Jump to content

Küçük turbo motor, büyük naturel motor???


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Evet toplam 100+305=405 tl akaryakıt alım. 740 km yol. Yorum sizlerin.:-X

HTC One X+ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

şehiriçi mi bu ?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yaklaşık 55 kuruş kmde. Yol bilgisayarına göre 46kuruş.

Yol bilgisayarı doğru mu göstermiyor yoksa yakıt alımında sıfırlanmadı mı? Yada orada sadece km yi göstermek için mi fotoğraf çektiniz...

 

Yakıt alımında sıfırlanmadı(9.2 lt ort diye bahsettiğimiz).Ben sadece aynı pompadan iki kez alım yaptım.KM yi sıfırladım. yani yaklaşık 55 krş değeri doğrudur . yol bilgisayarı tam doğru gösteremez. yani yanlış hesaplamadısam 11lt.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yaklaşık 500 km şehir içi ise ve bu da genelde dur kalk ise gayet normal değer fazla değil gibi. Tabi ben rav4 ile kıyaslıyorum cx-5 e göre fazla olabilir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yaklaşık 500 km şehir içi ise ve bu da genelde dur kalk ise gayet normal değer fazla değil gibi. Tabi ben rav4 ile kıyaslıyorum cx-5 e göre fazla olabilir :)

 

Ama sayın M.E.G aracımız start stop sistemli ve alanya da bu mevsimde trafik yok denecek kadar az .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yaklaşık 500 km şehir içi ise ve bu da genelde dur kalk ise gayet normal değer fazla değil gibi. Tabi ben rav4 ile kıyaslıyorum cx-5 e göre fazla olabilir :)

  VE ben şuna inanıyorum sizin aracınız şehirler arası yolda benim araçtan  daha az tüketim yapar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim şuan ki ortalamam 11.2 litre. Şehir dışı 120 km hız, şehir içi bol dur kalk ve çoğu kırmızı ışık kalkışta dip gaz yapıyorum. Tabi hava da gayet soğuk buralarda...

Sırf şehir dışı minimum 8.2 litre görebildim. Daha da düşeceğini sanmıyorum.

Nedendir bilemem ama şehir içi, dışı çok farketmiyor benim araçta. Şehir içi maksimum 14 gördüm şehir dışı minimum 8. Normal sürdüğünüzde şehir içinde 10 litre tüketiyor. CVT şanzımandan olsa gerek.

Mazda 3 ile şehir dışı 6.0 litre şehir içi 17-18 litre görüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  VE ben şuna inanıyorum sizin aracınız şehirler arası yolda benim araçtan  daha az tüketim yapar.

şehiriçi var şehiriçi var ;) İstanbul çok yakar diye düşünüyorsunuz ama TEM ve e-5'de Sakin bir seyir yakalarsanız ortalama düşüyor . Önemli olan ortalama hıza göre olan tüketim . Cx-5 daha az yakıyor gibi geldi. Mustafa abi rakamları vermişti .

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim şuan ki ortalamam 11.2 litre. Şehir dışı 120 km hız, şehir içi bol dur kalk ve çoğu kırmızı ışık kalkışta dip gaz yapıyorum. Tabi hava da gayet soğuk buralarda...

Sırf şehir dışı minimum 8.2 litre görebildim. Daha da düşeceğini sanmıyorum.

Nedendir bilemem ama şehir içi, dışı çok farketmiyor benim araçta. Şehir içi maksimum 14 gördüm şehir dışı minimum 8. Normal sürdüğünüzde şehir içinde 10 litre tüketiyor. CVT şanzımandan olsa gerek.

Mazda 3 ile şehir dışı 6.0 litre şehir içi 17-18 litre görüyorum.

17 litre? Rx mı var sende ? :D 4 yıl olacak, 80bin yol yaptım . Öyle bir ortalama görmedim :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şehiriçi var şehiriçi var ;) İstanbul çok yakar diye düşünüyorsunuz ama TEM ve e-5'de Sakin bir seyir yakalarsanız ortalama düşüyor . Önemli olan ortalama hıza göre olan tüketim . Cx-5 daha az yakıyor gibi geldi. Mustafa abi rakamları vermişti .

