Jump to content

Krank ve Eksantrik Keçeleri Yağ Kaçırıyor (98-03)


demiray
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arabam 99 mazda 323 1.5 krank keçesinden yag kaçırdığı için tamirciye gittim bir iki saatlik işi var dediler. günlerdir uğraşıyoruz hala çözemediler. yeni keçe aldım yine kaçırıyor.

servise gittim bir hafta sonraya gelir fiyat 120 lira üç keçe bu fiyata olur mu bir  ve serviste keçe bulamıyorum. hala uğraşıyorum. bu gidişle de epey  ugraşam gibi

dogrusu  bazen mazda alma diyenlere hak veriyorum.!!!!!!!!1

Edit: Başlık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Başka arabalarda krank keçesi yağ kaçırmıyor muymuş peki? Suçu arabaya atmak yapılabilecek en kolay şey tabi..

Kalitesiz malzeme ve işini bilmeyen ustalıkla 3 değil 30 kere de uğraşsanız sonuç değişmez.

Pek çok parçacıda A kalite keçeler makul fiyatlarda mevcut,ve işinin ehli bir usta bu sorunu gerçekten 2 saatte çözer,kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

galiba yanlış anlaşıldı koca serviste bi keçeyi bulamıyorsun bir hafta getirme süresi veriyor. hadi fiyata da takılmayalım aradığınız parçayı piyasaya sorarsın bulamazsan serevise gidersin vardır diye ben hangi parçayı sorsam araba eski model elimizde yok sürekli sıfır arabaya mı bineceğiz yoksa ustanın beceriksizliğinin farkındayım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bencede suçu usta ve yan sanayi parçada bulmak gerek, zaten firma üretirken orjinal parçalarla bu aracı topluyor, yan sanayi dediğimiz parça ise birebir orjinali olmayan sağından solundan 1mm uzunu kısası vs vs değişi aynısı olamaz dolayısı ilede uyum sorunu olması muhtemel.

Geçmiş olsun...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşkkürler önceki arabam 93 model  323'tü  onu sattım  99 model 323 aldım. arabamı birçok arabaya değişmem ancak insan bir yağ sızdırması için girip günlerce bekleyince moral falan kalmıyo

bu arada öğrendiğim şu oldu normal tamircileri bu arabalardan tek kelime anlamıyorlar hatta parça satanlar bile parçanın eskisini görmeden bilmiyorlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Malesef en basitinden en dijital olanına kadar diğer araçlardan oldukça farklı bir teknolojiye sahip o yüzden bilmeyen ustanın elinde bombaya dönüşüyor, parçacılarda birçok parçayı benzer olarak alır çünkü bazı araçlar ortak parçaları kullanır Mazda da durum aynı parça almak için eskisine ihtiyaç olabiliyor çoğu zaman

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ankarada herhangi bir keçeciyi arayın ve corteco marka keçe istiyorum deyin. İçinden orjinal nok marka keçe çıkar. Orjinal mazda keçesidir. Usta adamın böyle şeyleri bilmesi gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15037300 AJUSA

81-53404-00 REINZ

81-53404-00 REINZ

B630-11-312 MAZDA

BH2845F0 NOK

M4648 MUSASHI

NK157 PAYEN

NK157 PAYEN

NOK 83*100*9 L NMC

bunların hepsi kalitelidir ve sizin aracınıza olur. nok olanı tercih edin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler

yalnız ben gaziantep'te yaşıyorum problem biraz da ondan kaynaklanıyor

benim arabadan arasan 10 tane bulamazsın

93 ün parçalarını rahat buluyordum modeli yükselttik parçalar yok

parça için adres veya telefon da  verirseniz sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 yıl sonra ...

Merhaba arkadaşlar. 99 model 323 1.5 arabanın ön krak keçisinden (motor kayışlarının olduğu tarafta) yağ kaçağı var. İki sorum var yardımcı olursanız sevinirim. 

