Jump to content

Su Kaynatma


yigoo
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

çatlak giderici ürünleri pek kullanmayın derim radyatörün ince kanallarını tıkayabiliyor sonra daha büyük sorunlar çıkıyor aracınız 90 model galiba eğer radyatörüde ilk radyatörse iyi bile dayanmış yenisi ile değiştirin bence kafanız rahat etsin ama ucuzuna kaçıp çin malı almayın 100 liraya geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 44
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • nuri15

    9

  • domestos

    13

  • mesutokat

    5

  • yigoo

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Teşekkürler,

Allah razı olsun, conta yandıysa ne olacak? ben arabadan hiç anlamam. :(

Conta yandıysa, iyi bir mazda ustası bulacaksınız ve yeni conta (tavsiyem orijinal) takacak... Siz de yavaş yavaş tecrübe edinerek arabadan anlar hale geleceksiniz...

:)

Öncelikle iyi bir mazda ustası bulun, yoksa yetkili servise gidin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

para verdikçe tercübem artacak yani .:)  bu conta çok pahalı bir şey midir? senin adres kocaeli görünüyor. ben gebze de sayılırım. sana yakınım, önerdiğin usta varmı? bu araba 8 aydır bende, satan adam beni kandırdı. araba devamlı sorun çıkarıyor. vala canıma taketti. satacam alanda yok 5 bin lira veriyorlar. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

para verdikçe tercübem artacak yani .:)  bu conta çok pahalı bir şey midir? senin adres kocaeli görünüyor. ben gebze de sayılırım. sana yakınım, önerdiğin usta varmı? bu araba 8 aydır bende, satan adam beni kandırdı. araba devamlı sorun çıkarıyor. vala canıma taketti. satacam alanda yok 5 bin lira veriyorlar. :)

Önerebileceğim iki yer var;

1-İzmit merkez Haldızlar Otomotiv (mazda yetkili servisi)

2-Körfez Gülünce otomotiv (özel japon servisi)

iki yerden de memnun kalırsınız...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında Mazda motorları çelik contalıdır kolay kolay conta problemi olmaz deniyor. Conta problemi olmasa da yüksek hararet bu defa başka yerlere zarar verir mi? Servis gerekli değil dese bile içim rahat etsin diye contanın ve sekmanların durumuna bir baktırmayı düşünüyorum. Servis uzak olduğundan gitmişken bakılsın diyorum. Gereksiz yere masraf etmiş olur muyum? Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında Mazda motorları çelik contalıdır kolay kolay conta problemi olmaz deniyor. Conta problemi olmasa da yüksek hararet bu defa başka yerlere zarar verir mi? Servis gerekli değil dese bile içim rahat etsin diye contanın ve sekmanların durumuna bir baktırmayı düşünüyorum. Servis uzak olduğundan gitmişken bakılsın diyorum. Gereksiz yere masraf etmiş olur muyum? Teşekkürler.

Siz öncelikle radyatör sorununu halledin, belki contanız sapasağlam, biz varsayımlar üzerine konuşursak sizin kafanız iyice karışır...

Radyatör (bence değiştirin) sağlama alındıktan sonra belki de su eksiltme (inşallah) kalmayacak siz de aracınıza başka masraf yapmadan bineceksiniz...

