Jump to content

Buji Kablosu Elektrik Kaçırıyor (93 626)


kamotropi
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bir kaç hafta önce arabamın bujilerimi değişmiştim, ondan öncede tekleme gibi sorunlardan lpg ve motorcu olmak üzere sık sık ayar yaptırmaya gittim.

Dün lpg ayarlarına baktırrken buji kablolarında elektirik kaçırdığını öğrendim ve motorcuma gittim.

Bana kabloları değişmene gerek yok akşam gel karanlıkta bakalım kaçıran yere bant yapıştırırz dedi. Gittim baktık buji koblolarının hepsinin dışında akım var, elektrik çıt çıt sesleri ile kaçırıp duruyor kablolarda hiç bir sorun gözükmüyor.

Araba soğukken tekleme kaçırma gibi bir olay yok ısınınca oluyor ne oluyorsa.

O gecenin sabahı buji kablolarını değiştirdik takım olarak değil uzun buji kablosu aldık ve aparatlarını bağladık sonuç yine aynıydı.

Bu neden olabilir motorcu bir anlam veremedi orjinal kablo alim desem üzerindeki kablo değişeli  daha 10000 km olmadı, önerilerinizi bekliyorum.

20120702194615.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motora herhangi bir kimyasal falan sıktınızmı , yıkarken felan belki iletkenlik yapıyor olabilir yok öle bir durum yoksa buji kablolarınız malesef yaramaz , orjinal olmadığı aşikar size hemen bir taım orjinal buji kablosu almanızı öneriyorum. bujilerinizin 4 ününde çalıştığından emin olun ,ısınınca kaçak başlamasının sebebi buji kablolarınızın üzerindeki izolenin yetersiz veya kalitesiz olmasından kaynaklanıyor bir şekilde yumuşayıp esnemesinden olabilir.

    kesin olan şudur bir araçta ateşleme sistemi kesinlikle uydur kaydır veya yan sanayi olamaz bujilerde orjinal veda istenilen tırnak aralığına sahip kodda buji olmalıdır. ucuza kaçmanın anlamı yok çünkü ateşeleme sistemi yakıt durumunu doğrudan etkiler vede zaten ödeyeceğiniz kalite farkını yakıttan tasarruf ederek giderirsiniz hatta fazlasıyla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ngk buji almıştım geçenlerde aralığı ne olmalı? buradaki parçacı 80 tl istiyor orjinal buji kablosu diyor yalnız gün gibi ortada kalitesiz bir duruşu vardı kablolaların.

Bana marka ve bulabileceğim yer söylerseniz memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeşim orjinal bir buji kablo takımının fiyatı  200 tl nin üstündedir vede servislerden temin edebilirsin. buji aralığı ve koduna gelince aracınız eğer kullanım kitapçığı varsa bakınız orada buji markası vede buji kodu yazar o kodda buji almalısınız zaten o bujilerin tırnak aralığı orjinaldir her araçtada değişik buji kullanıldığından tırnak aralığıda değişkendir.

Buji Kodu Örneği:  NGK  -  BKR5E

                            Marka  -  Kod

    Bu benim aracımın kodu sizin aracınızınki farklıdır bunu kullanım kitapçığından öğrenebilirsiniz. eğer kitapçığınız yoksa forumda arayın yüklemiş olabilirler ben kendi aracımın kini buradan temin etmiştim. eğer yok ise servisten sorunuz, sistemden bakıp sölesinler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç 1.6 motor olan modelinden ve kitapçığı yok, formda döküman aradım bulamadım. İstanbulda bir firma var amortisörleri almıştım ona bir sorcam bakalım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.6 yazmasına bakmayın çoğunluğu yanlış yazılmış o yıllarda 626 lar forumda eper bir mevzusu olmuştu sizin aracınız üstten çift egzantrikli 2.0 doch motor boşuna uğraşmayın direk servisten sorunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En yakın zamanda sırf 1.6 motormu değilmi gibi sorulara yanıt bulmak için gidiyorum servise.

Daha önce bu konuyu tartışmıştık... Ama sizin kafanız hala yatmamış demek ki... Servis bu araçların geçmişini biliyorsa sizi bilgilendirecektir, yok bilmiyorsa ruhsatta ne yazıyorsa doğrudur diyecektir...

