Jump to content

Neden Kış Lastiği Kullanmalıyız ?


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Genel anlamda araç kullanıcılarına baktığımızda ülkemizde kışlık lastik kullanımı hala yaygınlaşmamış durumda. Kış lastiklerini sadece kar yağdığında kullanmak gibi bir ön yargı var. Avrupa’ da çoğu ülkede kışlık lastik kullanma zorunluluğu var. Ne yazık ki ülkemizde böyle bir uygulama söz konusu değil.

Bunun sonucu olarak beklenmeyen bir yağış olduğunda haberlerde, forumlarda, video sitelerinde görüyoruz yoldan çıkan araçlar, kaza yapan araçlar. Etrafımızdaki arkadaşlarımıza, dostlarımıza baktığımızda, “Aracımı sadece şehir içinde kullanıyorum”, “Bu yıl fazla kar yağmayacak”, “Yavaş sürüyorum”…  gibi söylemler sunmaktadırlar. Bunlar kış lastiği kullanmayanları kullandıkları en yaygın bahaneler.

Çok az araç kullanıcısı hava sıcaklığı 7°C’nin altına düştüğünde, en iyi yaz lastiklerinin bile yol tutuş performansından, denge ve frenleme performansından kaybetmeye başladığının bilincinde.

Kış lastikleri, her türlü hava koşulunda, zincir kullanmadan güvenli sürüşü garanti etmek için sonbahar aylarında araca takılmalıdır.

Ayrıca yanlış bir uygulamada sadece 2 lastik değişecekse ön tekerlere takmak. Çünkü ara. kaymaya arkadan başlama olasılığı daha fazladır. En güvenli yol 4 lastiğide değiştirmektir.

Düşük sıcaklıklarda kullanım için formüle edilmiş özel karışımlar ile üretilen kış lastiklerinde suda kızaklama riskini düşürmeye yardımcı olan özel sırt desenleri kullanılmaktadır. Bu durum kar üstünde bile çekiş ve güvenlik sağlarken, gözle görülebilen şekilde kısa frenleme mesafesi (Yaz lastiklerine gore düşük sıcaklıkta yağmırlu koşulda -%10, karlı zeminde -%20) sağlar.

Kaynak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 97
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    19

  • NoooFearrrr

    26

  • barisdascan

    15

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Paylaşım için teşekkürler Burak :) bu en çok bilinen yanlış ( kış lastiği sadece kar yağdığında kullanılır ) benim için de geçerli idi ve bugüne kadar da ihtiyacım olmadığını düşünüyordum.

Konu üzerinde araştırınca en azından İstanbul da Ekim sonu Kasım gibi kış lastiğinin kullanılmasını kesinlikle düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi, ne zaman ihtiyacın olacağını bilemiyorsun. Bak geçen gün -3 lere kadar düştü sıcaklık.

