Jump to content

Debriyaja basınca kesiliyor...


creative16
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar öncelikle herkese hayırlı akşamlar dilerim...

1 haftadır aracımı çalıştırmamıştım. Gideyim 5-10 dakika çalıştırayım dedim. Herneyse...

Aracımı çalıştırdıktan sonra ayağımı debriyajdan çekince çok acayip sesler geldi. Yani debriyajı çekince bozuk bilye gibi sürtünme sesi diyeyim. Debriyaja tekrar basınca ses kayboluyor. Acayip morelimi bozdu ve korkuttu. Sizce bu sesi neden ve nereden yapabilir. Maliyetli olur mu?

Şimdiden teşekkür ederim!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir yıllık üyenin mesaj sayısı bu olmamalı !!

;)

Belirli bir süre kullanılmayan metal parçalar üzerinde oksitlenme oluşmuş olabilir, neticede debriyaj ve baskı balata bir birine sürterek çalışan parçalar ve duyduğun ses oksitlenmeden kaynaklı olabilir... Bu iyi ihtimal.

Kötü ihtimal ise; baskı balata setinin ömrünü tamamlıyor olabileceği, yeni değişim yapıldıysa bu ihtimali de pas geçebiliriz.

Üçüncü bir ihtimal ise; anlayan bir ustaya danışman ve buraya sonucu yazmandır.

:)

Kolaylıklar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevabınız için teşekkür ederim öncelikle...

Aracıma tam 1 sene oldu ve ilk arızası oldu. Korkutuyor beni doğrusu... Baskı balatanın değişimi hakkında herhangi bir fikrim yok. Ne bileyim vites geçişlerim vesaire hepsi on numara çalışıyor. Herhalde şanzımanın komple indirilmesine korkuyorum. En kısa zamanda bir ustaya gidip göstereyim. Sonuçları tabii ki paylaşırım.

Şanzımanın indirilmesi masraflımı peki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevabınız için teşekkür ederim öncelikle...

Aracıma tam 1 sene oldu ve ilk arızası oldu. Korkutuyor beni doğrusu... Baskı balatanın değişimi hakkında herhangi bir fikrim yok. Ne bileyim vites geçişlerim vesaire hepsi on numara çalışıyor. Herhalde şanzımanın komple indirilmesine korkuyorum. En kısa zamanda bir ustaya gidip göstereyim. Sonuçları tabii ki paylaşırım.

Şanzımanın indirilmesi masraflımı peki?

Masraf hakkında bir şey diyemem ama arabadır bu illaki bir arızası çıkacaktır, ancak; mazda diğer markalara göre daha az arıza veren bir marka olarak bilinir, parçaları da korkulacak kadar değildir...

İlk önce yapman gereken şey iyi bir usta bulman... Gerisi zaten bir şekilde oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cahilliğimi maruz görün. :) Son birşey daha...

Peki baskı balata komple değiştirilirken, şanzımanı komple söküyorlar mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cahilliğimi maruz görün. :) Son birşey daha...

Peki baskı balata komple değiştirilirken, şanzımanı komple söküyorlar mı?

hayır komple sökmüyolar. torpido gözünden çıkarıp alıyolar :2funny: :2funny: :2funny: yaa kusura bakmayın, yazdığınızı görünce aklıma direkt bu espri geldi. içimde kalmasın diye yazıyım dedim. :2funny: cem yılmaz'ında bir lafı vardır; içimde kalmasın, iyi bir şey değil çünkü :2funny: :2funny: :2funny:

yatan arabada motor soğukken şanzumandan o sesin gelmesi normal. baskı balata bilyasının yayı soğuktan dolayı iyice sertleşir ve direnç gücü artar. bu da ister istemez  az da olsa sürtünme sesi oluşturur. bu ses motor soğukken manuel araçları neredeyse tamamında olur. hatta hepsinde olur ama bu ince sesi duymak için, sesi bilen bir kulak lazım. sıkıntılı bir durum değildir. hiç kurcalamayın, aklınızı bulandırmayın...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada espriyi yazıcam diye unuttum :egy:

baskı balatanın değişmesi için şanzumanın komple inmesi lazım :hi: torpido gözünde aramayın :2funny: :2funny: :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gerçekten çok komiksiniz...!!!

