Jump to content

Yağ Eksiltme, İlk Çalışmada Egzostan Duman Gelmesi (99 626)


acilbeyhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhaba,Mazda 626 GLX 99 model kullanıcısıyım.Aracım 181.000 Km de.Sırası sistem LPG takılıdır.10-40 yağ kullanıyorum..

Yaklaşık 2-3 aydır her sabah otomobilimi çalıştırdığımda (gerek lpg ,gereksede Benzinde) motor ısısı yükselene kadar (3-5dakika) egzozdan duman atmaktadır.Aynı zamanda motor yağım eksilmektedir.10.000 km de 2 Lt ortalama peyder peye yağ ilave etmekteyim.Son yağ bakımını Birader SAKARYA Spedy servisinde yaptırdı.Konu hakkında bilgi ver ona göre işlem yapılsın demiştim.Araç yağ değimi sırasında 10-60 Mobil yağ koymuşlar ve yağ kontrolü yap demişler.2 ay geçti ve ben 5000 km cıvarında aracı kullandım1.5 Lt yağ ilave ettim.Yani eksilme devam etmektedir. Son günlerde 2 farklı bilir kişiye (motor ustası) durumu izah ettim bana motor daki silindir contası sertleştiğini ve bu nedenden dolayı araç yağ kaçırdığını ve motor ısınana dek bu silinder arasından kaçan yağı yaktığını ilettiler.Motoru açtırmak istemiyorum.Hatta segman yapılma isteyebileceğini ilettiler.Aracım 130.000 kmde satın aldım ve 50.000 kmsi lpg ile gitmiştir.

Yakın bir arkadaşım bana 15-40 yağ tavsiyesi ve Stop leak adı altında bir toz önerdi.

Bu konu hakkında bana fikir verebilecek varsa sevinirim...İrt:0506 585 90 70 SAKARYA

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birinci olarak conta değişiminden çekinme motoru açtırmak anlamına gelmez.Ama bence conta daki kaçak duman atmayla alakasızdır.aracın çok fazla yağ yakmıyorken bence şimdiden motoru tamir ettir.yoksa ileriki zamanlarda daha masraf açabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorununuz sübap lastiklerinden gibi görünüyor. bunun için bir kaç izlenim daha yapar mısınız?

1- bu duman esnasında egsozdan yanık yağ kokusu alıyor musunuz? alıyorsanız sübap lastiklerinizin değişmesi gerekmektedir.

2- akşam kapatıp, sabah çalıştırdığımda duman oluyor demişsiniz. peki 1-2 saat stop halinde kaldıktan sonra da aynı dumanı veriyor mu? eğer vermiyorsa sorun sübap lastiklerindendir.

3- yaklaşık 2-3 km lik yokuş aşağı olan bir yolu 2000-2500 d/d civarı araç vitesteyken motor freniyle inin. 2-3 km'nin sonuna doğru aracı hızlandırmak için gaza bastığınızda egsozdan yoğun bir duman geliyor mu aynadan ona bakın. veyahut da bu yokuş aşağı inişin sonunda hiç gaza basmadan ve vitesi boşa almadan aracı yavaşlatıp sağa çekin. el frenini çekip egsozu takip ederek aniden bir dip gaz yapın. eğer yanık yağ kokusuyla birlikte yoğun bir yağ dumanı geliyorsa sübap lastiklerindendir.

4- bujilerinizi teker teker söküp kontrol ettirin. elektrotların ucunda ve porselen yalıtımda yağlanma veya kurum var mı ona bakın. eğer yoksa motoru hiç açtırmayın. direkt sübap lastiklerinizi değiştirin.

5- yağ yakan araba motor sıcakkende gaza bastığınızda egsozdan mavimsi duman verir. bir arkadaşınızı motor suyu sıcaklığı 90 derecede iken direksiyona oturtun. bas çek şeklinde yaparak, gazı sabit tutmayarak 4000-5000 civarında gaz verdirin. siz de arkaya geçip egsozdan çıkan dumanı, karanlık bir ortamda, bir fener vasıtasıyla gözetleyin. mavimsi bir duman çıkıyorsa, pistonlar segmanlardan yanma odasına yağ alıyordur. motorun açılması gerekmektedir. bu çıkan duman beyazsa herhangi bir problem yoktur. siyahımsıysa çiğ yakıyorsunuzdur. bu da ayrı bir konu. sizin sıkıntınız yağ ile ilgili şu anda.