1.) Her gün kontrol ediyorum. Ciddi bir yağ kaçağı yok. Ustaya “ Yağın seviyesini kontrol et. Yılda 300 veya 500 gr eksiltme varsa yağ ilave edip binebilirsin" diyor. Siz ne dersiniz?

2.)Değiştirmek istesem ön krank keçisinin ebatları nedir bilemedim. 36.5/50.8/7 diyen de var, 34/48/8 diyen de var. Hangisi doğru. Yedek parçasını da bulamadım. Parça alabileceğim bir site var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Kardeş öncelikle geçmiş olsun, yağ kaçagının oranı çok önemlidir, usta yılda 300 -500 gram demiş lakin bu aracın kaç km yapmasıyla alakalıdır , yıl ile değil, ben buna bir yağ değişim dönemi için diyip bir kriter belirlemek istiyorum yani 10.000 km da aracınız sadece 300-500 grm yağ eksiltiyor ise o kadar tehlikeli bir durum yok dmeektir , sadece aracı biraz kirletir. 

    Yağ kaçagı bir yağ deişim dönemi içinde bu degerleri aşıyor ise risk var demektir farkına varmazsınız ve motor yağsız kalabilir.

    Keçelerin değişimi için motorun triger tarafının ve kayışaların tümünün sökülmesi gerekir, sol taraftada şanzımanın inmesi gerekir  ki buda epey işçilik maliyeti demektir. Eğer triger kayısınında yenilenme zamanı geldiyse onuda sökmüş iken değişin. Baskı balatayada baktırın.

     Bahsi geçen parçaları mazda yetkili servislerinden şase numaranızı vererek alabilirisiniz, hal böyle olunca parça uyumsuzluğu riskide ortadan kalkar, bu tip parçaların değişimi zahmetli olduğundan aynı şekilde kalite farkı olacağından orjinal olmasını öneriyorum. Orjinal parçalar sadece yetkili servislerde bulunmaktadır.

     Kolay geldin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağ olun. Dediğiniz gibi arabanın altı biraz pisdi. Ustayla yağın nerden kaçırdığını tespit etmek için arabanın altını yıkattım. Tertemiz oldu.  Bir hafta sonra yağın karterden değil de ön krank kecesinden geldiğini gördük. Usta bana triger tarafını sökeceğim demişti. Sol taraftaki şanzımanı sökmeye gerek yok dedi. Aşağı yukarı 150 tlye keceyi takariz dedi. Eğer dediğiniz gibi çok maliyetli olacaksa keçeyi değiştirmeyi düşüüyorum. Zira trigeri ve baskı balatası yeni değişti arabanın. Şimdilik idare edeyim. Ah kliması olsaydı evladiyelik binerdim. Çok konforluymuş bu. İlk mazdam 97 model 323 yeşildi. Hiç bir yerinde yağ kaçağı yoktu.218 bin km ye kadar bindim. Sonra bunu aldım. Biraz da buna bineyim nasipse 626 hb. Bilginiz için sağolun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

99 model 323 glx (Familya) yeni kasa 1.5 lt arabama CORTECO marka  36.5 / 50.5 / 7 (içi, dışı, kalınlığı) ebatlarında keçe buldum. Ne keçeymiş be ara ara canım çıktı. Usta ön krank keçesini değiştirmek için  krank kasnağını sökünce gördük ki yağ kaçağı keçeden değilmiş. Keçenin hemen altındaki karter kısmından kaçırıyormuş. Çok rahatladım. ;D  10 liralık sıvı contayla işi hallettik. Çok şükür. Keçeyi elimde kaldım. Neyse ki pahalı değilmiş.

Opel mi alsam diye düşünürken dükkana 2001 model klasik opel astra geldi. Usta arabaya baktı mazot pompası gitmiş mi nedi ne dedi tam anlayamadım. Sahibiyle biraz konuştum. Yenisi 8.500 tl, çıkması 6.500 tl dedi. :ohmy: Gözlerim yuvasından fırlayacaktı yav. Yak gitsin arabayı dedim içimden. Bir de  derler ki mazdanın parçası pahalı. Breh Breh Breh.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...