Eski arabamda sonbahar sonlarına doğru gözüm sıcaklıkta olurdu. 8-10 derecelere düştümü gün içersindeki sıcaklık taktırırdım ki o da dediğin gibi Kasım civarına denk geliyordu. Sonra bahara girerken tekrar yazlık lastiklere dönüş :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ayrıca yaz lastiklerinin kışın kullanılması lastiklerde çatlama yapmasına neden olur.lastiğin ömrü kısalır,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu konuda bayağı karlı zeminde araç kullanan biri olarak şunu sölemek isterim kar lastikleri burada bile sürekli kar üstünde kullanılmıyoki zaten asvalt zemin gene eriyerek siyahlaşıyor burada önemli olan hava sıcaklığının düşmesi vede her an kaygan bir zeminle karşılaşma ihtimali hem kar lastiklerinin de değişik modelleri var mesela benim şun an kullandıklarım civi takılabilen (isteğe bağlı) ama taktırma gereği duymadığım zorlu koşullar için ama daha değişik, desen olarakta, hamur olarakta farklı kar lastikleri vardır bulunduğunuz bölgeye uygun bir kar lastiği muhakkak vardır öneri isterseniz yazarım ama dedimya kar lastiğinin donmaması vede aracın tutunmasını en üst seviyede tutmasından ötürü kesinlikle kullanmanızı öneriyorum dün tv de kayıp sağa sola çarpanları gösteriyodu yazık yani ne diyim en büyük ebat en pahalının 4 adeti 1000 tl anca vardır mesela benimkiler 13 jant 4 ünü 460 a aldım. bizim burada kar lastikleri vede yazlıklar eşit kullanımdadır 6 ay kar lastiği, 6 yaz lastiği kullanırım. bide unutmadan sölim kar lastiği alacaksanız 4 adet alın 3 e 5 e bakmayın, özellikle uyarıyorum genelde çekiş tekerleklerine takarlar çoğuda önden çekiştir, ama asıl sorun arkadan gelir arka kayar vede arabanın başını çeker götürür geneldede araçlar arkadan kayar başımdan bile geçmiştir böle bir olay; hatta lastik firmaları bile yeni bir çift lastik  aldığınızda çekiş tekerleği ne olursa olsun arkaya yenilerin takılmasını öneririler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben istanbulda çok gerekli olmadığını düşünüyorum.Öyle videolarda ki gibi kar olmuyor istanbul da.Olsada 1-2 gün kullanmam arabayı.Daha önceden kış Lastiği kullandım.Islak zeminde yol tutuşu 4 mesim'e göre daha kötü.Fren mesafesi ıslak zeminde daha uzun.7 derecenin altında kışlık lastiklerin yol tutuşu daha iyi denmiş.Ters mantık yaparsak 7 derece üstüde 4 mevsim lastik daha iyi oluyor.İstanbul kış aylarında son derece değişken ısı dereceleri yaşıyor.Kimi zaman 7 derecenin altı,kimi zamanda 7 derece üstü oluyor.Her ısı değişiminde lastik değiştirmeyecek olursak birini seçeceğiz artık :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kisin sert gectigi ve dolayisiyla 4-5 ay karin yerden kalkmadigi sartlarda bizim buralarda arac kullanmak gercekten bir dert.bir yandan siki tedbirler sikiyor insanin canini bir yandanda kaygan yollar.bu durumdan hernekadar sikayetci olsamda kisin kis lastigi  yazin yaz lastigi mecburiyetinin gercekten gerekli oldugunu dusunuyorum.bence turkiye sartlarinada bu gibi bir mecburiyet getirilmeli ve bu konu hakkinda siki yaptirimlar cezalar uygulanmali.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben istanbulda çok gerekli olmadığını düşünüyorum.Öyle videolarda ki gibi kar olmuyor istanbul da.Olsada 1-2 gün kullanmam arabayı.Daha önceden kış Lastiği kullandım.Islak zeminde yol tutuşu 4 mesim'e göre daha kötü.Fren mesafesi ıslak zeminde daha uzun.7 derecenin altında kışlık lastiklerin yol tutuşu daha iyi denmiş.Ters mantık yaparsak 7 derece üstüde 4 mevsim lastik daha iyi oluyor.İstanbul kış aylarında son derece değişken ısı dereceleri yaşıyor.Kimi zaman 7 derecenin altı,kimi zamanda 7 derece üstü oluyor.Her ısı değişiminde lastik değiştirmeyecek olursak birini seçeceğiz artık :)

dediğin şartlara uygun kar lastikleri var ha bide unutmadan bir iki gün kullanmam demekle iş bitmiyoki insanlık hali oludumu olur biliyon acil bir durum çıktı il dışına çıktın o günlerde kullanman gerekti fren mesafesi hiç bir zaman hiç bir suretle kar lastiğinden iyi olamaz diğer lastiklerin.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

burak abi 2. videoyu pc ye indirdim süper bir test videosu teşekkürler ama kafama takıldı bişey son testte yazlık lastik kullanan olan BMW bariyere bayağı kötü çarptı gibi. :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dediğin şartlara uygun kar lastikleri var ha bide unutmadan bir iki gün kullanmam demekle iş bitmiyoki insanlık hali oludumu olur biliyon acil bir durum çıktı il dışına çıktın o günlerde kullanman gerekti fren mesafesi hiç bir zaman hiç bir suretle kar lastiğinden iyi olamaz diğer lastiklerin.

