Jump to content

Mazda Marka Kordinatörü Bülent Falay ve Reklam Sorumlusu Berna Özışık Söyleşi


Zotone
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sevgili forum sakinleri,

24/06/2011 günü saat 13:00 sularında bir kahvesini içmek, birazda sohbet etmek amacıyla uğradığım Mazda Hatay Bayisinin satış müdürü Namık Mimaroğlu abimizin (kendisi dünyalar iyisi bir abimizdir) yanında sürpriz konuklarının olduğunu gördüm.

Mazda Marka Sorumlusu Bülent Falay bey ve Reklam Sorumlusu Berna Özışık hanımefendi.

Tabi sizler şimdi öyle bir kahvesini içmek için bayi ziyareti yapılır mı diyeceksiniz? Hatay Mazda bayisinin pek uğrayanı olmadığı için genelde Namık abi duvar dibinde başında hasır şapkası ve pançosuyla oturan, ortalıkta uçuşan çalıları seyreden yalnız Meksikalılar gibi sürekli beklemede :) ; her zaman kahve ısmarlar bizlere,

Namık abi beni konuklarıyla tanıştırdıktan sonra Bülent bey ve Berna hanımla etraflıca sohbet etme şansım oldu.

Sohbeti sırasıyla, kelimesi kelimesine yazamayabilirim şimdiden özür diliyorum tüm eksikliler için.

Tabi ilk sorum Skyaktiv teknolojisinin ne zaman Türkiye ye geleceği konusunda oldu. Tabi bizim kadar sahip olduğu araçla ilgili meraklı başka bir kitle yoktur. Bülent bey bu teknolojinin bu yıl sonundan itibaren CX modelinde geleceğini, daha sonra Mazda 6 ve son olarak ta 2013 sonlarına doğru Mazda 3 için geleceğini söyledi. Mazda 2 sedan modelinin Hindistan ve sanırım Çin pazarı için üretildiğini, Türkiye ye gelmeyeceğini söyledi.

Tabi ben forumdan edindiğim birtakım bilgiler ışığında özellikle arz-talebin neye göre belirlendiğini kendilerine sordum. Yani bizler son kullanıcı olarak isteklerimizi, markadan beklentilerimizi, nereye-nasıl iletmemiz gerektiğini sordum. Kendisi http://www.mazda-tr.com/ sitesine her türlü  görüş-öneri yazabileceğimizi ve bunların kesinlikle ilgililer tarafından takip edildiğini söyledi.

Hyundai firmasının yaptığını neden ülkemizde Mazdanın yapmadığını sordum. Bana buna karar verenlerin bu pazarda etkili olan büyük oyuncular olduğundan bahsetti. Mazda firmasının satış rakamları uğruna kalite ve can güvenliği gibi konulardan asla ödün vermeyeceğinden bahsetti.

Şirketin reklam stratejisi hakkında görüşlerini sordum Berna Hanımefendiye. Bazı ulusal kanallarda reklam yaptıklarını ancak mevcut bütçeyi en iyi şekilde kullanmaya çalıştıklarını söyledi bana. Mazda kullanıcılarının

Mazdaclubtr, Facebook ve Youtube gibi sitelerde bir araya gelebildiklerini ve bunu çok önemsediklerinden ve takip ettiklerinden bahsetti bana.

Ben bayilerle ilgili görüşlerini sordum kendilerine. Özellikle Mazda Muğla bayisi Okan beyin çok ilgili, konusuna hakim,objektif bir marka aşığı olduğundan, ancak bunu diğer bayilerde pek göremediğimizden bahsettim. Bunu farkında olduklarından bahsettiler :)

Gelelim yakıt konusuna. Onlara ilk sorum tabi ki LPG dönüşümü ile ilgili oldu:) Özellikle Ankara bayisinde bu dönüşümün yapılabildiğinden bahsettiler. Magnezyum alaşımdan bahsettim ancak bunu bilmediklerini söylediler. Her yere yazı yazıp bilgi edinmeye çalışan arkadaşlar var dedim. Gelen cevaplarda LPG dönüşümü yaptırmayın şeklinde, Mazda araçlar buna uygun değil şeklinde olduğunu ancak kimsenin tam olarak

birşey bilmediğinden, ortada bir bilgi kirliliği olduğundan bahsettim. Uzun sürelerde ne gibi sorunlarla karşılaşırız gibi sorularım tabii ki cevapsız kaldı ancak Bülent Bey bu konuyla ilgili bizleri mutlaka bilgilendireceğini söyledi. İnşallah LPG konusundaki tüm sorularımız cevaplanmış olur. Yakıt konusunda ikinci soruyu sormadım. :)

Özetlemek gerekirse, bizleri önemsiyorlar arkadaşlar. Sorunların, isteklerin, eksikliklerin farkındalar ancak bazı şeylerin değişmesi zaman alıyor işte.

Esen kalın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...