Jump to content

Rölantide Fan ve Farların Kısılması


emreir02
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaslar günaydın, uzun bir süredir bir sorunla karsı karsıyayım ama yazmak yeni kısmet oldu,

Arac rölantideyken durdugum yerde direksiyonu saga yada sola cevirince son sürat calısmakta olan fan sesi biraz kısılıyor direksiyonu geri duzleyince eski yuksek calısma sesine dönüyor,aynı sekilde bu işlemi yaparken dikiz aynasından arka stop farlarının yere yaptıgı yansımaya bakıncada direksiyon cevrildiginde kırmızı farlar kısılıyor düzlendiginde geri eski siddetine dönüyor, bu sorunun sebebi nedir acaba??? cogu arabada kapalı camları kapamaya calısıldıgında yada direksiyonu cevrildiginde devir göstergesinde yada ön farlarda kısılma olurdu ama benim dedigimde bu sorunlar yok sadece fan sesi ve arka stoplarda degişiklik var....Yardımcı olursanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

çok az bir miktar dalgalanma normaldir tabii direksiyonun üstünde durduğu yer de önemli. neticede gücün bir kısmı direksiyon pompasına gidiyor.

ama bu "biraz" kısmı hakikaten "az" olmalı. ancak dikkat ettiğinizde fark edebileceğiniz birşey ve sadece rölantide olmalı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anladıgım kadarıyla sizin araclarınızda böyle bir sorun yok :) acaba hepsindemi var bu sıkıntı demiştim ama demekki bi tek bende var, mersinde de servis yokki en ufak birseyde adanaya gidiyoruz :) ilgileriniz icin tesekkür ederim....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gözüm hemşerimmm,  :tey:

Elbette bu normal bir durum değil. Tahminim direksiyon sisteminde bir sorun var; büyük ihtimalle direksiyon sisteminde bir elektrik kaçağından kaynaklanıyor. ( Sorunla ilgili olmasa da direksiyon hidroliği seviyesini her ihtimale karşı kontrol etmeni tavsiye ederim. )

Adana'ya gitmek için vaktin yoksa ve şayet bana "kişisel ileti" atarsan, babamın telefonunu veririm, orada tanıdığı özel servise götürür seni. Basit bir problem ise halledebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haftasonu benim de dikkatimi çekti ama çok da üzerinde durmuyorum zira araç durağan iken direksiyonu çevirdiğinizde ciddi bir akım çekiyor hidrolik. Böyle olunca da farların bundan etkilenmesi normal geliyor bana. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kitapçıkta yaklaşık meali şöyle olan bir ifade var:

"Araç çalışırken kesinlikle direksiyonu sağa ya da sola tam dayalı şekilde tutmayınız !"

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kitapçıkta yaklaşık meali şöyle olan bir ifade var:

"Araç çalışırken kesinlikle direksiyonu sağa ya da sola tam dayalı şekilde tutmayınız !"

Bu uyarıyı ben yetkili servisteki ustadan duymuştum...

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kitapçıkta yaklaşık meali şöyle olan bir ifade var:

"Araç çalışırken kesinlikle direksiyonu sağa ya da sola tam dayalı şekilde tutmayınız !"

Fatih Abi bu bahsettiğimiz durum sağa veya sola dayalı şekilde değil, araç durağan iken direksiyonu hafif de olsa oynattığında oluşuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün ben durumu servisime sordum. Tabii görmeden ne kadarı normal ne kadarı değil söylemesi mümkün değil o yüzden bir gittiğimde baktıracağım ama ilk sorusu şu oldu

"Arabayı sürekli kullanıyor musun yoksa yatıyor mu?" .

Ben de yatıyor dedim, o da akünün şarj düzeyi veya akü ile ilgili bir sıkıntı olabilr gelince ölçelim dedi. Bilgi alınca buraya da yazarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak kardeşim, altını tekrar çizmek istiyorum, Mazda'lar öyle arada bir kullanılmaya gelmiyor, yatmaya hiç gelmiyor, sürekli aksiyon, sürekli faaliyet, sürekli adrenalin istiyorlar.  ;D

Aracımı sakin sakin kullandığımda yakıt tüketimi, sesler, ıvır zıvır sorunların hepsi beliriyor, vites göstergesini bir kenara bırakıp seri kullanıma başladım araç kendine geldi, yakıt tüketimi biraz daha düştü, sesler azaldı falan... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün ben durumu servisime sordum. Tabii görmeden ne kadarı normal ne kadarı değil söylemesi mümkün değil o yüzden bir gittiğimde baktıracağım ama ilk sorusu şu oldu

"Arabayı sürekli kullanıyor musun yoksa yatıyor mu?" .

Ben de yatıyor dedim, o da akünün şarj düzeyi veya akü ile ilgili bir sıkıntı olabilr gelince ölçelim dedi. Bilgi alınca buraya da yazarım.

Valla benim araba sabah aksam calısıyor :)) neden oluyorki bu sorun acaba....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadarıyla fan ve stoplar ayrıca sinyaller de fazla akım çeken donanımlar... Burada yola çıkarsak;

Alternatör (mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren zımbırtı yani şarj dinamosu) kablolarını, kömürlerini ve bağlantılarını ayrıca aracın negatif kutbunun araca monte edildiği yerde sağlam olup olmadığına baktırın/bakın...

İyi bir elektrikçi bu sorunu kolayca tespit ederek çözüme kavuşturur.

Geçmiş olsun, kolaylıklar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...