Jump to content

BRC hakkındaki Sorularınızı Sorabilirsiniz.!


FarukSevgili
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Benim merak ettiğim bir bilgi var .

Mazda3 veya Mazda6 da LPG ile en uzun süre problemsiz kullanılmış araç şu anda kaç bin km dir LPG lidir ?

Bende merak ediyorum  +1

stilock/Mazda3 impressive A/T

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 88
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    12

  • NoooFearrrr

    15

  • FarukSevgili

    36

  • stilock

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Bende merak ediyorum  +1

stilock/Mazda3 impressive A/T

Km lerini merak edip takip etmedim ama Garantisi bitmiş bir sürü araç var, hepside mutlu bir şekilde geziyorlar  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Km lerini merak edip takip etmedim ama Garantisi bitmiş bir sürü araç var, hepside mutlu bir şekilde geziyorlar  :)

Bu kadar önemli bir bilgiyi bence bir şekilde elde etmesi lazım BRC'nin.  Özellikle bu marka ile ilgili yaşanmış ve yaşandığı söylenen birçok "40 - 50.000 km de sübap değişimi gerektiriyor" sözü varken.

Bir firma bu kadar yatırım yapıyorsa bu soru işaretlerini de bence gidermeli.

Bu tarz biraz havada kalan cümlelerle kimse ikna edilemez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu kadar önemli bir bilgiyi bence bir şekilde elde etmesi lazım BRC'nin.  Özellikle bu marka ile ilgili yaşanmış ve yaşandığı söylenen birçok "40 - 50.000 km de sübap değişimi gerektiriyor" sözü varken.

Bir firma bu kadar yatırım yapıyorsa bu soru işaretlerini de bence gidermeli.

Bu tarz biraz havada kalan cümlelerle kimse ikna edilemez.

BRC kendi topiğinde (www2a-lpg.com  Forum) bunlardan bahsediyor,

Honda ile bağlantı yaptı sıfır araçlara montaj yapıyor, Ben donanımhaber de boy boy yazıyorum, Siz duymamışsanız araştırmadığınız anlaşılıyor.

BRC 2a müh kurumsal bir firmadır ve askıda sözler vermez, + olarak sizin aracınıza montaj yapıldığında aracınız 25.000 tl ye sigortalanmış oluyor.

Saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Km lerini merak edip takip etmedim ama Garantisi bitmiş bir sürü araç var, hepside mutlu bir şekilde geziyorlar  :)

Madem bir bilgi var yukarıdaki cümleyi yazmak yerine bu bilgiyi bizimle paylaşmanız gerekir.

Ayrıca kimseyi bilip bilmeden suçlayamazsınız. Honda ile yapılan antlaşma Honda'yı bağlar. Onların motor yapısı ayrı Mazda'nın ki ayrıdır. Onları örnek göstermeniz çok anlamlı değil.

Donanım Haber'i çok sık takip etmem. Malum Mazda bölümünde çok mesaj yoğunluğu yoktur ama bu siteyi kurulduğundan beri takip ediyorum. Bu da muhtemelen sizin karşılaştığınız Mazda problemlerinden çok daha fazlası ile karşılaştığım anlamına geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amacım bilgilendirmek olduğu için yazıyorum.

Ben sorun yaşandığını biliyorum ve bunu BRC de biliyor, Bu yüzden AR GE merkezi kuruldu ve milyon dolarlar harcıyarak bu tesisi kurdu, Günümüz araçları artık EURO 5 standardında üretiliyor ve hondanın yeni motorlarıda EURO 5 yani subapları sizin subaplarınızla aynı.

Honda anlaşmasına gelince japon ve Türk otomotiv mühendisleri demo yaptığımız araçları kullanarak, test ederek, kullanılan motorları belli km lerde açarak ve sonucu görerek LPG li araç üretilmesine karar verdiler.

Bunun yanında, bazı hassas sübap yapısına sahip araçlarda, eğer LPG kalibrasyon ayarı düzgün yapılmazsa uzun süreli araç kullanımlarda sorun çıkmaktadır.

Yeni sıralı sistem araçlarda ilk çalıştırma her zaman benzinle olmaktadır. Aracın marşına basıp, hiç mola vermeden 8-10 saat araç kullanımlarında, aracın soğutma devresinde yetersizlik veya uygun olmayan termostat varsa, birde LPG kalibrasyonu fakir ise 25.000-30.000 km lerde sübap sorunu yaşanabilir.

Bunun önlenmesi için bu tür kullanıcılara özel ayarlar yapılması veya TUNAP gibi koruyucu katkı maddeleri kullanılması gerekmektedir. BRC nin proğram menüsünde bulunan VSR sistemi de aktif edilerek subap soğuması sağlanır.

