Jump to content

Araç Gaz ve Benzin Yemiyor


sharwz
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Öncelikle selamlar hayırlı günler.

Benim başıma bu sabah birşey geldi ve sizle paylaşmak istedim.

Mazda 323 F.16 92 model bir aracım var. Sabah kalktığımda aracı herzaman ki gibi gazla çalıştırdım, ver her sabah yaptığım gibi 2000 devirde yaklaşık 2 dk beklettim. Bu arada bir kere marşa basarak çalıştı. Yaklaşık 500 metre gittikten sonra araba tekleme başladı. ileri geri atıyordu, yavaşladım kenarı çektim boşa alır almaz stop etti. Tekrar çalıştırdım. ve 2000 devirde tuttum arabayı normaldi 50 m gitmeden yine aynı şeyi yaptı. Bu sefer benzine aldım öyle çalıştırdım, herşey normal gözüküyordu fakat 1 km sonra benzindede teklemeye başladı. 2400 devirin üstüne çıktımı araba tekleme başlıyordu. Kaputu açtığımda gaz kafasınının donduğunu gördüm yani bildiğiniz buz vardı üstünde. gaz kafasınının donması benzinide etkiler mi ?

dipnot ( arabanın kaloriferide çalışmıyor, sanırım petek patlamış, ve kalorifer yerinden ara sıra duman çıkartıyordu. ama bu arabanın gidişatını engellemiyordu. ) sanırım bu yüzden suda eksiltiyor ama ben nerdeyse 3 günde bir su ekleyerek arabayı susuz bırakmıyorum.

Size bu veriler altında böyle birşey neden olmuş olabilir. Ustaya gitmeden önce sizin fikirlerinize açığım muhtemelen başına daha önce böyle bir olay gelmiş olan vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun kardeşim.LPG beynine su gelmediği için donmuştur.Benzini etkilemez ama radyatörde su kalmadıysa motor hararet yapar.Kalorifer su olmadığı için zaten çalışmaz.Bir an önce su neden eksiliyorsa çaresine bakmak lazım.Motor hararet yaptıysa conta yakmış olabilir.Yoksa radyatörden,hortumlardan kaçırıyor olabilir.Gözün hararette olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hararet hiç yapmadı. Bundan 2 ay önce zaten conta yaktı araba. 500 TL ye yaptırdım. Ama bu sefer kalorifer arızası çıktı. ve son olarakta bugün gaz yememe. Başım dertten kurtulmuyor. Arabanın sürüşü çok zevkli ama sürekli bu tür şeylerler karşılaşmak can sıkıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motorda dolaşan sıcak su yani soğutma sıvısı lpg beyninin içinden geçer vede onun -50 derecelik donuk vaziyetteki ısısını yükselterek lpg yi gaz olarak araca gönderir.

sizin soğutma sistemi problemlerinizi gidermeniz gerekiyor , o problem halledilince bütün sorunlar çözülür. geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Su kaçağının nerden kaynaklandığını bulmalısın.Benim arabada motor rektefiyesinden sonra radyatör suyu eksilmeye başlamıştı.Su hortumlarını inceledikten sonra hortumdan az miktarda su kaçırdığını gördüm ve sorun çözüldü.Radayatör de su kaçırıyor olabilir.Sabahları arabanı park ettiğin yere bakınca ıslaklık varsa farkedersin.Radyatörün suyunu eksik bırakma,dikkat etmek gerek.

Kalorifer sorunu ise kalorifer peteğinin tıkalı olmasından ya da radyatör suyu eksikliğindendir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bir radyatörcüye sordum, petek patlamıştır dedi. 350 TL gibi masrafı var dediler. Kalorifer ilk başlarda çok az çalışıyordu. Motor conta yakıp tadilat gördükten sonra hiç çalışmamaya ve duman çıkarmaya başladı. Ve kritik bir noktada gaz pedalının hemen üstünden ayağıma su damlıyor özellikle yokuş çıkarken. Ordan geçen bir hortum var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ha birde öğle yemeği tatilimde bir bardak ılık su alıp gaz beynine döktüm. sonra arabayı çalıştırıp 1-2 km gezi yaptım sabahki sorunu yapmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Su kaçağının nerden kaynaklandığını bulmalısın.Benim arabada motor rektefiyesinden sonra radyatör suyu eksilmeye başlamıştı.Su hortumlarını inceledikten sonra hortumdan az miktarda su kaçırdığını gördüm ve sorun çözüldü.Radayatör de su kaçırıyor olabilir.Sabahları arabanı park ettiğin yere bakınca ıslaklık varsa farkedersin.Radyatörün suyunu eksik bırakma,dikkat etmek gerek.

