Jump to content

Akü Takviyesi Hakkında


kursadnart
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bizim araçlarda akü takviyesi yapmak (takviye yapılan yada yapan araç olmak) konusunda kullanım kılavuzunda : Önerilmez diye bir ibare var mı? Yada doğru bir paralel bağlantı ve detaylara (artı uç artıya, eksi eksiye kalın ve kaliteli kablo, akü özelliklerinin aynı olması, takviye yapan aracın çalışır durumda ve aydınlatmaların, radyonun ve klimanın kapalı olması gibi..) ilave bir görüş var mı?

Yada akü takviyesinin zararı olup oşmadığı, bu konuda kötü tecrübe yaşanmış olaylar varmı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben artı ucu artıya, eksiyi ise şasiye bağlayarak yaparım. Öyle öğrendim. Bu aracım da dahil önceki araçlarımda çok yapmışlığım vardır. Hem kendi aracımı çalıştırmak hem de başka bir aracı çalıştırmak için ve bugüne kadar bir sorun yaşamadım. Hatta araç yokuş aşağı park halinde bile olsa kesinlikle vurdurarak çalıştırma yoluna gitmez, takviye bağlantı ile çalıştırırım. Katalitik konvektöre vurdurarak çalıştırmanın büyük zarar verdiğini biliyorum. Bu nedenle iyisinden bir takviye kablosu hep bulunur bagajımda.

Bir de şu var ki elektriği veren araç çalışır durumda olmalı diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bitmiş durumda olan bir aküye takviye yapmanın herhangi bir mahsuru yoktur.yalnız burada dikkat edilmesi gereken hususlar var. takviye kablosunun kesitinin yeterli kalınlıkta ve bağlantı elemanlarının(krokodil dediğimiz kıskaçlar) sıkı bir şekilde kutup başlarını kavraması gerekiyor ve tabiki bağlantı da artı kutup artı kutba ,eksi kutup eksi kutba bağlanması gerekiyor.(takviye kablosu uçlarını birbirine değdirmeyiniz).bu yazdıklarım, akü bitiş nedeni açık kalan ışıklar veya teyp falan gibi durumlar için geçerli.araçta elektrik tesisatında olası bir kısadevre veya yanık kablo kokusu falan alıyorsanız    takviye yapıp yakın bir servise gitmeyi denemeyin.bu durumda yapılacak en iyi şey aracı çektirmektir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Merhaba Arkadaşlar,

Aracımın Farlarını Açık Unutmuşum, Dolayısıyla Akü Boşalmış Ve Bir Arkadaşın Aracından Takviye Yaptık Çalıştı. Fakat Daha Sonra Şunu Farkettim Ki Arabam İlk Seferde Kilitlenmiyor Ve Açılmıyor. Yani Kumandadan Kilit Tuşuna Basıyorum Kapılardan Kilit Sesi Geliyo Ama Kilitlenmiyor, Ard Arda İki Kez Hızlıca Basınca Açılıyor Ya da Kilitleniyor... Ne Olmuş Olabilir, Nasıl Düzeltilir Lütfen Yardım Edin, Sinirlerim Bozulmaya Başladı...

Araç Mazda 3 2005 Model 1.6 AT Dynamic.

Şimdiden Hepinize Vereceğiniz Cevaplar İçin Teşekkür Ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yani en basit bence servise götürmelisin abi. orda aklıma gelen ilk şey bilgisayara bağlayabilirler sistemle ilgili bi karmaşıklık olmuş olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaşlar,

Aracımın Farlarını Açık Unutmuşum, Dolayısıyla Akü Boşalmış Ve Bir Arkadaşın Aracından Takviye Yaptık Çalıştı. Fakat Daha Sonra Şunu Farkettim Ki Arabam İlk Seferde Kilitlenmiyor Ve Açılmıyor. Yani Kumandadan Kilit Tuşuna Basıyorum Kapılardan Kilit Sesi Geliyo Ama Kilitlenmiyor, Ard Arda İki Kez Hızlıca Basınca Açılıyor Ya da Kilitleniyor... Ne Olmuş Olabilir, Nasıl Düzeltilir Lütfen Yardım Edin, Sinirlerim Bozulmaya Başladı...

Araç Mazda 3 2005 Model 1.6 AT Dynamic.

Şimdiden Hepinize Vereceğiniz Cevaplar İçin Teşekkür Ederim.

Forumda, böyle bir sorunla karşılaşmış ve çözmüş bir arkadaşımız vardı hatırladığım kadarıyla, şu an bulamadım konuyu. Biraz araştırırsanız, çözümü forumda bulabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Akü takviyesinin doğru yapıldığı, aynı voltta vede amperde akü olması kaydıyla bir sorun oluşması olası değil en azından ben bu güne kadar böle bişey duymadım lakin akünün tam boşalmış olması elektronik araçlarda hatalara sebep olabiliyor, yani enerjinin hiç kesilmemesi gereken bir aksam hata verebiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Edirne'de Yaşıyorum Ve Malesef En Yakın Servis Çorlu, Çalıştığım İçin de Gidemiyorum Bi Yere :( Biraz Bekleyin Kendiliğinden Çözülür Diyen Var, Sizin Gibi Servise Git Diyen Var, Kaldım Arada... Kullanma Kılavuzunda Çift Kilitleme Diye Bir Olay Var, Onunla Alakası Olabilir Mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Edirne'de Yaşıyorum Ve Malesef En Yakın Servis Çorlu, Çalıştığım İçin de Gidemiyorum Bi Yere :( Biraz Bekleyin Kendiliğinden Çözülür Diyen Var, Sizin Gibi Servise Git Diyen Var, Kaldım Arada... Kullanma Kılavuzunda Çift Kilitleme Diye Bir Olay Var, Onunla Alakası Olabilir Mi ?

kutup başlarını söküp 30 saniye kadar bekledikten sonra tekrar takın , bi ihtimal düzelebilir, bazı araçlarda işe yarar , birde lpg li araç kullanan arkadaşlar akü bitmesi veya takviye yaparlarsa lpg ayarlarını kontrol ettirmekte fayda var ayarlar bozulabiliyor....
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kutup başlarını söküp 30 saniye kadar bekledikten sonra tekrar takın , bi ihtimal düzelebilir, bazı araçlarda işe yarar , birde lpg li araç kullanan arkadaşlar akü bitmesi veya takviye yaparlarsa lpg ayarlarını kontrol ettirmekte fayda var ayarlar bozulabiliyor....

Teşekkür Ederim Hocam, Bi İki Gün Bekleyip Deneyeceğim, Sonuçları Burdan Yazarım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Servisle Görüştüm, Kapıların Kodlanması Gerektiğini Söylediler Ve Ücretsiz Halledeceklerini Söylediler, Artık Yolum Düştüğünde Gideceğim :).. ilgilenen Arkadaşlara Teşekkür Ederim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açıkçası Şimdi İçim Daha Rahat, Servise Gittiğimde Çözüleceğini Biliyorum...

İçin hep rahat olsun, otomobiller için çözülemeyecek hiç bir sorun yoktur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 yıl sonra ...

Acaba kaç amperlik kablo kullanmalı? Ya da bakır kablo kesiti minimum ne olmalı? 

Piyasada 400-600-1000 diye satılan kablolar var. Pek güvenmiyorum açıkçası. Kesit alanı benim için daha önemli. Sizce kaç olmalı? 

Bir de akü akım verirken maksimum kaç ampere kadar verebiliyor. 60ah’lik bir akü tam kapasitede 1000 amper verebilir deniyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...