Jump to content

Lantis Gaz Yememe Tekleme ve Devir Dalgalanması


Guest durel
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar şu anda şırnakta görev yapıyorum ve ırak a girebiliriz diye biz komandoların izinleri iptal o yüzden servis yüzü göremiyorum. buradaki ustalarda berbat. çok sevdiğim lantisime geçen yıl komple motor yaptırdım ve şu anda aracım gaz yemiyor 3. vitese zor çıkıyorum ve 4 ü göremiyorum. araç kerkine kerkine gidiyor. bi an bırakın beni yırtarım yolları derken bi an oturyerine diyip bogulacak gibi yığılıyor. bunları yaparken devir saati 2000 ile 4000 arasında gidip geliyor. sinirden neredeyse yakacam arabayı. :kafa: bana yardımcı olacak birileri varmı. aracı şırnakta yaptırmak zorundayım dışarı çıkamıyorum çok sağolun şimdiden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 48
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • NoooFearrrr

    6

  • canbey81

    5

  • agurcan

    4

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Görmeden bir teşhis koymak zor.. Adana'da olsaydınız yardımcı olurdum mutlaka.. Lpg var mı araçta? 100 lerce sebep olabilir.. Tek tek eleyerek başlayalım bi yerden ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar çok sağolun aracın gaz yeme işlemini sanırım hallettim. enjektör boruları çatlamış. şimdilik yaptık ama yenisini bulmam gerekli. şu an tek sorun motorda hafif bi titreme ve gaza basıp ayagını çektiğinde devir  saatinin 800 kalması gerekirken neredeyse stop edecek kadar düşmesi ve tekrardan 800 lere çıkması kaldı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aynı sorun bendede dün meydana geldi devir çok fazla düşüyor sanki duracak gibi oluyor araba hatta bazen stop ediyor sabah bişey yoktu akşam arabayı çalıştırdım yola çıktım bu sorun meydana geldi sorun hem gazda hemde benzinde var bu arada.Eger çözerseniz sorunun ne oldugunu paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
Guest ZAFER TUNA

Buji bobini, hava akışmetresi olabilir ama dendiği gibi görmeden birşey söylemek zor. Bunları benzinde yapıyor demekki ki siz bu kadar sinirlenmişsiniz...

çok doğru teşhis.. % 90 debimetre (hava) 

ateşleme olsa bariz tekliyor derdi. anladığım motorda alıp verme dalgalanma var , sensör havayı okuyamıyor, temizlikle halletmek mümkün vede riskli, ama imkansız değil, tecrübeyle sabit aynı belirtiler için debimetre temizliği sonrası çok iyi sonuç aldık daha önce ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

rolantideki istikrarsızlığın sebebi ..rolanti düzenleyicidendir,,parça sökülüp güzelce temizlendikten sonra aynı olayı tekrar ederse parçanın değişimi gerekecektir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...
Guest sistempro

çok doğru teşhis.. % 90 debimetre (hava) 

ateşleme olsa bariz tekliyor derdi. anladığım motorda alıp verme dalgalanma var , sensör havayı okuyamıyor, temizlikle halletmek mümkün vede riskli, ama imkansız değil, tecrübeyle sabit aynı belirtiler için debimetre temizliği sonrası çok iyi sonuç aldık daha önce ;)

aynı sorun. benzinde dalgalanma. bugun gittiğim usta gaz kelebeğinde ısrar etti.

akışmetre temizliği ile çözülüyorsa yenisini takalım düzelir o zaman. temizlik ile bozan ustalar olabiliyormu. o yüzden mi riskli dediniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynı sorun. benzinde dalgalanma. bugun gittiğim usta gaz kelebeğinde ısrar etti.

akışmetre temizliği ile çözülüyorsa yenisini takalım düzelir o zaman. temizlik ile bozan ustalar olabiliyormu. o yüzden mi riskli dediniz?

gaz kelebeğidir . Gaz kelebeğinin üzerinde rölanti sensörü var o bozuluyor . Akışmetre ile çözülmez.

Ve Temizlerken bozulabiliyor evet :) ben bozdum oradan biliyorum :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

gaz kelebeğidir . Gaz kelebeğinin üzerinde rölanti sensörü var o bozuluyor . Akışmetre ile çözülmez.

Ve Temizlerken bozulabiliyor evet :) ben bozdum oradan biliyorum :D

ankarada bulamadım gaz kelebeğini. sıralı sisteme çevirsek eğer, gaz kelebeği ile bağlantısı olurmu yine. şimdi düz lpg de kullanıyorum. sorun yok. dalgalanma felan yok. sıralıda gaz kelebeği ile bağlantısı olur mu? çünkü benzinde gaz kelebeği ile bağlantılı.bi de diğer 323 lerin gaz kelebeği felan lantise uyum sağlar mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onu bilmiyorum . 626'da mecburen sıralı kullanıyorduk ve gaz/benzin fark etmiyor dalgalanıyordu rölantide. Çok sinir bizucuydu sindi hatırladım da :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

lantisi olan bir arkadaş benzinde gaz kesme problemi için dudocco marka buji kablosu kullanmış sorunu düzelmiş. bilmiyorum diğer bazı arkadaşlar değiştirdiği halde sorunları devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

çözüm önerileri

Lpg li araçlarda ilk çalıştırmada tekleme ve gaz yememe (Çözüm alternatifi)

Geely echo 1.3 comfort aracımız mevcut, 30.000 km de. Aracımıza 7-8 ay önce stefanelli lpg kiti taktırdık, işçilik gayet temiz oldu sorunsuz şekilde kullanıyorduk. Araç ilk çalıştırmada gaz vermeden sorunsuz şekilde benzin ile çalışıyor, tekleme, gaz yememe gibi hiçbir sorunla karşılaşmamıştık.