;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bundan önceki aracım 1999 model Broadway RNİ idi. Buna benzer kısa süreli bir hararet yükselmesinden sonra ustalar motorun zarar görmemiş dedi ama iki sene sonra motor yağına su karıştırmaya başladı ve conta değişimi ve kapak taşlaması yapıldı. Ama hiç eski performansını alamadım. Düzde iyi giderken rampalarda bayılıyordu. Şimdi çok büyük beklentilerle bu aracı aldım. Sırf gücü hissedeyim diye 1.8 motor tercih ettim. Beklediğim kadar bir güç hissedemesem de ilaveten yine hararet sorunu yaşıyorum. Ve yine rampalarda öncekine nazaran bariz bir çekiş gücü kaybı hissettim. Aynı şey mi başıma geldi diye de korkuyorum. Hayırlısı olsun. Cümle sorun yaşayanlara geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bu gün aracı servise götürdüm. Malesef conta yanmış. Silidndirlerden birine hafif su girişi oluyormuş. Tahminim sorun aracı aldığımda vardı. Çünkü hararet yapmadan önce egzostan çok hafif beyaz duman attığını farketmiştim de 1.8 motor olduğundandır büyük motor duman verebilir belki diye avunmuştum. Ama herhalde hafif hafif suyu eksilttikten sonra hararet yaptı. Şükür ki ustanın dediğine göre silindire zarar vermemiş. Ölçüm sonucunda "%5 aşınma var; o da normal. Sadece conta değişimi ve kapak taşlaması istiyor" dediler. Olmuşken 100.000 bakımı da yapılsın dedim. İnş. Salı veya Çarşambaya gidip alacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu gün aracı servise götürdüm. Malesef conta yanmış. Silidndirlerden birine hafif su girişi oluyormuş. Tahminim sorun aracı aldığımda vardı. Çünkü hararet yapmadan önce egzostan çok hafif beyaz duman attığını farketmiştim de 1.8 motor olduğundandır büyük motor duman verebilir belki diye avunmuştum. Ama herhalde hafif hafif suyu eksilttikten sonra hararet yaptı. Şükür ki ustanın dediğine göre silindire zarar vermemiş. Ölçüm sonucunda "%5 aşınma var; o da normal. Sadece conta değişimi ve kapak taşlaması istiyor" dediler. Olmuşken 100.000 bakımı da yapılsın dedim. İnş. Salı veya Çarşambaya gidip alacağım.

Beterin beteri vardır diyerek, Allah daha kötüsünden korusun diyerek mazda sevdasına devam ediyoruzdur umarım...

8:)

Geçmiş olsun, kazasız günler.

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese selam,

gecen gün adapazarından izmire dönerken araba bilmediğim bir sebepten 3 kere su kaynattı daha önce defalarca adapazarı izmir yapmama rağmen hiç öyle bir durumla karşılasmamıştım ilk seferde hararet ibresi bir anda en üst seviyeye çıktı hemen kenarıya çekip arabayı rolantide bıraktım kaputu açtığımda tahliye kabındaki su fokur fokur kaynıyordu yarım saat kadar bekledikten sonra motor sogudu bende su ilave edip tekrar yola koyuldum aradan 15-20 dakıka gectıkten sonra hadise tekrarladı gene aynı uygulamayı yaptım akabinde manisa sabuncu beli yokusunu çıkarken gene yaptı bu sefer durmadım zaten cok kısa surede rampa aşağıya inişe geçtim ve hararet normale düştü sağsalim evime vardım bugun kontrol ettıgımde tahlıye kabındakı agzına kadar dolu olan su hatrı sayılır sekılde azalmıs radyator kapagını acıp aracı calıstırdıgımdaysa rolantıde su atmıyor ama devır saatı 3000 e gelınce su atıyor baya bır rolantıde calıstırdım azda gaz vererek fanı actım gercı yola cıkarak denemedım henuz ama sızce sorun ne olabılır..umarım basınızı agrıtmamışımdır herkese hayırlı hafta sonları hayırlı günler

Mümkünse ustanızı değiştirin. Çünkü;

Termostat aracın soğutma suyumu belirli bir sıcaklığa ulaştıktan sonra radyatöre gönderme görevini üstlenir. Bu işi yapmazsa ne olur? araç devamlı devirdaim yapacağı için soğutma suyu motor içerisinde gerekli sıcaklığa ulaşmadan soğuyacağından müşürler düzgün çalışmaz.

Müşür düzgün çalışmazsa fan gerekli gereksiz açılır-açılmaz.