Bence bir araştırmacı olarak bu VSR sistemi nedir diye bir soru sormalıydınız :)

Vaktim yetmediği için bu soruyu sizden aldıktan sonra yarın devam ederim iyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araştırmadan ne olduğunu tahmin ettim ki doğru da çıktı.

Yüksek veya istenilen devirde araca benzin de vererek sübapların soğutulması sağlanıyormuş bu sistem ile ki yeni veya çok farklı bir şeymiş gibi lanse ettiğiniz şey bundan 3 sene önce eski aracıma taktırdığım Romano Kit'te de mevcuttu.  Biraz daha geliştirilmiş hali olabilir ama sonuç olarak benim sorumu yanıtlamaktan uzak.

Ben çok basit bir soru soruyorum ve somut bir örnek istiyorum.

Mazda3 veya Mazda6'ya yapılmış uygulamalarda sübap problemi yaşanmadan kaç km gidildiğine dair bir örnek mevcut mu ?

Yukarıda bir sigortadan bahsettiniz. Diyelim ki BRC taktırdık ve araç 3 sene sonra 50.000 km de sübap arızası çıkarttı ki yaklaşık 2.000 TL maliyeti var.

Bu masraf karşılanacak mı ?

Karşılanacaksa ne şartlarda karşılanacak ?

Tamir işlemleri belirli yerlerde mi yaptırılabilecek yoksa yetkili serviste yaptırılmasına izin verilecek mi?

Eminim bu soruların cevapları bir çok kişinin aklındaki soru işaretlerini giderecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg konusu üzerinde çok tartışıldı gerçekten bu konuda somut örnekler olması lazım ki hepimiz anlayalım ve inanalım.eminim benim gibi forumdaki bütün arkadaşlar tatmin edici somut bir cevap bekliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araştırmadan ne olduğunu tahmin ettim ki doğru da çıktı.

Yüksek veya istenilen devirde araca benzin de vererek sübapların soğutulması sağlanıyormuş bu sistem ile ki yeni veya çok farklı bir şeymiş gibi lanse ettiğiniz şey bundan 3 sene önce eski aracıma taktırdığım Romano Kit'te de mevcuttu.  Biraz daha geliştirilmiş hali olabilir ama sonuç olarak benim sorumu yanıtlamaktan uzak.

Ben çok basit bir soru soruyorum ve somut bir örnek istiyorum.

Mazda3 veya Mazda6'ya yapılmış uygulamalarda sübap problemi yaşanmadan kaç km gidildiğine dair bir örnek mevcut mu ?

Yukarıda bir sigortadan bahsettiniz. Diyelim ki BRC taktırdık ve araç 3 sene sonra 50.000 km de sübap arızası çıkarttı ki yaklaşık 2.000 TL maliyeti var.

Bu masraf karşılanacak mı ?

Karşılanacaksa ne şartlarda karşılanacak ?

Tamir işlemleri belirli yerlerde mi yaptırılabilecek yoksa yetkili serviste yaptırılmasına izin verilecek mi?

Eminim bu soruların cevapları bir çok kişinin aklındaki soru işaretlerini giderecektir.

İşte böylece kendi analizinizi yapmış oldunuz :)

Siz önyargılısınız sorarak öğrenmek yerine sürekli tenkid ediyorsunuz,

Ben şimdi size müşterilerimle görüşerek km yazsam onlarada inanmazsınız :(

Bu yüzden size kullanıcı telefonlarını PM atacağım müşterilere sorarak birebir bilgi alabilir hatta merak ettiğiniz tüm soruları sorabilirsiniz kendilerine.

Sigorta konusuna gelince''garanti süresince sigortalısınız'' Yani 2 yıl yada 100.000 km.

Sizin bahsettiğiniz yüksek devirde benzine geçme konusuna gelince;

Eskiden gaz yetişmediğinde araçlar benzine geçerdi yüksek devirlerde,

Şimdi ise teknolojik olarak bir gereklilik olduğu için aracınız yüksek devire ve belli bir MAP basıncı ve devir  aralığında aracınıza %80 LPG-%20 benzin göndererek bu soğutma işlemi yapılır.

Önerdiğimiz değerler ile VSR nasıl işleyecek; Burada yazılan minimum değerlerin üzerine çıkıldığı zaman sürekli %20

benzin gönderme işlemi olmayacak ayrıca gönderilen benzin miktarı kadar sistem LPG den kısıtlamaya gidecektir. Gaz

pedalına yüklendiğimiz zaman Map 500 mb’ı devirde 3000 d/d yı geçmiş ise sistem o anda TON InjP kutucuğunda

gördüğümüz ideal hava yakıt karışımı için Benzin ECU’nin hesapladığı değerin %20 kadar TON VSR enjeksiyon süresi

hesaplayacak ve benzin enjektörlerini hesaplana bu değer kadar açık bırakarak benzin gönderecek. Bu işlem başladığı

zaman LPG enjektörlerinin açık kalma süresini gösteren TON InjG değerinin de düştüğünü göreceksiniz. Önerdiğimiz

değerler ile sistemin sadece gaza yüklendiğimiz zaman araç hızlanıp kendisini toparlayıncaya kadar ki sürede ve çok

yüksek devirlerde kullanım sırasında benzin gönderme işlemi yapması üzerine kuruludur.

