben içimin rahat etmesi için yaptıracam ama danışdığım elektirikciler kesin teşhis koyamıyor bende ezber işi yapmak istemiyorum bakalım ne olacak ..Bu konu ile ilgili bilgili arkadaşlar varsa yazabilirlermi  TŞK..

Bütün bunlar olurken veya tam yükleme yapmadan, rölantide çalışırken takometrede bulunan şarj lambası belli belirsiz yanıp sönüyorsa sorun şarj dinamosundan olabilir... Sorun akü kaynaklı olsaydı; marşa ilk basarken bunu hissettirirdi (bence) en azından o aracı devamlı kullanan kişi hisseder...

Ayrıca; akünün bağlantı kablolarını kontrol edin, bazen kırık çatlak vs. nedeniyle kablo tam işlevini göremiyor ve istenilen akımı sağlamakta zorlanıyor... Her iki kutuptan çıkan kabloları kontrol etmenizde fayda var...

Herkese kazasız günler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar. bu gün yeni akü aldım ilk fark ettiğim izlenimlerimi aktarayım.. araç rolantideyken farların cansız yanması düzeldi artık daha canlı ve motor soğukken bile rolanti daha düzgün. ama elektirik kesintileri ile ilgili olumlu yada olumsuz bi tespitim yok. muhtemelen düzelmiştir gene tekrar ederse ki zannetmiyorum,o zaman şarz dinamosundaki konjektörlere bakılacak..herkese iyi forumlar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ölçü aleti ile aracınız çalışırken şarj dinamosu çıkış olarak 13.5 volt ile 14 volt arası vermesi lazım. Tüm elektrik çeken klima far kalirifer vs. Açtığınızda ise 12.5 volttan aşağı bir değer veriyorsa bu şarj dinamosunun yetersiz veya sorunlu olduğunu gösterir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, Bymetehan :

Ölçü aleti ile aracınız çalışırken şarj dinamosu çıkış olarak 13.5 volt ile 14 volt arası vermesi lazım. Tüm elektrik çeken klima far kalirifer vs. Açtığınızda ise 12.5 volttan aşağı bir değer veriyorsa bu şarj dinamosunun yetersiz veya sorunlu olduğunu gösterir.

Bymetehan arkadaşın yorumuna bir ekleme yapayım; 13,5-14 volt vermesi için gaza basılı olması (devirli ölçüm) gerekir, rölantide 12-13 volt arası değer çıkar, bu durumda şarj dinamosunun normal çalıştığı anlamına gelir, olaki arkadaşlar rölantide ölçüm yaparsalar, gereksiz şarj dinamo bakımı yaptırmasınlar. Motoru stop edince 12 volttan aşağı düşüyorsa akü bitiyor işaretidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2010 mazda 3 otomatik aracımda motor çalışmazken 12 voltun altında marş basmıyor, akü bitik demek oluyor. 

Motor çalışırken 14.2 volt veriyor. İster rölantide olsun, ister devirli olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Mutlu Tekir :

2010 mazda 3 otomatik aracımda motor çalışmazken 12 voltun altında marş basmıyor, akü bitik demek oluyor. 

Motor çalışırken 14.2 volt veriyor. İster rölantide olsun, ister devirli olsun.

Mutlu mutlaka teknik konularda bilgilisin, merak ettim şunu sorayım, motora gaz verilip devir arttırıldığı zaman şarj dinamosuda doğal olarak hızlı dönmüyormu, hızlı dönmesi ile voltaj değerlerinde bir artma söz konusu olmuyormu? Örn. rölantide sönük olarak yanan farlar, gaz verince neden parlamaya başlıyor, bunun bir teknik açıklaması yokmu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim bildiğim voltaj aynı, amper farklı olduğu yönünde abi.

Çünkü torque ile kayıt alındığında araç motor çalışırken dinamo devreye girip çıkıyor ve 14.2 ile 12.5 arasında gel git yapıyor (dinamonun devreye girip çıktığı zamanlarda)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu mutlaka teknik konularda bilgilisin, merak ettim şunu sorayım, motora gaz verilip devir arttırıldığı zaman şarj dinamosuda doğal olarak hızlı dönmüyormu, hızlı dönmesi ile voltaj değerlerinde bir artma söz konusu olmuyormu? Örn. rölantide sönük olarak yanan farlar, gaz verince neden parlamaya başlıyor, bunun bir teknik açıklaması yokmu?

Eskiden devir voltaj değişimi vardı. Artık yeni nesil alternatörler daha yüksek ac gerilim üretip regüle ediliyor. Buda daima sabit gerilim demek. Bunun tek sebebi araçların elektronik ekipmanların çoğalması. Üretilen akım devir ile eskisi kadar çok değişmiyor. Örneğin etiket akımı 130 amper, 14.2 volt olan alternatör her devirde sabit çıkış veriyor.
Benim bildiğim voltaj aynı, amper farklı olduğu yönünde abi.
Çünkü torque ile kayıt alındığında araç motor çalışırken dinamo devreye girip çıkıyor ve 14.2 ile 12.5 arasında gel git yapıyor (dinamonun devreye girip çıktığı zamanlarda)

Bu sistemin amacı, aracın ihtiyacı olmayınca alternatörü devreden çıkarıp gereksiz güç harcamamak. İyi düşünülmüş.

