Jump to content

Turbo Arızası Nasıl Anlaşılır


Guest drcnd
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

turbo arızasını nasıl anlarız.benim mazda3 ilk zamanlar daha bi ataktı sanki.özellikle 1.5 devirden sonra şahlanıodu aynı gaz pedalı seviyesinde.herhangi bir arızası(ışık) da yok.bi de yeni kullanıcı olduğumdan mı nedir bilmem ama ışıklardan kalkarken sanki arkamdaki herkes iyi dileklerini sunuyor bana:)1. vites zaten yavaş kalıo , ikiye takınca da biraz geç alıo gazı sanki.aracım 115 ps lik dizellerden.hep böyle midir bu araçlar.bi de bizim bi zamanlar vw transporter vardı.onda turbo çalışınca rüzgar gibi bi ses geliodu bizim araçlarda gelmio mu bi ses başından beri alamadım da.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim kontrol etçeğim bişi değil di mi.cahilliğime bulun ben yeni kullanıcıyım dda :Dserviste ise beklemek zorundayım yakında konyaya gidecem inşallah burda servis yok çünkü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi benim yaş küçük ama merak fazla.turbodan ses gelmemesi iyi gelirse s.çt.k demekdir.3500 ila 5000 tl civarı felan aynı araba bende var ve benim böyle bir problem yok evet 1.vites ağır ama 2. vites topukluyor,tutamıyorum ben shell vpower dizel gtl+ kullanıyorum diğerlerine nazaran biraz pahalı ama çok iyi bide hava filitresinin yanında mazot filitresi veya kartuş diyolar sanırım onada bir baktır.petrol ofisindende uzakdur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

turbo arızasını nasıl anlarız.benim mazda3 ilk zamanlar daha bi ataktı sanki.özellikle 1.5 devirden sonra şahlanıodu aynı gaz pedalı seviyesinde.herhangi bir arızası(ışık) da yok.bi de yeni kullanıcı olduğumdan mı nedir bilmem ama ışıklardan kalkarken sanki arkamdaki herkes iyi dileklerini sunuyor bana:)1. vites zaten yavaş kalıo , ikiye takınca da biraz geç alıo gazı sanki.aracım 115 ps lik dizellerden.hep böyle midir bu araçlar.bi de bizim bi zamanlar vw transporter vardı.onda turbo çalışınca rüzgar gibi bi ses geliodu bizim araçlarda gelmio mu bi ses başından beri alamadım da.

Turbonuz arızalıysa arabanız köfte pişiriyor gibi duman atmaya başlar(mavimsi)

turbo çalışırken karakterine bağlı olarak envayi çeşit ses çıkarır normaldir genelde rüzgar sesi gibi bir ses verir,metalik bir ses yoksa sürtme sesi gibi bence bir sorun yok,araç güçten düştü diyorsanız yakıt,hava filtresi ve boost kaçaklarına bakılmalı(turboya giden hortumların kelepçelerine vs bakılmalı) ama en garantisi servise bir gösterin aklınızda soru kalmasın,eğer arızalıysa hiçte öyle 3-5 bin liralık bir durum değil turbonuzu söktürür sanayideki turbo revizyoncularına götürür yaptırırsınız duruma göre 300ile 900 tlmax(içi komple değişirse) bir masraf olur araca binmeye devam edersiniz mutlu mesut

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

en son bp den aldım ultimate dizel ondan sonra böyle performansı düştü.1.5 devirden sonra coşuodu araba ama şimdi gitmio öle seste gelmio öyle rüzgar gibi.hocam napıım ya burda shell yok ki.kısa zaman sonra konyaya gitçem arıza yapmadan girsem bari.bi de geçen gün cam suyu bitti ama göstergede çıkmadı ya:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Drcnd, arabani alali 1,5 ay ancak olmus. Yakit kaynakli sorunu bir kenara birakirsak, turbonun arizalanma ihtimali bu surecte cok cok cok dusuk bir ihtimal. Arizalanmasi icin berbat bir yakit almis olman gerekir. Fakat maalesef ulkemizde yakit konusu cok ciddi bir sorun. Ornegin Shell diyorsun bayiden bayiye bile kalite degisiyor, artik saticinin vicdanindasin. Isin dogrusu bp bu konuda en basarili sirketlerden birisi ama seninki bp`den sonra basina gelmis. Yine de, Mazda`nin da sahip oldugu PSA dizel motor cok kolay yakittan etkilenmez. Hatta Fransizlar abartarak PSA`lar icin camur koy gider derler. Konya veya Ankara`da akli basinda bir servise ugraman gerekli.

Arabanin gitmemesini hemen Turbo`ya baglama,  basit farkli sebepleri de olabilir. Mesela esimin 308`i bir ara at arabasina donmustu. Araba 100.000`de oldugundan turbo gitti diyordu, bir ustaya goturdum;  basit iki sebep buldu 20 TL ye isi hallettim. Birincisi, turboyu besleyen hava kanali hic temizlenmediginden %80 oraninda tikanmisti, onumde soktu usta, icinden cikanlara inanamadim. Yani Turbo`ya hava gitmiyormus. Ikincisi de FAP %60-65 oraninda tikanmisti. Bu durum daha cok kotu yakittan olurmus, motor rahat egzost yapamadigindan cekmiyormus. FAP`i temizlemek icin otobanda 10-15 dakika kadar surekli 4000 devirde gittim ve FAP %5`e kadar temizlendi. Araba adeta hayata tekrar dondu. Bu tip basit sorunlar da olabilir demek istiyorum.

Yepyeni arabanda boyle seyler olmasi uzucu ama cozumsuz problem olmadigini da unutma, yeterki adam gibi bir usta veya servis bul. Ankara`ya gelirsen burada tanidik Mazda yetkili servisine sorar baktirabiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

orbitus abi içimi rahatlattın var ya :)teşekkür ederim uzun uzun yazmışsın.valla ben de dört gözle bekliorum konyaya gitmeyi.konyadaki mazda servisi hakkında bir bilgisi var mıdır acaba  sizin tanıdık servisin, öyle ise benim için öğrenir misiniz mazdaya uğradığınızda.teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fotifoti kardeşime katılıyorum. Programını biraz zorla ve Erzincan'dan Ankara'ya uğra öyle geç Konya'ya derim. Meb Başayar da tanıdıklar var, tanıdık olmasa bile düzgün prensipli bir servis. İşi kökünden hallet, zira servis servise kefil olmaz. Daha sonra Ankara'dan Konya'ya geçersin, hatta sorun düzeldikten sonra Konya makasından Konya'ya doğru arabayı vurduğunda o dümdüz yolda arabanın gücüyle bütünleşip keyiften uçarsın. Tabii dikkatli ve tedbirli kullanmak şartıyla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim kontrol etçeğim bişi değil di mi.cahilliğime bulun ben yeni kullanıcıyım dda :Dserviste ise beklemek zorundayım yakında konyaya gidecem inşallah burda servis yok çünkü.

hocam erzurum yakın sayılır. erzuruma Yılmaz Yılmazlara gidebilirsin. iyi servis olduğunu duymuştum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...