FATİH38

Karbüratörden Hava Alma ve Jikle İptali

Bu konuda 26 ileti var

karbiratöre bakan usta  hava aldıgını ve jiklenınde iptal edıldıgını soyledi hepsinin maliyetine = 150 tl fiyat istedi birde sizlerle paylaşayım istedim bu jikle neden iptal ettırılır yaa

Edit: Başlık

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracınızın karburatöründe otomatik jigle var o yüzden içeri jigle halatı falan girmez bence bir an önce ustanızı değiştirin karburatörün yanında karburatöre 4 tane vida ile sabitlenmiş yuvarlak siyah parça şarj dinamonuzdan gelen voltaja göre kelebeği ayarlar anlamayan ustaya kesinlikle elletmeyin karburatör hassas iş :)

kolay gelsin...

Agresif__ bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cumartesi günü süper bir usta buldum karbiratörcü baktı 130 tl civarındaa yaparım dedi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cumartesi günü süper bir usta buldum karbiratörcü baktı 130 tl civarındaa yaparım dedi

kardeş araban 3 ileri otomatıkmı acaba yoksa 4 ilerimi? bide bu karbüratör işi o kadar abartılacak bir mevzu degıl bence ben sökülmüş halini falan gördüm bir kes görsen sökülüp monte edıldıgını sende yaparsın, zaten lpg varsa karburator devre dısı kalıyor. ama otomatık jıkle önemli hele de oto viteste daha önemli hemen yaptır derim ben.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu yakıtı düşürmek için ne yapmam geekiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bılgısayarlı gaz ayarı yapıldı hava filtreside degiştirildi. tabi gaz ayarından önce degişti 30 tl gaz aldım 65 km yaptı :):) cinayet bu makine ya karbiratörün hava alması gercekten bu kadar etkenmi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 2 aracımı da aldığımda ilk yaptığım şey hava filtresi tasının hava alan yerlerini kapatmak oldu mazdam 100km ye 16.5 litre yakıyordu 12 ye düştü. yani gerçekten önemli :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 2 aracımı da aldığımda ilk yaptığım şey hava filtresi tasının hava alan yerlerini kapatmak oldu mazdam 100km ye 16.5 litre yakıyordu 12 ye düştü. yani gerçekten önemli :)

Fatih(yanlış hatırlamıyorsam) kardeş bunu daha önceden de forumda yazmıştın, o zaman hava filtresini çıkardım baktım tertemiz yeni gibi duruyordu, hava alan yerlerini kapattım diyorsun, hava alan bir yer tespit edemedim tabi çok anlamadığım için belki. Hava alan yerler tasın nereleri bir kaç örnek verebilirmisin? Bu arada senin aracın 1.6'mı 2.0'mı karşılaştırmak için soruyorum, 100 km'de şu anda şehiriçi çok yoğun olmayan trafikte 12,92 litre yakıyorum, koca ankara'da adam gibi bir lpg ayarı yapan yer bulamadım kaç defa ayar yaptırdım ya araç çekmiyor ya çok yakıyor yada rölanti tutmuyor 1.viteste stop ediyor vs., forumda ve başka forumda okuduklarım ile kendi yaptığım ayarla yaktığım litre bu. Rölantim araç ısındığında 1000'de duruyor nadiren düşüyor sabit gibi bunu bantlayarak yaptım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

karbiratöre bakan usta  hava aldıgını ve jiklenınde iptal edıldıgını soyledi hepsinin maliyetine = 150 tl fiyat istedi birde sizlerle paylaşayım istedim bu jikle neden iptal ettırılır yaa

Bu arada hep aynı olaylar, lpg'de tam bir standardı yakalayamadığım için, ki bu karbüratörlü araçta pek mümkün görünmüyor sanırım. Karbüratörcüye gittim bakar bakmaz senin karbüratör hava alıyor dedi bende araç o sırada çalışıyordu hava filtresinin borusunun önünü elimle tıkadım araç stop etti. Stop eden arabanın karbüratörü hava alırmı usta dedim, alır dedi, bilmiyorum ne kadar doğru, adamı pek gözüm tutmadı o yüzden vazgeçtim, oda 100 TL istemişti. Bu 100 TL karşılığında ne yapacağını sordum karbüratörü sökecekmiş temizleyecekmiş hava almasını engelleyecek ve takacakmış, aracı bilgisayara bağlayıp ayar yapacakmış v.s. v.s.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

