Jump to content

323 Astina GT 1.8L Motor Modifiye


Dude
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar.

Yakın zamanda almayı planladığım Astina GT'ye motor modifiyesi için biraz araştırma yapıyorum.

Performans buji ve buji kabloları

Haifif ve dayanıklı forged piston

4-1 Header

Hava filtre kiti

Short Shifter

Hafif Wolant

Silikon hortumlar

vs. vs.

4-1 Header, güzel bir ses vermesinin öncesinde motordaki gazı orjinal manifolddan daha geniş kanallar yoluyla daha iyi dışarıya atabilmesi ve ısıyı azaltması için oldukça verimli olduğu için uygulamayı düşünüyorum. eBay'de uyumlu header buldum. Türkiye'de bir kaç imalatçıya sorup fiyat karşılaştırmasından sonra hangisini alacağıma karar vericem.

Hava filtre kiti ise yine headerdaki gibi ses çıkartsın diye değil motorun gazı dışarıya rahat bir şekilde çıkartmasını sağlamışken içeriye de daha rahat, daha soğuk ve temiz hava almasını sağlamak gerekir. Bunun için de bir sürü kit mevcut. Bu uygulamayı da, orjinal silikon hortumları çıkartıp krom borularla pürüzsüz yüzeyden dalgalanma yapmadan havanın geçmesini sağlayan bir sistemle uygulayacağım.

yine eBay'de araca uygun short shifter yani kısa vites kolunu buldum. Bu vites aralıklarını kısaltmıyor yalnız. Sadece vites kolunun hareket mesafesini azaltarak daha kısa aralıklarda daha hızlı vites değişimleri yapılmasını sağlıyor.

Silikon hortum ve bağlantılar ise motorun radyator vs. gibi siyah çirkin ve eski hortumlarını mavi ya da kırmızı renkli yeni daha iyi hortumlarla değiştirmek. Görünüm harcinde performansında diğer işlemler gibi etkisi yok. Sadece ısıyı daha fazla abzorbe ederek motorun hararetini biraz daha azaltır diye tahmin ediyorum.

Hafif wolant'larla ilgili bir çok şey okudum ve vaz geçtim.

Bunun haricinde esas öğrenmek istediğim konular:

Performans buji kablosu olarak eBay'de bayağı bir baktım. Sadece NGK diye bir markanın mavi renkli kablolarını bulabildim. Çok da bilgi bulamadım açıkçası bu konuyla ilgili. Daha iyi hangi markanın uyumlu kablolarını bulabilirim? Türkiye'de bulabilir miyim?

Forged piston olarak sadece '98'e kadar olan modellerinkini bulabildim. '99 ve üzerine uyumlu olanları bulamadım.

Bu aracın piston ölçülerine uygun Forged piston ve gömlek mevcutmudur? Türkiye'de bulunabilir mi? Hangi markaya bakmalıyım?

Aracın dışını da eğer getirtebilirsem tamponları ve maşpiyeleri bu şekilde yapmak istiyorum

Canım ülkeme gelmeye Familia Sport 20. Araç 2.0 (1991cc) 140hp 4WD

mazda_familia_sport20_img_23307.jpg

mazda_familia_sport20_img_23308.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok ekstrem kalıyor ya :) 99 astina için piston  :fiuw:

Extrem olan ne?

Merhabalar.

Yakın zamanda almayı planladığım Astina GT'ye motor modifiyesi için biraz araştırma yapıyorum.

Performans buji ve buji kabloları

Haifif ve dayanıklı forged piston

4-1 Header

Hava filtre kiti

Short Shifter

Hafif Wolant

Silikon hortumlar

vs. vs.

4-1 Header, güzel bir ses vermesinin öncesinde motordaki gazı orjinal manifolddan daha geniş kanallar yoluyla daha iyi dışarıya atabilmesi ve ısıyı azaltması için oldukça verimli olduğu için uygulamayı düşünüyorum. eBay'de uyumlu header buldum. Türkiye'de bir kaç imalatçıya sorup fiyat karşılaştırmasından sonra hangisini alacağıma karar vericem.

Hava filtre kiti ise yine headerdaki gibi ses çıkartsın diye değil motorun gazı dışarıya rahat bir şekilde çıkartmasını sağlamışken içeriye de daha rahat, daha soğuk ve temiz hava almasını sağlamak gerekir. Bunun için de bir sürü kit mevcut. Bu uygulamayı da, orjinal silikon hortumları çıkartıp krom borularla pürüzsüz yüzeyden dalgalanma yapmadan havanın geçmesini sağlayan bir sistemle uygulayacağım.

yine eBay'de araca uygun short shifter yani kısa vites kolunu buldum. Bu vites aralıklarını kısaltmıyor yalnız. Sadece vites kolunun hareket mesafesini azaltarak daha kısa aralıklarda daha hızlı vites değişimleri yapılmasını sağlıyor.

