Jump to content

Mazda3 Fren Problemi


moretimetokill
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar, Tüm paylaşınları okudum. Belirtilen konu her sene yazın havalar ısınınca benimde başıma geliyor. Bugün aynı sorun tekrar dan oluşunca araştırmak istedim ve burayı buldum. Bendeki sorun ise; Araç uzun süre çalışmadı ve sıcakta güneşin altında bekledi. Araça biniyorum camları açıyorum 25-30 sn sonra hareket ediyorum. Tabiki klimayı acacak isem hareket etmem 1 dk filan buluyor. Hareket ettim ilk firene basma anına kadar herşey normal görüküyor. Fakat ilk frene bastıgımda frenin çok sert olduğunu hissediyorum ve fren tutmuyor. Freni sonuna kadar sert bir şekilde basıyorum ancak duruyor bir kaç kaza atlattım diyebilirim. Bir aracın arkasından vurma dönel kavşakta başka araca vurma gibi. Ama frene ilk hareket ettikten sonra aklıma gelirde basarsam ve sorunu hissedersem sağa çekip bir kaç kez pompalama yapıyorum ve sorun ortadan kalkıyor. Çözümünü bulamadım. Bilen varsa banada yardımcı olursa sevinirim. İyi günler.

Araçım: Mazda 3 2011 AT 1.6 Otomatik

DeKLaRe tarafından düzenlendi
Bilgi eksikliiği.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

47 dakika önce, DeKLaRe :

Merhaba Arkadaşlar, Tüm paylaşınları okudum. Belirtilen konu her sene yazın havalar ısınınca benimde başıma geliyor. Bugün aynı sorun tekrar dan oluşunca araştırmak istedim ve burayı buldum. Bendeki sorun ise; Araç uzun süre çalışmadı ve sıcakta güneşin altında bekledi. Araça biniyorum camları açıyorum 25-30 sn sonra hareket ediyorum. Tabiki klimayı acacak isem hareket etmem 1 dk filan buluyor. Hareket ettim ilk firene basma anına kadar herşey normal görüküyor. Fakat ilk frene bastıgımda frenin çok sert olduğunu hissediyorum ve fren tutmuyor. Freni sonuna kadar sert bir şekilde basıyorum ancak duruyor bir kaç kaza atlattım diyebilirim. Bir aracın arkasından vurma dönel kavşakta başka araca vurma gibi. Ama frene ilk hareket ettikten sonra aklıma gelirde basarsam ve sorunu hissedersem sağa çekip bir kaç kez pompalama yapıyorum ve sorun ortadan kalkıyor. Çözümünü bulamadım. Bilen varsa banada yardımcı olursa sevinirim. İyi günler.

Araçım: Mazda 3 2011 AT 1.6 Otomatik

yukarıda yazdığım gibi check valve deki  tasarımsal bir hata sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Cuma günü hem Asalet abiyi gördüm, sonrasında da Rem otoya gittim.

Bu fren sorunu özellikle hava sıcaklığı 30 derece üstünde, klima fulde çalışırken aracı ilk çalıştırdıktan sonra ilk 30 sn civarı vites D'de iken düşük hızlarda gerçekleşiyor. Fren tam performans çalışmıyor ve sonuna kadar basarsam basayım sanki el frenini 2-3 tık çekmişim gibi yavaş etki ediyordu. Herter'den çıktıktan sonra önündeki yolun karşı şeridine geçeceğim, ama kör noktada park eden bir araç yüzünden araç geldiğini geç farkedince frene sonuna kadar bastım ama araç durmadı. Geliş şeridini tamamen kapatınca durabildi araç, gelen araç da öteki şeride geçerek geçti gitti. Verilmiş sadakamız varmış diyerekten yola koyulduk. Bu sorun ayrıca sadece vites D'de iken oluyor. N'ye alınca frenler tutmaya başlıyor. Ve her zaman ortaya çıkmıyor. Özellikle 2-3 dakikalık markete girmelik aralardan sonra aracı tekrar çalıştırdığımda, belirgin oluyor. Geçen sene tüm yaz boyunca sadece 2 defa olmuştu, bu sene çok çoğaldı bu problem. Bunun üstüne araştırmalara başladım. Toyotaclubtr'den Tem Toyota Ufuk Sönmez usta ile istişareler sonucunda bunun bir tasarım hatası olabileceği ve kullanılan booster (westinghouse/fren servosu) çek valfi (sibobu) kaynaklı olabileceğini düşündük. Gerçekten de araştırınca çek valfin işlevini kaybetmesinin bu tarz sorunlara yol açtığını okudum. 

