Jump to content

Yerli Otomobil


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Koç, Fiat’tan teknolojik destek aldı, Türk malı oto için düğmeye bastı

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/19692903.asp

Emre ÖZPEYNİRCİ

16 Ocak 2012

Koç Grubu, Tofaş’taki ortağı İtalyan Fiat’ın teknolojik desteğiyle Bursa’da ‘Türk malı’ otomobil üretmek için düğmeye bastı. Fiat’ın mevcut modellerinden yola çıkılarak geliştirilecek aracın, tasarım ve mühendislik çalışmalarını Tofaş yapacak.

BAŞBAKAN Recep Tayyip Erdoğan’ın Ocak 2011’de ilk olarak TÜSİAD Genel Kurulu’nda dile getirdiği ve hükümetin 2023 programı içindeki en önemli hedeflerden biri olan ‘Türki oto projesi’ gerçekleşiyor. Koç Holding Onursal Başkanı Rahmi Koç’a “Artık soyadınız gibi bir markayla yerli otomobilimizi üretelim ve dünyaya diyelim ki, bak bu da artık bizim otomobilimiz. Bunu başaralım” çağrısı yapan Erdoğan’a 1 yıl sonra kesin yanıt hazırlandı. Türkiye’de otomotiv üretiminin yüzde 50’sini gerçekleştiren Koç Holding, Bursa’daki Tofaş tesislerinde İtalyan Fiat’ın teknolojik desteğiyle Türk malı otomobili üretecek. Fiat’ın B veya C sınıfındaki platformlarından biri seçilip, Bursa fabrikasında oluşturulacak 200 bin adetlik ek kapasitede üretim gerçekleştirilecek. İlk etapta 500 milyon Euro harcanacak projeyle ilgili ilk prototipler 2013, ilk model ise 2014 yılında piyasaya çıkacak.

Erdoğan’a ilgimizi ilettim

Yerli otomobille ilgili müjdeyi Detroit Fuarı’nda Fiat ve Chrysler’in CEO’su Sergio Marchionne verdi. İtalyan Fiat’ı krizden, Amerikan Chrysler’i ise iflastan kurtardığı için dünyanın en başarılı CEO’su kabul edilen Marchionne, en başından beri kesinlikle ‘Türk markalı’ otomobil projesinin mümkün olacağını düşündüğünü belirtti. Marchionne, “Bence hükümetin bu adımı kesinlikle doğru. Stratejik olarak bu işle ilgilendiğimi daha önce iletmiştim. Bunu en son eylül ayında Türkiye’ye geldiğimde Başbakan Erdoğan’a da söyledim” dedi.

Başlangıç için gereken bizde

Bu projeyi sahip oldukları alt yapı, bilgi ve teknolojiyi yönlendirerek rahatlıkla geliştirebileceklerini kaydeden Marchionne, şunları söyledi: “Bu konuda ortağımız Koç Holding ve Türk hükümetiyle görüşmelerimiz sürüyor. En kısa zamanda tam çözüm yolunu bulacağız. ‘Türk malı’ otomobilde anlaşılması gereken konu şu, ‘Bir temel altyapınız, tarihiniz ve motorunuz olmadan kağıt üzerindeki bu fikri hayata geçiremezsiniz. Bizim elimizdeki teknoloji ve bilgi birikimi demetiyle çok rahatlıkla yeni bir marka yaratabilirsiniz. İşte bu noktada bizimle çalışmanın yararı bizim bu demete sahip olmamız. Başlangıç için gereken de budur. En kısa zamanda bu yöndeki çalışmalar başlayacaktır.”

Marchionne: Bizim için fırsat yaratır

SERGIO Marchionne, “Türk malı otomobil, Türkiye’de bir takım desteklerle pazarda kendine yer açar. Bizim için de Türk malı otomobil projesi önemli. Çünkü bu markanın uluslararası alanda Türkiye üzerinden dağıtılmasıyla büyüme potansiyeli olacağına ve bizim için de önemli fırsat sunağına inanıyoruz” dedi.

