Jump to content

LPG li Araçların Benzin Pompası Hakkında


domestos
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

3000-3500 devirden sonra subaplar zarar görmesin diye benzin yakmaya başlıyorsunuz. Buna VSA subap koruma sistemi adını veriyor BRC.

kusura bakmayın konu biraz farklı bir noktaya kaymaya başladı gibi :)

acaba bu brc nin benzin destekli sistemi mazdaların lpg ile  başgösteren sübap sorununa çözüm veya en azında geciktirme sağlayabilirmi, geçen gün lpg ustamla konuştum ki kendisi ankaranın en iyi ve deneyimli ustalarından biridir, daha önce bağlantı yaptığı mazda ve honda gibi araçlarda sıkıntı yaşamadığını söylemişti ki, kendisi ticari ağızla konuşan biri değildir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 42
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    4

  • Cherkess

    4

  • domestos

    10

  • ali gb

    7

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

3000-3500 devirden sonra subaplar zarar görmesin diye benzin yakmaya başlıyorsunuz. Buna VSA subap koruma sistemi adını veriyor BRC.

Ben o kadar devire çıkmıyorum, kompresor ölçümü yapıldı, birşey çıkmadı, ayrıca aracım çok benzin yakıyor, uzun süre benzinde kullanmayınca enjektörler kirlenmiş olabilir diye düşünüyorum. würth uygulaması yapınca bakacaz duruma.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben o kadar devire çıkmıyorum, kompresor ölçümü yapıldı, birşey çıkmadı, ayrıca aracım çok benzin yakıyor, uzun süre benzinde kullanmayınca enjektörler kirlenmiş olabilir diye düşünüyorum. würth uygulaması yapınca bakacaz duruma.

O yüzden çok benzin yakıyor zaten birde gaza geç geçer brc o yüzden de çok yakarsın benzini. Eski aracımda vardı memnun da değildim brc den. Vsa yı iptal ettirebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O yüzden çok benzin yakıyor zaten birde gaza geç geçer brc o yüzden de çok yakarsın benzini. Eski aracımda vardı memnun da değildim brc den. Vsa yı iptal ettirebilirsiniz.

gaza geçme süresi veya derecesi desek daha doğru olur, oda ayarlanabiliyor....
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O yüzden çok benzin yakıyor zaten birde gaza geç geçer brc o yüzden de çok yakarsın benzini. Eski aracımda vardı memnun da değildim brc den. Vsa yı iptal ettirebilirsiniz.

İyi olur ya öyle birşey varsa. ama subablara ne olur o zaman?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onlarda ayarlanabilir ancak VSA da iptal edilebiliyor müdahale ile.

gaza geçme süresi veya derecesi desek daha doğru olur, oda ayarlanabiliyor....

kusura bakmayın konu biraz farklı bir noktaya kaymaya başladı gibi :)

acaba bu brc nin benzin destekli sistemi mazdaların lpg ile  başgösteren sübap sorununa çözüm veya en azında geciktirme sağlayabilirmi, geçen gün lpg ustamla konuştum ki kendisi ankaranın en iyi ve deneyimli ustalarından biridir, daha önce bağlantı yaptığı mazda ve honda gibi araçlarda sıkıntı yaşamadığını söylemişti ki, kendisi ticari ağızla konuşan biri değildir...

Evet Subap sorununun baş göstermesini geciktirir bu sistem yağlamalı sistemlerden farklı olarak. Zaten yeni araçların büyük kısmı magnezyum subaplı ve yanması muhtemeldir.

Sebebi de LPG benzine nazaran oktan olarak çok yüksek olduğundan geç söner o sönene kadar subaplar kapanır kapanırken de ateşe maruz kalır böylece yanar ya da erir ve ya ayarı bozulur bu araca göre ve LPG sistemine göre değişir. Mazdalarda da Chevrolet ler gibi erken subap yakanlardan diye biliyorum.

Bu sistem benzin takviyesi yaparak subapların soğumasına yardım eder böylece subap yakma olayı biraz daha gecikir. Ama gel gör ki LPG taktırdım tasarruf edeceğim niyetiyle hareket ediyoruz ama LPG nin kendini amorti etmesi gecikiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onlarda ayarlanabilir ancak VSA da iptal edilebiliyor müdahale ile.Evet Subap sorununun baş göstermesini geciktirir bu sistem yağlamalı sistemlerden farklı olarak. Zaten yeni araçların büyük kısmı magnezyum subaplı ve yanması muhtemeldir.

