Jump to content

Neden Kış Lastiği Kullanmalıyız ?


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dün kardeşime gittim, evin önünde park yeri yoktu, apartmanın arka tarafında, yanından dik bir yokuşla inilen açık otopark var. Yokuş yaklaşık 35 derece eğimli ve 25 metre uzunluğunda ; çok dik. Genelde yaz kış, binada jipleri olanlar kullanıyor otoparkı. İnmeden önce baktım, iniş yer yer buz yer yer zemin görünüyor; %50 %50 gibi...

Neyse inmekte bir sorun yok indim; otopark kar buz içerisinde, çok iyi manevra yapamadım arabanın altı buzlara sürtmeye başladı. Zaten tekerler yazlık, sürtmelerden kurtaramıyorum. Baktım iş yaş, tekrar çıkayım dedim, zorla yokuşun başına geldim. Bu arada; unutmayalım DSC devrede ve lastikler yazlık, üzerinde gelen TOYO'lar... Yavaşça çıkarken tam yarı yolda, halk arasında "Öküz" tabir ettiğimiz birisi çıkışı kapatmış, tabii yavaşlayınca tekrar kalkamadım, yerler buz. Tekrar geri geri aşağıya indim. Yarı yolda tekrar kalkamadığımı dikkate alarak DSC'yi devre dışı bıraktım ve yaklaşık 5 kez yokuşu çıkmayı denedim. İmkansız daha ilk metrelerde araba patinaja başlıyor. Arabayı olduğu yere bırakıp sabahı beklemeye karar vermişken, dedim ki Japon bu DSC'yi koyduğuna göre bir bildiği vardır.

DSC'yi devreye alıp tekrar denedim ve sanki 5 kez çıkamayan aynı araba değilmiş gibi keçi misali yokuşu çıktım.  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 97
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    19

  • NoooFearrrr

    26

  • barisdascan

    15

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Karlı-buzlu havalarda o elektronik sistemleri ( Mazda'daki ismi DSC , Opel'i bilmiyorum ) kapatın derler zaten..

Dediğin olayı yaptım.Bu kardan yaklaşık 1 hafta önce yine sıkı bir kar yağmışdı.O gün ben Acarkent'te bir arkadşa uğramışdım.Gitdiğimde kar falan yağmıyordu.Sohpet sırasında kar yağmaya başladı.Bizde ne güzel yağıyor durumundayız :D .Sohpet biraz uzadı sonra arabadan birşey almaya dışarı çıktım.Yolları görünce ani bir kararla yolcudur Abbas bağlasan durmaz moduna geçtim :D . DSC açıkken araba 1 milim bile gitmedi.Defalarca denedikden sonra aklıma DSC'yi kapamak geldi.Kapadıktan sonra oradan ayrılabildim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eee arka arkaya iki zıt durum nasıl oluyor orbitus abi nasıl DSC açıkken çıkabilmiş peki???

Bir yorum yapamayacağım :) Demek ki şartlar aynı değildi. Bilmiyorum etkisi var mı ama şanzımanların biri manuel diğeri ise otomatik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende sorun tekerlekler habire patinaja kaldığı için tekerlek hiç dönmedi.DSC iptal edince patinaj matinaj arabayı hareket ettirdim

eee arka arkaya iki zıt durum nasıl oluyor orbitus abi nasıl DSC açıkken çıkabilmiş peki???

Bir yorum yapamayacağım :) Demek ki şartlar aynı değildi. Bilmiyorum etkisi var mı ama şanzımanların biri manuel diğeri ise otomatik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda3 ün ön panjuru arabanın ağzı gibi duruyor, ee dişhekimi olunca :)  ben yapmadım, buldum ama aklımdanda geçiyordu.

eyvallah hocam, ilginç bir görüntü olmuş tabii meslek etkisi. bide diş hekimleri böle kendilerine küçük protez takma dişler yaparlar bilirsiniz anahtarlık olarak kullanırlar onuda ilk gördüğümde çok ilgimi çekmişti.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet görmüştüm, ama sanki hazır gibi görünüyordu, çünkü o kadar küçük diş bulunmaz piyasada, bence çin malıdır :-)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dsc nin gorevi karda-buzda aracin patinaja dusmesini saglamak ise aracin karda-buzda 1milim daha gitmeyek kadar cekisini engellemesi lastiklerin hareketini azaltmasi normal degil diye biliyorum bende :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Murat'ın örneği çok sıradışı bence. Ya lastikler gerçekten çok kötü, DSC'nin zemini tutmak için en azından birkaç dişe ihtiyacı var veya başka bir teknik konu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Murat'ın örneği çok sıradışı bence. Ya lastikler gerçekten çok kötü, DSC'nin zemini tutmak için en azından birkaç dişe ihtiyacı var veya başka bir teknik konu.