peki arabanın bu kadar cok yakması buna sebepmi? kafam karıştı yarın yaptırıyımmı yaptırmayımmı napcam bılmıyorum tam bi acklama yaparsanız sevınırım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bak kardeşim bende bayagı mucadele ettim fazla yakıtla ama sonunda çözdüm ateşleme sistemine dikkat et lpg ye gectıgınde zaten karburator devre dısı oluyor direk kelebekten gaz geçiyor. bence buji, buji kabloları, tevzi makarası vede distiributor kapagı temizliği yaptır eger motorda bir sorun varsa bilemem tabii sübap ayarıda gerekeblilir. kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

veeeeee arabayı cumartesi gunu yaptırdım :))) jıklede tmm hava almada kesildi aracın sesı bile degişti 40 tl gaz aldım şimdi 82 de halen 2 lamba yanıyor :):)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

40 tl gazla kaç km yaptıgını mutlaka yaz çünkü sizin arabanızla benım arabam aynı motora vede şanzımana sahip. unutmadan soriyim araban kaç ileri otomatik ? 3 mü 4 mü?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostum karbüratör ayarı yaptırdıktan sonraki ölçümün ve yorumların önemli, bu karbüratör ayarı yaptıracak diğer arkadaşlara ışık tutabilir , ne kadara yaptırdın , karbüratörcü ne yaptı v.s. bu konular hakkında müsait olduğunda bilgi verirsen seviniriz?

iyi forumar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet bencede öğrendiklerini arabada ne gibi değişiklikler yaptığını bizimle paylaş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

karbüratörden hava alma durumunu arabamda iyice inceledim ve hava filtresinin vede mikserin birbirine bağlandığı yerlerden epey hava aldığını farkettim vede patlak olan hava filtresi contasını tamir ettim mikserle karbüratör arasına sıvı conta sıkarak monte ettim fakat bir şey daha yapacam miksere hava filtesini oturturken o arayada sıvı conta sıkarak takacam tabii bu durumu mikserin iç çapını ölçüp yeterli ebattaysa yapacam eğer uygun değilse değişecem bu yazdıklarımı geçen hafta yapmıştım fotolar anca hazır oldu bide şu manifolda doğru bir uzantı var hava filtresinde kapalı gözüktüğü halde bayağı bir hava girişi olduğunu farkettim oarayada bir kapak uydurmaya çalışıyorum bu aralar karbüratörlü aracı olanlar dikkat etsin hava filtresiyle mikser ve karbüratör arasında kaçan hava fazla oluyor çünkü hava filtresine hiç uğramıyor. bilginize sunulur. ayrıca fatih38 bu konuda bilgileri paylaşacaktın ama ses seda yok ne oldu anlatırmısın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar ben kış ayı vede arabamı orjinal olarak hiç benzinde test etmediğimden bu gün lpg nin mikserini söktüm lpg düğmesini benzine getirdim ve  hava filtresini direk karbüratörün üstüne oturttum sormak istediğim şu acaba böle doğrumu yaptım aynı mikser gibi karbüratör ve hava filtresi  arasında herhangi bir parça varmıdır? bide sormak istediğim şu hava filtrsini taktım ama elimle hava filtresinin ağzını kapattığımda gördümki hiç etkilenmiyo motor normalde lpg de iken kapattığımda farklı oluyordu,  motorun havasız kalıp bayılması gerekirken neden böle oldu anlamadım hava filtresinin oradan hava girişini kesmek için hava filtresiyle karbüratör arasına sıvı conta sıkarak monte ettim ama gene elimle hava filtresini kapatıp denedim gene araba hiç etkilenmedi rölantide sanki hiç hava filtresinin ağzından hava girmiyomuş gibi ama gaza basınca hava emdiği anlaşılıyor acaba benzinde çalışlırken bütün 323 ler bölemidir. ilk kez benzinde vede miksersiz deniyorum aracımı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracınız daha tam ısınmadıgı icin sıcak hava girişinden hava alıyordur o yuzden stop etmez sıcak hava girişinde termoglatör denilen bi parca var ısınınca kapatıyor o girişin agzını orayıda elinizle kapatarak degişimi görebilirsiniz

Hamza03 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.