Motor üst kapağınız açılmadan da, bu araçların geçmişini bilmeyen bir usta size doğrusunu söyleyemez...

Ama ben yine söylüyorum; ARACINIZIN MOTORU 2000 cc.

Buji kablosuna gelince;

Orijinalleri 200 küsur artı kadeve :)

Tabe ellerinde olmuyor, Belçika'dan istiyorlar.

Bana sorarsan bu paraya o arabaya değmez. Çatlak kırık vs. varsa kablonuzda yan sanayi olanlardan takın devam edin derim... Yine de; tercih sizin.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Doduco 75 tl. Jopan 90 tl. daha markasını bilmiyorum İstanbuldan sipariş verdim yarın geliyor ayrıntıları paylaşırım.

Arabamı ilk aldığımda motor hacmi konusunu konuşmuştuk nasip olmadı servise gitmek ama gideceğim, benim anlamadığım sırf japon motor tamircileri dahil bir çok ustaya gittim hiç kimse 1.6 motor olduğuna şaşırmadı :) Ama ben foruma güveniyorum ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün sipariş verdiğim buji kabloları geldi, akşam gittim motorcuya taktık ilk dakikalar bir şey yoktu sonra baktım aynı teklemeleri yapıyor.

Açtım kaputu kablolar yumuşacık olmuş ısıdan. Ara ara teklemelerle gece işim bitti eve giderken benzine aldım arabayı her şey gayet normaldi.

Sanah gazcının yolunu tuttum, bir kaç ayar yaptı baktım yine ara ara yapıyor.

Ayrıca kaputu açınca buji kablolarından çıt çıt sesler duyuluyor.

Gece bir bak kaçırma varmı kablolarda üzerine bant sararsın dedi akşam olmasını bekliyorum.

Bu sorun çok canımı sıkmaya başladı acaba distribütör içersindemi bir şey var bilemiyorum. :nea:

201209131431572448x1836.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aklımdaydı unuttum onu, forumda görmüştüm 0.7 gibi bir rakamdı. Akşam ona baktırim ben.

http://www.mazdaclubtr.com/28393/arac-isinana-kadar-titreme-ve-patlama-1992/

Yukarıdaki linkte açıklama var, buji aralığı 0,75 olması gerektiği yazılmış öyle deniyorum akşam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence sorun kablolarla ilgili değil...

Hemen hemen aynı sıkıntı benim arabada da oluyor ama her zaman değil... Benzinde sorunsuz çalışan sistem, lpg ye geçtiğinde bazen tekleme yapıyor, motor ısındıktan sonra teklemeyi azaltıyor ama yine de dikkat edilirse hissediliyor...

Bazen de; hiç yapmıyor...

Buji kablolarını ölçtürdüm her hangi bir sorun çıkmadı, rölantiyi 850/950 aralığına getirdik, buji aralıklarını sente çakısıyla 0,6 filere getirdik biraz gelişme oldu...

LPG'den anlayan iyi bir usta araştırıyorum, bulduğumda sistemi komple kontrol ettireceğim.

Kabloyu iade etme şansınız varsa bence iade edin derim... Temel sorun orada değil çünki.

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimki aksine soğukken hiç bir sıkıntı yok, ama ısınınca hissedilir teklemeler oluyo. Benzinde bir sorunsuz.

Akşam bujide bahsettiğiniz aralığı düşürtcem bakalım o zamanda yapacakmı. Birde buji kablolarını ısıya dayanıklı bir bant veya izolasyon malzemesiyle sarıp öyle denemeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimki aksine soğukken hiç bir sıkıntı yok, ama ısınınca hissedilir teklemeler oluyo. Benzinde bir sorunsuz.

Akşam bujide bahsettiğiniz aralığı düşürtcem bakalım o zamanda yapacakmı. Birde buji kablolarını ısıya dayanıklı bir bant veya izolasyon malzemesiyle sarıp öyle denemeyi düşünüyorum.

Tırnak aralığı mutlaka hissedilir derecede işe yarıyor... Ancak; yeni bir kabloyu sarmak ne kadar işe yarar bunu sizde tecrübe edeceğiz... İnşallah faydası olur da; yeni bir şey daha öğrenmiş oluruz...