6- sabah aracı ilk çalıştırdığınızda egsozdan çıkan dumandan yanık yağ kokusu almıyorsanız yukarıda yazdığım herşeyi unutun ve aşağıdaki yazdığım adımları izleyin.

--- sabah motoru çalıştırmadan önce radyatör suyu genleşme kabının kapağını açıp içine bakın. öncelikle kararma ve yağ kokusu var mı ona bakın. eğer anlayamıyorsanız aracı birisine çalıştırtıp genleşme kabının içindeki suyu takip edin. eğer suyun kaynaması gibi fokurdama varsa aracınız yanma odasına su alıyordur ve kapak contasının değişmesi gerekmektedir.

bu yazdıklarımın dışında başka fantazilere de aldanmayın :hi: :hi: :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorununuz sübap lastiklerinden gibi görünüyor. bunun için bir kaç izlenim daha yapar mısınız?

1- bu duman esnasında egzozdan yanık yağ kokusu alıyor musunuz? alıyorsanız sübap lastiklerinizin değişmesi gerekmektedir.

2- akşam kapatıp, sabah çalıştırdığımda duman oluyor demişsiniz. peki 1-2 saat stop halinde kaldıktan sonra da aynı dumanı veriyor mu? eğer vermiyorsa sorun sübap lastiklerindendir.

3- yaklaşık 2-3 km lik yokuş aşağı olan bir yolu 2000-2500 d/d civarı araç vitesteyken motor freniyle inin. 2-3 km'nin sonuna doğru aracı hızlandırmak için gaza bastığınızda egzozdan yoğun bir duman geliyor mu aynadan ona bakın. veyahut da bu yokuş aşağı inişin sonunda hiç gaza basmadan ve vitesi boşa almadan aracı yavaşlatıp sağa çekin. el frenini çekip egzozu takip ederek aniden bir dip gaz yapın. eğer yanık yağ kokusuyla birlikte yoğun bir yağ dumanı geliyorsa sübap lastiklerindendir.

4- bujilerinizi teker teker söküp kontrol ettirin. elektrotların ucunda ve porselen yalıtımda yağlanma veya kurum var mı ona bakın. eğer yoksa motoru hiç açtırmayın. direkt sübap lastiklerinizi değiştirin.

5- yağ yakan araba motor sıcakkende gaza bastığınızda egzozdan mavimsi duman verir. bir arkadaşınızı motor suyu sıcaklığı 90 derecede iken direksiyona oturtun. bas çek şeklinde yaparak, gazı sabit tutmayarak 4000-5000 civarında gaz verdirin. siz de arkaya geçip egzozdan çıkan dumanı, karanlık bir ortamda, bir fener vasıtasıyla gözetleyin. mavimsi bir duman çıkıyorsa, pistonlar segmanlardan yanma odasına yağ alıyordur. motorun açılması gerekmektedir. bu çıkan duman beyazsa herhangi bir problem yoktur. siyahımsıysa çiğ yakıyorsunuzdur. bu da ayrı bir konu. sizin sıkıntınız yağ ile ilgili şu anda.

6- sabah aracı ilk çalıştırdığınızda egzozdan çıkan dumandan yanık yağ kokusu almıyorsanız yukarıda yazdığım herşeyi unutun ve aşağıdaki yazdığım adımları izleyin.

--- sabah motoru çalıştırmadan önce radyatör suyu genleşme kabının kapağını açıp içine bakın. öncelikle kararma ve yağ kokusu var mı ona bakın. eğer anlayamıyorsanız aracı birisine çalıştırtıp genleşme kabının içindeki suyu takip edin. eğer suyun kaynaması gibi fokurdama varsa aracınız yanma odasına su alıyordur ve kapak contasının değişmesi gerekmektedir.

bu yazdıklarımın dışında başka fantazilere de aldanmayın :hi: :hi: :hi:

emeğine , bilgine ve ellerine sağlık...Sorunu yaşayan arkadaşlar için faydalı bilgiler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

emeğine , bilgine ve ellerine sağlık...Sorunu yaşayan arkadaşlar için faydalı bilgiler...

teşekkür ederim. mühim olan, sorunlarımız çözülsün. çözüm için sağa sola gereksiz yere para harcanmasın...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorununuz sübap lastiklerinden gibi görünüyor. bunun için bir kaç izlenim daha yapar mısınız?