Kalorifer sorunu ise kalorifer peteğinin tıkalı olmasından ya da radyatör suyu eksikliğindendir.

öncelikle sormak istediğim bizim 323 hb lerde kalörifer peteği tam olarak nerededir sol taraftamı sağdamı.

bir radyatörcüye sordum, petek patlamıştır dedi. 350 TL gibi masrafı var dediler. Kalorifer ilk başlarda çok az çalışıyordu. Motor conta yakıp tadilat gördükten sonra hiç çalışmamaya ve duman çıkarmaya başladı. Ve kritik bir noktada gaz pedalının hemen üstünden ayağıma su damlıyor özellikle yokuş çıkarken. Ordan geçen bir hortum var mı ?

kalörifer hortumları geçiyor , zaten sorununuz belli olsu su eksilten yer oraymış demek gelişmeleri yazınız lütfen hatta fotolarını çekip kalörifer peteği vede ilgili elemanların tam yerini sölerseniz memnun olurum.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle sormak istediğim bizim 323 hb lerde kalörifer peteği tam olarak nerededir sol taraftamı sağdamı. kalörifer hortumları geçiyor , zaten sorununuz belli olsu su eksilten yer oraymış demek gelişmeleri yazınız lütfen hatta fotolarını çekip kalörifer peteği vede ilgili elemanların tam yerini sölerseniz memnun olurum.

Hocam, şimdi baştan alalım hortumlar patlak diye gaz beynine sıcak su gitmiyor. Kalorifer çalışmıyor çünkü yine aynı hortumlar patlak. Bazen ayağıma o kadar su dökülüyorduki pantolan ayakkabının içi bile sırılsıklam oluyor. Acaba petekte sorun yokta sadece hortumlardamı problem var. Ama öyle olsa bile neden kaloriferi çalıştırdığım zaman duman çıkarıyor. Gerçi çalıştırmadığım zamanda hafifden duman çıkıyor. bu duman sayesinde çok soğuk olmayan günlerde bile camın önü buğu oluyor zaten kalorifer üfllemiyor. Elimde devamlı bir bez camı siliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle kalorifer tamirini yaptır.Tıkalıdır büyük ihtimal.Üstelik arabanın içine su kaçırıyor.Radyatörün suyunun neden eksildiğini tespit etmek gerekli.Radyatörüne ve hortumlarına da baktır.Bu arada radyatör suyunu devamlı kontrol et.Sakın susuz kalmasın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam, şimdi baştan alalım hortumlar patlak diye gaz beynine sıcak su gitmiyor. Kalorifer çalışmıyor çünkü yine aynı hortumlar patlak. Bazen ayağıma o kadar su dökülüyorduki pantolan ayakkabının içi bile sırılsıklam oluyor. Acaba petekte sorun yokta sadece hortumlardamı problem var. Ama öyle olsa bile neden kaloriferi çalıştırdığım zaman duman çıkarıyor. Gerçi çalıştırmadığım zamanda hafifden duman çıkıyor. bu duman sayesinde çok soğuk olmayan günlerde bile camın önü buğu oluyor zaten kalorifer üfllemiyor. Elimde devamlı bir bez camı siliyorum.

kardeş tabiki duman çıkar soğutma sıvısı motoru soğuturken kendisi kaynama derecesine kadar ısınır hortumlardan kaçak varsa bu sıcak sudur vede duman dediğiniz ise su buharıdır sanırım.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet.Oğuzhan kardeşimiz net bir şekilde çözüm yolunu anlatmış.Ön konsol sökülüp ayağa damlama yapan kalorifer peteğine ulaşılacak.Tamir ya da değişim yapılacak. 350tl fiyat fazla gibi ama ön konsolu oto elektrikçi söküp takıyor herhalde o da dahil olunca normaldir belki de.Yan sanayi kalorifer radyatörü 100tl civarı olsa gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