Lastikler sıfıra yakın.Marka Michelin.Bence bulunduğum yerle alakalı.Yoksa DSC arabamda gayet iyi çalışıyor.Kar yağmadan önce yerler kuruydu.Kar aniden çok sert bastırdı.Arabaya bindiğimde yolda baya bir kar vardı.Arabayı ilk başta hareket ettirdim ama sitenin kapısı ters yönde olduğu için kısa bir manevra şeklinde.Arabanın yönün nispeten çıkaşa doğru baktı. Gaza bastım ve  artık teker dönmemeye başladı.Çünkü yol çok hafif rampa yukarı durumuna geçti ve araba artık tamamen kar'ın üstündeydi .

Durumu olabildiğince ayrıntılı anlatmaya çalışdım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar aşağıdaki  linkte DSC yi vede diğer teknolojileri tam olarak anlatmışlar ama karlı buzlu yolda arabanın yerinden dahi kalkmasını engelleyn hiçbir niteliği yok sadece virajlarda yol tutuşu artırıp ters yönde fran yaparak savrulmayı engelliyor vede öle araba pati çekiyor diye çekişi duruduran bir teknoloji kullanılomamış arabalarda henüz sadece fazla gaz vermeyi engelliyor oda ASR dir. Murat kardeş senin araç o sırada nasıl bir tepki verdi belki pati çekmiştir o sırada olamazmı.

http://www.uzmantv.com/dsc-nedir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'larda DSC tek başına çalışmıyor. DSC/TCS birlikte çalışıyor. Yani yukarıda tartışılan konu daha çok TCS yani Traction Control System ile alakalı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar aşağıdaki  linkte DSC yi vede diğer teknolojileri tam olarak anlatmışlar ama karlı buzlu yolda arabanın yerinden dahi kalkmasını engelleyn hiçbir niteliği yok sadece virajlarda yol tutuşu artırıp ters yönde fran yaparak savrulmayı engelliyor vede öle araba pati çekiyor diye çekişi duruduran bir teknoloji kullanılomamış arabalarda henüz sadece fazla gaz vermeyi engelliyor oda ASR dir. Murat kardeş senin araç o sırada nasıl bir tepki verdi belki pati çekmiştir o sırada olamazmı.

http://www.uzmantv.com/dsc-nedir

Nasıl anlatsam bilemiyorum.Pati çekmedi ona eminim.Gaza basınca sürekli DSC yada ASR devreydi.Arabadan değişik sesler çıktı.DSC düğmesi kapayınca patinaj çeke çeke kendimi kurtardım

Kar'ın taze olması galiba tekerleklerin dolmasına sebep oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bak murat şölede olmuş olabilir hani demiştinya yeni kar bazen öle durumlarda yağan kar erir vede tekerleklerin altında sagında solunda donar; yani bir şekilde tekerlekler yere yapışır ilk etapta bu yapışmayı kırma aşamasında o durum olmuş olabilir sonradan normale dönmüştür. tahmin bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bir karışıklık olmasın, Burak kardeşimizin belirtmesi çok doğru oldu. Konu tamamen traction control sistemi ile ilgili, Mazda da bu sistem "dynamic stability" ile birlikte çalıştığından adına DSC deyip geçiyoruz. Yoksa Murat'ın ve benim durumum tamamen "traction control" ile ilgilidir.

Murat kardeş, bak senin lastikler başımıza ne işler açtı.  :D  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'larda DSC tek başına çalışmıyor. DSC/TCS birlikte çalışıyor. Yani yukarıda tartışılan konu daha çok TCS yani Traction Control System ile alakalı

haklısın abi diğer adı zaten ASR .
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

DSC nin farklı adları var ama TCS genelde hepsinde aynı ;)

ben ilk kez duyudum TCS yi ben hep ASR diye biliodum önemide yok zaten hepsi aynı işlevi görüyor.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ASR ( anti-slip regulation ) ismi daha çok otobüslerin arkasından bildiğim bir kısaltma , TCS ise Mazda'daki karşılığı.  DSC de de olduğu gibi aynı sistem için firmalar farklı isimler kullanabiliyorlar demek. Göstergesinde de genelde aşağıdaki resim kullanılıyor DSC ile ortaklaşa

Traction_Control_Little_Car.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...