Kişisel dostluğumuzla ilişkilerimiz gelişti

FIAT-Chrysler CEO’su Sergio Marchionne, Koç Ailesi ve Fiat arasındaki ilişkinin göreve geldiği 2004 yılından çok öncelere dayandığını belirterek, “2004’ten sonra gerek benim, gerekse Fiat Grubu Başkanı Johnn Elkan’ın Mustafa Koç ve aileyle olan kişisel dostluğumuzun da etkisiyle iki grubun ilişkileri daha da gelişip büyüdü. Türkiye’de kendini ispat eden çok kaliteli işler yapıyoruz. Türkiye’nin dünya çapındaki gelişmesinden çok memnunuz. Özellikle Tofaş CEO’su Ali Pandır çok iyi işler yapıyor ve markanın pozisyonunu çok iyi yerlere getirdi. Türkiye’deki yatırımımıza devam edip gelişmemizi sürdüreceğiz. Biz Koç’la olan ilişkimizden ötürü Türkiye’de çok rahatız. Bundan sonda yeni fırsatlara bakıyoruz” diye konuştu

Koç’un Türk malı oto planından satırbaşları

Fiat’ın B veya C sınıfı platform ve altyapısı kullanılacak.

Motor ve şasisi ilk etapta Fiat’tan gelecek.

Yedek parça tedariki ve tasarım Türkiye’de gerçekleşecek.

Yatırımın ilk etapta yaklaşık 500 milyon Euro olması öngörülüyor.

İlk prototipin 2013, ilk modelin 2014’te çıkması planlanıyor.

Fiyatının bugünün koşullarıyla

20-25 bin TL olması hedefleniyor.

Farklı bir DNA’sı olmalı, çakışmamalı

TÜRK malı otomobilin, diğer markalar ve modellerle çakışmaması için DNA’larının farklı olması gerektiğini savunan Sergio Marchionne, şunları söyledi: “Türk markasını çok dikkatli bir şekilde yaratmalıyız. Ortaklarımızla diyaloğumuz devam ediyor. Bu aşamadan itibaren markanın artık Türkiye dışında uluslararası pazarlarda konumlanmasını belirleyip bunların dikkatli bir şekilde etüd edilmesi gerekir. Konuyu Noel öncesinde görüştük bu hafta içinde tekrar ele alacağız.”

Tasarımı Türkiye’de yapılacak

MARCHIONNE, ‘Türk malı oto’ için yapabileceklerini şöyle anlattı: “Mevcut bir  platformu verip, rahatlıkla bu işi yapabilir ve bu şekilde işin içine  dahil oluruz.  Biz her türlü  desteği verip üretim yollarını açar, başlangıç için gerekeni yaparız. Ama yedek parça tedariği, yan sanayi ve tasarım gibi  diğer etkenler tamamen Türkiye’de geliştirilir.”

Albea’nın yerini alacak Fiat’ın önünü kesmeyecek

Fiat ile birlikte çalıştıkları projenin detaylarını anlatan Tofaş CEO’su Ali Pandır, aracın Albea’nın yerine geçecek ürün olacağını ve üretimi sona eren bu modelin platformunu paylaşacağını açıkladı. Yerli otomobilin B-C segmentinde yer alacağını belirten Pandır, “Fiat’ın hazır teknolojisini, platformunu kullanacağız. Aracın birden fazla versiyonu olabilir. Albea’nın üretiminin bitiyor olması, Fiat için bir şans yaratacak. Albea’nın segmenti çok güçlü. Yerli otomobil markası, Albea’nın yerini alacağı için Fiat’ın diğer modellerinin önünü kesmeyecek, onlarla rekabet etmeyecek. Yani Fiat’ın pazar payını düşürmeyecek aksine yeni bir pazar yaratacağı için satışlarını artıracak” diye konuştu.

200 bin adetlik kapasite

Fiat ile Tofaş’ın üzerinde çalıştığı yerli araç için Bursa fabrikasının yeterli olacağını ifade eden Ali Pandır, projeyle lgili planları  şöyle aktardı: “Albea’nın üretimden çıkması Tofaş’a 50 bin adetlik bir yer kazandıracak. Tofaş’ın kapasitesi şu an yıllık 400 bin adet  ancak mevcut alan üzerinde 550 bin adede  rahat çıkabiliriz. Örneğin yedek parça deposunu dışarı çıkabiliriz. Kuş Serisi’nin hâlâ parçaları, kaputları bile fabrikanın içindeki alanda duruyor. 550 bin adetlik kapasiteyle birlikte, yerli otomobil için 200 bin adetlik üretim hazır hale gelmiş olacak.”