Ustalar neden termostatı söker? çünkü yaptığı motora güvenmez. Devamlı su soğutması olsun araç hararet yapmasın bi daha da bana geri gelmesin... derdindelerdir. Yeni motor yapılmışsa radyatörün kanalları muhtemelen tıkanmıştır. Acilen değiştirin. Orjinal conta kullanılmışsa bu hararetler acınızı etkilemez. Mazda çelik contadır bu iyidir kolay kolay yanmaz ama yanıncada silindir üst kapağınıda çatlatıp yanar. o kadar hararet yaptırabilmekte her yiğidin harcı değildir :D

3000 devirde suyu dışarı atmasını conta yanmış olarak değerlendirmeyin, çünkü devirdaim pompası kapak açık oldugunda suyu dısarı atar bu çok normaldır. basınç olmayacağı için su ilk bulduğu yerden dısarı cıkar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyi günler

1 hafta önce aracımı kontrol ederken tahliye ünitesindeki (yedek depo) suyun boş olduğunu farkettim ve aracı akşam bıraktığım için öğle sıcağına kurumuş olabileceğini düşündüm yada başka bir yerde su kaybetmiştim arabam, radyatöre bakmak aklıma gelmedi suyu doldurdum ama ağzına kadar doldurmuşum fark edincede önemsemedim aynı gün gittiğim 5 km sonrasında aracın yine su akıttığını görünce kaputu açtığımda tahliye ünitesinin kapağından aktığını farkettim ve bezle temizlerken sıcak olmadığını parmağımın yanmadığını farkettim.

Radyatörü açtım aksi bir durum yoktu eksik yoktu radyatörde ve 5 ay önce antifriz değiştirmiştim zaten tortu, köpürme, çamurlaşma vb sıkıntı yoktu suyu doldurup tahliyeden yoluma devam ettim ve sanayiye gittim bir kaç yere gösterdim ilk cevap oo conta yanmış, yazık etmişsin arabaya nasıl hararet yapar bu araba vb cümleler duyup tavsiye üzerine son bi yere daha gittim ve neye göre conta yakmış bu araba dedi ve devam etti, hararet yapıp yapmadığını sordu bende yapmadığını hararet seviyesinin yarıdan biraz daha fazla yükselip 10 sn farkla geri indiğini söyledim bir kaç kez rampa vb zorlanacağı yerlerde, egzosu kontrol ettiler duman buhar vb yok kaçak vs yok fan açıp açmadığını sordu o sırada araç fan açtı e buda normal deyip radyatör kapağını değiştirdi 10 TL ye 1,1 di zaten 1,1 taktı yine ve sorun düzeldi hararette su akıtmasıda düzeldi yoğun trafiklere girdim ama yarıya kadr yükseldi en fazla birde ne alakası var bilmiyorum ama radyatör kapağını değiştirince, aracın çekiş problemi olmuştu bu olaydan bir kaç gün önce oda düzeldi ve araç eskisi gibi aktif ve serileşti birde termostata bakalım bi ara getirde demişti hararet ibresi 10 sn bir farkla değişip durması garip geldi dedi para olmadığı için erteledik onu ama sorunda kalmadı

Peki sorum şu olacak diğer ustaların dediği gibi conta yakmışmıdır nasıl anlarım çalışmada flan en ufak sıkıntı yok tekleme çekmeme soğukken sıcakken fark yok benzinde gazda sorun yok aracın ön takımdan bir kaç parça saymazsak 0 sorun var diyebilirim şöyleki gazda 195 km hızı gördüm çevre yolunda tabi yolda nerdeyse hiç araç yokken ne duman atma ne zorlanma hiç bir problem olmadı bunlara rağmen ve ustanın ilk defa gördüğü motora kefil olmasına rağmen kafamda şüpheler kaldı radyatör kapağını değiştirmeden önce 1 hafta titreme bazen oluyordu çekiş düşmesi flan ama yine araba limitleri zorluyordu oda kalmadı tıkır tıkır saat gibi çalışıyor şimdi önerileriniz vs varsa seve seve dinlemek istiyorum üstadlarım

Not: Serseri değilim hava atmak için yazmadım 195 km hızı sadece çözüme daha kolay ulaşalım diye belirttim belki düşüncelerinize yardımcı olur emin olun boş yolda deniyorum sadece kimseyi riske atmayacağım yerler oluyor bunlarda sadece.