Westinghouse un görevi fren yapıldığında atmosfer basıncının ek olarak frenlemeye kuvvet sağlaması, böylece fren pedalında fazladan kuvvet uygulamak gerekmiyor. Ama bunun için de pedalın öteki tarafında vakumun oluşması gerekli. Bunu da manifolddan bir hortumla sağlıyor. Pedal tarafında atmosfer basıncı ve öteki tarafında vakum oluşunca fren pedalı çok daha konforlu bir şekilde ve sağlıklı bir şekilde çalışmakta. Düşündüğümüz sıkıntı kullanılan çek valfin bu vakumu uzun süre koruyamaması. Çünkü bu tarz bir fren problemi ardarda uzun fren pompalama sonucundaki ilk frenlemede de az da olsa hissedilmekte. Aynı zamanda otomatik mazda 3 kullanıcıları da belirli koşullarda olan bu durumu kronik deyip geçiştiriyorlar, ama kronik değil, önemli bir güvenlik problemi. Otomatik mazda 3 sahibi olan arkadaşların bu konuya dikkat etmelerini öneriyorum.

Bu nedenle Rem otodan Hüseyin usta ilk olarak fren hidrolik yağını tamamen değiştirdi. Sonra yola çıktık baktık sorun devam ediyor. Problemler de ustayla sürüş esnasında çıkmaz misali uzun süre çıkmadı. Ama bir yerde sonuna basmama kadar araç hafif şiddette durunca ustam şüphelendi. Başladık problemi araştırmaya. Söyledim bu durumu ve ek olarak bir sibop ekleyelim diye ısrar ettim. 15-20 ye yakın parçacı dolandık ama bulamadık düzgün bir çek valf. En sonunda bir Opel yedek parçacıda bulduk 35 TL'ye bir westinghouse sibobu. Ustam onu manifold çıkışındaki hortumdan ek aldı ve metal kelepçe ile de bir güzel sağlamlaştırdı. 4 gündür deniyorum ve problem kalmamış gözüküyor. Kesinleşsin ayrı bir konu olarak paylaşacağım bu mevzuyu.

Hüseyin ustam da 2 sene önce Herter'de benim aracın 100bin km. bakımını yapan ustaydı. Sohbet ettik bir yandan. Ekrem ve Bekir ustalarla da tanıştım. Ortamı sevdim. Çok düzenli bir yer. Ekrem usta rakamları yanlış hatırlamayım ama kendisinin Herter'de 30, Hüseyin ustanın da 22 yıl çalıştığını söyledi. Ankara'da yetkili servis olarak Herter tek geçilir zaten, özel servis olarak Rem de güzel bir alternatifler. Hepsi de çok hoş sohbetler. Sağolsunlar.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Isallah probleminiz cozulmustur Mutlu bey ve tekrar etmez. Mevzu baya ciddi kesin cozum bulunduysa ayri bir konu olarak yapilacak islemleri listeleyin bence. Ilerde bu problemle karsilacak arkadaslara baya faydasi olur dusuncesindeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Merhaba arkadaşlar..Yaklaşık 1.5 yıldır belki daha fazla olabilir fren problemi var ve 5 ten fazla usta değişmeme rağmen sorun hala aynı.Sorun şu ki; frene bastığım an  müthiş direksiyon titremesi ..60 km den tutun da yüksek hızlara kadar mevcut.Yapılan işlemler torna belki 10 defa ayrı ayrı disklerde 4 defa disk değişimi yan sanayi 2 adet orijinal disk balata iki adet.servis e dahi 3 defa gidildi.Ve sorunun başladığı km nedense hep aynı birde yan sanayi ürün 2,5 ay giderken orijinal disk 20 gün dayandı.Bu sorun başlangıcı balata değişimi ve lastik değişimi yapıldıktan sonra başladı.rot Balans yapılıp tekrar yola devam edilmesine rağmen yine aynı.Lütfen bu sorun hakkında yardımınızı istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

45 dakika önce, Sibiryaberberi :

Merhaba arkadaşlar..Yaklaşık 1.5 yıldır belki daha fazla olabilir fren problemi var ve 5 ten fazla usta değişmeme rağmen sorun hala aynı.Sorun şu ki; frene bastığım an  müthiş direksiyon titremesi ..60 km den tutun da yüksek hızlara kadar mevcut.Yapılan işlemler torna belki 10 defa ayrı ayrı disklerde 4 defa disk değişimi yan sanayi 2 adet orijinal disk balata iki adet.servis e dahi 3 defa gidildi.Ve sorunun başladığı km nedense hep aynı birde yan sanayi ürün 2,5 ay giderken orijinal disk 20 gün dayandı.Bu sorun başlangıcı balata değişimi ve lastik değişimi yapıldıktan sonra başladı.rot Balans yapılıp tekrar yola devam edilmesine rağmen yine aynı.Lütfen bu sorun hakkında yardımınızı istiyorum.

