Jump to content

Mazda3 Lpg ile 1500-1600 devir arası problem


hunter26
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2010 Model Mazda3 aracımıza Atiker sıralı sistem taktırdık, 1500-1600 devir arası gaz kesme, silkeleme problemi bir türlü giderilemedi, sonrasında kusur kitde dendi ve Lovato obd 2 kit takıldı ve sorun giderilemedi.

Yine aynı kiti kullanan ve makina mühendisi olan bir arkadaş tesadüfen serviste idi, kendisi de lovato'da yetkili imiş ve aynı problem onun aracında da varmış ve giderilememiş.

Lpg kullanan diğer mazda3 kullanıcılarında aynı sorun varmı merak ettim.

Pazartesi kiti söktürüp Ruhsat'dan Lpg yi sildirmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2010 Model Mazda3 aracımıza Atiker sıralı sistem taktırdık, 1500-1600 devir arası gaz kesme, silkeleme problemi bir türlü giderilemedi, sonrasında kusur kitde dendi ve Lovato obd 2 kit takıldı ve sorun giderilemedi.

Yine aynı kiti kullanan ve makina mühendisi olan bir arkadaş tesadüfen serviste idi, kendisi de lovato'da yetkili imiş ve aynı problem onun aracında da varmış ve giderilememiş.

Lpg kullanan diğer mazda3 kullanıcılarında aynı sorun varmı merak ettim.

Pazartesi kiti söktürüp Ruhsat'dan Lpg yi sildirmeyi düşünüyorum.

Testi kırıldıktan sonra yol göstermiş gibi olmayayım ama, başkaları için belki işaret olabilir... Öncelikle bu ve benzeri sorunlar için lpg montajı yapan işletmelerden veya ustalardan garanti almanız gerekiyor, çoğu bu işin inceliklerini bilmiyor, iki işçi ile montaj atölyesi açıyor sorunların neden kaynaklandığını ve lpg çalışma mantığını bir çoğu bilmiyor bile...

Garanti dediğim nokta da şu; ustaya soracaksın, benim kafam her daim rahat olacak, en küçük sorunda geldiğimde sorunum çözülmüş olarak buradan ayrılabilecek miyim?

Bu soruya her türlü "evet" cevabı aldığınız işletmeye montaj yaptıracaksınız.

Şimdi böyle bir garanti veren usta var mı? diye başka bir soru gelebilir aklınıza... Evet her yerde araştırdıktan sonra böyle bir ustanın olduğunu göreceksiniz.

;)

Bence; sistemi söktürmeden önce, böyle bir ustayı araştırın derim.

Geçmiş olsun, kolaylıklar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sorun tam olarak nasıl oluyor.Mesela benim araçta sabah ilk çalıştırdığımda rölantideyken benzinden gaza geçmesini bekliyorum ve o ara baya bir devirden düşüyo araba yavaş yavaş ve tam gaza geçeceği sırada araç fena bi silkelenip istop ediyor.Hatta ilk çalıştırdığımda aracı hiç beklemeden yola çıkarsam 1 yada 2 dakika sonra lpgye geçeceği sırada aracın hızı yavaşsa aynı şekilde istop ediyor.Allah korusun başıma büyük dertler açabilir.Ancak araç hızlıysa lpg ye normal bir şekilde geçiyor.Ustaya gösterdim değişen  bir şey yok :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sorun tam olarak nasıl oluyor.Mesela benim araçta sabah ilk çalıştırdığımda rölantideyken benzinden gaza geçmesini bekliyorum ve o ara baya bir devirden düşüyo araba yavaş yavaş ve tam gaza geçeceği sırada araç fena bi silkelenip istop ediyor.Hatta ilk çalıştırdığımda aracı hiç beklemeden yola çıkarsam 1 yada 2 dakika sonra lpgye geçeceği sırada aracın hızı yavaşsa aynı şekilde istop ediyor.Allah korusun başıma büyük dertler açabilir.Ancak araç hızlıysa lpg ye normal bir şekilde geçiyor.Ustaya gösterdim değişen  bir şey yok :(

Ustanıza; aracın lpg'ye geçiş sıcaklığını arttırmasını söyleyin... Motorunuz soğukken lpg'ye geçmeye çalışıyor ve yeterli çalışma sıcaklığına ulaşamadığı için de bu tür sorunlar ortaya çıkıyor...

;)

Geçmiş olsun kolaylıklar, neticelerden bilgi vermeyi de unutmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç 2.ve 3. vites de 1500 - 1600 devir bandı arasında, hızlanırken kısa ve tek sefer silkeliyor aracı, bu banda her inişimde aynı şey gerçekleşiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ustanıza; aracın lpg'ye geçiş sıcaklığını arttırmasını söyleyin... Motorunuz soğukken lpg'ye geçmeye çalışıyor ve yeterli çalışma sıcaklığına ulaşamadığı için de bu tür sorunlar ortaya çıkıyor...

;)

Teşekkür ediyorum birde bunu deneyelim :)

Geçmiş olsun kolaylıklar, neticelerden bilgi vermeyi de unutmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hemen lpg enjektörlerinin manifolda giriş yerlerini başka bir yerde kontrol ettirin.uzak delindiği için sorun oluyor.düzeltmesi çok kolay.. çözemezseniz telefondan yardımcı olabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg problemli bir yakıt çok küçük ayrıntılar çok şeyi değiştirebiliyor

Araç 2.ve 3. vites de 1500 - 1600 devir bandı arasında, hızlanırken kısa ve tek sefer silkeliyor aracı, bu banda her inişimde aynı şey gerçekleşiyor.

bu kadar düşük devirlerde silkeleme normaldir araba gaz yememiş belliki siz benzinle kıyaslıyosunuz o devirlere 1. vites uygundur 2 ve 3 değil belki benzinde araç toparlar ama lpg de iş değişir.

ben bu konuda şöle sölim eğer montaj kusursuz yapılmışsa lpg sistemi kaliteliyle sorun büyük ihtimalla buji aralıklarıdır orjinal buji aralıkları fazla kalabilir lpg için.

hemen lpg enjektörlerinin manifolda giriş yerlerini başka bir yerde kontrol ettirin.uzak delindiği için sorun oluyor.düzeltmesi çok kolay.. çözemezseniz telefondan yardımcı olabilirim.

lpg montajı hatası olabilir denildiği üzere.

sıralı lpg kullanan arkadaşlar yorum yapsalar daha iyi olacak ayrıca domestos abinin dediklerine katılıyorum. geçmişi olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hemen lpg enjektörlerinin manifolda giriş yerlerini başka bir yerde kontrol ettirin.uzak delindiği için sorun oluyor.düzeltmesi çok kolay.. çözemezseniz telefondan yardımcı olabilirim.

Muhtemelen sıkıntı bu idi, ancak arabayı daha fazla kurcalatmak istemedim, lpg kitini söktürdüm, bugun muyanesini yaptırdım, ryhsatdan sildirdim, Bir daha Lpg li araç düşünmem sanırım. Birşeylerden ödün vermek gerekiyor lpg kullanıyor iseniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Hocam onca masraf etmişsin yazık günah keşke ehil bir ustaya gösterseydin diycem ama herkes tabi ki nasıl rahat edecekse öyle kullanmalı aracını. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...