Bu sorunsuz süreç babamın aracı mersinden adana geely servisine periyodik bakım için götürmesinden sonra başladı, aracın yağ, debriyaj balatası, silecek suyu, fren hidroliği ve hatırlayamadığım birkaç işlemi yapılmış.

Babam yolda pek duyulmayan bir yerden yakıt almış. Neyse araç geldi dışarı çıkmak için araca bindim gaz vermeden aracı çalıştırmak istediğimde çalışmadı 3 saniye kadar marş yapıp bıraktım, bu sefer gaz vererek çalıştırmayı denedim zorda olsa çalıştırdım. Ancak araç rölantide tekliyordu gazı bıraktığımda sanki stop edecek gibiydi, araç 15-20 saniye sonra gaza geçtiğinde bu sorun düzeliyordu. Stefanelli servisine götürdük kontrol ettiler kitte bir sorun olmadığını bildirdiler.

Yakıttan şüphelenip bilindik bir markadan depoyu yarıya kadar doldurdum, bir miktar gazda aldım ancak aracı yine gazla çalıştırdım sorun devam etti, motordaki çekişin düşüşüde hissedilmeye başlamıştı.

Bu sabah durum dahada berbat bir hal aldı, 2 kez gaz vererek arabayı zor bela çalıştırabildim, araç yine her zamanki gibi tekliyordu bu sefer kötü olan taraf araç artık gazda yemiyordu, gazı köklememe rağmen 2 bin devir üstüne çıkamıyordu araç, gaza geçince yine düzeldi.

Bunun üzerine lpgyi kapattım, benzine geçtim aracı rolantide 10 dakika kadar çalıştırdım ara sıra 2 bin devire kadar gaz verip çektim, 10-15 km kadar benzinle yolculuk ettim, deneme amaçlı müsait bir yerde motoru durdurdum biraz bekleyip tekrar çalıştırdım araç gaz vermeden anında çalıştı ve tekleme olayıda bitmişti, motor çekişi eski haline gelmişti. Bir süre daha benzinle sürüş yaptım eve geldim motoru durdurdum, 1-2 dakika sonra tekrar çalıştırdım yine tek seferde gaz vermeden çalıştı ve tekleme yapmadı.

Normalde lpg kitini taktırırken usta bize şöyle demişti. ''Ayda 1 kez 15 - 20 km lpgyi kapatıp benzinle sürüş yapın motor ara sıra benzin görsün''

Biz pek uygulamıyorduk bunu ve sonunda başımıza gelince uygulama fırsatım oldu ve şimdilik bu sorunu çözdüm. Tabiki her araçta ve kitte bu sorun böyle çözülecek diye birşey yok ama sorunu çözemeyenler bu şekilde bir uygulama yapabilir, sonrasındada ayda bir ustamızın önerdiği şekilde bunu sürekli hale getirebilir.

Çözüm: 1

sorununuz gaz ayarının düzgün olmaması nedeniyle ( muhtemelen fakir karışım algısı yaratması ) aracın ecu'su benzinde aşırı zengin çalıştırmaya çalıştırması ve bu yüzden aracın benzin boğulması.Heleki sabah ilk çalıştırmada motor soğuk olduğu için bu zengin karışımı yakamaması.Siz bir süre benzinde kullanarak bozulan benzin haritasını geçici olarak düzeltiyorsunuz ama bu geçici bir çözüm.Uzun vadede yanlış ayardan dolayı aracınız zarar görebilir ( sübaplar,katalizör özellikle). İsterseniz aracınız benzinde teklemeye başladığında akü kutup başını çıkarıp 2-3 dakika bekleyip takın.Düzeldiğini göreceksiniz. Ama geçici tabiki. Tek çözüm iyi bir ayar.

Çözüm 2:

Shellden tekrar benzin aldım, 350 ml kadar enjektör temizleyici ekledim depoya, gazı sonuna kadar bitirdim başka bir istasyondan farklı marka gaz aldım ve sorunum çözüldü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

usta çok ucuz ya. ben istanbuldan 450 tl ye buldum. bunu hemen alayım o zaman.

yanlız bunların 3 fiş girişli ve iki fiş girişli olarak değişiyormuş. istanbuldan öyle dediler.

yanlız kullanılmış ama bu. zaten çıkma oluyor bu herhalde. çünkü resimde görülen araçtan çıkarmışlar sanırım. avrupadaki pert araçlar ancak bu kadar hasar görüyor herhalde.

saol usta değerlendirecem inşALLAh

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

evet beyler. benzinde gaz yememe, tekleme sorunlarını çözen kişilerden alıntı yaptım. kesinlikle parça değişimine gitmemişler. hemen sıralıyorum:

1 Enjektorler ters takılmış ve kirlenmiş. enjektorler düzeltilip, temizlenince sorun çözüldü.

2 Benzinde teklese bile 200-300 km benzinde kullanıp, lpg ye almadan lpg ayarı yaptırmakla sorun çözülmüş.

3 WUTH adli katkı maddesini yarım depodan biraz fazla benzine katmak. (bunu biri denemiş ve hemen çözüme kavuşmuş. ama bazılarının ki devam ediyor. her araçta olmuyor. denemek isteyen denesin)

4 Gaz memelerinin motora uygun kullanılmaması, yanlış meme takılması sonucu bu sorunla karşılaşılıyor ve doğru meme takıldığında düzeliyor.

5 benzini çeyrek depodan daha aşağı düşürmemek.

6 benzin pompa ağrızası

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Çeyrek depo benzin olmasıyla, lpg'deki teklemenin ne alakası olabilir ki? Çok ilginç, çok şaşırdım resmen ama denemeye değer..en azından işe yaramasa bile paran boşa gitmiyor, benzin olarak depoda duruyor  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...