Bi tık ileriye gidip, benim 2007 yılında yaptığımı yapan çıkacak mı bekliyorum.

Alternatör hem şarj, hemde lazım olduğu an 2 kw elektrik motoru oluyor içten yanmalı motora yardım için. Tabi Alternatör iç yapısı tamamen değişiyor ve ilave sistem yapılıyor.
Renegade ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
31 dakika önce, Servet :


Eskiden devir voltaj değişimi vardı. Artık yeni nesil alternatörler daha yüksek ac gerilim üretip regüle ediliyor. Buda daima sabit gerilim demek. Bunun tek sebebi araçların elektronik ekipmanların çoğalması. Üretilen akım devir ile eskisi kadar çok değişmiyor. Örneğin etiket akımı 130 amper, 14.2 volt olan alternatör her devirde sabit çıkış veriyor.
Bu sistemin amacı, aracın ihtiyacı olmayınca alternatörü devreden çıkarıp gereksiz güç harcamamak. İyi düşünülmüş.

Bi tık ileriye gidip, benim 2007 yılında yaptığımı yapan çıkacak mı bekliyorum.

Alternatör hem şarj, hemde lazım olduğu an 2 kw elektrik motoru oluyor içten yanmalı motora yardım için. Tabi Alternatör iç yapısı tamamen değişiyor ve ilave sistem yapılıyor.

Abi ; Şu anda mesela Mazda'da kullanılan alternatör AC üretiyorsa bunun regüle edilmeden önce kaç Volt ve Amper  olduğunu öğrenme imkanı var mı?

Aklıma 220 V çıkış almak geldi de :) (Bildiğim kadarı ile binek arabalarda bu çıkış yok)  Böyle bir modifikasyon çok işe yarardı.Sağa sola dağa bayıra gidince 220 ile çalışan tüm cihazları takıp çalıştırmak  mantıklı geldi birden?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 faz ac gerilim çıkıyor sargılardan. Oralara müdahale risk ve işe yarar birşey yok. Ac barlardaki gerilimde dc gerilimin 1.41 eksiği. Çakmağa takılan elo marka 150 watt inverter al. Aydınlatma tv vs mini cihazları kullan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyla ilgili teknik bilgilendirmeler için Servet beye ve Mutlu kardeşime teşekkür ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, Servet :


Eskiden devir voltaj değişimi vardı. Artık yeni nesil alternatörler daha yüksek ac gerilim üretip regüle ediliyor. Buda daima sabit gerilim demek. Bunun tek sebebi araçların elektronik ekipmanların çoğalması. Üretilen akım devir ile eskisi kadar çok değişmiyor. Örneğin etiket akımı 130 amper, 14.2 volt olan alternatör her devirde sabit çıkış veriyor.
Bu sistemin amacı, aracın ihtiyacı olmayınca alternatörü devreden çıkarıp gereksiz güç harcamamak. İyi düşünülmüş.

Bi tık ileriye gidip, benim 2007 yılında yaptığımı yapan çıkacak mı bekliyorum.

Alternatör hem şarj, hemde lazım olduğu an 2 kw elektrik motoru oluyor içten yanmalı motora yardım için. Tabi Alternatör iç yapısı tamamen değişiyor ve ilave sistem yapılıyor.

Sağolasın Servet hocam.

Dediğin olay bir nevi Toyota'nın hibrit sistemini anımsattı. e-CVT denilen İY motorla elektrikli motoru kombine  edebilen bir şanzıman var aradaki tek fark ve marş yok. Ama güzel bir olay olabilir, düşük devirlerde tork artışı sağlayabilir en azından. Yaptığını açıkladığın bir konu var mı? :)

9 saat önce, Teknisyen :

Abi ; Şu anda mesela Mazda'da kullanılan alternatör AC üretiyorsa bunun regüle edilmeden önce kaç Volt ve Amper  olduğunu öğrenme imkanı var mı?

Aklıma 220 V çıkış almak geldi de :) (Bildiğim kadarı ile binek arabalarda bu çıkış yok)  Böyle bir modifikasyon çok işe yarardı.Sağa sola dağa bayıra gidince 220 ile çalışan tüm cihazları takıp çalıştırmak  mantıklı geldi birden?

Eğer kullanılacak cihazlar düşük voltajla çalışıyorsa boşuna ac ye gerek yok. TV ise 12 v ile çalışanlar var (led tv ler mesela), ben laptop ekranını tv ye döndürdüm 12 v ile besleyebiliyorum. ya da kettle lazımsa araç içi su ısıtıcıları var. ya da en güzeli dağa bayıra gidiliyorsa kamp ateşinde ısıtmak. :D 

Servet bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.