Kolay gele.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Isıya dayanıklı bant ile sarsanızda bence işe yaramaz sonuçta ısınma kablonun bulunduğu ortamdan değil içten gelen bir ısınma kablonun direnci ile alakalı. Veli abi gerekenleri söylemiş zaten.

Bazıları lafı gerisinden anladığı için ve de; damdan düşer gibi konuya dahil olduğu için (kamoterapi'yi kastetmiyorum) bantla kabloyu sarmanın işe yaramayacağı hususunu irdelemedim...

Deneyin, görelim... Olursa da, olmazsa da tecrübe etmiş oluruz...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle şunu söylemem gerekiyor sanayide biri tanıdığım 2 motorcuya gittim "biri japoncu" oto gazcıları saymıyorum bile, bir allahın kuluda buji sente ayarlarını düşürmem gerektiğini söylemeyi bırakın kontrol edelim bile demedi.

Dün akşam gittim buji ayarlarını 0.6 yapmasını söyledim ustaya arabada tekleme denen bir olay kalmadı, 2. viteste çok düşük devirlerde sirkelenme oluyo oda normal gibi ama şu an gayet güzel.

Buji kablolarındaki ısınma problemi devam ediyordu elektrikçiden kabloları bir arada tutmaya yarayan plastik klıf aldım, buji kablolarına geçirip üzerini bez bant ile sardım. Ayrıca manifot ve motora yakın olan buji kablolarını distribütöre doğru gerdirdim. Az önce 45 dk. bir yoldan geldim aracı park ettiğimde kabloları kontrol ettim eskisinden çok daha soğuktu ve çıt çıt sesleri yoktu.

İnşallah bu sorun böylece hallolmuş olur. Yardım eden arakadaşlara çok teşekkür ederim, bu forum olmasaydı biz daha çok buji kablosu değişir, bir çok ustayada yok yere para verirdik.

Ayrıca alttaki likte buji kablolarının ısınmasını önlemesi için çeşitli kılıfların olduğunu görüyoruzki, buda ısıdan korumamızın saçma bir şey olmadığını açıklıyor.

http://www.turbomotorlar.com/asp/group/23/Thermotec-isidan-koruyan-urunler

26779361.jpg

32425257.jpg

30244574.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun...

;)

Sizin yerinize olsaydım, bu iki ayrı işlemi bir arada yapmazdım... Bizim için yapmış olduğunuz kablo sargısı büyük bir tecrübe olacaktı ama şimdi sorunun giderilmesinde buji tırnak aralığının düşürünce mi sorun iyileşti, yoksa kabloları sardığınızda mı?

Bu farkı bilebiliyor muyuz?

Bana gerekli olan bu bilgiydi. Neyse; önemli olan sizin bu sorunu çözmeniz.

Ben daha önce bir çok yere yazdığım için buji tırnak aralığını size buradan yazmak istemedim, sebebini de; önceki iletilerimde açıklamıştım...

Yine iddia ediyorum; büyük ihtimal, siz boşuna kablo aldınız ve sarmak için uğraştınız, sizin sorununuzu bu hale buji tırnak aralığını düşürme işlemi getirdi.

Kolaylıklar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar epeydir konuyu takip etmemişim, bence bu sorunun sebebi aracınızın ateşleme sistemi, yoksa bütün tırnak aralığı uyumsuz olan araçlar bu sorunu yaşarlardı. tekleme vede gaz yememe vede lpg de patlama yapma durumları tırnak aralığıyla alakalıdır veya bujilerin aracın istediği buji olamamsından yani tek tırnak veya çift tırnak tutarsızlığından kaynaklanabilir fakat buji kablolarının ısınması vede çıtırdaması tamamiyle ateşleme sistemin problemli olduğunun işareti bence, yani çok yüksek akım geliyor olabilir, yani bobin arızası, ben bi daha sölüyorum aracınızın orjinal kullanması gereken bujiyi tespit edin sonra distiribütörden veya bobinden bujilere gelen akımı ölçtürün veya deneme şansınız varsa değiştirerek deneyin , benim önerimde bu umarım sorun çözülür, tabii benim fikrim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...