Jump to content

Dizel Motor Ömrü İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler


barisdascan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

dizel motorların benzinli motorlara göre daha uzun ömürlü oldukları söylenir. tabi iyi davranıldığında . bildiklerimiz;

1.  motorun bakımını zamanında yaptırmak.

2. çalıştırdıktan sonra 2-3 dk beklemek ( mevsimine göre)(yağlama yapması ,çiğ atmaması veya verimli çalışması için)

3. fazla rölantide beklerse dizel partikül filtresinin tıkanmasına neden olabilir (miş )

4.turbonun devreye girdiği devirlerin altında kullanmamak

5. 3600 devrin üzerine çıkmamak ( dizel mazda3 için, sanırım maximum beygirin çalıştığı devir)

6. motoru stop etmeden enaz 30 sn. kadar rölantide çalıştırmak böylece turbo yağlama yaparak zarar veren yüksek sıcaklıkların etkisinden korumak.

7. temiz yakıt kullanmak.

  bu bildiklerimizin yanlışlığı varmıdır ve eklenecek bilgiler nelerdir? şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler. Özellikle uzun yoldan geldiğim zaman motoru hemen durdurmuyorum. Park ettikten sonra araç rolantide çalışırken, çantamı, cep telefonumu vs toparlıyorum, araçta kızım varsa onu indiriyorum. Bunları yaparken ortalama 1 dakika geçmiş oluyor, en son motoru durduruyorum.

Hareket edeceğim zamanda acelem yoksa aracı çalıştırdıktan sonra, kızımı oto koltuğuna oturtup onun emniyet kemerini bağlıyorum. Çantam cep telefonum vs derken ortalama 1 dakikayı doldurmuş oluyorum yine.

Mümkün olduğunca aracı rolantide  birazcık çalıştırıp sonra hareket ediyorum.

2004 Yılından bu güne Şhell'in akaryakıtını ve aynı İmes istasyonunu kullanıyorum. Başka biryerdeyken yakıt lazım olduğunda 20-30 TL lik alırım. Sonra gelir  benim istasyonda depoyu doldururum. Yarım yamalak yakıt almam, sürekli depoyu tam doldurturum. Yakıt almak için, mümkün olduğunca yakıt ışığının yanmasını beklemem. Yanarsa da hemen depoyu doldururum.

Ama arada çalıştırıp hemen hareket ettiğim, yada park ettikten sonra hemen motoru durdurduğum zamanlarda oluyor elbet.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk çalıştırma anında az birşey beklemek (kışın biraz daha fazla) yararlıdır.

Motor normal ısısına ulaşana kadar sıkıştırmamak lazım. Yani hararet göstergesi yaklaşık orta noktaya ulaşana kadar.

Aracı stop ederken de, bir süre rölantide bekleterek turbonun devri düşerken yağlanmaya devam etmesini sağlamak önemlidir.

Bakımlara mutlaka tam zamanında gitmek lazım. Dizel makinalarda bakım arası yağ ve yağ filtresi değişimini öneriyorum. Çünkü 15-20.000 (ve hatta 10 bin bile biraz) değişim periyodu özellikle dizeller için çok fazla. Üstelik 10.000'e gelmiş ve hatta geçmiş yağlarda, eksilince eklemeyi de doğru bulmuyorum.

Dizellerin günümüzde hepsi turbo ve doğal olarak yağ eksilteceklerdir. (markaya göre değişen miktarlarda da olsa) Bu sebeple 1.000 km de bir yağınızın seviyesini kontrol edin.

Mutlaka üreticinin tavsiye ettiği özellikteki yağı kullanın. Yani üretici yarı sentetik demişse, servisin gazına gelip tam sentetik koymayın. (veya tersi)

Yakıt dizellerde çok önemlidir. Özellikle ülkemizde halen kırsal motorinin yoğun olarak satılması ve ne yazık ki ÖTV olarak çok düşük olması, akaryakıt istasyon depolarının bakım durumu ve akaryakıt sahtekarlıkları bu durumu daha da önemli kılıyor. 20-TL ciddi hatalı yakıt alımı bile komple motor kaybına veya ciddi hasarlara sebep olabilir. Bu sebeple sürekli denetlendiğini bildiğiniz, dürüstlüğüne güvendiğiniz, muhtemelen pompacıyı tanıdığınız yerlerden yakıt almanızı tavsiye ederim. Bir de yeni akaryakıt boşaltılmış veya dibine yaklaşmış pompalardan almayın. Bu sebeple pompacıyı tanımak kavramını kullandım.

Ne yaparsanız yapın, motorinin yapısı gereği motorunuz bellik bir km de kurumlanacaktır. 40-50.000 km gibi carbonclean benzeri kurum temizleme işlemleri yararlı olabilir. Ama çok ciddi ve güvenilir firmalara yaptırmak lazım.

Belli dönemlerde motoru 3.500/4.000 devir dakika arasında uzunca seyahat ettirerek, motorun içindeki karbonları ve DAP filtre sistemi içindeki karbonları temizlemesine olanak yaratması lazım.

Dizel motorlar kısa mesafelerde kullanıma, yoğun olarak soğuk kullanıma, çok yoğun dur/kalk trafikte kullanıma, bakımı aksatmaya, hatalı yakııt/yağ kullanımına, yoğun düşük devir kullanımına benzinlilerden kat be kat daha hassastır.