Sayısal olarak örnek. Gaza yüklendik TON InjB 15 ms civarına Map 700-800 mb civarına çıkacaktır. Devirde4000 d/d

geçmiş ise sistem 15 ms’nin %20 si olan 3 ms benzin göndermeye başlayacaktır. Gaz pedalına basma pozisyonumuz

değiştirmeden devam ettiğimizi düşünelim motor devri yükseldikçe TON InjB değeri ve MAP düşmeye başlayacaktır. TON

Inj B’nin 10 ms’ye düştüğünü MAP’IN 500 mb üzerinde olduğunu kabul edelim bu defa 10 ms nin %20 si 2 ms benzin

göndermeye başlayacak ayni gaz pedalı pozisyonu ile bir süre sonra, devir 4000 d/d üzerinde olsa bile araç hızlanmasını

tamamladığı için MAP 500 mb’ın altına inecek benzin gönderme işlemini MAP değerinden dolayı sonlanacaktır. Ayrıca

sistem şartlar oluştuğu zaman gönderilecek benzin miktarını hesaplama işlemini TON InjB değerinin her değişmesinde

yapacaktır bu ise saniyede en az 4-5 defa işlem yapma anlamına gelir.

BU SİSTEMİ SADECE BRC KULLANMAKTADIR.

Saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben ön yargılı olsaydım bir önceki aracımda ( 2004 Mazda6 ) LPG taktırmaz ve kullanmazdım.

Ben bahsettiğim riskleri göze alarak kullandım 2.5 yıl ama aklımda her zaman yukarıda sorduğum sorular vardı.

Müşterilerinizden aldığınız kmleri yazarak bana bilgi verseniz elbette %100 inanmam. Benim bahsettiğim madem bu konuda bir AR-GE yapılıyor, bunun teknik ve doğrulanmış verilerle ispatlanarak rapor halinde sunulması ki eminim BRC için maliyetli ama çok da zor bir işlem değildir.

Normalde bu sözlerimin muhattabı tabiki BRC ama şu anda siz onu temsil ediyormuşcasına savunduğunuz için size söyleme gereği hissediyorum.

Dün akşam bir arkadaşımla telefon görüşmesinde onun da aracının (2006 Mazda3) 50.000 km de sübap masrafı çıkarttığını öğrendim. Kullandığı kit nedir bilmiyorum ama bu problem zaman geçtikçe genelleşecek ve tam bir çözüm bulunmadan da kimse ikna olmayacak.

Teknik yazınıza gelince eminim siz de yazarken benim hiçbir şey anlamayacağımı biliyordunuz.  Romano ustaları bana çok daha basit anlatmışlardı.

"Ayarı istediğiniz gibi değiştirebiliriz 4000 devirden sonra her 15 LPG püskürtmesine karşı 4 benzin verilecek"  demişlerdi .

Tekrar söylüyorum, VSR sistemi bir önlem olabilir ama bahsi geçen probleme tam çözüm getirdiğini düşünmüyorum.

Gönderdiğiniz telefonlara gelince, yaptığınız hukuken yanlış. Şahsen benim bilgilerimi bir bayi başkasına verse ve o kişi beni arasa onu dava ederim kişisel bilgilerimi paylaştığı için bu sebeple kimseyi aramaya niyetim yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayrıca sigorta 2 yıl ve 100.000 km ile sınırlı ise hiçbir anlamı yok. 2 yılda 50-60.000 km yapmadıysanız sigortanın bittiği gün 2.000 TL masraf yapmanız içten bile değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayrıca sigorta 2 yıl ve 100.000 km ile sınırlı ise hiçbir anlamı yok. 2 yılda 50-60.000 km yapmadıysanız sigortanın bittiği gün 2.000 TL masraf yapmanız içten bile değil.

Km de 150 krş tasarruf yapsanız 60.000 km de 9.000 tl kâr etmiş olursunuz,

200 krş tasarruf yapsanız 12.000 tl tasarruf yaparsınız

Yaklaşık tasarrufunuz şehir içinde 200 krş tur.

Saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Km de 150 krş tasarruf yapsanız 60.000 km de 9.000 tl kâr etmiş olursunuz,

200 krş tasarruf yapsanız 12.000 tl tasarruf yaparsınız

Yaklaşık tasarrufunuz şehir içinde 200 krş tur.

