Jump to content

2. Nesil Mazda 3 (Lpg) Silkeleme Problemi


hunter26
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba,

Eski bir mazda kullnıcısı olarak aranıza yeni katılıyorum.

Dün 2010 model 28.000 km.de üzerinde Atiker marka Lpg kiti olan bir araç satın aldım.

Lpg kiti 7.000 Km.de takılmış. Aracı almadan önce yetkili serviste Motor Kompresyonu'nu ölçtürdüm değerler normal çıktı, Dolayısı ile subaplar ile ilgili bir sıkıntı olmadığı bana iletildi.

Araç ile ilgili dün kullandığım kadar ile fark ettiğim sıkıntı , alt devirde, belli bir bant aralığında zayıf bir silkeleme var, yuksek viteslerde pek hissedemedim, özellikle 2. vitesde hızlanırken bu fark ediliyor. Ayrıca atıyorum 30 km hızda iken 3. vites de ilerlemek istediğinizde daha belirgin oluyor.

Bu sıkıntı ile ilgili forumu dün akşamdan beri didik didik aradım, gördüğüm 2 farklı çözümden bahsedilmiş.

1, iridyum buji ile bir kullanıcı sorunu çözdüğünü yazmış

2, 4. vites de 80 km hızda iken araca kalibrasyon yaptırmak gerektiğini yazan farklı bir kullanıcı olmuş.

Aracını Lpg.de kullanan arkadaşlar mutlaka aynı sıkıntıyı yaşamıştır, çözümlerini paylaşırlarsa çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

atiker lpg olması şanssızlığın. ama silkeleme ondan kaynaklanmıyor. bujileri değiştir, yine de düzelmezse buji kablolarını değiştir. aynısı benim arabada oluyodu arabadan soğumuştum bu yüzden bujileri değiştirdim sorun bitti. eskiden 50-55 de 3.vitese düşmem gerekiyodu, şimdi 5. viteste bile düşmüyorum araba tekrar şahlanıyor gaza basınca...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle atiker ile ilgili bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum, önceki aracım 2007 honda civic idi ve atiker sıralı lpg montajını kendim yaptırdım 2 yıl 40.000 km kullandım en ufak bır sıkıntım olmadı, ayrıca mazda3'e yapılan atiker montajıda oldukça kaliteli.

Bujiler 4.000 km önce değişmiş buji ile alakalı olduğunu sanmıyorum, anladığım kadarı ile bu sorun Mazda3 lerde kronik, Mazda3 kullanıcılarından destek bekliyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

silkelemeyi benzinde yapmıyor ise kesinlikle lpg sorunu olabilir..28000 km de bujilerinizde sorun olacağını zannetmem orjinal bujiler 80000.km  -  100.000km arası ömrü vardır..atiker lpg sistemi ise şans işidir aynı beyaz eşya gibi...nerde ne yapacağı elli olmaz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önceki aracım 2006 Honda civic idi ve üzerinde atiker marka lpg kit vardı sorun yaşamadım, kit ile ilgili olduğunu sanmıyorum. Buji 5.000 km önce değişmiş, servisle görüştüm 30TL'lik buji takılmış araca. Forumda okuduğum kadarı ile Mazda3'de alt devirde silkeleme problemi yaşayan başka kullanıcılarda olmuş, bugun iridyum buji siparişi verdim, çarşamba taktırıp deneyeceğim. Sorun kit'den ise garantisi devam ediyor söktürüp başka kit taktırırım öttürürüm o servisi....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 9 ay sonra ...

Merhabalar. uzun zaman geçmiş umarım sorun çözülmüştür ancak yeniden faydalanmak isteyen arkadaşlar için yazıyorum. bu tip silkeleme devam ettiği sürece daha da ilerler ve kasislerde ve ışıkta durduğunuzda aracın stop etmesine kadar gider. nedeni ise lpg kitindeki enjektörler ve filtreler.

1- sıralı enjektörler veya diğer açma kapama enjektörleri aşırı kirlenmiştir(örneğin yakıt tankının valfini açıp kapamaya yarayan enjektör aşırı kirlenmişse araç lpg den benzine geçmeye çalışır. çok aşırı kirlenmişse zaten direk benzine geçer. bu silkelenmeye neden olur)

2-sıralı enjektörler aşırı kirlenmiştir(bu pistonlara düzensiz lpg akışı demektir ki bu titremeye neden olur.)

3-sıralı enjektörlerin ucundaki contalar ya eskimiş ya  da düşmüştür.

4-sıralı enjektörlerin ayarı bozulmuştur(bu tip durumlarda direk sıralı enjektör kitini değiştiriyorlar motorun üzerinde bulunan parça. benimkine atiker marka takmışlardı çok memnun kalmıştım )

bütün bu sebepler aracın silkelenmesine, ani atılmalarına ve düşük devirde devir göstergesinin gidip gelmesine ve motorun stop etmesine neden olabilir.

parça bilgilerinde hata yapmışsam affola, uzman arkadaşlar anlamışlardır zaten bahsettiğim parçaları. saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

Buji 5.000 km önce değişmiş, servisle görüştüm 30TL'lik buji takılmış araca.

buji fiyatları serviste bu civarda zaten. bıji kabloları pahalı. mesela mazda lantis buji 30 tel kabloları 250 tl

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Arkadaşlar merhaba. 2011 otomatik mazda3 sahibiyim. Arabam 97000 km'de. LPG'li ve LPG ile 90000 km yaptım.

 

Araba:

 

Soğuk iken ilk çalıştırmada Parkda normal, geriye ® alınca titreme ile beraber devirde 80-100 devirlik salınımla beraber titreme oluyor, boşda (N) normal, ileri (D) de normal. Bunların hepsini benzine geçince de yapıyor.

 

R'deki titremeler esnasında motor ikaz ışığı yaktı. Aşırı titreme olusa ışık yanıp yanıp sönüyor.

Ankara MEB Başayar'a götürdüm, bilgisayara motor ikaz ışığı ABS nedeniyle yanmış, titremeyi ise motor ısındığı için tekrar yapmadı.

 

 

Birde seyir halinde 2100-2200 devir civarında ileri doğru hafif hafif silkelemeler yapıyor.

 

Motordan desem, P ve N de yapmıyor.

Tüpden desem benzinde de yapıyor.

Diferansiyel desem D ye alınca yapmıyor.

 

Fikri olan var mıdır? :kafa:  :kafa:  :kafa:

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subap sıkıntısı olsa N'de ve D'de devir salınımı ve titreme olur. Bu sıkıntılar yoksa çözüm başka yerlerde aranmalı.

 

Diğer konunuzda cevap verildi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...