Tam anlatamadım galiba.Kış lastikeri belli hava koşullarında işe yarıyor.Yağmurlu havalarda bence kötü.Hatta lastikçiler bile aynı fikirde.Bu söylediklerim İstanbul için geçerli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tam anlatamadım galiba.Kış lastikeri belli hava koşullarında işe yarıyor.Yağmurlu havalarda bence kötü.Hatta lastikçiler bile aynı fikirde.Bu söylediklerim İstanbul için geçerli.

Murat Bey, bağımsız kuruluşlar tarafından yapılmış testler var. Hatta IETT bile birkaç sene önce bir test yaptırdı. Lastikçiler ne diyor bilmiyorum ama testler ıslak zeminde kış lastiklerinin daha kısa durma mesafesi sağladığını ispatlıyor. Zaten iki lastiği yan yana getirip incelerseniz kanal derinliklerinin farklı olduğunu ve kış lastiğinin daha fazla suyu tahliye edebileceğini görürsünüz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

barisdascan  senin avatarını bir an görünce gülmek ten yerlere yıkıldım bayağı bir sırıtmış senin kuzu :D :D :D  porselenmi ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda3 ün ön panjuru arabanın ağzı gibi duruyor, ee dişhekimi olunca :)  ben yapmadım, buldum ama aklımdanda geçiyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastikcilerin cogu bilimsel verilerle konusmazlar. Kislikta, yuzeydeki disler ve yere temas alaninda iken acilan ve vakum etkisi yaratan kanallarin dusunce temeli, bildigimiz surunme katsayisini arttirmaktan ibaretir. Dolayisiyla her durumda yagmurlu havalarda kis lastiginin fren mesafesi daha iyi olacaktir. Bir de tabii su tahliye kanallari...

Baska bir ornek de; lastikciler 4 lastik yerine 2 lastik alanlarin yeni lastigini hemen one takarlar. Bu buyuk bir tehlikedir. Kislikta 2 lastik alinmaz. Yazlikta alinir ama yenisi kesinlikle one takilmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ve daha da bilimsel bir cevap.

Kısaca dediği şu, 10 derecede yapılmış olan bu testte yani 7 derecenin üstündeki bir sıcaklıkta kış lastikleri ıslak zeminde daha uzun bir durma mesafesi sağlarken özellikle virajları alırken yere daha iyi tutunuyor.

Videonun 4. dakikasında bir özet tablo var. O herşeyi açıklıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ve daha da bilimsel bir cevap.

Kısaca dediği şu, 10 derecede yapılmış olan bu testte yani 7 derecenin üstündeki bir sıcaklıkta kış lastikleri ıslak zeminde daha uzun bir durma mesafesi sağlarken özellikle virajları alırken yere daha iyi tutunuyor.

Videonun 4. dakikasında bir özet tablo var. O herşeyi açıklıyor.

Fren mesafesi dediğim gibi bu videoda.Kışlık lastik Frenlemede daha kötü.

Viraj konusunda benim aldığım lastik belki kötü idi.Çok fazla iddaa etmiyorum.Ben bir tecrübe yaşadım.İki lastiği karşılaştırdığımda İstanbul şartlarında bana göre çok gerekli değil.Ankara yada Sivas'da yaşasam ayrı.

Ayrıca biri Lastikçi bindiği dalı kesmez tarzı birşey demiş.Lastikçi çok yakın arkadaşın olursa der.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...