Tahminim büyük ihtimalle beceriksiz ustaları yüzünden. Diskler değişirken porya üstündeki alanın iyice zımparalanması lazım. Önceki disk-porya ikilisinin paslanmaları porya üstünde birikiyor. Eğer bu güzelce temizlenmeden takılırsa disk salgı yapıyor ve aynı disk yamukmuş gibi sizdeki belirtileri ortaya çıkartır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Sibiryaberberi :

Merhaba arkadaşlar..Yaklaşık 1.5 yıldır belki daha fazla olabilir fren problemi var ve 5 ten fazla usta değişmeme rağmen sorun hala aynı.Sorun şu ki; frene bastığım an  müthiş direksiyon titremesi ..60 km den tutun da yüksek hızlara kadar mevcut.Yapılan işlemler torna belki 10 defa ayrı ayrı disklerde 4 defa disk değişimi yan sanayi 2 adet orijinal disk balata iki adet.servis e dahi 3 defa gidildi.Ve sorunun başladığı km nedense hep aynı birde yan sanayi ürün 2,5 ay giderken orijinal disk 20 gün dayandı.Bu sorun başlangıcı balata değişimi ve lastik değişimi yapıldıktan sonra başladı.rot Balans yapılıp tekrar yola devam edilmesine rağmen yine aynı.Lütfen bu sorun hakkında yardımınızı istiyorum.

Frene basınca direksiyondaki ki titreme, patlak amortisör kaynaklı da olabilir. Tecrübe ettiğim için yazıyorum bunu. Amortisorler sorunsuzca, geriye @Mutlu Tekir in dediği gibi poryalar kalıyor. Bir de, aracın ön düzenini etkileyen kazası olmuş mu?

55 dakika önce, Mutlu Tekir :

Tahminim büyük ihtimalle beceriksiz ustaları yüzünden. Diskler değişirken porya üstündeki alanın iyice zımparalanması lazım. Önceki disk-porya ikilisinin paslanmaları porya üstünde birikiyor. Eğer bu güzelce temizlenmeden takılırsa disk salgı yapıyor ve aynı disk yamukmuş gibi sizdeki belirtileri ortaya çıkartır. 

Porya zımparalama muhabbeti, diskleri değiştirmeden iyi oldu mutlu kardeş. Eyvallah sağol.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mutlu Tekir :

Tahminim büyük ihtimalle beceriksiz ustaları yüzünden. Diskler değişirken porya üstündeki alanın iyice zımparalanması lazım. Önceki disk-porya ikilisinin paslanmaları porya üstünde birikiyor. Eğer bu güzelce temizlenmeden takılırsa disk salgı yapıyor ve aynı disk yamukmuş gibi sizdeki belirtileri ortaya çıkartır. 

İstanbul ile görüşülüp diskin takıldığı göbek çapı ölçüldü ve herhangi sapma yok dendi fakat bu öneriyi de kesinlikle söylerim ustaya tekrar.Yani sürekli disk ve balata değişimi yapıp aynı sonuç alınıyorsa başka bir mevzu var demektir; İşte bir türlü anlatamadık derdimizi.

Sağ ön amortisörlerden şüphe etmiyor değilim fakat her iki disk te yamulma yapıyor birde sonbahar da ölçüm yaptım %65 çıktı amortisörler ..Yine yaparım bu hafta sonu arkadaş zaten oto test.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Sibiryaberberi :

İstanbul ile görüşülüp diskin takıldığı göbek çapı ölçüldü ve herhangi sapma yok dendi fakat bu öneriyi de kesinlikle söylerim ustaya tekrar.Yani sürekli disk ve balata değişimi yapıp aynı sonuç alınıyorsa başka bir mevzu var demektir; İşte bir türlü anlatamadık derdimizi.

Sağ ön amortisörlerden şüphe etmiyor değilim fakat her iki disk te yamulma yapıyor birde sonbahar da ölçüm yaptım %65 çıktı amortisörler ..Yine yaparım bu hafta sonu arkadaş zaten oto test.