Bu kadar bilgi ve ilgi sahibi bırakın biraz da komik olsun...

Bilmemek ayıp değil, yeterki çaktırma !!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu kadar bilgi ve ilgi sahibi bırakın biraz da komik olsun...

Bilmemek ayıp değil, yeterki çaktırma !!

:hi: :hi: :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

323'ü bugün sanayiye teslim ettim arkadaşlar. Şanzıman yağı yanılmıyorsam usta komple değiştirmiş. Değiştirilen şanzıman yağı ile birlikte şanzımandan gelen ses de yok oldu. Hazır araba sanayideyken genel bakımlarını yaptırdım.

Aracım son 1 aydır biraz fazla yakmaya başlamıştı. Hazır sanayiye gelmişken kendi ustama göntürdüm. Sağ olsun o da altından girip, üstünden çıktı. Başta hava filtresi değiştirdik. Mazda'mı aldım alalı hava filtresini hiç değiştirmemiştim ve karbüratörü açtığımızdaki manzara hiç iç açısı değildi. Resmen çürümüş... Bujiler ise ömrünü doldurmuştu ve usta biraz şaştı. Bujiler kömürleşmiş neredeyse. :) Bu hale gelen bujiler yakıtı 2'ye katlar dedi ve buji ve buji kablolarını değiştirelim dedi. NGK marka buji ile buji kablo setini aldım. Bujileri çöpe atmadım, onların fotolarını çekip sizlere göstermek istiyorum. Birazdan fotolarını yükleyeceğim.

Hava filtresini değiştirince aracıma gaz vermezsem direkt stop ediyor. Usta gaz ayarı yaptırman gerekiyor dedi ve Atiker bayiisine gidip gaz ayarıda yaptırdık. Arabanın motor sesi değişti desem yalan olmaz. Aracıma bugün 150 TL masraf yaptım ama helali hoş olsun Mazda'ma... Model olarak eski olmasına rağmen (94) arıza çıkartmıyor kurban olduğum Jabon arabası. :)

Adana seyahatinde bile LPG'de 200'e ipreyi dayadım, bana mısın demiyor kerata... :) 197 ile radara girdiğimi hatırlıyorum. 319 TL ödeyince tabii aklım başıma sonradan geldi. :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kazasız günlerde kullanmak nasip olsun, ayrıca unutmayın; sürat felakettir...

Hava filtresini değiştirdikten sonra meydana gelen stop etme olayı hava/gaz karışımının bozulmasından kayaklıdır, eliniz bu işlere yatkınsa siz bile ayarını yapabilirsiniz...

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok teşekkür ederim. :)

Aracımla uzun yola ilk o zaman gitmiştim. Amacım sadece hız performansını ölçmekti. Keşke yapmasaydım... :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracımda hissedilir derece de performansı yükseldi. Sizce bu yaptırdığım bakımlardan sonra normaldir değil mi?

Bujiler (NGK) yeni değiştirdim ve kaç km ömrü vardır bujilerin?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracımda hissedilir derece de performansı yükseldi. Sizce bu yaptırdığım bakımlardan sonra normaldir değil mi?

Bujiler (NGK) yeni değiştirdim ve kaç km ömrü vardır bujilerin?

Normal şartlarda buji ömrü 20 bin km diye biliyorum, ancak buji tırnak aralığını düşürtrmüşseniz yarı yarıya bu ömür azalır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O araçla 200  :o Baya cesaretliymişsiniz. Bindiğiniz aracın direksiyonu 150 den sonra boşa çıkar yumuşar. Allah korusun.

Oğuzhan abi 180'ne kadar titreme vesaire hiçbir şey olmuyor. 180'den sonra direksiyonun tekerleklere hiçbir hükmü kalmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...