Mazda lantis 1.8 BA BG anlamıyorum ama ticari adı ruhsatta 323 HB MT yazıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle şunu belirteyim, hiç bir sorununuzun olmaması harika bir durum... Ustaların conta yakmış demesi neye göredir bilemem ve bu konuya girerek tanımadığım kişilerin düşüncelerini/niyetini okuyamam...

Ancak; conta yandığında bildiğim kadarıyla; yağa su karışır, hararet yükselir, su eksiltir...

Aracında da sorun kalmadığına göre, kazasız günlerde kullan diyorum, verdiğin bilgiler de, bizlere tecrübe açısından faydalı teşekkürler...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Artık tahliye ünitesinden su kesildi tamamen umarım ama hararet müşürü araç verilerine göre kadranın son çizgisine dayanıyor ve 5-10 sn arası kalıp geri düşüyor yoğun trafikte flan olan dur kalklarda yapıyor bunu 3-4 viteslerde rampa flan çıkarken pek o kadar çıkmıyor ama son çizgisi dediğimde normal olan son çizgisi sonraki tehlike çizgisi ve en son çizgi olan 3-5 milim lik alana değmiyor. bu nedendir acaba bileniniz varmı acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Artık tahliye ünitesinden su kesildi tamamen umarım ama hararet müşürü araç verilerine göre kadranın son çizgisine dayanıyor ve 5-10 sn arası kalıp geri düşüyor yoğun trafikte flan olan dur kalklarda yapıyor bunu 3-4 viteslerde rampa flan çıkarken pek o kadar çıkmıyor ama son çizgisi dediğimde normal olan son çizgisi sonraki tehlike çizgisi ve en son çizgi olan 3-5 milim lik alana değmiyor. bu nedendir acaba bileniniz varmı acaba ?

Hararet anlık olarak yükselip düşüyorsa göstergede sorun büyük ihtimalle termostat kaynaklı... Yine de; kontrol ettir... Hassas bir konu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teknik bilgim olmasa da Sn. Domestos'a katılıyorum. İşte geç kalmanın sonuçları:

Aynı konuda aracımın (1999 model 1.8 323 Familia GT) hararet yaptığından bahsetmiştim. Dün  aracımı Antalya Mepaz servisinden almak için gittim. Allah razı olsun özellikle Servis Müdürü Şaban Bey her defasında çok samimi bir şekilde karşılıyor ve servis olarak yaklaşımları güven verici. Dışarıdan temin ettiğim bazı parçalarla kıyasladığımda fatura bana pek kabarık gelmedi. Sizleri sıkmamak ümidiyle faturadaki kalemleri yazıyorum. 100.000 bakımı ve klima kontrolü dahil su kaynatmayla ilgili tereddüt oluşturacak her şeyin değişimini istemiştim.

Klima gazı ekleme 105,00

3 lt Castrol antifiriz 21,48

Yağ filtresi kartuşu 10,80

Kayış                      53,75

Devr-i daim pompası  124,51

Silindir kapak contası  75,32

Blya gergi eks. kayış  265,13

Yay, gergi                    12,41

Triger kayışı                162,68

Yağ keçesi              23,12

2 adet yağ keçesi 23,14*2=46,24

Emme manifolt contası 39,65

Soğutma ünitesi 43,29

Sübap lastik takımı  50,00

termostat                49,94

Servisteki işçilik      200,00

Rektefiyeciye          141,60

Toplamda          1.424,94 -  İndirim 216,68  KDV 217,49    Toplam  1.425,75

Bir de  TL'lik hediye çeki verdiler. Şahsen ben memnun kaldım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayrıca radyatör temizliği ve şişleme işlemi yapıldı. Galiba onu işçiliğe dahil etmişler. Bir de iç dış temizliği yapıvermişler. Allah razı olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...