Jump to content

Burada herhangi bir şey yok

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • omnivolus
      Yazan: omnivolus
      Bu yazıda beni hayal kırıklığına uğratan bir Mazda yetkili servisinden bahsedeceğim. Servisin adını vermeyeceğim ama bu servisteki kişilerden birinin bu forumda yazdığını biliyorum, kendilerine çeki düzen vermeleri için bu yazıyı yazıyorum.
      İki yıldır bir sahil kasabasında yaşıyorum. Bir yılı geçkin süredir Mazda 3 HB 2010 Impressive aracımın sunroof'u çalışmıyordu ve bagaj kilidinde problem vardı; kumandadan kapıları açtığımda bagaj kilidi açılmıyor, birkaç dakika sonra kendiliğinden açılıyordu. En yakın Mazda servisi 135 km uzakta olduğu için bu şekilde aracı kullanmaya devam ettim. Geçtiğimiz bayram sonunda başka bir şehirden dönerken yolumu 50 km uzatıp bu servise girdim. Öğle paydosu saatine denk geldiğinden yemekten sonra bakabileceklerini söylediler. "Tamam." deyip arabayı bıraktım ve ben de yemek yemeye gittim.
      Bir buçuk saat sonra döndüğümde arabamla ilgilenen ustayla konuştum. Sunroof motorunun değişmesi gerektiğini söyledi. Fiyatı da yanlış söylemiş olmayayım, 1640 ya da 1460 TL gibi bir şey söyledi, tam hatırlamıyorum. Bagaj kilidini sordum, bagaj kilidinde de problem olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi. Ne kadar diye sordum, 400-500 TL gibi bir fiyat da ona söyledi. Fakat ilginç bir şey keşfetmiş, sürücü kapısını açınca bagaj kilidi de açılıyormuş, istersem bu şekilde kullanabileceğimi söyledi. Her ikisini de değiştirtmedim. Giderilmeyen bu arızalarımla ilgilendikleri için 70 TL ödeyip yaşadığım kasabaya döndüm.
      Bir hafta sonra yaşadığım yerdeki bir oto yıkamacısında aracımla ilgilenen çocuktan aracımı teslim alırken "Abi, bagaj kilidi kademesi kilitli pozisyonda kalmış, onu hallettim." dedi. "Nasıl hallettin ya?" diye sordum. "Abi, kumandanın kilitleme tuşuna üst üste basarsan bagaj kilidi kademe atlar, kilitli pozisyonda kalır. Kumandadan düzelttim." dedi. Kontrol ettim, gerçekten düzelmiş. Koskoca yetkili servisin bilmediğini bu yıkamacı çocuk biliyor. Eve döndüm. Gittiğim servise olan güvenimi kaybetmiştim, sunroof için İstanbul'da yaşadığım dönemde bana çok yardımcı olan Merser'i aramaya karar verdim. Arayıp elektrik ustasıyla konuştum ve sunroof'un çalışmadığını söyledim. Servise gittiğimi söylemeden "Acaba sunroof motoru mu bozuldu?" diye sordum. Sunroof motorunun kolay kolay bozulmayacağını, kanallara çerçöp filan girdiyse motoru yakmamak için kendini kilitlemiş olabileceğini söyledi.
      Bunun üzerine gittiğim servisi aradım. Arabamla ilgilenen ustayla görüşüp "Akü kutup başlarını çıkarıp tekrar takarak sunroof'u denedin mi?" diye sordum. "Evet, denedim." dedi. "Peki, tavan lambasının arkasında sunroof motoruna giren bir soket varmış. Onu çıkarıp taktın mı?" diye sordum. "Evet. Sunroof motoruna kadar elektrik geliyordu fakat çalışmıyordu." dedi. Ona güvenip gerçekten de sunroof motorunun bozulmuş olabileceğini düşünerek telefonu kapattım.
      Bugün markete giderken aklıma geldi, denemekten ne çıkar diye düşünüp ön kaputu açtım. Akünün eksi kutbunu söküp beş dakika kadar bekledim. Sonra tekrar taktım. Arabayı çalıştırıp sunroof düğmesine bastım. Canavar gibi çalıştı. Sonra da sıfırlanmış olan cam otomatiklerini düzelttim. Tamam.
      Bu servise diyorum ki kendinize çeki düzen verin. Araba yıkayıcı çocukların bile bildiği bilgilerden yoksunsunuz. 70 liramı da iade edin. Siz kim olduğunuzu anlamışsınızdır. Ayıp.
×
×
  • Yeni Oluştur...