Jump to content

Gaz Yememe Sorunu (89-94)


seferihisarlı mazdacı
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

seferihisarlı mazdacı

:hi:arkadaşlar arabamda şöyle bi sorun var arabanın devir saati 4000 i geçtikten sonra gazı aniden iyice köklersem bi an gaz yemiyor sonra ayağımı çekip tekrar köklersem gaz yiyor acaba sebebi ne olabilir sanki bi an benzin gelmiyormuş gibi oluyor benzin filtresinden olacağını zannetmiyorum değiştireri fazla olmadı ...bu arada arabam benzinli lpg falan yok. :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim 323 sabahleyin ilk çalıştırma esnasında gaza boğulup,yolda da stop ediyor ve zor çalışıyordu.Motor ustamın tavsiyesiyle çıkma karbüratörle değiştirecektik fakat mecbur kalınca karbüratörü tamir ettirdim.Seyir halindeyken 2500-3000 devir civarı tekleme var.Düşük devirlerde stop ediyor yine.Buji-buji kablosu değiştirdim.Bobinle beraber distribütör içindeki yarım ay denen ateşleme modülünü değiştirdim fayda etmedi.Yine karbüratörcüye dönücez herhalde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bu tip sorunlar genelde ateşleme sisteminden kaynaklanıyor kendi aracımın karbüratörünü çok iyi tanıyorum vede sizinkilerle aynı karbürötörde problem şundan olabilir

1- 2 adet meme vardır benzini geçiren tıkalı veya iyi çalışmıyor olabilir, değiştirlmiş olabilir vede yeteri kadar motoru beslemiyor olabilir gerekirse iki adet meme alıp değişin veya temizlettirin.

2- Boğaz kelebeği sorunlu olabilir

3- karbüratör hava alıyor olabilir özellikle manifoltla olan baglantı contalarından çünkü manifoltla karbüratör arasında fanifoldun içine oturan siyah elektronik bir parça var o parçanın her iki tarafıda contalıdır bir tarafı karbüratöre diger tarafı manifolda oturur aradaki contaların hava almadığına dikkat etmelisiniz.

    karbüratörlü olupta lpg kullnanan tüm 323 lere önerim aracınız en azından % 25 motor ısısına ulaşıncaya kadar veya % 30  hareket etmeyin hem araba gaz yemez hemde lpg beyni soğuk olduğundan fazla tüketim olur yani çiğ yakıt atar. ateşleme sisteminde kaçak olmadığından emin olun distribütör kapağı sağlam olmalı aynı şekilde  tırnakları, tevzi makarası vede buji kablo  uçları oksitsiz vede temiz olmalı en önemlisi orjinal parça olmalı.  eğer stop problemi varsa rölanti istikrarsız ise boğaz kelebeğine baktırın temizlettirin, bide direksiyonu çevirdiğinizde aracın rölentisini yükseltip stop etmeyi önleyen bir parça vardır onun çalıştığından emin olun.

  yani karbüratör öle kolayca bozulacak bişey değildir. kolay gelsin geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar eklemek istediğim bir durum daha var hava kaçağı karbüratörün üst kısmındada olabiliyor lpg mikserini sıvı conta sıkarak karbüratöre takın aynı şekilde hava filtresinide lpg mikserine gene sıvı conta sıkarak oturtun hava filtresi araya lpg mikseri girdiği için biraz yukarda kalacaktır bu yüzden hava filtresinin ön kısmındaki  motor sübap kapağına takılan bölümüne aynı mikser kadar bir tampon koyup uzun bir saplamayla monte edin düz durmasını sağlayın  aksi halde hava filtresi öne doğru kasılacak vede contadan hava alıcaktır, kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seferihisarlı mazdacı

Arkadaşlar birde şunu belirteyim ben arabayı yaklaşık 1 yıl önce aldım arabam benzinli bu yüzden fazla yakmamak için 3000 deviri pek geçmedim hep 3000 devirlerinde kullandım bununda etkisi olurmu acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Selam arkadaşlar.Tekleme sorununu karbüratörün hava alan yerlerini ve lpg mikserinin oturduğu yeri sıvı conta ile kapatarak,bir de lpg beyninden hava ayarını yaparak hallettik.Şimdi de radyatör hortumu sürekli şişiyor.Radyatörün kapağını açınca yavaş yavaş bir süre fıslıyor.Radyatörde su seviyesi ise normal.Devirdaim çalışıyor.Kalorifer de.Ustam silindir kapak contası yanmış olabilir diyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Selam arkadaşlar.Tekleme sorununu karbüratörün hava alan yerlerini ve lpg mikserinin oturduğu yeri sıvı conta ile kapatarak,bir de lpg beyninden hava ayarını yaparak hallettik.Şimdi de radyatör hortumu sürekli şişiyor.Radyatörün kapağını açınca yavaş yavaş bir süre fıslıyor.Radyatörde su seviyesi ise normal.Devirdaim çalışıyor.Kalorifer de.Ustam silindir kapak contası yanmış olabilir diyor.