Milyar dolara gerek yok

Ali Pandır, yerli otomobil markasında hükümetin sağlayacağı teşviklerin büyük önem taşıyacağını belirterek, şunları dile getirdi: “Fiat’la yerli oto üzerinde çalışıyoruz. Şu an hükümetin bize sağlayacağı teşvikleri bekliyoruz. Otomotiv Sanayi Derneği’nin (OSD) hazırladığı rapor, yerli otomobil markasının sıfırdan yatırımla üretilmesini içeriyor. Fiat işin içinde olduğu için mevcut yatırımlardan faydalanılacak. Fiat teknolojisini, platformunu ortaya koyacak. Bu yüzden 2-3 milyar dolarlık yatırımlar söz konusu değil. Daha az bir yatırımla yerli marka

yaratılmış olacak.”

25 bin liradan pahalı olmamalı

YERLİ otomobilin fiyatıyla ilgili anketlerin yapıldığını anımsatan Ali Pandır, “Tüketiciler aracın 20-25 bin lira arasında olmasını istiyor. Bence de otomobil ucuz olmalı ki herkes ulaşabilsin. Müşteri 2-3 yaşında ikinci el bir otomobil yerine yerli markayı tercih edecektir bu sayede. Böylece yaratılacak araç, mevcut markaların pazar payından almayacak” dedi.

Koç, Anadol’u Ford desteğiyle üretti

KOÇ Grubu’nun Türkiye’de seri üretilen ilk otomobil markası olan Anadol’u da Ford Motor Company’nin desteğiyle geliştirmişti. Otosan fabrikasında 1966’da üretimine başlanan Anadol’un motoru Ford’dan alınırken, aracın tasarımını İngiliz Reliatn ve Ogle Design tarafından yapılmıştı. Anadol’da kullanılan ilk motor Ford’un Cortina modelinin 1200 cc’lik Kent motoruydu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 54
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    12

  • Gökhan

    7

  • emregc

    8

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Paylaşım için teşekkürler ,anladığım kadarı ile yüzde yüz yerli otomobil yapmıyacağız.Şase ve motor Fiat 'dan sanki biraz toplama olacak gibi.İnşallah özgün bir tasarım ile bu açığı kapatırlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

sözün özü;

biz bu filmi daha önce görmüştük...

hatırlayın lütfen Tofaş Kuş serilerini.

onlar da zamanında iyi otomobillerdi. Fiat 131 1977, 78 ve 79 yıllarında dünya ralli şampiyonu olmuştu.

sonra Tofaş bu şasiyi alıp yıllarca bizlere sattı ve gerisini biliyorsunuz.

şimdiki bölümde Fiat Albea zaten üretimden kalkacak.

Fiat eski şasileri pazarlayacak biryer buldu yine.

kısacası B Segmenti Sedan Fiat' ların adına Türk Malı ekleyip kakalayacaklar.

nefret ediyorum bu adamlardan ve düzenlerinden.

ha bizim tüketici bunları alır mı?

bence evet...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Dizel motor ve fabrikadan LPG'li üretirlerse en başta taksiciler alır :)

zaten Albea ve Accent Era üretimden kalkacak, direkt taksici aracı...

ama adına yerli marka derlerse çok büyük hakaret olur bence.

ha bu hükümette çıkar biz yaptırdık bilmemne diye oy da alır...

ah Aziz Nesin ah..az bile söyledin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nasıl yerli olacak bu? Çocuk kandıracaklar sözde, bir takım enayiler de yerli malı yurdun malı diye alacak, yahu bundan daha yerli otomobiller zaten üretiliyor marka hariç....:D

Bula bula da Albea'yı bulmuşlar, daha iğrenci olsaydı eminim onu tercih ederlerdi... Nefret ettiğim bir araba bu zaten, görmekten tiksiniyorum sokaklarda...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yahu şu Karsanı'ın yapmaya çalıştığı taksi gibi "nev-i şahsına münhasır" bir araba yapamıyor mu bunlar? Bkz. Karsan Taksi Konusu

Bu arada NY taksi ihalesinde Karsan'ın önünü kestiler, sözde Nissan kazandı ama ondan da caydılar ne uydurdularsa, benim en başta dediğim oldu Ford veriyor şimdi arabaları, onları da Türkiye'de üretiyor....:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

nev-i şahsına münhasır araç yapılabilir amma parayla vedalaşmak kolay iş değil.

zira yeni bir motor, yeni bir şasi üretebilmek ve bunların da çağın gereklerine uygunluğunu sağlayabilmek gerçekten pahalı ve uzun bir süreç.

bakın bu sebeple koca koca firmalar platform ve motor paylaşıyorlar.

ortak motor ve platform kullanılacaksa ben bunun Ford Focus gibi potansiyeli yüksek ve yeni birşeyler kullanılmalı derim.

en azından bu kadarını hak ediyoruz bence.

