Jump to content

Mazda RX-8 Alırken Nelere Dikkat Etmek Gerekir ?


sercan34
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar rx8 alacağım 4 5 ay bakınıyorum iyi bir tane düşürürsem hemen alıcağım yaza kadar zamanım var acelem yok. 2006 - 2009 model arasında olabilir.Araç alırken nelere çok dikkat etmem lazım.Benim için benzin önemli değil sadece hafta sonları kullanım ve senelik izinlerde ege veya akdenize tatile gitmek için kullanacağım.Yardımlarınızı bilgilerinizi bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hoşgeldin arkadaşım.mtutun adlı üyemizden rx-8 hakkında detaylı bilgi alabilirsin.kendiside bir rx-8 kullanıcısı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kişisel mesaj da atmışsın ama ben seni burada cevaplayayım ki, herkes yararlanabilsin. Öncelikle aşağıdaki linkte yer alan forumu okumanı tavsiye ederim. Burada RX-8 ile ilgili bir hayli yazmıştım.

RX-8 alınırken dikkat edilmesi gereken bir otomobil. Motor hatalı kullanım ve bakıma çok hassas. Motor harici diğer donanımlar klasik Mazda kalitesinde, bu sebeple özel bir şeye gerek yok. Diğer 2.el otomobil alınırken dikkat edilmesi gereken, bakılması gereken şeyler bu araç için de aynı.

Ancak motor hassas. Öncelikle aracın yetkili servislerde ve doğru kilometrelerde, doğru yağ kullanılarak bakımlarının yapıldığına emin olun. Belgelerini isteyin, bununla da yetinmeyip, şasi nosu ile siz bir yetkili servisten kontrol edin. Aracın bakımlarının 5.000 km'de bir veya 6 ayda bir yapılmış olması gerekir. Bu otomobillerde diğer Mazda modellerindeki 10.000 km periyotları doğru değil. Her bakımda mutlaka yağ, yağ filtresi ve hava filtresinin değişmiş olmasına dikkat edin. Yağın mutlaka 5W-30 mineral yağ ve Dexelia olması da iyi olur. Bu araçta ateşleme sistemi de kritik önemdedir. Bobinler, kablolar ve bujilerin sürekli iyi durumda olması, yanmanın temiz-verimli olmasını ve motor içi kurum birikimini azaltır. Bujileri bu yüzden fazla uzatmamak, mümkünse 30.000'de bir değişmek iyidir. Her bakımda da kablo ve bobin kontrolü yaptırılmış olması iyidir. Bir yetkili serviste baktırın bujilerin, Kablo ve bobinlerin durumu nasıl? Eğer bujilerin, kabloların veya bobinlerin durumu iyi değilse, bu muhtemelen motor içi kurumlanmaya sebep olmuş olabilir. Bu da üçgen rotorun uçlarındaki bıçak segmanların aşınmasına ya da bölüm bölüm kırılmasına sebep olmuş olabilir. Eğer böyle olmuşsa, emme,basma, yanma, eksoz odacıkları arasında (bu motorda bu odacıklar hareketli) izolasyon kaybı, yani motorda kompresyon kaybı meydana gelebilir. Bu da sonuçta önce tüketim artışı, performans düşüklüğü, çalışma düzensizliği olarak ortaya çıkar ve sonuçta komple motor kaybına kadar gider. Bu motorların rektifiyesi, normal pistonlu motorlardan daha kolay ve ucuz olduğu halde Türkiye'de yapılmıyor. (ya da çok nadir özel usta ilgileniyor) Komple motor değiştirmek gerekebilir.

