Jump to content

Motor Yağ Yakıyor ve Sarsıntılı Çalışıyor (89-94)


Guest serseri83
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest serseri83

herkese merhaba.bende 92 model 1.6 sedam var aldıgımda conta yanıkmış yaptırdık.sonra subob ayarı ıcın tekrar tamırcıye gıttık kapagı actılar bu hıdrolık subob dedıler bunun motor yagı 20/50 olmaz 10/40 olcak dedıler ust kapaktan 4 litre 10/40 yagı döktüler.arbam çalışıyor ama 5000 6000 devirde mavi duman atıyor.sonra ben tekrar yagı deiştirdim 15/40 koydum ama sorun hala devam ediyor.birde üst kapak açıldıktan sonra 2000 2500 devirdeyken motorda bi sarsıntı var 3000 ne gelınce rahatlıyor.bujıler yenı deişti. şimdi motor yag yaktıgına göre motor sekmanmı ıstıyor yoksa yag 20/50 mı olması gerekıyor.aracım karbilatörlü 1.6 16 valf. ıyı bır usta bulmak cok zor bu yuzden mazdadan sogudum.son bir sorum olacak motor sekman ıstegınde çekişten düşermi yakıt artarmı.ben antalya konya arasını 135 tl (aliş fiyatı 2.220) gazla 685 km yaptım normal deılmı yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serseri83

evet mavi duman atıyor ama örnek olarak 3 vitesle 2500devirde giderken ayagımı gazdan cekınce motor komprosör yapıyor.ben antalyada yaşıyorum motor yagı formdakı cızelgeye göre 20/50 olması gerekıyor ama istambuldakı servisle görüştüm  10/40 diyorlar  ayrıca motorda 20/50 varken duman atma falan yoktu.yag yakıyor ama motor yagını eksıltmıyorda tamırcı yagı bıraz fazla koymuş acaba ondan yapabılırmı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle sizi eleştriyorum servis duruken tamirciye gittim yaptırdım ettim diyosunuz , antalyada ikamet ediyosunuz oradada mepaz var mazda servisi oraya neden götümediniz, benim arabamın tüm bakımını orada yaptırdım çokta memnun kaldım, hidrolik süpap olmuş olmamış değişmez ; yağ vizikositesi ile ilgili bilgiler forumda mevcut yağ visikositesi hava sıcaklıklarına göre belirlenir sübapa göre değil , ayrıca yağ değeriyle yağ yakmanın aşırı bir alakası yok kullandığınız yağ değerleri açısından, sanırım sizin aracınızın motorunun açılması vede güzel bir bakıma ihtiyacı var gibi gözüküyor üst kapak contasındanda problem olabilir orjinalmi kullandınız contayı ???  çok hassas bir iştir o contayı değişmek üst kapağı rektefiyeciye gösterdinizmi ??? taşlama falan yapılması gerektimi ??? bu işlemlerin hatasız olması gerekir. ayrıca yakıt değerleriniz normal fazla yakıt tüketmiyomuş aracınız , ustanın motora fazla yağ koyması yağ yakmasına sebep olmaz ama krank keçesinden, akislerden v.b. bölümlerden yağ kaçırır motoru berbat eder ,1.6 motorların alacağı motor yağı 3.4' ltr dir, fazlasını bırakmayınız. bence yağ olarakta 10-40 kullanın önerim bu. geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serseri83