Albea gibi yeni halinde bile geri kalmış bir model bana göre bu millete yapılmış bir hakarettir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada NY taksi ihalesinde Karsan'ın önünü kestiler, sözde Nissan kazandı ama ondan da caydılar ne uydurdularsa, benim en başta dediğim oldu Ford veriyor şimdi arabaları, onları da Türkiye'de üretiyor....:D

Ne yani? Koskoca ameriganyalılar, bizim konnektlere mi binecek?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ah Aziz Nesin ah..az bile söyledin...

Evet az söylemiş :D %92 diyecekmişti aslında :D

Aziz Nesin o sözü 82 de anayasaya evet diyenler için kullandığını açıklamıştı..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Evet az söylemiş :D %92 diyecekmişti aslında :D

Aziz Nesin o sözü 82 de anayasaya evet diyenler için kullandığını açıklamıştı..

12 Eylül referandumu % kaçla geçmişti?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

yok yok ben bunu sormuştum,

http://tr.wikipedia.org/wiki/2010_T%C3%BCrkiye_anayasa_de%C4%9Fi%C5%9Fikli%C4%9Fi_referandumu

2010 Türkiye anayasa değişikliği referandumu, Türkiye'de anayasada yapılan birtakım değişikliklerin 12 Eylül 2010 tarihinde halk oylamasına sunulmasıdır. 26 maddelik bir değişikliği içeren paket, TBMM tarafından kabul edildikten sonra Cumhurbaşkanı Abdullah Gül tarafından referanduma sunuldu. Referandum sonucunda %57.88 evet ve %42.12 hayır oyu çıkarak anayasa değişiklikleri kabul edildi.[1]

evet işte %60 civarında bir rakam,

nur içinde yat Aziz Nesin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Olay da şu ;

Aziz Nesin, Nasrettin Hoca için topluluk önünde konuşmaktadır.

Kalabalıktan biri, Aziz Nesin'e, Nasrettin Hoca'nın torunları olan bizlerin de nükte zekâmız olduğunu söyleyebilir misiniz? diye sorar.

Aziz Nesin'in bir süredir Türkiye'deki siyaset dönüşümü nedeniyle öfkesi burnundadır.

Hayır der, Türk milletinin yüzde 60'ının zekâ seviyesiyle ilgili o malum olumsuz söylemde bulunur.

Bir uğultu duyulur. Ortam gerilir.

Dışarı çıktıklarında Müjdat Gezen Aziz Bey, neden böyle bir şey söylediniz? der.

İşte Aziz Nesin'in cevabı:

Aslında yüzde 92 diye geçti içimden... Ama ağzımdan yüzde 60 çıktı...

Yani konu, 1982 Anayasası'nın yüzde 92 oyla kabul edilmesi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

nev-i şahsına münhasır araç yapılabilir amma parayla vedalaşmak kolay iş değil.

zira yeni bir motor, yeni bir şasi üretebilmek ve bunların da çağın gereklerine uygunluğunu sağlayabilmek gerçekten pahalı ve uzun bir süreç.

bakın bu sebeple koca koca firmalar platform ve motor paylaşıyorlar.

ortak motor ve platform kullanılacaksa ben bunun Ford Focus gibi potansiyeli yüksek ve yeni birşeyler kullanılmalı derim.

en azından bu kadarını hak ediyoruz bence.

Albea gibi yeni halinde bile geri kalmış bir model bana göre bu millete yapılmış bir hakarettir...

Katılıyorum, hiç değilse Ford platformu kullanılsa ama bu  Albea ismi daha bir bize hitap ediyor ya belki ondandır

"Al be yaa " :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Katılıyorum, hiç değilse Ford platformu kullanılsa ama bu  Albea ismi daha bir bize hitap ediyor ya belki ondandır

"Al be yaa " :D

bunu "Al bela" şeklinde söyleyenler de var :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...