Jump to content

Vites P'den çıkmıyor (+2009 Mazda 3 A/T ) Çözüldü


stilock
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar belki daha önce konu açılmış veya bilenler olabilir ama benim gibi bilmeyenlere yardımı olacağı düşüncesiyle geçen gün başıma gelen olayı ve çözümünü aktarayım;

İftar saatine kadar vakit geçsin diye kuzuyu yıkamaya karar verdim,fakat  vites ''P'' konumundan kıpırdamıyordu :( fren pedalına defalarca bastım kontağı çıkarıp tekrar taktım akü kutup başını söküp bir süre bekledim ama nafile  vites resmen ''P'' den çıkmam dercesine

kıpırdamıyordu , el freni altındaki  (bardaklık) olan gözü çıkarıp okey taşı yoklarcasına vitesi kolunun alt kısımlarını yoklamaya başladım sonra mandal tarzı bir kısıma denk geldim aşağı doğru bastırıp vitesi oynatınca ''P'' den çıktı :) ama daha sonra ''P'' konumuna atınca tekrar sabitlendi :(  aşağıdaki mandal tamda vites çerçevesinin sağ alt köşesindeki dikdörtgen plastik kısma denk geliyordu neyse söktüğüm kısımları geri yerleştirdim artık vitesi ne şekilde kurtaracağım belli olmuştu adamlar boşuna  vitesin çerçevesinin  alt köşesine bu kapağı yerleştirmemişler hep merak etmişimdir bu kısım nedir diye tecrübe etmiş olduk.Geldik servise gitmeden işi halletmeye, 2 gün önce hafızalı ayna çalışması yaparken sigortayı attırmıştım yedekte olmadığı için nasılsa yazın gerek olmaz diye sigorta alana kadar ayna ısıtma sigortasını çıkartıp atan sigortanın yerine takmıştım meğerse aynı sigorta üzerinden fren lambaları dolayısı ile fren müşürü besleniyormuş  :tey::kafa:  frene basılı sinyalini müşür şanzımana iletmeyince  haklı olarak ''P'' den çıkmam diyor.Neyse kendim tecrübe ederek sıkıntıyı bulmuştum ve çooook mutluydum artık başınıza (İnşallah yaşamazsınız)  böyle bir durum gelirse direk sigorta ve fren müşürüne odaklanın.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cihan bey arabanın çıkarıp takmadığınız herhangi bir yeri kalmadı herhalde :) arabada tıkırtı falan çok mu? ben de hoparlörleri değiştirmek için kapıya bir operasyon yapmak istiyorum ama sonradan tıkırtı yapar falan diye korkuyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cihan bey arabanın çıkarıp takmadığınız herhangi bir yeri kalmadı herhalde :) arabada tıkırtı falan çok mu? ben de hoparlörleri değiştirmek için kapıya bir operasyon yapmak istiyorum ama sonradan tıkırtı yapar falan diye korkuyorum :)

Mehmet bey,

Öncelikle yaptığınız devre için cook teşekkür ederim.aslında kafamda çok proje var ama kiyamiyorum şimdiye kadar soktugum yerler double din montajı için ve cam kumanda düğmeleri :-[ yarın Allah kısmet ederse tamamlayıp daha önce açtım konuya uygulama hakkında resimli anlatim yapacağım bu vites olayı biraz piyangodan çıktı ama kuzunun suçu yok ben sigortayi cikarmisim :-[ metrede aynı günün akşamında bu sorunu yaşayan olmusmu diye şöyle bir göz attığında hemen hemen diğer markaların tamamında bi şekilde yaşanıp ve %90 musur kaynaklı olduğunu okudum.

stilock/mazda3 impressive A/T

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 yıl sonra ...
04.08.2012 at 23:34, stilock :

Arkadaşlar belki daha önce konu açılmış veya bilenler olabilir ama benim gibi bilmeyenlere yardımı olacağı düşüncesiyle geçen gün başıma gelen olayı ve çözümünü aktarayım;

 

İftar saatine kadar vakit geçsin diye kuzuyu yıkamaya karar verdim,fakat  vites ''P'' konumundan kıpırdamıyordu :( fren pedalına defalarca bastım kontağı çıkarıp tekrar taktım akü kutup başını söküp bir süre bekledim ama nafile  vites resmen ''P'' den çıkmam dercesine

kıpırdamıyordu , el freni altındaki  (bardaklık) olan gözü çıkarıp okey taşı yoklarcasına vitesi kolunun alt kısımlarını yoklamaya başladım sonra mandal tarzı bir kısıma denk geldim aşağı doğru bastırıp vitesi oynatınca ''P'' den çıktı :) ama daha sonra ''P'' konumuna atınca tekrar sabitlendi :(  aşağıdaki mandal tamda vites çerçevesinin sağ alt köşesindeki dikdörtgen plastik kısma denk geliyordu neyse söktüğüm kısımları geri yerleştirdim artık vitesi ne şekilde kurtaracağım belli olmuştu adamlar boşuna  vitesin çerçevesinin  alt köşesine bu kapağı yerleştirmemişler hep merak etmişimdir bu kısım nedir diye tecrübe etmiş olduk.Geldik servise gitmeden işi halletmeye, 2 gün önce hafızalı ayna çalışması yaparken sigortayı attırmıştım yedekte olmadığı için nasılsa yazın gerek olmaz diye sigorta alana kadar ayna ısıtma sigortasını çıkartıp atan sigortanın yerine takmıştım meğerse aynı sigorta üzerinden fren lambaları dolayısı ile fren müşürü besleniyormuş  :tey::kafa:  frene basılı sinyalini müşür şanzımana iletmeyince  haklı olarak ''P'' den çıkmam diyor.Neyse kendim tecrübe ederek sıkıntıyı bulmuştum ve çooook mutluydum artık başınıza (İnşallah yaşamazsınız)  böyle bir durum gelirse direk sigorta ve fren müşürüne odaklanın.

 

Hocam teşekkür ederim önemli bir şanzıman sorunu sandım ve sizin yazınızı okuyana kadar korktum. Benim araç 2011 imp otomatik ayna sigortasına bağlıymış. Otomatik ayna arızasına bakarken sigortayı yakmışım. Sigortanın kitapçıktan yerini buldum, değiştirdim ve her şey düzeldi. Neredeyse çekiciyle servise yol alacaktım. Teşekkür ederim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Koyukara :

Hocam teşekkür ederim önemli bir şanzıman sorunu sandım ve sizin yazınızı okuyana kadar korktum. Benim araç 2011 imp otomatik ayna sigortasına bağlıymış. Otomatik ayna arızasına bakarken sigortayı yakmışım. Sigortanın kitapçıktan yerini buldum, değiştirdim ve her şey düzeldi. Neredeyse çekiciyle servise yol alacaktım. Teşekkür ederim.

2012 yılında çözülmüş bir arızanın bugün başka bir üyeye yardımcı olması oldukça sevindirici

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, Mehmet Özdemir :

2012 yılında çözülmüş bir arızanın bugün başka bir üyeye yardımcı olması oldukça sevindirici

İşte forumları bu yüzden çok seviyorum. Aradan 8 yıl geçmesine rağmen , 8-10 saniyede aradığın bir konuya ulaşabiliyorsun.

Facebook gruplarında paylaşılan bir bilgiye bırak 8 yıl, 8 dakika geçse ulaşıp bulamıyorsun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...