servise götürmeyi bende isterim ama malumunuzki servis fiyatına her bütçe yetişemiyor.oyuzden servise gitmek gibi şansımız kalmıyor.ayrıca ben yag degeri hakkında antalya mazda servisini aradım beni baştan sagma yaparak 20/50 koy gıtsın  dedıler ve telı kapttılar istanbul servisyle görüştüm onlarda ısrarla 10/40 dedıler.ust kapagım bıraz sorunlu son demlerını yaşıyor ust kapak buldum 750 tl ıstıyorlar conta meselesıne gelınce evet conta dısarda yaptırdım daha önce motora hareret yaptırmışlar ve motoru toplayan usta harıka toplamıs ust kapagı oturtamamış ve havayla su karısım yaptıgı ıcın arac hararet yapıyordu oyuzden dısarda bır ustaya actırdım motoru kapak taşlandı kapakcı son  taşlama oldugunu ve değişmesı gerektını söyledı kapakcınında ustalıgı harıkaymıs cunku oda bujılerın bı sorunu olmadıgını söyledı halbukı bujıler hararet yaptıgı sırada kapaga sarmışlar.şimdi bu durumda ne yapayım.servise gitsem cebımı zorluyor dısardada usta bulamıyoruz.bende oyuzden sızlerın bılgısıne başvurdum. ebaydan ust kapak bulsam trdekı cıkmacılardan bırazdaha ucuz olacagını dusunuyorum.motrumun ust kapagı değiştiginde sorun kalmayacagını dusunuyorum. yag degerınede gelınce formdakı cizelgeye göre antalyaya uygun olarak 20/50 koymam gerekıyor ama istambul servsine antalyadan aradıgımı söyledım onlarda 10/40 öneriyorlar.? şaşırdım  doğan şahin deilki koy gıtsın desek.sızlerın payalaşımları sayesınde bızde aracı duzeltıcez. saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu yaz aylarında 20-50 olabilir antalya için ama genede ben sana 10-40 öneriyorum , servis konusunda size katılmıyorum neden derseniz; bakınız bu kadar uğraşmışsınız o kadar yağ değişip dünya kadar masraf ettikten sonra gene değişen bişey yok belki bu işlemler tekrar edilecek vede bir sürü gene masraf çıkacak demem oki maddi durumlar müsait olmasa bile sabretmek vede uygun zamanda vede maddi olarak müsait olunca bu işlere girişip tertemiz yapıp çıkarmak gerek bide şu husus var bir yerini yapam derken mazdadan anlamayan ustalar bir çok şekilde araca zarar veriyolar demek istediğim sonuç alınmayan bir anlam ifade etmeyen problemi gidermeyen tamirler vede uğraşılar hepsi boşa ödenen para vede emek bence, ayrıca servisler hep orjinal parça kullanırlar vede bu parçaların ne kadar sağlam vede uzun ömürlü olduğu aşikar, örneğin piyasa malı bir triger seti 50 tl iken orjinali 150 tl dir ama 2 kat daha uzun ömürlü vede güvenilirdir, benim bu konudaki yorumum bu. geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yüksek km araçlarda yağ eksiltme olabilir. Yağ yakma azda olsa olabilir. Ben devamlı mobil 10-60 kullanıyorum. Sizede öncelikle bunu tavsiye ederim. yaklaşık 100 tl gibi bir fiyatı var ama ben çok memnunum. Yağ yakan aracım olmadı ama yağ kaçaklarını büyük ölçüde kesiyor.

20 50 yağ bu motorlara kalın gelir. Sübap ayarını yapamaz. 10-60 çok idealdir.

Ayrıca üst kapak contası mazda servislerde 35 40 tl gibi bir rakkam dışarıda yaptırmanıza gerek yok.

Birde mazda çok özel bir araçtır. Herkes anlamaz. Bunu en yakından ben görüyorum. İstanbulda bile mazda ustası çok az. Japon otoyu değil mazdayı iyi bilen birini bulmanız gerekiyor. Yoksa benim gibi aylarca uğraşırsınız. Benzinde 0,384 kuruş yakan aracım dandik ustalar yüzünden triger değişimi sonrası 0,625 kuruşa çıktı düşüremiyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seferihisarlı mazdacı