Sebebi de LPG benzine nazaran oktan olarak çok yüksek olduğundan geç söner o sönene kadar subaplar kapanır kapanırken de ateşe maruz kalır böylece yanar ya da erir ve ya ayarı bozulur bu araca göre ve LPG sistemine göre değişir. Mazdalarda da Chevrolet ler gibi erken subap yakanlardan diye biliyorum.

Bu sistem benzin takviyesi yaparak subapların soğumasına yardım eder böylece subap yakma olayı biraz daha gecikir. Ama gel gör ki LPG taktırdım tasarruf edeceğim niyetiyle hareket ediyoruz ama LPG nin kendini amorti etmesi gecikiyor.

vsa yı iptal ettirsek, kendini amorti eder, sonra da çelik subab taktırırız. yeni mazda 3 lerde sübablar daha çabuk eriyor diye biliyorum... diğer mazda modellerini bilmiyorum.

Ben yılda 3000-4000 km arası yol yapıyorum, şehir dışı dahil, ben iptal ettirebilirim belki...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Depo içinde bulunan benzin pompanın ısınmasını engelliyor ve uzun ömürlü olmasını sağlıyor... Araçta lpg yoksa benim tavsiyem hep doluya yakın depo ile dolaşmak, hem depo içindeki korozyonu engeller hem de yakıt sistemine pislik gitmemiş olur.

Dolu depo derken ? :D Bu depoların kaça dolduğunu biliyor musun patron sen :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dolu depo derken ? :D Bu depoların kaça dolduğunu biliyor musun patron sen :D

Tamamen haklısın patron ama yapacak başka bir şey de yok gibi...

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimki yarıdan fazlayı pek nadiren görüyor :D Genelde çeyrek ve altında :)

Laf aramızda benimkisi de farklı sayılmaz...

:P

Ama olması gereken yarım deponun üstü diye söyleniyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

Abilerim bu konu hakkındaki görüşleriniz nelerdir. Bu sistemi kullanan varmı tavsiye edermisiniz, takmalımıyım bu röleyi sizce ? Kaç gündür kafamı kurcalıyo bu olay :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yarım depoya gerek yok, çeyreğe yakın, ışığı yakmayacak kadar benzin miktarı o pompayı soğutmaya yeter.. İspatı için bir deponun kesitini alıp pompa çalışırken göstergedeki yakıt miktarını okuyun, çeyrek depoya yaklaşırken pompanın içeride yüzer konumda olduğunu göreceksiniz. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abilerim bu konu hakkındaki görüşleriniz nelerdir. Bu sistemi kullanan varmı tavsiye edermisiniz, takmalımıyım bu röleyi sizce ? Kaç gündür kafamı kurcalıyo bu olay :)

    Hiç gereği yok, böle bir işleme, bakınız ben mantık yürütüyorum, aracınızda benzin olduktan sonra pompa kuru kalmadıktan sonra farzedin ki benzinde kullanıyorsunuz, değişen ne ??? ama siz lpg tüketin bırakın pompa çalışsın.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Üstteki iki cevaba istinaden yazıyorum... Ömer kardeşim, sen yarım depo benzin bulundur... İyidir. ;)

Fakat tecrübe yerine;

Mantık ve depo kesiti tavsiyesini dinlersin o ayrı...

Sağlıcakla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana kalırsa yarım değil full depo bulundur kardeşim :) Ben malum ülke şartlarına istinaden çözüm sunuyorum, USA da yaşasaydım LPG kullanır mıydım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana kalırsa yarım değil full depo bulundur kardeşim :) Ben malum ülke şartlarına istinaden çözüm sunuyorum, USA da yaşasaydım LPG kullanır mıydım?

Ben de son kullanıcı şartlarını düşünüyorum... Deponun kesitini nasıl alalım ve pompanın çalışma halini nasıl görelim...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de son kullanıcı şartlarını düşünüyorum... Deponun kesitini nasıl alalım ve pompanın çalışma halini nasıl görelim...

;)

Google amca diye biri var. ;)

Bkz ;

http://forums.justcommodores.com.au/vr-vs-holden-commodore-1993-1997/135749-fuel-tank-fuel-pump-assembly-swirl-pot.html

Zeki Müren de bizi görüyor :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...