biraz geçiktim ama ustanızın dediği doğru sağutma sıvısı bir yerden hava alıyor vede üst kapak contası sorunlu olabilir aracınız hararet ettimi hiç ??? bu konuda forumda gerekli bilgiler var.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu kışın -20 derece soğuk havalarda motoru ısıtmak için çalıştırmışken 5 dk geçmeden hararet neredeyse sona vuracak oldu,fan da çalışmadı.Soğutma suyunda tıkanıklık ya da fanla ilgili bir sorun olmuş olabilir diye düşünüyorum.Başka da hararet yapmadım zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş anlaşılan oki, fan açmadığına göre radyatör devre dışı kalmış yani termostatınız arızalı demektir eğerki motor sıcaklığı sona vurduysa contayı yakma ihtimali var vede radyatördeki tıslama da oraya hava basıncı kaçırdığını gösteriyor motorun malesef, bu konuda bir link verecem oradan bakınız en başından beri tüm bilgiler mevcut.. ayrıca en kısa sürede orjinal olmak kaydıyla termostatınzı değiştirin.

http://www.mazdaclubtr.com/10490/hararet-problemi-ve-conta-yanmasi-89-94/msg460487/#msg460487

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaşlar haftasonu arabamı teslim aldım çok şükür.Silindir kapak contası ve termostat,rot başları,alt tablanın gerisinde lastik takozlu parçayı da değiştim. Yağ değişim zamanı gelmişti,yağ filtresi ve yağı da değiştirdim.Toplam 600TL ye malaoldu.Araç muayenesine gideceğim.Arabanın motoru,yürürü çok güzel şimdi.

Torna işi:    150TL

Yedek parça:200TL

İşçilik:        150TL

Castrol Yağ:  60TL

Rot Balans:    15TL

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar haftasonu arabamı teslim aldım çok şükür.Silindir kapak contası ve termostat,rot başları,alt tablanın gerisinde lastik takozlu parçayı da değiştim. Yağ değişim zamanı gelmişti,yağ filtresi ve yağı da değiştirdim.Toplam 600TL ye malaoldu.Araç muayenesine gideceğim.Arabanın motoru,yürürü çok güzel şimdi.

Torna işi:    150TL

Yedek parça:200TL

İşçilik:        150TL

Castrol Yağ:  60TL

Rot Balans:    15TL

Geçmiş olsun, hiç sesini çıkartma, güle güle kullan... Fiyat çok iyi çünki...

:tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun , iyi bir bakım yapmışsınız ama asıl soruna sebep olan termostatınıza baktırmyı ihmal etmeyim çok önemli bir parçadır . kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Silindir kapak contasını orjinal kullanacaktık ama sipariş verilirse 1 haftadan geleceğini söylediler.Ben de beklemedim,yan sanayi kullandık.Motoru 2 sene önce rektefiye etmişti ustam.Rektefiyeden önce de conta yanması sorunu olmuştu.Ustam bu sefer contayı orjinal kullanmak istedi ama ben bekleyemedim.Arabamın yanmış contayla çalışması uykularımı kaçırdı doğrusu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Silindir kapak contasını orjinal kullanacaktık ama sipariş verilirse 1 haftadan geleceğini söylediler.Ben de beklemedim,yan sanayi kullandık.Motoru 2 sene önce rektefiye etmişti ustam.Rektefiyeden önce de conta yanması sorunu olmuştu.Ustam bu sefer contayı orjinal kullanmak istedi ama ben bekleyemedim.Arabamın yanmış contayla çalışması uykularımı kaçırdı doğrusu.

Keşke bekleseydiniz... Şimdi de; iki yıl sonra yanacak contanın derdi sizi gerebilir...

>:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnşaallah tekrardan conta yanmaz.Bundan 4 sene önce motoru rektefiye ettirmiştim.2 yıl bindikten sonra fan çalışmaması nedeniyle motora hararet yaptırdım.Conta ve sekmanla beraber silindir üst kapağı da değiştirmiştim.Şimdi motorun hararetine dikkat ederek kullanmak durumundayım.Benim kırmızı şimşeği boyatmayı düşünüyordum.Sıra boyaya gelemedi henüz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...