Silikon hortum ve bağlantılar ise motorun radyator vs. gibi siyah çirkin ve eski hortumlarını mavi ya da kırmızı renkli yeni daha iyi hortumlarla değiştirmek. Görünüm harcinde performansında diğer işlemler gibi etkisi yok. Sadece ısıyı daha fazla abzorbe ederek motorun hararetini biraz daha azaltır diye tahmin ediyorum.

Hafif wolant'larla ilgili bir çok şey okudum ve vaz geçtim.

Bunun haricinde esas öğrenmek istediğim konular:

Performans buji kablosu olarak eBay'de bayağı bir baktım. Sadece NGK diye bir markanın mavi renkli kablolarını bulabildim. Çok da bilgi bulamadım açıkçası bu konuyla ilgili. Daha iyi hangi markanın uyumlu kablolarını bulabilirim? Türkiye'de bulabilir miyim?

Forged piston olarak sadece '98'e kadar olan modellerinkini bulabildim. '99 ve üzerine uyumlu olanları bulamadım.

Bu aracın piston ölçülerine uygun Forged piston ve gömlek mevcutmudur? Türkiye'de bulunabilir mi? Hangi markaya bakmalıyım?

Aracın dışını da eğer getirtebilirsem tamponları ve maşpiyeleri bu şekilde yapmak istiyorum

Canım ülkeme gelmeye Familia Sport 20. Araç 2.0 (1991cc) 140hp 4WD

mazda_familia_sport20_img_23307.jpg

mazda_familia_sport20_img_23308.jpg

Dostum piston olarak Wiseco kullanabilirsin BP ve FS serisi motorlar için uygun kitleri var,kendi sitesindeki kataloğunda ölçülerine kadar bilgi var (Çap,strok vs.)

Buji kablosu olarak MSD tavsiye ederim (Summit'in sitesinden çok rahat getirtebilirsin) artı NGK'nın ebay dahil pek çok sitede sürüyle ürünü var bizim arabalarla uyumlu olan,birde laserline yada iridium bujilerle desteklersen muhteşem olur..

Hafif volan eğer pro. kalkış yapmıyorsan ve bronz yada stage 2/3 twinplate debriyajla desteklemiyorsan gereği yok..

Body olarak bunu bire bir yaptırabilirsin,Adana'da sana yardımcı olabilirim bu konuda ;)

Kolay gelsin şimdiden...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok ekstrem kalıyor ya :) 99 astina için piston  :fiuw:

Extrem olan bir şey yok esasında bu yazdıklarımda. Pistonlar hafif ve dayanıklı olması açısından bana kalırsa ilk önce yapılması gereken şey eğerki beygir arttırma işlemleri yapılıcaksa. Bir çok kişi direk olarak egzantirikten dalıyor ve sonu hazinle bitiriyor. Ya kaputunda bir delik ya da en iyi ihtimal bir bombe =)

Arkaşlar slm.1800cc ve 1500cc Famila 0-100km hızlanması normal şartlaarda kaç saniye?

Benim '98 Practica varken internetten okuduğum verilere göre 10.7'ydi yanlış hatırlamıyorsam. 1.500cc ve 89hp güç. Headera benzer yapıda olan emme manifoldununda katkısı çok. Kilodan ve Twincam (Çift egzantirik (16Valf)) olamasının verdiği bir avatajı var. Sedanlarının da ondan aşşağı kalır yönü yoktu. Fakat '99 ve '22'lerede kullanılan 1.500cc motor farklı bir motor ve aynı performansta değil. Ben bir tane 1.5 Astina kullandım hiç mi hiç zevk vermedi. Motor zannedersem 80hp filan. Yokuşta 2. viteste oldukça seri gidebiliyordum Practicayla ama kliması 2 derece açık olan Astina 1. viteste oldukça zorlandı. Ama ilginçtirki 1.800cc '99 ve üzeri kasaların motorlar 122hp motor gücü yere veriri ise 116hp.

Yapmak istediğim işlemler le dereceli egzantirik harici tahminen 140hp'ye yakın bir güç elde edebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum piston olarak Wiseco kullanabilirsin BP ve FS serisi motorlar için uygun kitleri var,kendi sitesindeki kataloğunda ölçülerine kadar bilgi var (Çap,strok vs.)

Buji kablosu olarak MSD tavsiye ederim (Summit'in sitesinden çok rahat getirtebilirsin) artı NGK'nın ebay dahil pek çok sitede sürüyle ürünü var bizim arabalarla uyumlu olan,birde laserline yada iridium bujilerle desteklersen muhteşem olur..

Hafif volan eğer pro. kalkış yapmıyorsan ve bronz yada stage 2/3 twinplate debriyajla desteklemiyorsan gereği yok..

Body olarak bunu bire bir yaptırabilirsin,Adana'da sana yardımcı olabilirim bu konuda ;)

Kolay gelsin şimdiden...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne demek,yardımcı olabildiysek/olabileceksek me mutlu.. ;) Mazda'nın 1.8 ürün gamındaki motorlar mühendisliğinin ve dayanıklılığının tavan yaptığı motorlardır.. Her türlü modifikasyon ya da bakım/onarım vb konularda yardımlaşabiliriz,elimden geldikçe yardımcı olurum. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...