20/50 yi genelde dizel motorlarda ve kalın olduğu için motoru bitmiş araçlarda kullanırlar fazla yağ yakmasın diye. ideal olanı 15/40 veya 10/ 40 da olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serseri83

artık bekleyecegım maddı sıkıntılar var zaten cok yogun araca binmiyorum  evın önunde yatıyor.şuan motor yagı 15/40 var bide motor silk koydum yagı her zaman yakmıyor zaten 5000 6000 devirdeyken bolca mavi duman atıyor.ama motor yagı eksılmıyor hıc aracıma bınmeden suyunu yagını kontrol ederim.burası antalya  sıcak cok fazla. ilginize teşekkür ederim.bir sorum var ebayda üst kapak ve klıma komprosörleri cok uygun ama tam araca uygun olanını nasıl arattıracagız. örneğin ankarada üst kapak 750 tl iken ebayda nakliyesı falan aşaği yukari 400 tlye geliyor. ebayı ıyı bılen bır arkadaştan yardım rıca edıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

artık bekleyecegım maddı sıkıntılar var zaten cok yogun araca binmiyorum  evın önunde yatıyor.şuan motor yagı 15/40 var bide motor silk koydum yagı her zaman yakmıyor zaten 5000 6000 devirdeyken bolca mavi duman atıyor.ama motor yagı eksılmıyor hıc aracıma bınmeden suyunu yagını kontrol ederim.burası antalya  sıcak cok fazla. ilginize teşekkür ederim.bir sorum var ebayda üst kapak ve klıma komprosörleri cok uygun ama tam araca uygun olanını nasıl arattıracagız. örneğin ankarada üst kapak 750 tl iken ebayda nakliyesı falan aşaği yukari 400 tlye geliyor. ebayı ıyı bılen bır arkadaştan yardım rıca edıyorum.

Aracında yağ eksiltmesi yoksa yağ yakmasıda yoktur. Zaten yüksek km leri araçlar 5000 6000 devirlerde duman atabilirler. Eğer düşük devirlerle kullanıyorsa ve duman atma yoksa aracına elleme. Gel beni dinle aşağıda linkte belirttiğim yağı kullan bir süre daha motorunun ömrünü uzatırsın.

http://www.mobil1.com.tr/otomobil-motor-yaglari/extended-life-10w-60.aspx

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracım 200 bin km.yi geçti ve 5 bin km de 1 litre yağ yakıyor... Herkes bu durumu gayet normal diyor, (herkesten kastım, usta camiası)

Ama; bu benim içime sinmiyor, yakında ıvır zıvır katkılardan birinde karar kılıp katmayı düşünüyorum ama içime de sinmiyor...

En son değişimde Shell Helix 10/40 yağ koydurdum, ama internette Castrol Magnetec'i 56 liraya gördüm, alıp stok yapmayı bile düşündüm, piyasadan neredesye yüzde 30 ucuza gelmekte...

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arabamda hiç yağ eksiltme yok , yağ yakmada 75.000 de değişmiştim castrol magnatec bırakarak, hiçbir katkı da katmadım, ama mobil in bu yağını denemek istiyorum hatta kış başında değişmeyi, zaten yağ değişimine 4000 km kaldı km dolmasa bile 6 ayda bir yağın değişmesi uygundur. domestos abi mazda da 200.000 km olması bişeyi değiştirmez 10.000 km de 2 ltr yağ eksiltmesi bir motorun normal değildir eğerki yağı kaçırıyosa krank keçesi, akis keçeleri, üst süpap kapağı v.s normaldir ama yağı yakıyosa malesef normal değil hangi usta bu kadar yağ eksiltmeye , yağı yakarak normal demişse yanılıyor bence. yağın nerelerden eksilttiğini vede n ekadarını yaktığını iyice araştırman vede gereğini yapmanı öneriyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arabamda hiç yağ eksiltme yok , yağ yakmada 75.000 de değişmiştim castrol magnatec bırakarak, hiçbir katkı da katmadım, ama mobil in bu yağını denemek istiyorum hatta kış başında değişmeyi, zaten yağ değişimine 4000 km kaldı km dolmasa bile 6 ayda bir yağın değişmesi uygundur. domestos abi mazda da 200.000 km olması bişeyi değiştirmez 10.000 km de 2 ltr yağ eksiltmesi bir motorun normal değildir eğerki yağı kaçırıyosa krank keçesi, akis keçeleri, üst süpap kapağı v.s normaldir ama yağı yakıyosa malesef normal değil hangi usta bu kadar yağ eksiltmeye , yağı yakarak normal demişse yanılıyor bence. yağın nerelerden eksilttiğini vede n ekadarını yaktığını iyice araştırman vede gereğini yapmanı öneriyorum.