1- bu duman esnasında egzozdan yanık yağ kokusu alıyor musunuz? alıyorsanız sübap lastiklerinizin değişmesi gerekmektedir.

2- akşam kapatıp, sabah çalıştırdığımda duman oluyor demişsiniz. peki 1-2 saat stop halinde kaldıktan sonra da aynı dumanı veriyor mu? eğer vermiyorsa sorun sübap lastiklerindendir.

3- yaklaşık 2-3 km lik yokuş aşağı olan bir yolu 2000-2500 d/d civarı araç vitesteyken motor freniyle inin. 2-3 km'nin sonuna doğru aracı hızlandırmak için gaza bastığınızda egzozdan yoğun bir duman geliyor mu aynadan ona bakın. veyahut da bu yokuş aşağı inişin sonunda hiç gaza basmadan ve vitesi boşa almadan aracı yavaşlatıp sağa çekin. el frenini çekip egzozu takip ederek aniden bir dip gaz yapın. eğer yanık yağ kokusuyla birlikte yoğun bir yağ dumanı geliyorsa sübap lastiklerindendir.

4- bujilerinizi teker teker söküp kontrol ettirin. elektrotların ucunda ve porselen yalıtımda yağlanma veya kurum var mı ona bakın. eğer yoksa motoru hiç açtırmayın. direkt sübap lastiklerinizi değiştirin.

5- yağ yakan araba motor sıcakkende gaza bastığınızda egzozdan mavimsi duman verir. bir arkadaşınızı motor suyu sıcaklığı 90 derecede iken direksiyona oturtun. bas çek şeklinde yaparak, gazı sabit tutmayarak 4000-5000 civarında gaz verdirin. siz de arkaya geçip egzozdan çıkan dumanı, karanlık bir ortamda, bir fener vasıtasıyla gözetleyin. mavimsi bir duman çıkıyorsa, pistonlar segmanlardan yanma odasına yağ alıyordur. motorun açılması gerekmektedir. bu çıkan duman beyazsa herhangi bir problem yoktur. siyahımsıysa çiğ yakıyorsunuzdur. bu da ayrı bir konu. sizin sıkıntınız yağ ile ilgili şu anda.

6- sabah aracı ilk çalıştırdığınızda egzozdan çıkan dumandan yanık yağ kokusu almıyorsanız yukarıda yazdığım herşeyi unutun ve aşağıdaki yazdığım adımları izleyin.

--- sabah motoru çalıştırmadan önce radyatör suyu genleşme kabının kapağını açıp içine bakın. öncelikle kararma ve yağ kokusu var mı ona bakın. eğer anlayamıyorsanız aracı birisine çalıştırtıp genleşme kabının içindeki suyu takip edin. eğer suyun kaynaması gibi fokurdama varsa aracınız yanma odasına su alıyordur ve kapak contasının değişmesi gerekmektedir.

bu yazdıklarımın dışında başka fantazilere de aldanmayın :hi: :hi: :hi:

Bu bilgilere ilaveten 181.000 km'de aracın motoru kolay kolay zarar görmez(mazda bu)

Size önerim yağı değiştirin 20/50 kullanın!!!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu bilgilere ilaveten 181.000 km'de aracın motoru kolay kolay zarar görmez(mazda bu)

Size önerim yağı değiştirin 20/50 kullanın!!!

evet, bende motor içinde bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. arkadaşın söylediklerine bakarsak sorunun sübap lastiklerinden olma ihtimali çok yüksek. ayrıca dediğiniz gibi soğuk viskozitesini 20w yaparsanız duman çok büyük bir oranda azalır ama aslında sorun hala içeride devam edecektir, giderilmeyecektir. sadece sorunun üstü örtülmüş olur. zamanla ileride yine baş gösterecektir.