Özetle Rotary motorlar aslında çok basit ve ömrü uzun, dayanıklı motorlardır. Tek sıkıntıları ve zayıf noktaları üçgen rotor uçlarında yer alan bıçak segmanlardır. Bu segmanlar çok uzun bir mesafeyi sürtünerek kat ettikleri için (motor komple iç yüzeyi) ısınmaya ve aşınmaya meyillidirler. Bu durumda motor iç yüzeyi ile bu segmanlar arasında çok kaliteli ve sürekli bir yağ filmini muhafaza etmek çok önemlidir. Bu yüzden motor içine sürekli yağ püskürtülür. Aynı zamanda bu yağın artık bırakmadan benzin ile birlikte yanması ve dışarı atılması da çok önemlidir. Eğer yakıt kalitesi, yağ uygunsuzluğu, bakım gecikmesi veya ateşleme hataları gibi sebeplerle yanma verimsiz olursa, motor iç yüzeyinde özellikle de enjeksiyon ve bujiler için bırakılmış hol kenarlarında kurumlanmalar olur. Bu kurumlanmalar bıçak segmanlara çarparak onları hasarlayabilir. Ve motor değişikliğine gidecek kadar sıkıntılar da başlayabilir. Daha da uzatabilirim ama burada kısa kesip, size ne yapmanızı önereceğimi tekrarlayayım;

1- Aracı her galeriden almayın. (Mazda konusunda uzman galerilerden bahsetmiyorum) Galeriler genellikle bu araçları tanımadığından kendi showroom'larında geçirdiği süre zarfında bile hatalı kullanım yapabilirler.

2- Çok fazla el değiştirmiş araçlar yerine, ilk sahibinden satılanları bulmaya çalışın. Aracın sahibiyle araç üzerine sohbet edin. Onun aracın tekniğine, kullanımına ve bakımına ne kadar hakim olduğunu anlamaya çalışın. Aracını tanımayan bir sahibin, doğru kullanım ve bakım yapması çok mümkün değildir.

3- Aracı mutlaka bir yetkili serviste kontrol ettirin. Aynı zamanda siz de bakım evraklarını isteyin ve kontrol edin. Aracın zamanında ve doğru şekilde, doğru yağla ve orjinal parçalarla bakıldığından emin olun. Bu kontrolde mutlaka bujiler, bobinler, kabloların durumunu ve hatta katalitik konvertörün durumunu kontrol ettirin. Bunların durumu size aracın nasıl bakıldığına ilişkin fikir verecektir.

4- İmkan varsa motora kompresyon testi yaptırın. Motorun içini kontrol etmek mümkün değil ama kompresyon testi bir miktar fikir verecektir. En azından bir hayli yıpranmış motorlar hakkında fikir verecektir.

5- Test sürüşü yapabiliyorsanız, motorun çalışmasının düzenli olmasına ve sürüş esnasında yürü aksamdan, süspansiyondan ve arka diferansiyelden ses olup, olmadığına bakın.

6- Diğer aksam ve kaporta/şasi ile ilgili kontroller zaten tüm araçlarda dikkat etmeniz gereken şeylerle aynıdır. Yine de uzman bir servisin bakması iyi olur.

7- Son olarak bu araçlar genellikle sert ve performanslı kullanıldığından debriyaj sistemini ve şanzımanın durumunu da iyi kontrol ettirmekde fayda var.

Eğer bütçeniz müsaitse 2010-2011 model almanızda da fayda var. Çok ciddi teknik iyileştirmeler var.

Not; Bu araçlarda sık sık yağ seviyesi kontrolü ve gerektiğinde eklenmesi çok önemlidir. Sahibinin bu konudaki bilgisini de kontrol edin.

01.02.2013 at 11:36, sercan34 :

tşk ederim.ne sıklıkla online oluyor forum sayfasında

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle detaylı vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim.Bu tarz araç alımında yeniyim daha öncesinden 6 7 marka araç aldım az çok diğer türlü araçlarla bilgim var.istanbulun neresinde oturuyorsunuz acaba ? Çünkü bu tarz bir araç alacağımdan sizin gibi bilgili biri ile gitmek çok isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda rx8 araştırması yaptım biraz bu aracın daha türkiyeye gelmeyeceğini öğrendim.farklı araçlara yönelmekde istemiyorum araç aklımı aldı götürdü fakat başka tercih ne olabilir.Bana mazda rx8 tarzında araba lazım yalnız 2 kişilik bir spor araç olmayacak.bütçem 35.000 - 45.000 yani araca göre parasal olarak biraz daha cıkabılırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Polo gti Rx8'den fazla yağ tüketiyor, üstelik bunu doğası gereği de yapmıyor söyleyeyim. İki aracı kıyaslıyorsanız arkadaşların da dediği gibi sizi Doğuş'a alalım, hem de o fiyatlara sıfır alırsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Spor otomobil mi istiyorsunuz? Sportif otomobil mi?