Üstten egzantrikli motorların yağ yakması doğasında var bu bir, ikincisi 6 yıldır lpg ile çalışan bir motorun bu miktarda yağ yakması mantık dahilinde bu iki...

Bu iki sebep benim kafamı şimdilik rahatlatıyor, ayrıca motorda (çok şükür) damla yağ kaçağı yok.

Para kazanmak isteyen ustalar sekman atılması gerekli diye geçiştiriyor, benim cebimi düşünen ustalar ise şimdilik bu değerler normal, 5 bin km de bir litre ekle, 10 binde zaten değiştirirsin diyorlar... Mantıklı gelen de; ikinci seçenek şimdilik...

Fakat son zamanlarda şu bor zımbırtıları kafamı kurcalamıyor da değil...

:fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracın lpg kullanması yağ yakmasına sebep değil ayrıca üstten çift eksantrikli motorlarda da dahi 10.000 km en fazla 1/4 veya 1/3 ltr yakar diye biliyorum , rx8 in vankel motorundan daha fazla yağ yakıyor araban abi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracın lpg kullanması yağ yakmasına sebep değil ayrıca üstten çift eksantrikli motorlarda da dahi 10.000 km en fazla 1/4 veya 1/3 ltr yakar diye biliyorum , rx8 in vankel motorundan daha fazla yağ yakıyor araban abi.

Aracın lpg kullanması yağ yakmasına yüzde yüz etkilidir istersen araştır...

;D

Vermiş olduğun oranlar normal şartlarda yağ yakma olduğuna göre benim aracımın da; 10 binde 2/4 oranda yağ yakması bu yaştaki ve kilometredeki motor için normal değer sayılmakta zaten... Yani; hemen hemen aynı noktaya ulaştık sayılır...

:D

Açıkçası ben memnunum ama kafamı da kurcalamıyor değil... Yılda yaptığım hepi topu 5-6 bin kilometre yol, bir litre ekleme yaparım sonra da yıl olmadan değiştiririm diyorum kendimce...

Mantıklı bi çözüm gibi durdu bak.

:fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi aslında eklemenede gerek yok 1 ltr eksik zaten motora zarar vermez ölçü çubuğunda dahi tehlike sınırından çok yüksek kalır yılda yaptığınız km de az zaten yılda bir değişseniz yeterli olur sanırım bide bu oranlamada bişr yanlış anlama olmuş sanırım 2/4 , 0,5 ltr eder sizin aracınız 10.000de 2 ltr yakmış yani 4 katı benim verdiğim oranlar 1/4 ve 1/3  bir litrenin dörtte biri vede üçte biri anlamına geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi aslında eklemenede gerek yok 1 ltr eksik zaten motora zarar vermez ölçü çubuğunda dahi tehlike sınırından çok yüksek kalır yılda yaptığınız km de az zaten yılda bir değişseniz yeterli olur sanırım bide bu oranlamada bişr yanlış anlama olmuş sanırım 2/4 , 0,5 ltr eder sizin aracınız 10.000de 2 ltr yakmış yani 4 katı benim verdiğim oranlar 1/4 ve 1/3  bir litrenin dörtte biri vede üçte biri anlamına geliyor.

Aracımın yağ kapasitesi 4 litre senin verdiğin orana göre 1/4 rakamı 1 litreye tekabül eder, bu rakam 10 km de normal sayılıyorsa diyorum ben de...