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Size katılıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 litre? Rx mı var sende ? :D 4 yıl olacak, 80bin yol yaptım . Öyle bir ortalama görmedim :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

abi soğuk + dur kalk + sert gaz tepkileri böyle oluyor :) Soğuk çok ciddi etkiliyor. Hele ki sabah saat 7-8 civarı -25 falan olunca yakıyor da yakıyor :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok öyle değil, Erzurum soğuğunda RX8 35 litre...

17 litre? Rx mı var sende ? :D 4 yıl olacak, 80bin yol yaptım . Öyle bir ortalama görmedim :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Şehir içi diye bir kriter yokki, bu kriter sadece araba firmalarının labaratuvar ortamında mevcut, aynı şehirde bile bazen 3-5 ltr fark oluyor, günlar arasında , stop etmenizden tutun, sıcaklığa, lpg kalitesine , şehrin yoğunluğuna kadar bir çok etmen var, kesinlikle şehir içi kriterleri uymaz , tüketimde şehir dışını baz almalıyız bence, tork konvektörlü AT ler şehir içi biraz fazla yakıyorlar. Ben karbüratörlü AT 323 ile şehir dışı uzun yol 8-9 ltr yakıyorum, şehir içi bazen öle yoğun oluyorki ana ceddenin 2 km lik uzunluğu var,  2 tur atmaya kalksam tatvanda 20 dakka geçer, 20 dakkada uzun yolda 100 km ile 35 -40 km yol gidilir, anlatmak istediğim  eğer stop ve çalıştırma de  fazla ise bazen şehir içinde 2-3 kat fazla yakabiliyor arabalar,  büyük şehirlerin şehir içi bence şehir dışı sayılır, küçük şehirlerde daha çok dur kalk oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi soğuk + dur kalk + sert gaz tepkileri böyle oluyor :) Soğuk çok ciddi etkiliyor. Hele ki sabah saat 7-8 civarı -25 falan olunca yakıyor da yakıyor :D

Allah yardım etsin ne diyim :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhabalar,

Mustafa bey'in (mtutun) 3 forum sitesinde yazdıklarının belkide tamamını okumuşumdur. Bugün de bu konu dikkatimi çekti. 2009 model 4x4 150 bg 1.4 TSI (kompressor+turbo) kullanan birisi olarak, bu motorlar hakkındaki görüşleri okudum. Kendi görüşümü de aktarmak istedim. Yaklaşık 10 ay, 11500 km dir bu aracı kullanıyorum. 1500 devirden itibaren 4000-4500 devirlere kadar kesintisiz gücü hissediyorum. Belkide kompresör olmasının bunda etkisi vardır. Diğer faktörlerden bağımsız olarak kullanım zevki bana göre son derece iyi. Atmosferik bir motora göre daha özenli kullanılması, bakım maliyetinin fazla olması, arıza yapma olasılığının fazla olması gibi konularda zaten diyeceğim bir şey olamaz. (Elim yüreğimde geziyorum :) ) Diğer taraftan, tartışılan yakıt konusu benim için şudur: Atmosferiklere oranla minumum ve maksimum arasındaki fark çok fazladır. Yani aynı güzergahta, hemen hemen aynı sürede yapılacak bir yolculukta 8 - 20 l/100 km değerleri görülebilir. Ben sakin kullanırım, kalabalık olmayan bir şehirde (Mersin) yaşıyorum. 11500 km 0rtalamam 8,8 l/100 km. 235-55-17 olan lastiklerimi 215-60-17 ile değiştirdim. Değişim sonrası yaklaşık 1500 km ölçümü: Tamamı şehiriçi kullanımı, çok çok özenli kullanım (1800-2000 devir civarı) 8.3 l/100 km. Veriler böyle, benim çıkardığım sonuç ise;

1- Çeşitli nedenlerle Subaru (Forester, Outback, XV) alamadığım için aldığım bu aracı genel anlamda beğendim.

2- Yakıt tasarrufu sağlıyayım diye dikkatli kullanmak zorunda kalacaksam, asla birdaha turbo motorlu bir araç almam. Kesinlikle otomobil kullanma zevki yok oluyor. Zevkli kullanayım derseniz anormal yakıt tüketimi oluyor.

3-Bundan önceki aracım 1.5 105 bg 4x4 Terios idi. Onu aynı yakıt tüketimiyle, daha konforsuz ama daha zevkli kullanıyordum.

4- XC-5 i 2.0 motorlu olarak kullanamam (vergi meselesi) 1.6 motorlu atmosferik üretseler (belki XC-3) hantal-mantal demem alırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...