Bence de Polo GTI gibi bir otomobil ile başlamanız daha uygun olur. RX-8 gibi otomobiller ile huzurlu ve mutlu olabilmek için, onun ne olduğunu anlayıp, üretilmesindeki mühendisliğe ve amaca saygı duymak gerekir. Aynı şey Mazda MX-5, Honda S2000, Subaru BRZ/Toyota GT86 vb. araçlar için de geçerli. Bu tip araçlarda bazı konularla çok mutlu olurken, diğerleri sizi çok üzebilir. Bu yönüyle, olumsuzluklara katlanabilmek için olumlu yönleri sevmek ve saygı duymak lazım.

Gerçek bir spor otomobilin olumsuzluklarına sahip olmak istemeyenler için de, standard bir HB otomobilde yapılan modifikasyonlar ve daha güçlü motor uygulamalarıyla elde edilmiş, o kasanın sportif versiyonları vardır. Bunlar ile giriş yapabilirsiniz. Örneğin; Honda Civic Type-R, Ford Focus RS, VW Golf/Polo GTI, Opel Astra OPC, Mazda 3 MPS vb...

Tam anlaşılsın diye örnek vereyim;

Honda Civic Type-R, Civic HB modelinden türetilmiş, o kasanın en sportif versiyonudur.

Ancak Honda S2000 saf kan bir spor otomobildir.

Mazda 3 MPS, klasik Mazda 3 HB kasasından türetilmiş o kasanın en sportif versiyonudur.

Mazda RX-8 ise saf kan sportif bir otomobildir.

Nedenleri ile ilgileniyorsanız, daha önce verdiğim linki okumanızı tavsiye ederim. Seçiminize yardımcı olabilir. Bir de bana PM göndermek yerine burada yazmanızı tercih ederim. Böylece yazışmalarımıza her arkadaşımızı dahil ederek, gerçek forum mantığında bilgi paylaşımı yapabiliriz. Sonuçda özel birşey konuşmuyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX-8'i alacak kişilerin bu otomobilin ne olduğunu ve tüm olumlu ve olumsuz yönleriyle neyle karşılaşacaklarını bilip, kabullenerek alması gerekir. Sadece dizaynın güzelliği ve fiyatların cazibesi yüzünden bu otomobili alıp, sonra onunla yaşamayı başaramayan ve hem otomobili hırpalayan hem de piyasada memnuniyetsizliğini ısrarla dile getirenler sayesinde aracın prestiji konuşulur hale gelmedi mi?

Ben arkadaşımızın RX-8 ile mutlu olamayabileceği gibi bir izlenim edindim şu ana kadar yazdıklarından.

Bütçenize göre bulabileceğiniz en iyi 4 kişilik araba RX-8 olur zaten. Başkasını düşünmeyin derim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

<kısaltıldı>

3- Aracı mutlaka bir yetkili serviste kontrol ettirin. Aynı zamanda siz de bakım evraklarını isteyin ve kontrol edin. Aracın zamanında ve doğru şekilde, doğru yağla ve orjinal parçalarla bakıldığından emin olun. Bu kontrolde mutlaka bujiler, bobinler, kabloların durumunu ve hatta katalitik konvertörün durumunu kontrol ettirin. Bunların durumu size aracın nasıl bakıldığına ilişkin fikir verecektir.

<kısaltldı>

Eğer bütçeniz müsaitse 2010-2011 model almanızda da fayda var. Çok ciddi teknik iyileştirmeler var.

<kısaltıldı>

Mesajın tamamına katılıyorum. Kısaltılmış kısımlar tamamen güzel ve doğru.

Soracağım sadece 2 şey var: Aracı aldıktan sonra, önceki y. servis kayıtları yok ise ona nasıl bakacağız? Benim aracın 3. sahibiyim, ilk sahibi İstanbullu ve ~88bin km'de motor değişimi dahil birçok bakım yaptırmış ancak kayıtları yok, aracı acilen sattığı için onları vermemiş.

