Jump to content

Rölantide Stop Etme Problemi


hezar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar,aracım lpg'li;ama park halindeyken benzinde de lpg'de de motor normalden fazla sallanıyor ve araba stop edecek gibi oluyor ama kendini zorla toparlayıp stop etmiyor.Ayrıca hava soğuk değil bugün 9 dereceydi.Önceden bunu sadece tüpte yapardı,bayiye gitti halletti.Şimdi hem benzinde hem de tüpte yapıyor bunu.İlginiz için teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş aracın en önemlisi  ateşleme sistemine baktır bütün bujilerin çalışıp çalışmadığından emin ol. rölantiyi yükselttir hala devam ediyosa motor ayarlarndan olabilir motorunda sorun varmı yağ eksiltiyormu  eğer varsa motordandır 2007 araç ta olmaması gereken bir problem araç kaç km de vede kaç km dir lpg kullanıyosun sübaplara baktır. egsozların tıkalı olup olamdığını kontrol ettir. enjeksiyon sisteminden olabilir yani bence arabanı bir servise götür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim.Yağ eksiltmiyor,araç 86binde lpg 50binde takılmış.İlgisi var mı bilmiyorum ama egzoz ölçümünden de TUV'ün muayenesinden de hemen hemen kusursuz geçti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı problemi yaşayan demek arabamın problemi nedir demek olmuyor,kaldı ki bu çok saçma olur.Sadece aynı probemlemi yaşayıp da baktıran olur ki bu da bana yol gösterir,önümü aydınlatır.Gayet tabi burdan bir sonuç elde etmek mümkün değil.Forumun amacı da teknik anlamda kullanıcılara teşhisler sunmak olmadığı gerektiğine inanıyorum.Anlayacağınız isteğim naçizane yönlerdirmelerden nasiplenmekti. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukarıda da yazıldığı gibi önce ateşleme sistemine baktırmak lazım. Eğer sorun orada değilse aklıma hemen subaplar geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 bin km olmuş tüp takılalı.Aracı 3 ay önce aldığımda ve tüpteyken rölantide hep stop ederdi ve motor arıza lambası da yanıyordu.Lpg bayisine götürdüm sağolsun ayarladı ve bir tur attıktan sonra hocam tamamdır dedi.Arıza lambasını da sildi.O günden sonra hep tüpte kullandım.Son zamanlarda rölantideyken(Tüpte) devirde düşme ardından da yükselme oluyor.Gaz alma imkanım olmadığı için bugün benzinde kullandım.Aynı şeyin benzin de de olduğunu gördüm ve şaşırdım.Çünkü daha önce (Hep tüpte kullandığım için)lpg ustasına götürür tekrar ayarlatırım diye düşünmüştüm.Bugün kaputu açtım ve izledim devir düşüyor motor bi güzel sallanıp tekrar  devir yükseliyor;ama araç stop etmiyor.Bunu 3-5 dakika arayla yapıyor.Ayrıca kompresyon testi ne demek,servise gittiğimde ne olacağını bilmek isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hezar bak kardeş bu problem konusunda alternatif vede olasılık çok o yüzden ben derimki kendine en yakın servise git orada güzel bir çek - ap yaptır aracına baksınlar ne var ne yok sente ayarından da olabilir avast ayarındanda yani araçta hiçbir problem olmayıp sadece ayarsızda olabilir o bakımdan hiç kimseye kurcalatma arabanı yapacam diye anlamadan etmeden içine eder bırakırlar önerim bu. benim arabam 323 1991 model doğru dürüst anlayan yok servisten başkasına elletme arabanı kardeş. tüpte fazla kullanılmamış sübap olacagını tahmin etmem zaten araba daha 86000 de sıfır sayılır bir mazda için. kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

servise ugrayıpta problemi çözünce buraya yaz bizde bilgilenmiş olalım sebebi neymiş öğrenmiş oluruz konuyu öylece kapatma; kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün servisi arayıp derdimi anlattım.Büyük ihtimalle subaplardandır dedi.O da 2000 tl civarında bir paraya mal olur dedi.Chekap ücretini sordum 150 Tl dedi.Açıkçası bana fazla geldi.Başka bir ustayla konuştum,araba soğukken yapıyorsa problem yok dedi.Ben de arabayı beklemeden uzun bir müddet kullanıp bakacağım.Ayrıca bursada mazdayla arası iyi olan bildiğiniz bir usta varsa ve paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş bak sana bir kez daha öneriyorum bu işler öle telefonda olmaz git 150 yl yi ver arabanın neyi var neyi yok öğren kimseye kurcalatma belki başka birşey vardır önemsiz bir durumdur 2007 model 3 sahibisin 150 tl için düşersin sanayiye arabanı mahvederler o paranında 10 katını ödemek zorunda kalırsın; yinede siz bilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş ne yaptın bu işi. benim de bir aydır lpg de rölantide sarsıntı var. ancak benzine aldığımda stabil çalışıyor. burdan sübaplarda problem olmadığını düşünüyorum.

lpg ustasına götürdüm enjektörlerde bişey yok ama ben birinin randımanlı çalışmadığını düşünüyorum. (brc)

aracı servise götürürsen yapamazlarsa hemen suçu tüpe atıyorlar. bir dünya paranı alabilirler :)

sarsıntı sadece lpg de ise ateşleme sisteminden kaynaklanabilir mi acaba? bilmiyorum.