eğer sorun sübap lastiklerinde çıkarsa bunun en büyük nedeni hatalı lpg montajı, yanlış yağ ve geç yağ değişimidir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Apojitsu; Değerli yorumların için teşekkür ederim.Emeğine yüreiğne sağlık,arabamı suanlık kullanmama kararı verdim, ancak servise gideceğim bu sorunu 1-2 hafta içinde çözdürmek için Mali imkanlarımı sağlayarak Çıkan SONUCU muhakkak sizlerle paylaşmak isterim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Apojitsu; Değerli yorumların için teşekkür ederim.Emeğine yüreiğne sağlık,arabamı suanlık kullanmama kararı verdim, ancak servise gideceğim bu sorunu 1-2 hafta içinde çözdürmek için Mali imkanlarımı sağlayarak Çıkan SONUCU muhakkak sizlerle paylaşmak isterim...

birşey değil. Ucuz yollu kurtarırsın inşallah...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Apojitsu; Değerli yorumların için teşekkür ederim.Emeğine yüreiğne sağlık,arabamı suanlık kullanmama kararı verdim, ancak servise gideceğim bu sorunu 1-2 hafta içinde çözdürmek için Mali imkanlarımı sağlayarak Çıkan SONUCU muhakkak sizlerle paylaşmak isterim...

Çıkan sonuç nedir peki??

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Okuduklarımdan sonra tedirgin oldum.Çünkü arabanın sahibi 2000 km önce bakım yaptırmıştı. Ben serviste yaklasık 500-750 ml arası yağ eklettim. Dayanamayıp gece gece arabanın yanına inip motor sesi ile sokağı inlettim.Duman görmedim gece olduğu için mi acaba :) Ama eksozdan yere damlalar akıyordu ve  benzin kokusu aldım. Bunlar iyi diye biliyorum ama buraya yazmak istedim. :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Apojitsu; Değerli yorumların için teşekkür ederim.Emeğine yüreiğne sağlık,arabamı suanlık kullanmama kararı verdim, ancak servise gideceğim bu sorunu 1-2 hafta içinde çözdürmek için Mali imkanlarımı sağlayarak Çıkan SONUCU muhakkak sizlerle paylaşmak isterim...

Çıkan sonuç nedir peki??

8:)

Başın sıkıştığında gel apar topar konu aç yardımsever birileri dili döndüğünce bir şeyler paylaşsın ama sen açtığın konuyu neticelendirmek için bir daha uğrama...

Oh ne alâ muallâ.

:sopa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Başka bir konu açarak merakımı gidermek istemedim ve konuyla ilgili olduğu için soruyorum...

Sübap lastiklerinin değiştirilmesinin maliyeti tahminen ne kadardır?

Nasıl Yapılır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok bir maliyeti yok aslında. subap kapağı sökülür, horozları tutan üst kapak cıvataları sökülür horozlar çıkarılır, supap lastikleri sökülür ve yenisiyle değiştirilir ve tersi işlemlerle iş bitirilir fakat bu işlemi bu şekilde yapana ben sanayide rastlamadım. Genellikle başka problemlerin de varlığı ihtimaline karşı üst kapak sökülüp kapakçıda kontrole gönderiliyor. Yapan usta işini garantiye alıyor anlayacağınız. Onlar da haklı çünkü işin sonunda iş olmadığı zaman yanacak emek var.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok bir maliyeti yok aslında. subap kapağı sökülür, horozları tutan üst kapak cıvataları sökülür horozlar çıkarılır, supap lastikleri sökülür ve yenisiyle değiştirilir ve tersi işlemlerle iş bitirilir fakat bu işlemi bu şekilde yapana ben sanayide rastlamadım. Genellikle başka problemlerin de varlığı ihtimaline karşı üst kapak sökülüp kapakçıda kontrole gönderiliyor. Yapan usta işini garantiye alıyor anlayacağınız. Onlar da haklı çünkü işin sonunda iş olmadığı zaman yanacak emek var.

iyi forumlar...

Bilgi ve tecrübe paylaşımı için sonsuz teşekkürler... Sağlıcakla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...