Amortisörlerle bir ilgisi yok. Ustanız büyük ihtimalle poryanın diskle temasta olacak yüzeyini temizlemiyor. Diski olduğu gibi takınca disk salgı yapıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu ilk çalışmadaki fren mevzusu benim araca has sanıyordum, meğer tüm otomatiklerde olabiliyormuş. Sıkıntıyı bildiğin zaman çok problem değil, ona göre önlem alıyorsun ama evin otoparkında dar alanda manevralar yapıp çıkmaya çalışırken neredeyse tıklayacağım hadiseler gelmişti başıma. Eşim de kullanıyor aracı, ona da tembihledim, kesin çözüm bulunursa yaptırmak isterim doğrusu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, serkan306 :

Bu ilk çalışmadaki fren mevzusu benim araca has sanıyordum, meğer tüm otomatiklerde olabiliyormuş. Sıkıntıyı bildiğin zaman çok problem değil, ona göre önlem alıyorsun ama evin otoparkında dar alanda manevralar yapıp çıkmaya çalışırken neredeyse tıklayacağım hadiseler gelmişti başıma. Eşim de kullanıyor aracı, ona da tembihledim, kesin çözüm bulunursa yaptırmak isterim doğrusu.

Valla ne kadar dikkat edilirse edilsin yine de çok tedirgin edici. Araç çalıştırıldığı gibi hemen önde giden biri varsa ve durup dururken fren yapacağı tutarsa sıkıntı yaşatma ihtimali yüksek. İşin kötüsü o anda insanın aklına vitesi N ye almak da gelmiyor.

Aşırı sıcaklarda 2 haftadır kullanıyorum aracımı. Eski hali kadar büyük bir sıkıntı ile karşılaşmadım. İlk çalışma esnasında çok fren yapılırsa bu durum eski hali kadar olmasa da az da olsa belli ediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Arkadaşlar bu sorun benim 2005 model mazda3 aracımdada vardı araç soğukken fren tutmuyordu sizleride aydınlatmak isterim çok frenci gezdim hiç biri çözüm bulamadı bulanlarda iki gün idare etti tekrar aynı arıza oluştu araçta ve en son aracımı uzun yıllardır aracımı tamir eden motor ustama götürdüm sorunumu anlattım direk sübapların değişmesi gerekiyor dedi ve değiştirdik şuan aracımda en ufak bir problem kalmadı hepsi çözüldü Ankara'da olan arkadaşlara yardımcı olabilirim..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subapları da etkisi vardır evet, kompresyon oluşmayınca vakum azaldığından ortaya çıkabilir bu durum. 

Diğer bir sebep ise balata disk kaynaklı olabilir. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
27.05.2019 at 19:01, Mutlu Tekir :

Subapları da etkisi vardır evet, kompresyon oluşmayınca vakum azaldığından ortaya çıkabilir bu durum. 

Diğer bir sebep ise balata disk kaynaklı olabilir. 

 

Supap sıkıntıları egzoz supaplarında oluyor ama. Emme supaplarında çoğu arkadaş da gördü, deformasyon az. Oluşan vakumun geri kaçması için emme supaplarının da erimesi lazım biraz. 
 

sıcak havalarda arabayı çalıştırdığım Ve klimayı açtığım ilk dakikalarda bu olayı net yaşıyorum. Frene çok daha fazla basmama rağmen zar zor duruyor. Aniden frenleme olmuyor. O yüzden böyle anlarda klimayı açmıyorum. Klima çalışmıyorken sorun pek olmuyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, tansu87 :

Supap sıkıntıları egzoz supaplarında oluyor ama. Emme supaplarında çoğu arkadaş da gördü, deformasyon az. Oluşan vakumun geri kaçması için emme supaplarının da erimesi lazım biraz. 
 

sıcak havalarda arabayı çalıştırdığım Ve klimayı açtığım ilk dakikalarda bu olayı net yaşıyorum. Frene çok daha fazla basmama rağmen zar zor duruyor. Aniden frenleme olmuyor. O yüzden böyle anlarda klimayı açmıyorum. Klima çalışmıyorken sorun pek olmuyor

Haklısın bu noktada. Adem ustanın önerdiği balata disk sonrasında hiç sorun yaşamamıştım. Ya da en güzeli orijinalini almak. 

Sattım kurtuldum şimdi rahatım çok şükür. Ama eski anıları görünce hala burukluk oluyor. :D

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu fren sorunu benzer şekillerde başka Japon araçlarında da mevcut, FD6 Honda Civic (2006-2012) otomatiklerde de subap ayarı bozulmaya başladığında soğukta gaz verilmeden yapılan ilk kalkışta benzer fren tutmama problemleri oluşuyor, motor ısındıktan sonra sorun kalmıyor. Muhtemelen Mazda3 gibi subap ayarı bozulduğunda soğuk motor düşten güçtüğü ve ilk anda westing-house'a yeterli gücü sağlayamadığı için görülüyor, civiclerin subap ayarı manuel olduğu için ayarlama ile tekrardan normale dönüyor, eski FD6mda da subap ayarı sonrası bu durumla karşılaşmamıştım. Civic'in daha sonraki jenerasyonlarında fren westing-house hortumunda yapılan modifiye ile bu sorun giderildi diye servis belirtmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...