bir de en ufak şeyde hemen sübaplarda sorun olduğu neden söyleniyor. türkiyede kaç lpgli mazda 3ün sübapı değişmiş ya da kaç benzinli mazda 3 ün sübapı değişmiş servislerde, bir sayı verebilirmisiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İzmitli,benim de lpg'de sarsıntı vardı hatta stop bile ediyordu.Nira mühendisliğe gittim hallettiler sağolsunlar(Yakup usta).Benim dert ettiğim bu değildi.Aynı şeyin benzinde de yaşanmasıydı.Bugün Uzun müddet kullandım,problem çıkarmadı.Ayrıca arabayı ilk çalıştırdığımda hemen hareket ediyordum şimdi öyle yapmıyorum,araç çalıştıktan sonra devir saati düşene kadar bekliyorum.Problem olmadı.Lpg'nize ayar yapılır sorununuz çözülür diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hezar, yukarıda yazdıklarınızı okuduğumda servis sorunun sübaplardan kaynaklandığını söylemişti yanlış anımsamıyorsam. sanırım sorun sübaplardan değilmiş.

ben inallara bir kere servise gittim açıkçası pek pahalı geldi. ben de aynı işi yarı fiyatına inegölde yaptıracağıma niye bir dünya yol gideyim dedim.

inegölde de brc bayisi olmadığı için geçende tavşanlıda filtre değiştirdim ve ayar yaptırdım ama bir türlü ayar yapılamadı. onlarda bir enjektörden kuşkulandılar ben de sorunun ondan olacağını düşünüyorum. lpg filtresini düzenli değiştirmediğim için bozmuş olabilirim.

benim araçta benzinde stabil çalışıyor ama gazda bir sarsıntı ve silkelenme var. 30 bin km oldu takılalı lpg. sübaplardan bir şey çıkacağını sanmıyorum ya bakalım.

bujilerde 80 bin de değişti. 150 lira para almışlardı inallarda. heralde 30 bin de perte çıkmaz 150 liralık buji. ateşleme sisteminden kaynaklanabileceğini söyleyen usta da oldu. ama ilk işim kuşkulandığım enjektörü değiştirmek olacak. bakalım o zaman ayar tutarsa sorun odanmış diyeceğiz.

kusura bakmayın uzun uzadıya yazıyorum. benzer durumla karşılaşan arkadaşlara yardımcı olabilmek adına.

sonuçları da buradan paylaşalım lütfen.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş bu konuda benim yorumum şu olacak eğer sübaplarda bir problem olsa benzindede aynı durum olur sonuçta aynı sübaplar benzindede çalışıyor sizin probleminiz lpg kaynaklı vede büyük ihtimalle beyinden ; ayrıca size 150 tl ye nasıl bir buji taktıki servis markası neydi özelliği neydi en kaliteli vede önerilen buji NGK onunda fiyatı takım olarak 30 tl ayrıca bujilerin değişme km si bildiğim kadarıyla 10.000 dir, yani yağ, yağ filtresi benzin filtresi,hava filtresi  ile beraber değiştirilmesi gerekir her 10.000 km de bir , bence siz bir servise gidin aracınızı benzinde gereken tüm testlerini yaptırın sübaplara baktırın eğer ki problem yoksa lpg beynini değişin. lpg beyinlerininde avrupa üretimleri bide yan sanayi üretimleri oluyomuş aynı marka adı altında  haberiniz olsun beynin kaliteli vede ayrupa üretimi olduğundan emin olun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ebi ne bielyim 2009 da gitmiştim servise. arabyı yeni almıştım. bilmem ne bujisi çıktı yine ondan takalım dedi. ne kadar 150 mi 135 mi neydi yanlış hatırlamıyorsam bakarım faturası duruyordur hala.  yüksek performans bujisi felandır diye düşündüm. abi buji 10 binde bir değişirmi? 150 lira ver 10 binde değiştir olcak iş değil. o faturayı burda yayınlayım da görün.

lpg beyninden de olabilir tabi sorun. artık onu brc ustaları halletsin derim ben. sonuçta araç benzin muntazam çalışıyor. ama lpg de sorun var. servise gitsem, bir dünya para bayılırım bir de en sonunda lpg den derlerse uyuz olurum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bujinin türü farklıysa bilemem benim kullandığım ki kendi aracımın kitapçığında yazan vede önerilen buji NGK takımı 30 tl kardeş. gelelim konuya serviste genel bir çek-ap yaptır derim ben aracından emin olmuş olursun haa araçta sorun yoksa zaten mesele yok memnun olman gerek paranda boşuna gitmiş olmaz probleme sebep olabilecek  bir çok alternatifi bertaraf etmiş olursun ,lpg problemi halledilir servisteki fiyat konusuna gelince git bi konuş mevzuyu anlat  yap pazarlığını bakalım ne diyecekler gereksiz yerlerde mazda'na el sürdürme size bu sözü hatırlatıyım ''Mazda bozulmaz Mazda'yı bozarlar''

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 3 sene kadar önce focus aracımda yaşamıştım bu problemi. Önce bujiler değişti sorun çözülmedi. Daha sonra buji kabloları değiştirilip, lpgye tekrar ayar yapılınca sorun düzelmişti. Ateşleme sisteminden kaynaklanıyor gibi sizin probleminiz de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...