Saygılar

Bu hesapları ben de biliyorum, aracım benzinde km de 20 kuruş  (200 değil , 200 kuruş 2 TL demektir :) ) kadar tasarruf sağlardı şehir içinde . Zaten sattığımda her türlü amorti etmişti kendini ama kimse ( ben de dahil ) tasarruf ettiği parayı bir kenara "ak akçe kara gün içindir" deyip ayırmadığından 50.000 km sonra gelecek olan 2000 TL lik masraf cepten çıkmış bir para olarak görünür.

Benim bu konudaki düşüncem şu;

Gerçek anlamda bir araştırma yapılıp sorunun kaynağı bulunsa bulunacak çözüm bu problemin hiç oluşmaması yönünde olsa o zaman 1500 değil baştan 3500 verip yıllarca hiç dertsiz tasasız binilmeli. Yoksa her 50.000 de bir servise gitmek çok da avantajlı gelmiyor bana.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu seneki ar-ge merkezindeki Gezimden birkaç resim

BRC NİN AR-GE MERKEZİNDE LPI MONTAJI YAPILMIŞ,

SGI, FSI, TSİ ARAÇ FOTOLARI.

231148_10150167815396864_321206501863_6951158_3226948_n.jpg

216345_10150167821526864_321206501863_6951306_3266403_n.jpg

229583_10150167821671864_321206501863_6951310_2322635_n.jpg

225496_10150167822586864_321206501863_6951328_2312460_n.jpg

217671_10150167822891864_321206501863_6951332_6364900_n.jpg

230136_10150167811511864_321206501863_6951101_6618875_n.jpg

226896_10150167812046864_321206501863_6951104_752428_n.jpg

222960_10150167812971864_321206501863_6951109_2109486_n.jpg

223392_10150167814066864_321206501863_6951121_121146_n.jpg

230796_10150167814181864_321206501863_6951124_5062363_n.jpg

217726_10150167814426864_321206501863_6951129_7225786_n.jpg

216493_10150167814686864_321206501863_6951136_6421509_n.jpg

226580_10150167814931864_321206501863_6951142_1352639_n.jpg

225028_10150167815061864_321206501863_6951146_6325564_n.jpg

229524_10150167815296864_321206501863_6951152_5504743_n.jpg

227530_10150167816121864_321206501863_6951174_5086167_n.jpg

215277_10150167816531864_321206501863_6951184_8007841_n.jpg

222207_10150167816856864_321206501863_6951193_6958945_n.jpg

217740_10150167817306864_321206501863_6951208_4025995_n.jpg

225124_10150167817521864_321206501863_6951213_5333950_n.jpg

225250_10150167817671864_321206501863_6951218_5613521_n.jpg

228065_10150167817811864_321206501863_6951222_4100425_n.jpg

228538_10150167817901864_321206501863_6951225_4275250_n.jpg

231158_10150167818121864_321206501863_6951237_7528171_n.jpg

228706_10150167818351864_321206501863_6951242_7952589_n.jpg

222724_10150167818616864_321206501863_6951250_7733397_n.jpg

226623_10150167818881864_321206501863_6951256_5741449_n.jpg

215351_10150167819111864_321206501863_6951263_4117016_n.jpg

225465_10150167819221864_321206501863_6951265_3497187_n.jpg

222090_10150167819491864_321206501863_6951270_2181092_n.jpg

230436_10150167819701864_321206501863_6951275_6340928_n.jpg

229199_10150167819846864_321206501863_6951277_1683439_n.jpg

226075_10150167820051864_321206501863_6951280_5245876_n.jpg

215491_10150167820241864_321206501863_6951283_5238627_n.jpg

216442_10150167820486864_321206501863_6951288_1952125_n.jpg

227430_10150167820631864_321206501863_6951291_4923871_n.jpg

222664_10150167820786864_321206501863_6951293_3810060_n.jpg

227695_10150167820961864_321206501863_6951296_532017_n.jpg

228134_10150167821186864_321206501863_6951301_2984386_n.jpg

226857_10150167821376864_321206501863_6951303_5908077_n.jpg

224023_10150167821906864_321206501863_6951315_5220298_n.jpg

226475_10150167822086864_321206501863_6951318_3530197_n.jpg

215738_10150167822301864_321206501863_6951322_4082513_n.jpg

222722_10150167823051864_321206501863_6951336_6963525_n.jpg

215715_10150167823181864_321206501863_6951338_3888685_n.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda olması sorun değil ordaki (resimlerdeki) araçlar Euro 5 standartlarında ve hepsi hassas sübaplı araçlardır özellikle  BRC tarafından satın alınarak AR-GE amaçlı araştırmalarda kullanılmaktadır.

Her 50.000.km sökülerek Sübapları kontrol edilmektedir.

Resimlerdeki araçlar mütevazi sürüşlerin yanında Dünyadaki LPG araç yarışlarında kullanılmaktadır.

BRC Racing Team

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...