Jump to content

Benim veletin motoru...


godless commie
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yurttaşlar, Mazdacılar, Romalılar...

Bir projem daha oldu!

Motor yapıyorum.

Malum, 175.000 kilometre var üzerinde. 13 yaşında bir de..

1 bar civarında da basınç ile yürüyor.

Yarın öbürgün başıma bir şey gelmesin diye şimdiden motoru sıfırlamaya karar verdim.

O yüzden, şu anda parça toplamakla meşgulum.

Yaza kadar tüm parçaları toplayıp, her şey elimde olunca pistonundan sübabına kadar yenileyeceğim motoru.

Motoru ben indirip, yapıp toplayacağım, ama (boring, honing gibi) talaşlı işlemler dışarıda yapılacak.

Genleşmeyen forged pistonlar (83,5mm/ 9,00:1 sıkıştırma), H-Beam piston kolları, yarış yatakları, Supertech titanyum sübap yayları, Supertech sübaplar, CNC yağ pompası, her şey daha kaliteli ve dayanıklı olacak.

Bütün conta, keçe ve yardımcı malzemeler de yanında geliyor tabi.

Sıkıştırma oranını da 9,5:1'den 9,00:1'e düşürüyorum. Aşırı besleme koşullarında daha faydalı çünkü. 

Ama, bana bir adet caraskal ve bir adet de motor sehpası lazım olacak.

Bunları ucuza nereden alırım?

Kiralayabilir miyim?

Ya da, ödünç alabileceğim bir yer olur mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi, yatakları oem kullan bence. Kaç bar basmayı düşünüyorsun. Basınç açacakmısın?

Basıncı yükseltmeyeceğim. Amacım motorun çok uzun süre dayanması.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi öncelikle kolay gelsin. Öncelikle bu şekilde bir uygulamayla motor ömrü normal motorlardan bile daha fazla olacaktır çünkü gördüğüm kadarıyla parça seçimleri çok orijinal (Genleşmeyen forged piston örneğin, genleşme motorun başlıca belası :) ) yani sizin bilinçli bir şekilde bunu yapabileceğinize eminim. Şu anda 1:9.5 sıkıştırma oranıyla tahmini 17-18 bar piston basıncı ile çalışıyor ve bana kalırsa bu sizin motorunuzu çok da zorlamıyor. Çünkü zaten mx5 sportif kullanım için tasarlanmış bir otomobil Mazda mühendislerinin bunu düşünüp de kaliteden ödün vermediğini düşünürsek aracınız zaten yüksek töleranslarla üretilmiştir. bir ikinci husus da parça kalitesi ne olursa olsun ustanız ne kadar iyi olursa olsun pikometrelik hesaplar isteyen motorun eskisi gibi titreşimsiz ve fabrikanın ürettiği kadar stabil çalışması çok da mümkün değil gibi. Çünkü bir çok etken var. aklıma gelenler, yatakların krank ve blok arası mesafelerin ince ayarları (yağ basınç dağılımını etkileyecektir), krankın pistonlara göre pozisyonu (ateşleme anındaki moment dengelerini etkileyecektir) gömleklerin silindirik merkez doğrularının kranka pozisyonları (yine moment dengelerini etkiler) gibi... bunun gibi bir çok etken var ve bunların sonradan yapılan bir motorda ayarlanması gerçekten imkansıza yakın. çünkü artık eskimiş blok çeliğinin de stabilitesi eskisi gibi değildir. ısınıp soğuma esnasında ısınıp soğumaya karşı bloğun farklı yerleri farklı tepkiler vermeye başlamıştır. sanayide vakit geçirdiyseniz rektefecinin ölçümünde hiç hata çıkmamasına rağmen yağ yakan araçlar vardır ki bu ısındıktan sonra şekli bozulan ovalleşen gömleklerden kaynaklanır ki bu farklı tepkilere bir örnek olabilir. bütün bunlar gözönünde bulunursa çalışan sisteme müdahale etmek çok da akıllıca değil bence. bunlar tamamen kendi düşüncem yani yerinizde olsam müdahale etmezdim. bence motorunuz bu halde çok rahat 280 300k yı çok rahat devirir. Çünkü mazda motoru sonuçta.

Kolay gelsin

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne yaptın abi? açtın mı motoru? :D Keşke burada olsan beleş bir çırağın daha olurdu :D

-19lokma, cırcır, kısa ilave...

-hemen usta :D

Yine de yağ çubuğunu çektiğinde iyice tüttürene kadar bekle derim ama yaparsan da bizi es geçme abi resimleri görmek isterim şahsen.

Kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...