2/4 oranı da 10 bin km de 2 litre yağ eksiltmiş olur... Arada "amanın motor yağ yakıyor" telaşına kapılacak aman aman bir rakam yok demek istedim...

Sorun şu;

Ülkemizde genel ve yanlış inanışlar olduğu için motor yağ yakıyor denildiğinde herkes üç adım geri kaçıyor...

1993 yılında Doğan SLX'ler üstten egzantrikli olarak piyasaya çıktığında 1000 (bin) kilometrede bir litreye yakın yağ tüketiyordu... Bu yüzden ilk çıkan bu modeller piyasada tutulmaz... Sonra bu rakamı biraz aşağıya çekmeyi başardılar...

10 bin km de 1/4 oranında yağ eksilten bir motor bence sorunsuz motordur, ama bazıları için neticede yağ yakıyordur, kaçılması gereklidir...

Bu düşüncedeki insanlar da zaten ya kuş serisine ya da Fransız tenekesine binmeye devam ediyor, etsinler de... Bence no problem.

:tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracımın yağ kapasitesi 4 litre senin verdiğin orana göre 1/4 rakamı 1 litreye tekabül eder, bu rakam 10 km de normal sayılıyorsa diyorum ben de...

2/4 oranı da 10 bin km de 2 litre yağ eksiltmiş olur... Arada "amanın motor yağ yakıyor" telaşına kapılacak aman aman bir rakam yok demek istedim...

Sorun şu;

Ülkemizde genel ve yanlış inanışlar olduğu için motor yağ yakıyor denildiğinde herkes üç adım geri kaçıyor...

1993 yılında Doğan SLX'ler üstten egzantrikli olarak piyasaya çıktığında 1000 (bin) kilometrede bir litreye yakın yağ tüketiyordu... Bu yüzden ilk çıkan bu modeller piyasada tutulmaz... Sonra bu rakamı biraz aşağıya çekmeyi başardılar...

10 bin km de 1/4 oranında yağ eksilten bir motor bence sorunsuz motordur, ama bazıları için neticede yağ yakıyordur, kaçılması gereklidir...

Bu düşüncedeki insanlar da zaten ya kuş serisine ya da Fransız tenekesine binmeye devam ediyor, etsinler de... Bence no problem.

:tey:

Abi birşey denermisin araba rolantide çalışırken yağ kapağını aç elini 2 - 3  cm yaklaştır eline yağ atacakmı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi birşey denermisin araba rolantide çalışırken yağ kapağını aç elini 2 - 3  cm yaklaştır eline yağ atacakmı

Evet benim aracımda yağ kapağını açtığımda dışarıya belli belirsiz yağ attığı oluyor.  Ancak bu durum bütün orta halli motorlar için aynı durumdadır diye biliyorum...

:krrsz: 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest serseri83

yani şimdi benim arabam normalmı dıyorsunuz. yag eksıltmıyor tek sıkıntım 5000 6000 devirde mavı duman  zaten ben bu aracla okadar devrı görmuyorum bıle.yanı motoru actırmaya gerek yok yakıtta saunda cok uygun böle binmeye devam.abımın aracı var 99 model 323 famila ondada aynı mavı duman atıyor devır yukseldıgınde.abımın aracı 150000 kmde benımkı 255000 km  cok cok normal dıyorum.pekı benım aracım 2000 devirden 3000 devire dogru yol alırken sarsıntı oluyor 3000 buldugunda sarsıntı falan kalmıyor cok rahat calısıyor bu sorun önceden yoktu şu işlemlerden sonra cıktı ortaya :

bujıler deışti sibob ayarı ıcın ust kapak acıldı ama oto sıbob denıldı ve bu ıcındekı yag (20/50) olmaz dedıler 10/40 4,5 litre döküverdıler.bunlardan sonra 2000 ile 3000 arası motor sarsıntılı calısır oldu ve  mavı duman olayı ortaya cıktı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...