Aslında bu sorun çok genel, ancak bu başlık altında başladım, öyle devam edeyim: Aracın şasi no'su üzerinden sorgulattırarak daha önce hangi servisin baktığını kolaylıkla nasıl bulabilirim acaba? İstanbul'da bi yığın Mazda servisi var, hepsini tek tek arayıp telefonda şasi no vererek sormak biraz pratik dışı geliyor.

Aracın ilk sahibinin, ruhsat fotokopisi elimde old için, onu İsim Soyad TC Kimlik No'su ve ruhsatta geçen adresi var (İstanbul Beylikdüzü Dereağzı Mh. diye geçiyor) bu bilgileri kullanarak cep tel no öğrenmeye calıştım, 2 cep elde ettim aradım sadece Beylikdüzünde oturan aynı isimde başka kişiler cıktı. Gerçek sahibe ulaşamadım kalakaldım. Uyuz bir durum. TC Kimlik No üzerinden cep tel no öğrenebilme imkanı olsa nokta vuruş yapabileceğim, öyle bi imkan var mı?

Sahip olduğum aracın motoru tam olarak kaç km'de değişmiş onu bilemiyorum, 2. sahibinin notlarından giderek sandık motor değişimini ~88bin km olarak tahmin edebiliyorum sadece...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Mazda'da dijital servis kaydı diye bir uygulama var. Eğer tüm bakımları ve işlemleri yetkili serviste yapılmışsa, herhangi bir Mazda yetkili servisine şasi no veya plaka ile sorup, bu kaydı alabilirsin. Yetkili servis dışı işlemler için bir şansın yok ne yazık ki...

Mesajın tamamına katılıyorum. Kısaltılmış kısımlar tamamen güzel ve doğru.

Soracağım sadece 2 şey var: Aracı aldıktan sonra, önceki y. servis kayıtları yok ise ona nasıl bakacağız? Benim aracın 3. sahibiyim, ilk sahibi İstanbullu ve ~88bin km'de motor değişimi dahil birçok bakım yaptırmış ancak kayıtları yok, aracı acilen sattığı için onları vermemiş.

Aslında bu sorun çok genel, ancak bu başlık altında başladım, öyle devam edeyim: Aracın şasi no'su üzerinden sorgulattırarak daha önce hangi servisin baktığını kolaylıkla nasıl bulabilirim acaba? İstanbul'da bi yığın Mazda servisi var, hepsini tek tek arayıp telefonda şasi no vererek sormak biraz pratik dışı geliyor.

Aracın ilk sahibinin, ruhsat fotokopisi elimde old için, onu İsim Soyad TC Kimlik No'su ve ruhsatta geçen adresi var (İstanbul Beylikdüzü Dereağzı Mh. diye geçiyor) bu bilgileri kullanarak cep tel no öğrenmeye calıştım, 2 cep elde ettim aradım sadece Beylikdüzünde oturan aynı isimde başka kişiler cıktı. Gerçek sahibe ulaşamadım kalakaldım. Uyuz bir durum. TC Kimlik No üzerinden cep tel no öğrenebilme imkanı olsa nokta vuruş yapabileceğim, öyle bi imkan var mı?

Sahip olduğum aracın motoru tam olarak kaç km'de değişmiş onu bilemiyorum, 2. sahibinin notlarından giderek sandık motor değişimini ~88bin km olarak tahmin edebiliyorum sadece...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

yeni konu açmadan buradan yazma istedim 2010 sonrası renesis bakıyorum internetde değişik araçlar görüyorum bu hafta sonu izmirde birini inceledim ilk görünüş baya iyidi arabanın detaylı bakmadım pazaralık yaptım direk anlasamadık ilanı aşagıya kopyaladım fiyat normalmıdır yada ne olmalıdır teşekkür ederim.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-diverso-autodan-2011-mazda-rx8-beyaz-hatasiz-128896368/detay

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fiyat 2011 için normal, hatta üzerinde boya vs yoksa, ve bu araçları iyi tanıyan biri tarafından kullanılmışsa 12,000 km bir araç için düşük bile sayılır.

Yukarıda Mustafa abinin yazdıklarını gözden geçirirsen yararına olur, bu araçların görünüşünden çok nasıl kullanıldığı önemli çünkü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim tüm kayıtlar vs var dedi galerici ilk sahibindenmiş fiyatda anlaşamıyınca çok üstelemedim ama aklımda araç.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...