kalorifer sıcak durumdayken açınca duman değilde direk buhar vemeye başlıyorsa sanki saunaya girmiş gibi oluyorsa su eksilten yer belli kalorifer petegin delik üstad tavsiyem yenisi ile değiştir sorun ondan kaynaklanır  benim lantisim var bu petek delinmiş 60 km bir yola  gittim giderken aracı hiç zormalamadım ne çekiş düşüklüğü ne tekleme ama geri dönerken biraz kökledim hararet bi anda firladı ne olduğunu anlamadım araç kafa atmaya başladı çekiş düştü dediğin gibi soför yanı sağ koltuğun önü antifreezli su dolmuştu ustada bana arkadaşların söylediklerini söyledi bi baktır dahada çözülmezse başkabir nanesi vardır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Arkadaşlar öncelikle merhabalar... Bu hafta sonu biraz yol yaptım... Bir ara araç yavaşlamaya, boş gaz yemeye başladı... Benzine alıp tekrar gaza aldım düzeldi... Bir süre daha gittim, 120 ile giderken (genelde) ilginç bir şey oluyor, araç tık tık tık diye bir ses çıkararak benzine geçip duruyor. gidip geliyor benzin-lpg arasında... Bu nedir ne değildir? Bu sabah ta benzini bitirdik diye zorla çalıştırdım  ???

Yani özetle araç benzini ve gazı aynı anda tüketiyor, bu da bana fena yük oluyor...  :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar öncelikle merhabalar... Bu hafta sonu biraz yol yaptım... Bir ara araç yavaşlamaya, boş gaz yemeye başladı... Benzine alıp tekrar gaza aldım düzeldi... Bir süre daha gittim, 120 ile giderken (genelde) ilginç bir şey oluyor, araç tık tık tık diye bir ses çıkararak benzine geçip duruyor. gidip geliyor benzin-lpg arasında... Bu nedir ne değildir? Bu sabah ta benzini bitirdik diye zorla çalıştırdım  ???

Yani özetle araç benzini ve gazı aynı anda tüketiyor, bu da bana fena yük oluyor...  :kafa:

LPG enjektörlerinde olabilirmi? Ömrünü tamamlamış olabilir. Benim aracımla kardeşim ist-ank arasında giderken araçta gaz olmasına rağmen gaza geçmiyormuş usta LPG enjektöerleri değişecek demiş 200 TL'ye yeniletmiştik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya tuhaf olansa, gittim zavoli ye sanayiye, pc ye bağladı sorun yok dedi... anlattım, şu anda sorun yok o yüzden çözüm üretemiyorum dedi...  ???

Bilgisayara bende bir kez bağlatmıştım bilgisayarla yazılım güncellemesi yapmıştı. Bilgisayar enjektörlerin testini, kontrolünü yapması bana mantıklı gelmedi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgisayara bende bir kez bağlatmıştım bilgisayarla yazılım güncellemesi yapmıştı. Bilgisayar enjektörlerin testini, kontrolünü yapması bana mantıklı gelmedi

Adamın bana ilk soracağı sorunun LPG MARKASI NEDİR?, SIRALI MIDIR?, yerine ARACIN NE? demiş olması, araca göre muamele yaptığı anlamına geliyor...  :jedi:  Bana öneriniz nedir. En yakın zavoli Ordu  Sanayide... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Adamın bana ilk soracağı sorunun LPG MARKASI NEDİR?, SIRALI MIDIR?, yerine ARACIN NE? demiş olması, araca göre muamele yaptığı anlamına geliyor...  :jedi:  Bana öneriniz nedir. En yakın zavoli Ordu  Sanayide... 

Montajı yaptırdığın usta yakınsa göstermeni tavsiye ederim... Ya da; bu işten anlayan bir usta... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Adamın bana ilk soracağı sorunun LPG MARKASI NEDİR?, SIRALI MIDIR?, yerine ARACIN NE? demiş olması, araca göre muamele yaptığı anlamına geliyor...  :jedi:  Bana öneriniz nedir. En yakın zavoli Ordu  Sanayide...

Yakınlarında tavsiye edilen bir LPG ustası varsa ona göster, zaten sadece tek bir markaya bakmıyolar diye biliyorum. Bizim gittiğimiz usta Atiker, Lavato vs hepsine bakıyordu.

Yada istersen dediğin Zavoli'yi telefondan ara durumu anlat belki fikir beyan ederler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...