Dizel'in size sağlayacağı ekonomiden yararlanabilmek için, doğru kullanılması şarttır. Yoksa bir benzinli motor ömrüne ulaşabilmesi çok zor!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende bir ekleme yapayım

8- Bunlar yeni teknoloji dizel motor beklemeye gerek yok bunlarda, anlayışını kafamızdan silmek.

beklemeye gerek olmasaydı mazda boşuna soğuk lambası koymazdı.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok teşekkürler Mustafa Abi . emeğine sağlık. yazdığın herşeyi arşivlemek lazım, hiçbir yerde bulunmayacak bilgiler veriyorsun teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pekiiiiii size soru.

uzun yoldan geliyorsunuz, aracınızda i-stop var. Bir yerde ışıkta durdunuz ve stop etti araba. Ve bunu kronik olarak devamlı olacak.

Bu teoriye göre i-stop olan dizel arabaların ömrü 100bin olacak doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel bir soru ama çekinmeye gerek yok. İ stop sistemleri araç her durduğunda ne olursa olsun istop etmiyor. Akunun durumu, motor soğutma suyunun ısısı, yağ ısısı vb durumlar sürekli izleniyor ve eğer durum uygunsa stop ediliyor. Dur kalk trafikte bir süre bu fonksiyon çalışabilir ama daha sonra aku kritik seviyeye gelirse calimaz, ornegin. Uzun yolda yüksek devir kullanımdan sonra ilk duruşunuzda muhtemelen ilk duruşunuzda çalışmayacak ya da uzunca duracaksaniz, belli bir süre sonra duracaktir. Diğer dur kalk stoplarinda ise motor zaten rolanti civarı çalıştığı için problem olmaz.

:geyik: :geyik:

Pekiiiiii size soru.

uzun yoldan geliyorsunuz, aracınızda i-stop var. Bir yerde ışıkta durdunuz ve stop etti araba. Ve bunu kronik olarak devamlı olacak.

Bu teoriye göre i-stop olan dizel arabaların ömrü 100bin olacak doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bak kıymetini bil Gökhan! Mazda müşteri ilişkileri bile sana sabahın 06.49'unda cevap vermezdi.

i-stop fonksiyonu har zaman çalışan bir fonksiyon gibi algılanmamalı. Çok çeşitli şartları sensörler vasıtasıyla izleyen ve eğer şartlar uygunsa ekonomi yapan bir fonksiyon. Ama ekonomiden o an için daha öncelikli bir durum varsa, fonksiyonu erteliyor. Bu sebeple adı i-stop (intelligent-akıllı) yani her durduğunda otomatik kapatmıyor, değerlendirme yapıyor ve karar veriyor kapatıp, kapatmamaya. (programındaki verilere göre tabii)

Eğer bu fonksiyonu benim araca koysanız ne olurdu? Gerçekten akıllı olup, olmadığını test ederdik. Eğer akıllıysa hiç stop etmezdi...

Teşekkürler abi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşin ilginci işletme lastik diye, bazı yerlerde geçiyor Emre. Ama inan bende anlamış değilim. Ama daha öncede bu terimi duymuştum hayal mayal hatırlıyorum. Ama ne zaman nerde kimden duymuştum onu bilmiyorum.

Öbür konuda paylaşmıştım işletme satılık lastik ilanları var baksana :)

http://www.sahibinden.com/search.php?b%5Bsearch_text%5D=i%C5%9Fletme+lastik

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan, herkese sahibinden.com yerine devletin türkçe sözlüğüne bakmayı tavsiye edelim gari  :)

http://tdkterim.gov.tr/bts/

stepne :   İng. spare tire'dan

a. Yedek lastik.

yedek lastik, -ği   

a. Otomobillerde gerektiğinde kullanılmak üzere genellikle bagajda bulundurulan janta takılı lastik, yedek teker, stepne.

---

işletme   

a. 1. İşletmek işi: “Aynı sene içinde lokomotif fabrikası işletmeye açılmıştır.” -F. R. Atay. 2. Tarım, sanayi, ticaret, bankacılık vb. iş alanlarında, kâr amacıyla bir sermaye yatırılarak kurulan kurum: “Adam, büyük bir film işletme ortaklığının sahibiydi.” -N. Cumalı. 3. Bu kuruluşu verimli bir duruma getirip kazanç sağlama yöntemi. 4. İş yeri.

Güncel Türkçe Sözlük

--------------------------------------------------------------------------------

işletme    

bk. firma

BSTS / İktisat Terimleri Sözlüğü 2004

--------------------------------------------------------------------------------

işletme  İng. enterprise

1. Tecimsel ya da yapımsal bir kuruluşa ilişkin yeri ya da çiftliği, bir maden ocağı ve benzerlerini verimli bir duruma getirip kazanç sağlama. 2. Tecimsel ve yapımsal çalışmaları amaca uygun bir düzeyde verimli bir niteliğe ulaştıran kuruluş. 3. Çalışma yeri.

BSTS / Tecim, Maliye, Sayışmanlık ve Güvence Terimleri Sözlüğü 1972

--------------------------------------------------------------------------------

işletme   

bk. dağıtım

BSTS / Sinema ve Televizyon Terimleri Sözlüğü 1981

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muayyer'e mayer,

Ful otomatik'e fulün fulü,

Acenta'ya ajanta,

her kamyonete skoda,

her kağıt mendile selpak,

her dört çekere cip,

diyen millet stepneye istepnede der, işletmede. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gökhan abi, listeye farklı birşeyler de ben ekliyorum. :)

Her margarine, Sana yağ

Bütün Çamaşır Yumuşatıcılarına, Vernel

Ayçiçek,Mısır Özü, bilimum bütün sıvı yağlara, Zeyntinyağı.

Bütün toz çamaşır deterjanlarına, Omo

Bütün kireç önleyici deterjanlara, Calgon.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...